Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
bk_lover schreef:ik heb mijn paard ook te diep lopen, voor de dressuur manier.. ik rij western vandaar..
bk_lover schreef:ik heb mijn paard ook te diep lopen, voor de dressuur manier.. ik rij western vandaar..
modie schreef:Ik denk dat er met diep bedoeld wordt, achter de loodlijn. Om een paard sterk te maken, is het nuttig om ze voorwaarts, neerwaarts te rijden, neusje eruit en op eigen benen. Achterhand erbij en proberen om hem/ haar in een zo los mogelijke aanleuning te rijden.
Te diep bevordert nooit het ruggebruik, net zomin als het de achterhand bevordert. Neusje eruit bevordert de tact en de balans.
modie schreef:Te diep bevordert nooit het ruggebruik, net zomin als het de achterhand bevordert. Neusje eruit bevordert de tact en de balans.
Sonja_B schreef:@ Urielle lees nou effe je post door zeg, sorry hoor, maar dan spoor je toch niet dat je een paard op die manier maar diep en laag instelt? Of wil je daarmee bereiken dat ie wel sterker word in rug en billen? Keep on dreaming
Sonja_B schreef:Precies en dan kan ik lief en met fluweel omkleed gaan reageren, maar te diep rijden heeft geen enkel zin.
Ja, waanzin!!
Ennuh ons Ank doet het ook.
Sonja_B schreef:modie schreef:Te diep bevordert nooit het ruggebruik, net zomin als het de achterhand bevordert. Neusje eruit bevordert de tact en de balans.
Precies en dan kan ik lief en met fluweel omkleed gaan reageren, maar te diep rijden heeft geen enkel zin.
Ja, waanzin!!
Ennuh ons Ank doet het ook.
Jus_dOrange schreef:Enne Sonja_B, ik vind je wel erg fel reageren
Sonja_B schreef:Ennuh ons Ank doet het ook.
Rianneke schreef:
Urielle schreef:Even voor jouw beeld:
En hier is hij in trainingshouding.
Achterbeen kan het wel bijbenen
(paar maandjes onder het zadel)
Dit is hij opgericht, zie je dat hij het het nog niet trekt?
(een paar maanden later genomen)
Sonja_B schreef:Ziet er heel fijn uit voor je paard, om over jouw houding nog maar te zwijgen
Sonja_B schreef:Nee juist niet, maar veel mensen zien ons Ank wel als het goede voorbeeld helaas.
Sonja_B schreef:Ziet er heel fijn uit voor je paard, om over jouw houding nog maar te zwijgen