Welke huidige topruiter/-amazone is jouw voorbeeld?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 19:44

Qua dresuur echt wel Joaov Victor Oliva. Volgens mij zag ik hem op de Olympische spelen in 2021 rijden en was echt meteen fan. Sindsdien volg ik hem op de voet en ik geniet altijd van zijn proeven! <3

mala26

Berichten: 5003
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Welke huidige topruiter/-amazone is jouw voorbeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:19

Niet meer actief op wedstrijd maar Rafael Soto ben ik fan van. Heb nu ook een aantal keer bij hem mogen lessen en dat was echt heel gaaf.

Ingrid klimke en ook haar vader. En verder Carl Hester en Charlotte.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Welke huidige topruiter/-amazone is jouw voorbeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 21:50

Jill Huijbrechts!

Ik volg haar al jaren en kan zeggen dat ze echt het beste voor heeft met haar paarden. Prachtig rijden, hart voor haar dieren, altijd het welzijn van haar paarden voorop en veel zelfreflectie. Wil de paardenwereld ook een stukje beter maken door haar platform. Topper.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Welke huidige topruiter/-amazone is jouw voorbeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:05

Als het om springruiters gaat - Luciana Diniz :) echt plezier om naar te kijken hoe ze rijdt, zo makkelijk en ontspannen als ze het laat eruitzien op 1.60 niveau. Vooral met Vertigo, je ziet die 2 gewoon onwijs veel lol met elkaar hebben, zo mooi!

Is voor zover ik weet ook voorstander van vrije beweging, tijd besteden aan betere band met je paard en noem maar op. Ik zit niet 24/7 bij haar op stal te kijken ofc, maar op basis van hoe ze op wedstrijd rijdt en vrije tijd en trainingsfilmpjes die ze op socials deelt wil ik best graag geloven dat ze daadwerkelijk een hele vriendelijke ruiter is.

Rinkex

Berichten: 1497
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Re: Welke huidige topruiter/-amazone is jouw voorbeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 09:24

Jill Huijbregts of Lewis Carrier :)

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Welke huidige topruiter/-amazone is jouw voorbeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 10:08

Voor mij ook Jill Huijbregts! Afgelopen zondag nog naar haar clinicdag geweest en het is allemaal zo ontzettend fijn. Zou er heel graag les van willen, ze zit ook op een half uurtje rijden met de trailer vanuit ons dus het zou ideaal zijn.

Jadero
Berichten: 25
Geregistreerd: 25-09-23

Re: Welke huidige topruiter/-amazone is jouw voorbeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 13:51

Ik vind Jessica von Bredow wel echt heel erg fijn om naar te kijken. De lossigheid en het ontspannen plaatje. Super fijn!

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 14:08

Sky_As schreef:
Maar hebben we het hier als voorbeeld enkel over de rijerij? Of ook het management erom heen? Dus hoeveel paard mag het paard zijn?

Want ik lees hier een aantal ruiters, waarbij ik denk: leuk en aardig dat het uurtje wanneer ze erop zitten er niet heel erg aan getrokken wordt. Maar als ze de overige 23 uur per dag op hok staan, hoe diervriendelijk is dat dan?

En wat is dan erger? 23 uur per dag op hok staan en 1 uur per dag netjes gereden worden....of 1 uur per dag streng getraind worden en 23 uur paard mogen zijn en minimaal 8 tot 12 uur lekker buiten/in de wei of paddock staan.

(beide vind ik namelijk niet onder paardvriendelijk vallen..... ik vind dat het totaalmanagement toch wel bepaald of iemand een voorbeeld is.)

Wat totaalmanagement betreft, voor mij Anky van Grunsven omdat zij haar paarden een pensioen geeft. Qua rijden, Rainer Maria Klimke. Wat pensioen voor zijn paarden betreft ben ik niet op de hoogte. Dit is ook iemand van de vorige generatie maar daar hoor ikzelf ook bij. De tegenwoordigen volg ik niet.

Bentuh

Berichten: 3434
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 14:19

_Nelleke_ schreef:
Jill Huijbrechts!

Ik volg haar al jaren en kan zeggen dat ze echt het beste voor heeft met haar paarden. Prachtig rijden, hart voor haar dieren, altijd het welzijn van haar paarden voorop en veel zelfreflectie. Wil de paardenwereld ook een stukje beter maken door haar platform. Topper.

AnnemiekvM schreef:
Yvette van Feather light horsemanship.


voor mij echt beide! *\o/*
ik vind Jill ook gewoon toegankelijk en super duidelijk in haar uitleg waarom ze iets doet.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 15:54

Ibbel schreef:
Vanuit de Westernwereld/horsemanship: Ryan Rose. Zoek 'm maar eens op op youtube.

Voor mij in deze categorie is het Warwick Schiller

different1
Berichten: 3635
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Welke huidige topruiter/-amazone is jouw voorbeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 17:34

Heel leuk al de reacties, ik mis bij sommigen alleen wel de uitleg waarom deze persoon/personen je grote voorbeeld is...

Ik heb een aantal mensen die hier besproken worden opgezocht, leuk!

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 17:45

Carl Hedin rijdt zo leuk en vriendelijk met zo overduidelijk veel liefde en respect voor zijn paarden. Ook mogen zijn paarden lekker paard zijn in de wei met vriendjes. Hij maakt lekker buitenritten en gaat ook zwemmen(pootjebaden) met de paarden. Hij rijdt af en toe zonder zadel en met touwhalster en doet gewoon lekkere Penny dingen met z'n wedstrijdpaarden.

Wordt eigenlijk altijd blij van zijn foto's en filmpjes.

En het is ook niet vervelend dat het een cutie is :o




anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Welke huidige topruiter/-amazone is jouw voorbeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 18:55

Met springen heb ik eigenlijk niet zoveel, maar in 1999 zag ik de flamboyante Braziliaan Carlos Ribas met de voormalige schillenpony Mumu de derby in Eindhoven winnen. Die Mumu is in 2022 op 39-jarige leeftijd gestorven. Ik heb aan Carlos nog ooit fanmail gestuurd en kreeg toen een mooie grote foto van hem en Mumu.

hwn
Berichten: 4701
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Welke huidige topruiter/-amazone is jouw voorbeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 19:05

Niet actief in de wedstrijdsport, maar ik vind Anja Beran schitterend! En ik heb de indruk dat haar (trainings)paarden - ondanks dat de meeste hengsten zijn) toch wel een fijn afwisselend leventje met veel beweging en weidegang krijgen.

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 15:30

João Torrão
Johanna due-boje
Jeanna Högberg
Ebba Nilsson
Nicola Baur-Rona
Matt Harnacke
Elly McCarthy
Als je zo een piaffe of passage kan rijden ben je wel een held, vind ik
Afbeelding

Enkele waar ik blij van wordt en graag naar kijk :j

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Welke huidige topruiter/-amazone is jouw voorbeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:17

Naast Ingrid klimje ook Elisa Wallace. Zij rijdt ook eventing, ook met half wilde mustangs.
Ze is altijd zo vriendelijk en bemoedigend naar haar paarden, kijkt altijd naar zichzelf als er iets fout gaat en is heel positief ingesteld. Volgens mij staan haar paarden ook erg veel buiten.

Madiba
Berichten: 10
Geregistreerd: 24-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 23:03

Poekkie schreef:
Leuk topic!

Ik volg carl hedin, esmee van gijtenbeeck, dinja van liere en isabel werth. De eerste vind ik superfijn qua omgang en energie met de paarden en vind het bewonderenswaardig om op zulk niveau beide disciplines te kunnen doen. De anderen zie ik gewoon heel graag rijden, ziet er heel fijn uit zonder getrek en ik vind het gewoon heel mooie combi’s. Dinja en isabel heb ik ook al een aantal maal in het echt gezien en was ik altijd fan van.

Ik kijk ook uit naar fleur de winne met flynn, is een beetje opkomend talent in de grand prix maar tot nu toe meestal heel fijne proeven van gezien.


Flore De Winne is echt een straffe vrouw. Kan niet alleen heel goed rijden maar ze is ook handelsingenieur en paardenhandelaar en fokker. Verkoopt veel paarden naar de USA. Zij heeft geen sponsors, haar eigen firma is eigenaar van haar paarden(Winhorses) en dat op haar leeftijd (28 denk ik). Zij heeft van jongs af aan paarden gereden, verkocht en van de opbrengst een beter paard gekocht, zo is ze aan Flynn gekomen. Maar het zou me niet verbazen als op een dag ook Flynn verkocht wordt en er een andere in de plaats komt.

Dees

Berichten: 18917
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Welke huidige topruiter/-amazone is jouw voorbeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 05:07

Alizee Froment.
Die kan GP dressuur rijden zonder zadel en zonder hoofdstel, ook op vreemd terrein zoals een showpiste met publiek.

Genoemde Ryan Rose is een westerntrainer waar velen nog van kunnen leren. Ben bijna zover dat ik lid word van zijn patreon-page :D en ik rijd geen western!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101753
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:04