Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rommulus schreef:ik wil hier niet mensen mee aanvallen hoor
ik ben van mening dat als je overgewicht heb dat je gewoon moet gaan kijken naar het ras dat je wilt berijden.
ik bedoel dus bv: niet met over de 100 kg een dun volbloed arabiertje ofzo maar neem een dier over de 7 jaar met vlink wat spier bv: kruizing met trekpaard ofzo.
wand wat idd die mensen zich moetten realiseren is dat ze de ruggen van die paarden enorm gaan belasten.
de moeilijkheid is alleen je kwetst de mensen enorm door een aaval op hun lichaam en hun plezier.
Amina_ schreef:Het ligt er allemaal aan HOE je het paard rijdt, iemand die weinig weegt kan serieus tegen de bewegingen zitten, wat veel belastender is dan een zwaarder persoon die goed op zijn paard zit.
Elzepelze schreef:Amina_ schreef:Het ligt er allemaal aan HOE je het paard rijdt, iemand die weinig weegt kan serieus tegen de bewegingen zitten, wat veel belastender is dan een zwaarder persoon die goed op zijn paard zit.
Dat is dan wel zo, maar het paard moet het extra gewicht wel meedragen. Je verwacht van je paard dat het in een goede conditie is, dan moet je er zelf ook wel een klein beetje in meewerken. Althans, zo zie ik het.
Elzepelze schreef:Amina_ schreef:Het ligt er allemaal aan HOE je het paard rijdt, iemand die weinig weegt kan serieus tegen de bewegingen zitten, wat veel belastender is dan een zwaarder persoon die goed op zijn paard zit.
Dat is dan wel zo, maar het paard moet het extra gewicht wel meedragen. Je verwacht van je paard dat het in een goede conditie is, dan moet je er zelf ook wel een klein beetje in meewerken. Althans, zo zie ik het.
knuffelpoesz schreef:ik ken meerdere "dikke" mensen, en ze weten dondersgoed wanneer ze te zwaar zijn voor op een arabiertje oid.