Er is een vrij "nieuwe" paardensport gekomen.. Horse Ball.. Je weet wel, je hebt een 2 teams.. 1 bal met allemaal handvatten en dan moeten ze die bal van elkaar afpakken en weet ik veel wat.
Ik heb op Jumping Amsterdam een partijtje horse ball gezien.. En (sorry, wil niemand beledigen maar heb geen andere woorden ervoor) ik vind het een vreselijke sport.. Getverderrie!
Die bal valt vaak op de grond, gaat de ruiter helemaal scheef hangen om zo bij de bal te komen ( rug van het paard trekt uiteraard gezellig scheef mee...).
Ze worden vaak snel van links naar rechts getrokken die paarden.. Want die bal vlieg van hot naar her. Hoe die bitten dan gaan in die mond.. Tja.. Dat kan je zelf wel bedenken.
Geen van alle paarden waren ontspannen.. En die ruiters die bonkte maar wat op de rug, spoorde die paarden aan in draf.. Opeens weer nmaar stilstand en hoppa weer in draf. Volgens mij raakte die paarden helemaal in de war.
Ik vind het vooral erg hoe ze met de rug van het paard omgaan.. Als zo'n bal op de grond komt.. Dan buigen ze helemaal schuin naar beneden.. Je ziet die hele rug scheef gaan van het paard..
Sja.. en het bit.. Lijkt me ook niet zo plezierig..
Maar bij Jumping Amsterdam gingen er vrij veel mensen klappen. Ik ben van narigheid weg gelopen. Heb het eerder op foto's gezien, maar nee.. absoluut niet mijn ding!
Graag het houden bij Horse Ball.. en graag jullie mening geven of jullie het wel of geen leuke sport vinden.
Groetjes Agnes
Foto's voor degene die niet weten wat Horse Ball is: