Ze geven het paard een paar maanden rust en pakken hem daarna weer op. (volgens hun gaat het dan beter)
Mijn vraag is wat zouden jullie doen? Gewoon doorrijden of toch even voor een tijdje terug op de wei zetten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sophie78 schreef:Als ik jullie berichten zo hoor, ga ik denk ik pas in het najaar beginnen en dan de hele winter rust. Dan pak ik hem in het voorjaar/zomer 2011 weer op!!
cobiie schreef:Sophie78 schreef:Als ik jullie berichten zo hoor, ga ik denk ik pas in het najaar beginnen en dan de hele winter rust. Dan pak ik hem in het voorjaar/zomer 2011 weer op!!
Heb je een plek waar je je paard in de winter volop weidegang kan geven?
Vaak is dat lastig als het een strenge winter wordt met veel sneeuw.
Lovely schreef:Het wegzetten na het eerste aanrijden is volgens mij nogal overgewaardeerd. Sommige paarden hebben meer aan regelmaat en vastigheid dan dat ze eerste helemaal uitgeschakeld worden en dan in het najaar opeens weer ingeschakeld moeten worden, dit zijn extra veranderingen waar niet ieder paard beter van wordt. Rust om bij te komen hebben ze niet nodig als je het werk in de juiste mate aanbiedt en je paard niet overvraagt. Als je haar thuis hebt staan, zou ik haar door de zomer regelmatig pakken en dan nadat ze een klein kwartiertje onder het zadel heeft gelopen weer terug in de wei zetten. Volgens mij heb je dan best of both worlds: niet te zwaar werk en lekker ontspannen in de wei.
Princesspres schreef:@ lovely zo heb ik het met mijn drie jarige afgelopen jaar ook gedaan.
Nu heefct hij door de sneeuw en vrieskou noodgedwongen een extra vakantie