Wat vinden jullie van bitloos
Ik zoek namelijk een biloos iets...
Wat is jullie evaring er mee

Wat vind jij van het glucksrad ?
En van een kruislings systeem ?
Ik zoek namelijk iets voor me verzorgfjord !

Doeg
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_marlies_ schreef:Denk eraan dat bitloos rijden niet makkelijker of minder belastend is dan een bit voor een paard! Met bitloos rijden werk je heel scherp in op de neus en als je niet goed op let kun je de neus afklemmen en zelfs het neusbeentje breken!
_marlies_ schreef:Denk eraan dat bitloos rijden niet makkelijker of minder belastend is dan een bit voor een paard! Met bitloos rijden werk je heel scherp in op de neus en als je niet goed op let kun je de neus afklemmen en zelfs het neusbeentje breken!
_marlies_ schreef:Als je denkt dat je een neusbeen van een paard kan breken,dan moet je de neusriem wel erg laag hebben hangen,en heeeel hard trekken.Denk eraan dat bitloos rijden niet makkelijker of minder belastend is dan een bit voor een paard! Met bitloos rijden werk je heel scherp in op de neus en als je niet goed op let kun je de neus afklemmen en zelfs het neusbeentje breken!
LiekiiY schreef:als je een paard hebt wat niet in de verwarring raakt als het bitloos moet rijden dan is het prima. misschien dat je ttoch eerst eens moet proberen om met het halster te rijden. als dat al redelijk gaat kun je iets bitloos zoeken
Nadya schreef:_marlies_ schreef:Denk eraan dat bitloos rijden niet makkelijker of minder belastend is dan een bit voor een paard! Met bitloos rijden werk je heel scherp in op de neus en als je niet goed op let kun je de neus afklemmen en zelfs het neusbeentje breken!
Mag je mij vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg als ik bitloos rij.![]()
TS, bitloos rijden is heel erg leuk!! Ik ben mijn pony bitloos aan het inrijden en het gaat super. We zijn er even uitgeweest, maar gaan het nu zo langzamerhand weer oppakken. Ik heb diverse optomingen geprobeerd. Dat kruislingse systeem was niet geweldig, dus daar ben ik vrij snel mee gestopt. Ik rij het liefst met mijn PmP hoofdstel (http://www.paardenmetplezier.eu) en anders een sidepull (met bontje!!) of touwhalster. Het zoeken naar een bitloze optoming is iets heel persoonlijks. Het ligt allereerst aan je paard en aan wat hij/zij fijn vindt, aan je manier van rijden, je doel met het rijden enzovoort.
Succes ermee!!!
KiWiKo schreef:hmzzz Pas je titel even aan
bitloze optomingen kunnen veel scherper inwerken dan een bit......
het is de ruiterhand die bepaald, niet de optoming
iloveiwan schreef:TS, bitloos rijden is heel erg leuk!! Ik ben mijn pony bitloos aan het inrijden en het gaat super. We zijn er even uitgeweest, maar gaan het nu zo langzamerhand weer oppakken. Ik heb diverse optomingen geprobeerd. Dat kruislingse systeem was niet geweldig, dus daar ben ik vrij snel mee gestopt. Ik rij het liefst met mijn PmP hoofdstel (http://www.paardenmetplezier.eu) en anders een sidepull (met bontje!!) of touwhalster. Het zoeken naar een bitloze optoming is iets heel persoonlijks. Het ligt allereerst aan je paard en aan wat hij/zij fijn vindt, aan je manier van rijden, je doel met het rijden enzovoort.
Succes ermee!!!
iloveiwan schreef:maakt niet uit