Bitloos.......

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

iloveiwan

Bitloos.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 13:43

Heey

Wat vinden jullie van bitloos
Ik zoek namelijk een biloos iets...
Wat is jullie evaring er mee Knipoog
Wat vind jij van het glucksrad ?
En van een kruislings systeem ?
Ik zoek namelijk iets voor me verzorgfjord ! Haha!
Doeg
Laatst bijgewerkt door Scum op 16-04-08 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel gewijzigd

_Esther

Re: Biloos.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:46

Ik ken niet zoveel van bitloos rijden, maar in de titel staat
biloos inplaats van bitloos Huilen van het lachen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:51

Ik vind bitloos wel okee, ik wil ook mijn eigen pony ook bitloos gaan beleren.
Ik denk dat ik liever voor het kruislings systeem ga dan voor het andere. Als je druk op je rechterteugel zet werkt dat in op de linkerkant van het hoofd(neus), het is eigenlijk wat simpeler rijden.
Die andere kan nogal scherp werken, ligt er wel aan waar je het vast maakt en ermee omgaat natuurlijk, maar het zou niets voor mij zijn.

_marlies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 13:20

Denk eraan dat bitloos rijden niet makkelijker of minder belastend is dan een bit voor een paard! Met bitloos rijden werk je heel scherp in op de neus en als je niet goed op let kun je de neus afklemmen en zelfs het neusbeentje breken!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:22

_marlies_ schreef:
Denk eraan dat bitloos rijden niet makkelijker of minder belastend is dan een bit voor een paard! Met bitloos rijden werk je heel scherp in op de neus en als je niet goed op let kun je de neus afklemmen en zelfs het neusbeentje breken!

Kan idd , maar als je bit loos wilt gaan ben je waarschijnelijk ook zacht in je hulpen ! Knipoog
Ik vind zelf het allerbeste , gewoon zonder tuig !! Knipoog

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:27

_marlies_ schreef:

Roept een deskundige. Nerd Rolleyes

TS: Bedenk eerst waarom je bitloos wilt gaan rijden en wat je doel is. Dit in combinatie met het kerakter van je paard geeft al een beter beeld. Niet ieder bitloos hoofdstel werkt hetzelfde en is niet overal geschikt voor. Je kunt bij de Nederlandse Vereniging Bitloos Paardrijden diverse hoofdstellen testen.

LiekiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:44

als je een paard hebt wat niet in de verwarring raakt als het bitloos moet rijden dan is het prima. misschien dat je ttoch eerst eens moet proberen om met het halster te rijden. als dat al redelijk gaat kun je iets bitloos zoeken

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:46

_marlies_ schreef:

Eerste deel: mee eens.

Tweede deel: kwestie van de neusriem op de goede hoogte bevestigen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:54

_marlies_ schreef:

Mag je mij vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg als ik bitloos rij. Rolleyes

TS, bitloos rijden is heel erg leuk!! Ik ben mijn pony bitloos aan het inrijden en het gaat super. We zijn er even uitgeweest, maar gaan het nu zo langzamerhand weer oppakken. Ik heb diverse optomingen geprobeerd. Dat kruislingse systeem was niet geweldig, dus daar ben ik vrij snel mee gestopt. Ik rij het liefst met mijn PmP hoofdstel (www.paardenmetplezier.eu) en anders een sidepull (met bontje!!) of touwhalster. Het zoeken naar een bitloze optoming is iets heel persoonlijks. Het ligt allereerst aan je paard en aan wat hij/zij fijn vindt, aan je manier van rijden, je doel met het rijden enzovoort.

Succes ermee!!! Lachen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:56

_marlies_ schreef:
Als je denkt dat je een neusbeen van een paard kan breken,dan moet je de neusriem wel erg laag hebben hangen,en heeeel hard trekken.
Hier een voorbeeld van een schedel van een paard,waar je goed kan zien waar het neusbeen zit.
Als je de neusriem heel laag hangt en je trekt hard,dan kan het ja,maar dan zit je optoming dus niet correct. Lachen
Afbeelding

Ik kan ook zeggen: met een bit kan je de kaak van een paard breken.
Het ligt eraan hoe je de optoming gebruikt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:59

Tja, ik denk dat je sowieso nooit aan de teugels van je paard mag rukken/trekken, maar helaas zie ik veel ruiters dat wel doen. En dat is natuurlijk gewoon niet de bedoeling.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:02

Biloos ? Nou dat lijkt me niet echt mooi Haha!.
Ik denk als je rustig ermee omgaat er geen probleem is met bitloos rijden..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:04

Hihihihi, het staat idd erg raar.... Kun je dat 'Biloos' niet aanpassen, TS???? Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:04

hmzzz Pas je titel even aan Lachen

bitloze optomingen kunnen veel scherper inwerken dan een bit......

het is de ruiterhand die bepaald, niet de optoming Lachen

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 20:16

LiekiiY schreef:
als je een paard hebt wat niet in de verwarring raakt als het bitloos moet rijden dan is het prima. misschien dat je ttoch eerst eens moet proberen om met het halster te rijden. als dat al redelijk gaat kun je iets bitloos zoeken

dat doe ik heel vaak met haslet rijden Tong uitsteken

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 20:18

Nadya schreef:
_marlies_ schreef:

Mag je mij vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg als ik bitloos rij. Rolleyes

TS, bitloos rijden is heel erg leuk!! Ik ben mijn pony bitloos aan het inrijden en het gaat super. We zijn er even uitgeweest, maar gaan het nu zo langzamerhand weer oppakken. Ik heb diverse optomingen geprobeerd. Dat kruislingse systeem was niet geweldig, dus daar ben ik vrij snel mee gestopt. Ik rij het liefst met mijn PmP hoofdstel (http://www.paardenmetplezier.eu) en anders een sidepull (met bontje!!) of touwhalster. Het zoeken naar een bitloze optoming is iets heel persoonlijks. Het ligt allereerst aan je paard en aan wat hij/zij fijn vindt, aan je manier van rijden, je doel met het rijden enzovoort.

Succes ermee!!! Lachen

PMP ?

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 20:19

KiWiKo schreef:
hmzzz Pas je titel even aan Lachen

bitloze optomingen kunnen veel scherper inwerken dan een bit......

het is de ruiterhand die bepaald, niet de optoming Lachen

Hoe Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:46

iloveiwan schreef:
TS, bitloos rijden is heel erg leuk!! Ik ben mijn pony bitloos aan het inrijden en het gaat super. We zijn er even uitgeweest, maar gaan het nu zo langzamerhand weer oppakken. Ik heb diverse optomingen geprobeerd. Dat kruislingse systeem was niet geweldig, dus daar ben ik vrij snel mee gestopt. Ik rij het liefst met mijn PmP hoofdstel (http://www.paardenmetplezier.eu) en anders een sidepull (met bontje!!) of touwhalster. Het zoeken naar een bitloze optoming is iets heel persoonlijks. Het ligt allereerst aan je paard en aan wat hij/zij fijn vindt, aan je manier van rijden, je doel met het rijden enzovoort.

Succes ermee!!! Lachen

PMP ?[/quote]

Ik geef niet voor niets een website aan, dan kun je zelf kijken, als je interesse hebt. Knipoog
Misschien snap je dan ook de afkorting PmP. Clown
Is overigens geen goedkoop bitloos hoofdstel, hoor, maar wel een hele fijne. Haha!

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 08:23

oke

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:59

Met een glucksrad heb ik zelf geen ervaring.
Ik rijd mijn pony met hackamore en dat bevalt me goed, ik heb gereden met een side-pull, maar hier reageerde ze niet blij op.

renspoown

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:47

ik vind het iig een stuk paardvriendelijker.
Rij wel eens gewoon met het halster.

Violaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:49

Je topic naam is, biloos Clown Knipoog

Violaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:49

Ow is al opgemerkt sorry Tong uitsteken

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 16:43

maakt niet uit Tong uitsteken

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:45

iloveiwan schreef:
maakt niet uit Tong uitsteken

Ja, waarom verander je het dan niet? Verward Clown Gewoon even temmen en vragen of het ze het veranderen in biTloos, tenzij het zo leuk vind...