Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar toch even liever trekken dan dat beest aan de kletter.. Redrumfox schreef:Zodra ik voel dat het gevaarlijk wordt; er rende een keer een hond op mijn paard af met oren in de nek, tanden bloot etc. nou toen hoefde ik er niet eens over na te denken: ben nog nooit zo snel afgestapt. De hond heeft trouwens ook een flinke schop gekregen aangezien hij aanstalten maakte om Pardusz te grazen te nemen, dan ben ik toch maar blij dat ik er niet op zat want mijn paard kennende was het dan erg slecht afgelopen. Maar als we langs iets engs moeten wat stil staat blijf ik wel gewoon zitten.
.
.
Def schreef:Ik hoor steeds van van instructeurs/trices dat het bevestigen van angst als je eraf stapt een vrij achter haalt iets is. Ik stap zelf eigenlijk bijna nooit af, omdat er niet zo vaak een situatie voordoet waarbij ik denk dat ik gevaar loop als ik erop zit.
Ik denk dat als je het gevoel hebt dat je af moet stappen, dat je dit dan moet doen. Je komt namelijk veel meer onzeker over als je erop zit en je liep er liever naast, dan als je er naast loopt en je daar wel zeker bij voelt.
Een paard moet je toch ook volgen en vertrouwen in je hebben als je er naast loopt...
). Maar met een ander paard voorop loopt ze over langs en als ik afstap ook.