het onderwerp zegt het al.
ik wil het heel graag gaan doen!

groetjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nienke_92 schreef:Ik zag net dit topic. En ik zit al een tijdje met de vraag: "Wat is klassiek?" Ik wou er al een topic over openen, maar ik kan net zo goed hier reageren. Kan iemand me dit misschien uitleggen?
soeske schreef:Engels rijden is niet klassiek rijden. Klassiek rijden is eigenlijk zo min mogelijk met de handen (je ziet veelal mensen in de engelse dressuur maar plukken en trekken aan die teugels) en de hulpen zodanig verfijnen dat je niet eens ziet dat iemand een hulp geeft. Veel met de zit dus, en weinig met de handen. Verder is het wel gewoon dressuur rijden,maar op een heel andere manier dan dat je op manege's leert.
Kijk ook eens in het topic: Academische rijkunst, hier in BKR, staat ook het één en ander uitgelegd.
horseyfries schreef:Wat is engels rijden dan volgens jou?
Mindfields schreef:Bij de klassieke dressuur gaat het ook veel meer om wederzijds respect, vertrouwen, de tijd nemen om het paard op te leiden, werken aan de hand.
Lichtheid, harmonie, samenwerken.
Mindfields schreef:Bij de klassieke dressuur gaat het ook veel meer om wederzijds respect, vertrouwen, de tijd nemen om het paard op te leiden, werken aan de hand.
Lielle schreef:Mindfields schreef:Bij de klassieke dressuur gaat het ook veel meer om wederzijds respect, vertrouwen, de tijd nemen om het paard op te leiden, werken aan de hand.
en bij 'Engelse' dressuur niet(muv het werken aan de hand)
moravita schreef:Voor alle duidelijkheid; Als het goed is staat wederzijds respect voor elk van ons vooraan, ongeacht wel stickertje er op geplakt wordt!