terra natura ervaringen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chicopicaro
Berichten: 250
Geregistreerd: 19-09-06

terra natura ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 20:34

Hallo allemaal ,

Ik ben van plan dit jaar een curcus te gaan doen van terra natura , vroeg mij af of er hier mensen
zijn die daar ervaring mee hebben..
ZO jah , hoe heb je dit ervaren ?
en wat is jou doel hiervan geweest en is deze bereikt ???

ik hoor het graag ! Koe

chicopicaro
Berichten: 250
Geregistreerd: 19-09-06

Re: terra natura ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 20:52

helemaal niemand hier iets over te zeggen ?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: terra natura ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:56

wat ik weet, is uit 2e hand, maar die persoon vertelde mij dat het vooral veel wazig gewauwel is en 'werken aan jezelf' en dat sommige cursisten na een dag nog geen paard aangeraakt hadden

Anoniem

Re: terra natura ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 13:40

Ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar. De cursussen lijken wel aantrekkelijk, maar ik zou graag ervaringen horen.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: terra natura ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 17:35

Ik ken twee verhalen, uit tweede hand en allebei positief.

De eerste was een vrouw die een spiritueel weekend had, waar Terra natura, met toen de nog levende oprichter, een clinic had.
De deelnemers (en ook zijzelf) hebben gezien en ervaren hoe de band met een paard kan zijn.
Ze was in ieder geval razend enthousiast en had de folders voor mij meegenomen Haha!

De tweede is een vriendin van mij die op een manege werkt waar een demo werd gegeven. Ook deze, op en top paardenmeid, was erg enthousiast en heeft geprobeerd of we samen de groene paarden cursus konden gaan volgen, dit is helaas niet gelukt.

Ik heb Pieter een jaar Verward geleden op tv gezien (Klokhuis Haha!) en vond het fantastisch om te zien.

Ik kan me idd voorstellen dat er een hoop theorie bij komt kijken, maar om dat nu gewauwel te noemen...??

Ik ben ook erg nieuwsgierig naar nog meer reacties, zat toevallig net te kijken naar cursusdata.

Victory-Boy

Berichten: 2418
Geregistreerd: 08-05-01

Re: terra natura ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 17:41

Ik heb 1x een demo van hem gezien, járen geleden.
Ik vond hem wel goed met de paarden, maar imo kon hij niet goed omgaan met mensen. Inmiddels is hij overleden, dus ik weet niet hoe de opvolgers zijn. Het principe vond ik dus wel goed.
Maar waarschijnlijk heb je aan mijn "ervaring" niet zo veel, aangezien het al lang geleden is geweest (en geen cursus maar demo was) en hij ook nog eens dood is.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: terra natura ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 17:43

Victory-Boy schreef:
Ik heb 1x een demo van hem gezien, járen geleden.
Ik vond hem wel goed met de paarden, maar imo kon hij niet goed omgaan met mensen. Inmiddels is hij overleden, dus ik weet niet hoe de opvolgers zijn. Het principe vond ik dus wel goed.
Maar waarschijnlijk heb je aan mijn "ervaring" niet zo veel, aangezien het al lang geleden is geweest (en geen cursus maar demo was) en hij ook nog eens dood is.


Ja, ik heb gehoord dat Pieter het niet zo op mensen had, om het leed wat ze dieren aan doen. Daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen...

chicopicaro
Berichten: 250
Geregistreerd: 19-09-06

Re: terra natura ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 23:15

Veel dieren mensen zijn geen mensen-mensen , om het maar even zo raar te zeggen... Als het mensen mensen waren geweest hadden ze wel een welzijnsberoep of sociaal beroep gekozen , natuurlijk is het geven van clinics etc ook naar mensen gericht maar vanuit het welzijn voor paarden .. Dus ik snap dat er veel nors overkomende trainers zijn over de wereld , het gaat mij er niet om hoe trainers tegenover mensen staan *tuurlijk een beetje tact is altijd fijn* maar ik wil leren over paarden en mijzelf daarin verbeteren.. en ik denk dat je aandacht daarop moet focussen tijdens een clinic.. maargoed jammer dat er niemand is die een workshop gevolgd heeft :S was juist zo beniewd

ellepel

Berichten: 47379
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: terra natura ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 10:24


corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: terra natura ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 10:40

chicopicaro schreef:
Veel dieren mensen zijn geen mensen-mensen , om het maar even zo raar te zeggen... Als het mensen mensen waren geweest hadden ze wel een welzijnsberoep of sociaal beroep gekozen , natuurlijk is het geven van clinics etc ook naar mensen gericht maar vanuit het welzijn voor paarden .. Dus ik snap dat er veel nors overkomende trainers zijn over de wereld , het gaat mij er niet om hoe trainers tegenover mensen staan *tuurlijk een beetje tact is altijd fijn* maar ik wil leren over paarden en mijzelf daarin verbeteren.. en ik denk dat je aandacht daarop moet focussen tijdens een clinic.. maargoed jammer dat er niemand is die een workshop gevolgd heeft :S was juist zo beniewd


Heb je helemaal gelijk in, het zou mij ook niet interesseren.
Mijn (destijds) collegaatje had het daar echter specifiek over, omdat ze het zo mooi vond!!

Maar wanneer je even de zoekfunctie gebruikt op terra natura kom je vanzelf bokkers tegen die wél zelf ervaring hebben!!

ikke

Berichten: 37613
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: terra natura ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:58

ellepel schreef:
even inhaken hoor,ik kwam deze site tegen:

http://www.nh.cybercomm.nl/info.htm


wat zijn de meningen hier over dan?

Maarten was de man achter de eerste NH dagen in het federatiecentrum in Ermelo. Dat was ergens halverwege de jaren '90.
Z'n ideeën waren goed, ik ben erbij geweest. Ik heb de laatste jaren niks meer van ze gezien of vernomen, dus geen idee of ze er nog zo aktief mee bezig zijn als toen.

_Rob_

Berichten: 7
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Weesp

Re: terra natura ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 11:54

Heb 1 ervaring uit eerste hand Lachen

Heb zo'n 2 weken geleden de cursus communiceren met paarden gevolgd bij Terra Natura.
Ben bezig met de opleiding voor cranio sacraal therapeut en wilde ook graag met paarden gaan werken.
Daarvoor werd als voorvereiste de cursus Communiceren met paarden bij Terra Nature gesteld.

Ik heb totaal geen ervaring met paarden en heb in een weekend in een ontzettend leuke sfeer en prachtige omgeving een eerste kennismaking gemaakt met een aantal prachtige paarden en heb het paarden virus helemaal te pakken en me ook meteen maar voor een aantal vervolgcursussen opgegeven Lachen)
De cursus werd gevolgd door een heel gemengd gezelschap (qua ervaring met paarden) die wel allemaal als gemeenschappelijk interesse de "natuurlijke" omgang met paarden hadden..

Ik kijk nu al uit naar de vervolgcursus!

Enne de cursus Cranio Sacraal therapie voor paarden van Anja Marcinski is ook een gevaarlijk leuke cursus!
Ik heb je gewaarschuwd Knipoog

groeten,

Rob

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: terra natura ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:06

ellepel schreef:
even inhaken hoor,ik kwam deze site tegen:

http://www.nh.cybercomm.nl/info.htm


wat zijn de meningen hier over dan?


Om dit topic niet te vervuilen kun je daar misschien een nieuw topic over starten?

poiuytreem

Berichten: 174
Geregistreerd: 11-04-07

Re: terra natura ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 10:11

ik heb zelf een aantal jaar geleden een cursus van terra natura gevolgd. De eerste dag was idd veel theorie. Maar ik vond die theorie ook noodzakelijk om de praktijk goed te kunnen begrijpen. Ik heb veel geleerd van deze cursus.
Ik volg nu met mijn paard lessen door iemand van terra natura, dit bevalt me tot nu toe prima.

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 01:06

Ik haal dit topic even uit het stof... :D

Zijn er inmiddels meer mensen die een cursus bij Terra Natura hebben gevolgd en hun ervaringen willen delen?

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Re: terra natura ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 19:41

Ik verplaats je topic naar ervaringen en diensten omdat het daar beter op zijn plek staat :)

ikke

Berichten: 37613
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 22:59

Sonja89 schreef:
Ik haal dit topic even uit het stof... :D

Zijn er inmiddels meer mensen die een cursus bij Terra Natura hebben gevolgd en hun ervaringen willen delen?

Welke cursus zou je er willen volgen?

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Re: terra natura ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:38

Pure and Authentic body communication klinkt erg interessant!