Kent iemand deze stal? Jansen van den hout?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mitnait

Kent iemand deze stal? Jansen van den hout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 09:48

Mijn merrie staat te koop en ik wil graag een wat jonger paard wat ik kan gebruiken voor de dressuur. Nu zat ik er aan te denken dat als de verkoop via internet niet lukt ik haar bij een stal kan inruilen voor een ander. Op zich wil ik dit niet. Maar wat moet je anders als het via internet niet lukt?

Dit is de stal waar ik het eventueel wil doen:
www.jansenvandenhout.nl

Heeft iemand hier ervaring mee?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-06 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam in titel.

DiantaM

Re: Kent iemand deze stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 09:50

kimmie_girl hier op bokt werkt er.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:17

En ik heb er 2 jaar geleden mijn paard gekocht,als je info wilt kun je pb-en Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:46

TAO --> EA GZ DI.

student

Re: Kent iemand deze stal? Jansen van den hout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:49

ik heb op die stal gekeken voor een paard en vond dat de paarden wel goede stallen hadden maar er niet zo goed uitzagen... Ook vond ik dat ze niet echt proffesioneel over kwamen. Maar dat is mijn mening, heb 1 x met hun te maken gehad.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:58

Fijne mensen, goede stal
Je kunt me pben voor meer informatie.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:35

De manege waar ik rijdt heeft er een tijdje paarden naar verkocht en van geleverd gekregen. Zij waren niet tevreden over de manier van handelen.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:36

mijn nieuwe aanwinst heb ik daar gekocht.
voor meer info kun je me pm'en Lachen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 11:30

mijn vriendin d,r dochter heeft daar een paardje vandaan, super
de eerste keer was de ervaring niet echt fijn, maar dat hebben ze dubbel en dwars goed gemaakt. We hebben nu een echt geweldig paardje

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:11

Ik ben er 1 keer geweest en nooit weer. Alle paarden waren braaf maar ineens lag ik op de grond omdat de knol compleet geflipt was. De andere waren ook niet bepaald te vertrouwen.
Maar neeee die paardjes deden dat nooooooit ...

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:53

Ik ken de stal en de mensen verder niet, maar zie wel op de site dat ze pittige prijzen hanteren. En e-mailcontact doen ze niet aan..

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:46

shadowflower schreef:
Ik ben er 1 keer geweest en nooit weer. Alle paarden waren braaf maar ineens lag ik op de grond omdat de knol compleet geflipt was. De andere waren ook niet bepaald te vertrouwen.
Maar neeee die paardjes deden dat nooooooit ...

Het blijven dieren. Kunnen overal van schrikken. Vind dit een beetje kort door de bocht.
Ik heb ook eemn heel braaf paard gereden je moest alleen weten hoe je haar moest rijden. Legde je te veel je been eraan of iets te veel contact met de teugels dan flipte zij ook.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:13

er was daar niks aan goed te praten aangezien ik duidelijk heb gezegt dat ik een BEGINNER was . en dat ik een super braaf paard wou .

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 09:03

Ik heb dat inderdaad ook van een bekende gehoord.
Dat de paarden zomaar ineens uit het niks flippen.

Ze ging een haflinger proberen. Beestje zou super braaf zijn en nooit wat doen (zij zocht het vooral voor buitenritten en dat hij ook geschikt zou zijn voor haar dochtertje).
Eerste tien minuten gingen goed, maar daarna begon hij al een bezetene te bokken en ze is er niet op kunnen blijven zitten. Terug erop gestapt en wederom hetzelfde.

Ikzelf heb er dus geen ervaring mee, maar dit is wat ik ervan gehoord heb.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:14

Zie .. ben ik toch niet de enige ... Ik vond die stal maar niks ... alle paardjes daar zouden "braaf "wezen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:16

ik heb zo'n twee jaar geleden bijna, mijn Timo daar gekocht.(alleen klein verschil, hij was een veulen toen, dus weet niet hoe de volwassen ingereden paarden daar zijn).

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:18

Heb er zelf een ruin gekocht. Maar wat mensen ook schrijven, het is niet voor niets een handelstal. Je geeft zelf ook aan als de verkoop van jouw paardje via internet niet lukt, dat je overweegt om in te ruilen via deze stal. Logisch. Maar dat doen heel veel meer mensen op dezelfde manier. Vraag is dan waarom eigen verkoop niet lukt, soms louter pech soms omdat het paard een achtergrond heeft......en ja welke dat is, merk je pas als het paard bij jou thuis staat.

Als je daar je paard koopt, kies je mijns inziens bewust voor een bepaald risico. Zorg dat je uitgebreid gaat kijken, zet het paard aan de longe, aan het werk, laat het voorrijden, kortom benut je orientatie tijd en spreek desnoods een proeftijd af (schriftelijk vastleggen). En handel is niet voor niets handel. De prijzen die ze hanteren zijn juist helemaal niet hoog, dat is ook niet voor niets. De doorstroom van de paardjes loopt daar lekker door.

En ja als het om verkopen gaat is ieder paard braaf, 100% verkeermak en lief voor kinderen. Amehoela....denk ik dan.
Laat je goed adviseren, neem een kenner en deskundige mee (hoefsmid, fysio, instructeur). Dat mag daar gewoon. Er is tijd en ruimte genoeg om te bepalen wat je eventueel wilt kopen.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:58

1 tip: laat je paard ongeacht wat de prijsklasse of je doel is altijd keuren want helaas zijn er ook paarden bij die de recreatie nog niet aan kunnen, laat staan iets anders. En dan is iedere euro verspild geld! Maar dat geldt voor ieder paard ongeacht handelsstal of particulier.
Maar bij hun zou ik het zeker doen.
Laatst bijgewerkt door Evelienepien op 30-10-06 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:08

Ik ben er verleden jaar geweest om voor mijn toen 10-jarige dochter een pony te zoeken. Wilde zelf een new-forestpony inruilen.
Eerst via de mail en telefonisch contact gehad en toen wezen kijken. Paarden en pony's stonden er prima bij in schone stallen. Zadels etc waren ook in prima staat.
We mochten werkelijk alle pony's proberen die er stonden en werden behoorlijk vrij gelaten, ga maar zadelen en uitproberen.
uiteindelijk kwamen we bij een haflinger terecht, die altijd voor de wagen had gelopen en super braaf in de omgang was. Ze wisten niet of ze ook bereden was, maar als we wilden mochten we het wel proberen. De instructrice van mijn dochter was mee en die is er op gaan zitten, ging prima en later mijn dochter ook nog.
Ik had de indruk dat ze datgene wat ze wisten over de pony's ook eerlijk vertelden. Het blijft natuurlijk een handelsstal en dus willen ze verkopen. Braafheid wordt dan wel een beetje aangedikt, maar daar moet je doorheen kunnen prikken.
Uiteindelijk hebben wij er niets gekocht omdat we het niet eens konden worden over de inruilprijs van de new-forestpony.
Maar als mensen vragen of ze daar naar toe kunnen om een pony te kopen, zou ik zeker ja zeggen. Wees alleen kritisch en laat je niets aanpraten. Houd je eisen in het achterhoofd en doe daar geen consessies aan en laat paard/pony altijd keuren.

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 19:58

Ik vindt het zelf niks om mijn eigen merrie in te ruilen bij een handelsstal. Dit doe ik dan ook liever niet, ook i.v.m haar trailer angst. He tladen gaat goed, maar het moet wel op een rustige manier. En ik ben bang dat hier geen rekening mee wordt gehouden als ze naar een handelsstal gaat.

Ik ben er nog aan het over nadenken, ik hoop dat er nog mensen reageren op mijn advertenties...Ik snap niet waarom er bijna niemand reageert, maarja mischien is dat weer iets voor een ander topic Lachen

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:06

Branca schreef:
Ik ken de stal en de mensen verder niet, maar zie wel op de site dat ze pittige prijzen hanteren. En e-mailcontact doen ze niet aan..

Heel vreemd want ik heb namelijk eerst contact met ze gehad via email (en een andere bokker ook las ik). Daarnaast staat onder de contact informatie gewoon het email adres waarop ze bereikbaar zijn. Ik heb op een maandag een mail verstuurd en 's avonds had ik al een bericht terug.

Mijn ervaring met deze stal is goed, we zijn netjes behandeld, hebben eerlijke uitleg gekregen over het paard en alle paarden stonden er netjes bij. Ze waren zelfs nieuwe stallen aan het bouwen om het nog netter te krijgen.

Het paard werd netjes voorgereden (en van te voren verteld wat zijn 'min' punten waren) zelfs langs de weg hebben ze laten zien hoe hij zich gedroeg. Toevallig kwam er net een vrachtwagen en een auto met lading op het dak voorbij dus kon ik goed zien hoe hij daarop reageerde.

De deken die hij op had werd erbij beloofd maar toen hij werd gebracht zat die er niet op. Op dat moment niet aan gedacht maar dezelfde dag nog gebeld en ik kon hem komen halen. Daar aangekomen kreeg ik niet de oude deken die erop lag mee (die ook nog eens kapot was) maar een nieuwe deken. Super van ze want dat hadden ze niet hoeven doen.

Ik weet niet hoe ver je van ze af woont maar anders zou ik zeggen, ga eens kijken hoe het er daar aan toe gaat, dan pas kun je voor jou de juiste beslissing maken. Iedereen heeft andere ervaringen, dat is op elke stal zo en dat zul je ook altijd houden. De enige manier om erachter te komen of het voor jou een goede keuze is, is om er zelf te gaan kijken.

Celvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:24

Wij hebben er bijna vijf jaar geleden onze Celvin gekocht. Mijn nichtje werkt daar dus zij heeft ons ook geholpen met voor rijden enz. Ik vond dat we netjes behandeld werden en mochten ook inderdaad alles proberen wat hij had staan. We hebben er ook een deken bij gekregen en voor weinig geld konden we ook een zadel en hoofdstel kopen het was geen merk maar ja we konden wel gelijk wat doen met onze pony.

Ik vind dat je zelf moet gaan kijken en niet van andermans ervaringen moet uitgaan. Waar de een heel tevreden mee is hoeft voor de ander nog niet zo te zijn natuurlijk dat geld ook voor DA, hoefsmid enz.

MarRic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:32

Ik heb daar een half jaar geleden mijn paard gekocht: Ricardo.
Ik zocht ook een lief en rustig paard, ik vond ze erg aardig daar en ook wel eerlijk.

Achteraf bleek er wel van alles mis te zijn met de rug van mijn paard, maar hij was door 3 dierenartsen nagekeken en allemaal konden ze niks vinden, dus hun zullen het ook wel niet geweten hebben.
De fysiotherapeute heeft het probleem gevonden, maar toen hadden we Ricardo al gekocht (waar we absoluut geen spijt van hebben).

De stallen zagen er goed uit, en ik vond dat er erg veel geweldig leuke paarden stonden!
Ook hebben zij voor vervoer geregeld enzovoorts.

Groetjes Marcella

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:30

Tinkerlady schreef:
....
Als je daar je paard koopt, kies je mijns inziens bewust voor een bepaald risico. Zorg dat je uitgebreid gaat kijken, zet het paard aan de longe, aan het werk, laat het voorrijden, kortom benut je orientatie tijd en spreek desnoods een proeftijd af (schriftelijk vastleggen). En handel is niet voor niets handel. De prijzen die ze hanteren zijn juist helemaal niet hoog, dat is ook niet voor niets. De doorstroom van de paardjes loopt daar lekker door.

En ja als het om verkopen gaat is ieder paard braaf, 100% verkeermak en lief voor kinderen. Amehoela....denk ik dan.
Laat je goed adviseren, neem een kenner en deskundige mee (hoefsmid, fysio, instructeur). Dat mag daar gewoon. Er is tijd en ruimte genoeg om te bepalen wat je eventueel wilt kopen.

Toevallig is het tegenwoordig zo, dat als je als particulier van een professionele handelsstal koopt, je onder het consumentenrecht valt. Dat betekent dat je ahw 'garantie' op je paard krijgt. Ook als het lieve beginnerspaardje alles bij elkaar bokt, of je trailermakke paard er thuis niet meer op te krijgen is, als je lieve speelpony alleen maar bijt en zelfs uithaalt, kan je hem terugbrengen.
Cruciaal hierbij is, dat je een goed contract hebt waarin je heel duidelijk hebt staan waar je het paard voor koopt/ waar hij aan moet voldoen.
Hoewel er helaas malafide handelaren zijn die liever flink bluffen dan een proces riskeren, ben je dus feitelijk veel beter beschermd dan bij koop van een particulier. (Een rechtsbijstandsverzekering is altijd verstandig om te hbben; zeker bij dergelijke grote aankopen)

Constructies waarbij je je paard inruilt, maken het wel ingewikkeld; het is wsch. verstandig om vooraf te regelen wat je terugkrijgt als het met je nieuwe paard niet lukt.

Overigens is de 'omruilgarantie' een wassen neus; je weet nooit, of de handelaar een ander leuk paard op stal heeft wat niet toevallig een stuk duurder is dan je eerste keus. In ieder geval hoef je geen genoegen te nemen met omruilen als het paard terug gaat, omdat het niet voldoet aan het doel waarvoor het gekocht is (en dus ongeschikt is).

angela36

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:41

Jazeker ken ik deze stal, koop er alsjeblieft NOOIT een paard zonder het te laten keuren!
Met een budget van maximaal 3.000 euro werd het ene waardeloze paard na het andere van stal gehaald.

- Een 3-jarige met een onwijs holle rug...... daarom is die ook zo goedkoop zei die achteraf.
- Een paard met exceem......MAAR dat had ie alleen buiten zegt ie ???? Ziek
- Een paard dat luchtzuigt..........MAAR dat vertelde hij er alleen niet bij, ik zag het toevallig in de stal.
- Een paard dat met z'n achterbeen trekt.......NEE hoor, hij komt net van de opfok vandaan........

Als je een knap paard daar vandaan wilt zit je al gauw in de 4.000 want de rest mankeert allemaal wat! Hamer

De paarden staan hier soms met z'n tweeen in 1 stal en staan dag en nacht binnen. Gek hoor dat ze helemaal uit hun dak gaan als ze buiten komen? En hij maar zeggen: "kan goed lopen hé" Frusty
Dat beestje is dolblij dat ie eindelijk wat daglicht ziet.....

Hij laat je ook doodleuk een paar uur wachten als hij iemand anders heeft die meer geld uit gaat geven aan een paard, echt een waardeloze bedoening daar! Boos!