Pensionstalling omgeving Roosendaal/Breda

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sansjo

Pensionstalling omgeving Roosendaal/Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 20:14

Hallo allemaal,

Binnenkort gaan we verhuizen naar regio Roosendaal, Breda, Etten-Leur of Bergen op Zoom. We gaan nl. een eigen zaak beginnen. Het enige dat er nog moet gebeuren is het vinden van een geschikt pand. Afhankelijk van in welke plaats we als eerste een geschikt pand vinden gaan we ons dan dus vestigen. Dat betekend dat ik ook voor een geschikt onderdak van mijn trouwe paard zal gaan zorgen. Vandaar dat ik jullie hulp inroep. Wat ik zoek is een plaats waar hij dagelijks weidegang krijgt (bij voorkeur alleen aangezien hij niet zo goed met andere paarden kan ), minimaal een binnenbak en dat ik altijd kan rijden wanneer ik wil. Zeker omdat ik als ik zelfstandig ondernemer ben ik zelf moet kunnen bepalen wanneer ik wil rijden. En ik dus geen rekening hoef te houden met lessen e.d. Wie o wie weet er een goede pensionstal/privestalling voor mijn paard? Dus voor alle vier de plaatsen zodat ik als het pand er is ik alvast een goede plaats heb zodat ik me daar dan op kan gaan richten. Alvast bedankt voor jullie reacties. Oja, nog 1 ding. Hij moet natuurlijk uitstekend verzorgd worden zodat ik hem ook met een gerust gevoel kan "'achterlaten'"

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:20

www.reigershof.nl
Ik heb het er nu hartstikke naar mijn zin. Mijn paard word op en top verzorgd alles is mogelijk.

Vayo

Re: Pensionstalling omgeving Roosendaal/Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:22

Hoi,

Ik kom uit omgeving Roosendaal en misschien dat Manege Visdonk wat voor je is.

Het is een manege met pensionstal. Heeft een binnenbak (20X40) en een verlichte (pas nieuw aangelegde) buitenbak (20x60) dus je kunt altijd rijden ongeacht de lessen. Heeft een gezellige kantine poets en wasplaatsen voor je paard/pony. Weidegang apart voor je paard valt denk ik wel te regelen. Het ligt aan de bosrand dus je hebt uitstekende uitrijgelegenheden. Je zit gelijk in het visdonkbos en vanuit daar is de rucphense hei goed te bereiken. Prijs paard +/- €250 en pony +/- €205 (incl. gebruik bak, voer, uitmesten en weidegang)
Telefoon +31 (0) 165-534293

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:37

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:14

http://www.manegekeytenburg.nl/

Ik heb hier vroeger altijd gereden. Mooie ruime manege, mooie bakken en lichte stallen met goed en voldoende strooisel.
En het ligt ook nog eens pal naast de bossen/heide.

Ligt in Ruchpen, vlakbij Roosendaal.

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:51

Kimmie261 heeft ook een pensionstal.
Dat is vlakbij Roosendaal, net over de grens.
Ziet er goed uit, mooie bak, wei, enz.
Anders moet je haar maar een pb sturen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:32

Wiepie schreef:
Ze hebben ook een website: http://www.manegevisdonk.tk

Doet deze het bij jou dan? Bij mij doet de site het niet

Amanda schreef:
Kimmie261 heeft ook een pensionstal.
Dat is vlakbij Roosendaal, net over de grens.

Klopt, die stal ligt is Essen (vlak bij Wouwse plantage) is ongeveer een kwartiertje rijden vanaf roosendaal. Website: www.noordeneind.nl

En voor het geval je richting Bergen op Zoom verhuist is manege molenzicht misschien wel wat: http://www.manegemolenzicht.nl/

Sansjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 15:18

Alvas bedankt voor jullie reacties. Wie heeft er nog meer opties? En zijn er toevallig mensen die hun paard hier ergens heeft ondergebracht?

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:22

Ik verplaats je topic even naar EA-gezocht diensten

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:27

Delphi schreef:
Ze hebben ook een website: www.manegevisdonk.tk

Doet deze het bij jou dan? Bij mij doet de site het niet

Ja hoor, doet het bij mij gewoon.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:12

Wiepie schreef:
Ja hoor, doet het bij mij gewoon.

Hmmm bij mij doet geenéén .tk site het!!!

Ik heb jarenlang op manege visdonk gereden voor ik mijn paard kocht. Maar zelf sta ik daar niet meer (paard staat aan huis). Op manege molenzicht ben ik pas eens wezen kijken, maar daar weet ik verder weinig over. Maar als je nog wat vragen hebt over visdonk mag je me pben hoor

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:25

ik raad je manege reigershof aan, net als Felicity. Al op de site gekeken?

Carolaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:45

wij hebben een kleinschalige pensionstal in chaam, alleen geen binnenbak voor meer info pm me maar

Sansjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 23:46

Sorry waldisney, maar ik zoek echt minimaal een binnenbak. Ik wil niet meer in de kou staan. Heb ik aan het begin gehad. Maar dat vind ik helemaal niks. Reigershof ziet er zeer goed uit. Manege Visdonk lijkt me ook wel geschikt. Terzijnertijd ga ik toch kijken op de diverse plaatsen.

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 14:49

Sizzy schreef:
http://www.manegekeytenburg.nl/

Ik heb hier vroeger altijd gereden. Mooie ruime manege, mooie bakken en lichte stallen met goed en voldoende strooisel.
En het ligt ook nog eens pal naast de bossen/heide.

Ligt in Ruchpen, vlakbij Roosendaal.

Dat is naast de stal waar ik rij. Bij ons zijn ook nog stallen vrij. En je hebt een overdekte buitenbak dus altijd droog rijden. De paarden gaan iedere dag de wei op. ook in de winter

wildwestwill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:41

Ik sta op stal `t sander in etten leur gezellige stal met 2 binnenbakken en geen manege lessen wel is in de winter de ene bak een paar keer per week verhuurd aan de rijvereneging maar we hebben er twee 90 % staat er half pension maar vol is ook mogelijk

Djur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 00:39

Stal Sequence in Etten Leur, aanrader!

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:20

Ik ben zelf ook bij visdonk wezem kijken toen ik een stal zocht. Ik vond het ene leuke stal niet heel eel luxe maar wel de nodige dingen. Aardige mensen goeie ligging. Alleen de openingstijden waren niet geschikt voor mij. Zindag tot 12 uur open en doordeweeks veel lessen (s'avonds). En ik zie mij zelf s;avonds niet in de regen in de buitenbak rijden. Heb daarom toch vvo reigershof gekozen en sta daar met heel veel plezier. De sfeer is goed. Veel deskundige hulp. Elke week een dierenarts op bezoek. 1x in de twee weken komt de hoefsmid. De eigenaa weet echt waar hij mee bezig is en zit al heel lang in de paarden. Kan je ook heel goed raad geven.

blingbling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:31

ik ken een super goede prive stalling. paarden staan overdag buiten als de donker valt gaan ze na binnen. stal strooisel is zelf uitkiesbaar. een grote verlichte buitenbak is nu in aan bouw er is nu een kleine. een binnen bak is er niet. helaas. de mensen zijn super je kunt komen en gaan wanneer je wilt. het is geen grote stal dus je hebt heel veel prive. er is een gezellig kantiene.

groetjes

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:31

felicity schreef:
Ik ben zelf ook bij visdonk wezem kijken toen ik een stal zocht. Ik vond het ene leuke stal niet heel eel luxe maar wel de nodige dingen. Aardige mensen goeie ligging. Alleen de openingstijden waren niet geschikt voor mij. Zindag tot 12 uur open en doordeweeks veel lessen (s'avonds). En ik zie mij zelf s;avonds niet in de regen in de buitenbak rijden. Heb daarom toch vvo reigershof gekozen en sta daar met heel veel plezier. De sfeer is goed. Veel deskundige hulp. Elke week een dierenarts op bezoek. 1x in de twee weken komt de hoefsmid. De eigenaa weet echt waar hij mee bezig is en zit al heel lang in de paarden. Kan je ook heel goed raad geven.

klopt helemaal!

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:25

ik vind visdonk tegen vallen maarja dat is mijn mening

Wiepie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 09:07

miekelover schreef:
ik vind visdonk tegen vallen maarja dat is mijn mening

Op welke punten valt Visdonk tegen dan?

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 10:57

gewoon de lessen en de prijs van de stalling.

Wiepie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:09

miekelover schreef:
gewoon de lessen en de prijs van de stalling.

De kwaliteit van de lessen of de prijs?

Junior2019

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:16

Mijn paard staat op het moment in achtmaal ook vlak bij roosendaal.Niet heel groot maar wel een goede verzorging en elke dag naar buiten.De site is www.virtualzonehorses.nl