Les in dameszadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muffin01

Berichten: 396
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

Les in dameszadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 23:33

Hoi Allemaal,

Een langere tijd geleden heb ik les gehad in het rijden met een dameszadel. Ik ben toen helemaal verliefd geworden op dit onderdeel van de paardensport. Na de les ben ik afgestapt met flinke complimenten en hele trotse vader(ben ruim in de 20 maar mijn vader moest en zou mee :') ) Ik sla de complimenten maar even in de wind want dat zal met name uit vriendelijkheid zijn geweest. Wel heb ik de tip gekregen om dit met mijn "eigen paard" eventueel voort te zetten. Dit gaat om een paard dat ik mag bijrijden en geloof niet dat ik hiermee in dameszadel mag en kan rijden. Toch zou ik heel graag vaker les willen nemen in dameszadel. Zijn er mensen die weten waar je hierin les kan krijgen rondom regio Eindhoven? Wat verder weg is geen ramp. Helaas heb ik de tijd niet om heel Nederland hiervoor door te rijden. Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt :)

snorkel1986

Berichten: 3044
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Les in dameszadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 00:08

Ik dacht dat er een speciale vereniging voor is.. misschien even Google mocht dat je niet verder helpen dan moet ik even contact met iemand zoeken ( ken wel iemand die ook dames zadel rijd ) en ook bij de vereniging zit ( denk ik)

Muffin01

Berichten: 396
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

Re: Les in dameszadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 10:11

Bedankt voor je reactie! Er is inderdaad een vereniging maar die heeft al geen workshops meer geven sinds 2021 geloof ik. Zal anders eens contact met ze opnemen. Hoop dat er ergens een manege is waar ze deze lessen aanbieden of iemand die dit bij zich thuis doet. Stukje rijden is niet zon ramp.

snorkel1986

Berichten: 3044
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 11:53

Succes mocht je er niet uit komen via de vereniging dan zal ik haar eens vragen of ze wat voor jou kan betekenen ze woont wel eind bij jou weg maar kent misschien wel mensen in jou hoek

ikke

Berichten: 37653
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 13:03

Ik kan vanavond wel even navragen bij de penningmeester :D

Overigens geeft die vanmiddag (rond 15.00u of zoiets) een demo op de het concours aan de Karpendonkse plassen in Eindhoven
Maar ik spraak haar vanavond weer. Zie mijn onderschrift en dan de agenda, zij kookt voor ons :9 .

Muffin01

Berichten: 396
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 16:51

@Ikke
Oh wat lief! Dan heb ik op een oude website zitten kijken denk ik. :') Helaas zat vandaag al helemaal volgeboekt anders was ik zeker gaan kijken.

Flint09
Berichten: 409
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 18:29

Ik wilde dit ook heel graag proberen en heb toen bij de Amsterdamse manege een les geboekt ( 2019 ) - eindje bij jou uit de buurt , maar volgens mij doen ze het nog steeds .

Muffin01

Berichten: 396
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 19:13

Flint09 schreef:
Ik wilde dit ook heel graag proberen en heb toen bij de Amsterdamse manege een les geboekt ( 2019 ) - eindje bij jou uit de buurt , maar volgens mij doen ze het nog steeds .


De Hollandse Manege ken ik. De afstand rijden is niet het probleem op zich. Meer nog de auto parkeren eventueel ov en bijkomende kosten daarvan. Hoop het eigenlijk een paar keer per jaar te kunnen doen. heb best een oud autootje dus ik zou ook nog moeten uitzoeken of die de stad nog in mag.

snorkel1986 schreef:
Succes mocht je er niet uit komen via de vereniging dan zal ik haar eens vragen of ze wat voor jou kan betekenen ze woont wel eind bij jou weg maar kent misschien wel mensen in jou hoek


Super bedankt zal eens een mail sturen!


Muffin01 schreef:
@Ikke
Oh wat lief! Dan heb ik op een oude website zitten kijken denk ik. :') Helaas zat vandaag al helemaal volgeboekt anders was ik zeker gaan kijken.


Of zat mijn dag al helemaal vol bedoel ik

ikke

Berichten: 37653
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 15:11

Muffin01 schreef:
@Ikke
Oh wat lief! Dan heb ik op een oude website zitten kijken denk ik. :') Helaas zat vandaag al helemaal volgeboekt anders was ik zeker gaan kijken.

Bij jou in de buurt zit niet echt wat, maar als je contact opneemt met de vereniging, kan er in overleg waarschijnlijk wel iets geregeld worden.
http://www.dameszadel.nl/index.php/instructie

Bij-de-weg, nog op de Karpendonk geweest, gisteren? Daar was een demo van rijden in dameszadel.

Muffin01

Berichten: 396
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 12:14

ikke schreef:
Muffin01 schreef:
@Ikke
Oh wat lief! Dan heb ik op een oude website zitten kijken denk ik. :') Helaas zat vandaag al helemaal volgeboekt anders was ik zeker gaan kijken.

Bij jou in de buurt zit niet echt wat, maar als je contact opneemt met de vereniging, kan er in overleg waarschijnlijk wel iets geregeld worden.
http://www.dameszadel.nl/index.php/instructie

Bij-de-weg, nog op de Karpendonk geweest, gisteren? Daar was een demo van rijden in dameszadel.


Oh super dan ga ik een mailtje sturen! Dankjewel!

Nee helaas was echt te kort dag. Ik en mijn vriend waren op pad om het eea uit te zoeken voor ons huis. Dat haalde ik niet -O-