Leden van rijverenigingen: jullie input gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JVerudin
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-05-24

Leden van rijverenigingen: jullie input gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 22:20

Hallo,

Ik ben momenteel bezig met mijn scriptie over de toekomst van de paardensport, met een focus op de uitdagingen en kansen waarmee rijverenigingen worden geconfronteerd.

Als onderdeel van mijn onderzoek wil ik graag de mening en ervaringen van leden van verschillende rijverenigingen verzamelen. Daarvoor ben ik opzoek naar respondenten. De enquête neemt ongeveer 5 minuten in beslag en de verzamelde gegevens zullen anoniem worden verwerkt. De link naar de enquête is hier te vinden: https://forms.gle/FGXDhk4zuJkfhGZN6

Jullie input is van onschatbare waarde voor mijn onderzoek en zal helpen om een diepgaand inzicht te krijgen in de uitdagingen en kansen waarmee rijverenigingen worden geconfronteerd.

Alvast heel erg bedankt aan iedereen die mij hierbij kan helpen!

MarliesV

Berichten: 15248
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Leden van rijverenigingen: jullie input gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 23:33

Done!

Bowo
Berichten: 2840
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Leden van rijverenigingen: jullie input gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 23:46

Waarom vraag je zoveel persoonlijke informatie? Zoals email en welke rijvereniging. Welke toegevoegde waarde heeft dat voor jou?

Voor mij daardoor een reden om niet mee te doen. Zeker omdat ik geen idee heb welke opleiding en dergelijke je doet. Aan wie geef ik deze gevoelige informatie? Wie heeft daar goedkeuring voor gegeven? Met wie neem ik contact op als ik me terug zou willen trekken?
Hier gaat ethisch nogal wat mis....

Tink89
Berichten: 2974
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Leden van rijverenigingen: jullie input gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 07:18

Ik vind dat je te veel informatie vraagt die je niet nodig hebt. Mag niet, is niet slim en schrikt mensen af.

Nibbit

Berichten: 10427
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Leden van rijverenigingen: jullie input gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 07:19

Ook niet ingevuld om bovenstaande redenen..

Change3x

Berichten: 6596
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Leden van rijverenigingen: jullie input gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 07:22

Ik heb hem wel ingevuld, zie het niet als gevoelige informatie want door alle spullen die je online bestelt weet toch ondertussen iedereen wat je e-mail en dergelijke is.

Lieser
Berichten: 1560
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 07:47

Ook gestopt. Vul op zijn minst zelf je profiel in en vertel in welk kader je de scriptie schrijft.

JVerudin
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-05-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 07:49

Bedankt voor jullie reacties! Er zijn een aantal redenen waarvoor ik bepaalde vragen stel:

Emailadres: De enquête is gekoppeld aan een e-mailadres, omdat het anders mogelijk is dat mensen meerdere reacties plaatsen. Dit zou de betrouwbaarheid van mijn onderzoek enorm in twijfel trekken. Ik heb geen verder inzicht in deze adressen.

Leeftijdscategorie: Om trends in verschillende leeftijdsgroepen te kunnen identificeren. Voor mijn onderzoek is dat relevant omdat hier misschien grote verschillen in kunnen zitten.

Lid van welke vereniging: Om een geografisch beeld te krijgen van de respondenten. Er hoeft geen naam van een vereniging genoemd te worden als dat voor de respondent niet gewenst is. Het is een open invulveld.

Ik hoop hiermee wat meer duidelijkheid te scheppen over de inhoud van de enquête. Uiteraard begrijp ik het wanneer de gevraagde informatie als te veel persoonlijk wordt ervaren, reageren staat iedereen vrij.

Ik studeer Hippische Bedrijfskunde aan Aeres Hogeschool Dronten en heb toestemming gekregen om deze enquête te versturen. Hiervoor zijn bepaalde richtlijnen, waar deze enquête aan voldoet.

Nogmaals dank voor iedereen die de enquête al heeft ingevuld!

koend
Berichten: 1264
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Leden van rijverenigingen: jullie input gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 08:24

Ik heb ingevuld omdat ik het goed vind dat er aandacht is voor de rijverenigingen.

Nochtans hou ik niet van enquêtes. Ze dwingen je in een keurslijf.
Vb: een volgorde maket van belangrijkheid in de verschillende aspecten van een rijvereniging.
Ik vind ze allemaal belangrijk! Nu wordt ik gedwongen om ook enkele aspecten als onbelangrijk te beoordelen.

FriesWytske
Berichten: 9909
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Leden van rijverenigingen: jullie input gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 08:30

Ik ben ook gestopt. Jij zegt dat het anoniem is. Maar aan al de vragen die ik in het begin tegen ben gekomen, is het helemaal niet anoniem

koend
Berichten: 1264
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Leden van rijverenigingen: jullie input gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 08:45

Ik snap dat gezeur over anonimlteit niet zo goed.
Iedereen heeft toch wel een emailadres dat hij enkel gebruikt voor dergelijke dingen?
De rijvereniging mogen ze best weten. Er gaan toch te weinig antwoorden zijn om daartussen veel onderscheid te maken. Ik denk trouwens dat de meerderheid tevreden over zijn rijvereniging zal zijn, anders was je toch geen lid?

Lieser
Berichten: 1560
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 08:48

koend schreef:
Ik snap dat gezeur over anonimlteit niet zo goed.
Iedereen heeft toch wel een emailadres dat hij enkel gebruikt voor dergelijke dingen?

Nee.

Roodvos

Berichten: 6720
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 09:05

Ik ben ook gestopt vanwege een combinatie van boven genoemde redenen.

koend schreef:
Nochtans hou ik niet van enquêtes. Ze dwingen je in een keurslijf.
Vb: een volgorde maket van belangrijkheid in de verschillende aspecten van een rijvereniging.
Ik vind ze allemaal belangrijk! Nu wordt ik gedwongen om ook enkele aspecten als onbelangrijk te beoordelen.

Ja dit, maar dan precies andersom.

Bovendien werken dit soort vragen niet fijn op een klein mobiel scherm. Ik moet continu van links naar rechts scrollen B-) .

pjer
Berichten: 1604
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Leden van rijverenigingen: jullie input gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 10:14

Ik heb hem wel ingevuld. Maar een hoop vragen kon ik eigenlijk niet zo veel mee, onze vereniging is klein en bestaat alleen om knhs wedstrijden te kunnen organiseren. en dan ook nog maar 1 soort wedstrijd dus al die andere elementen die je vraagt in de enquete zoals diervriendelijkheid en sociale contacten, ja daar letten we wel op, maar niet vanuit de vereniging.

Bowo
Berichten: 2840
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 14:59

Met de combinatie email adres en rijvereniging weet je precies wie ik ben, dat is dus totaal niet anoniem.

Dan kan je wel een fake adres invullen, maar het gaat mij om het principe. En doordat je een fake adres kunt invullen, helpt het dus ook niets tegen mensen die meerdere keren zouden willen invullen (hoeft niet eens fake, kan onder meerdere adressen).

Ik denk dat het vooral mensen afschrikt, maar vrijwel niets doet om dubbele antwoorden te voorkomen. Als mensen dubbel zouden willen invullen (waarom?), dan vinden ze wel een manier

Ayasha
Blogger

Berichten: 58029
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 15:36

Bowo schreef:
Met de combinatie email adres en rijvereniging weet je precies wie ik ben, dat is dus totaal niet anoniem.

Dan kan je wel een fake adres invullen, maar het gaat mij om het principe. En doordat je een fake adres kunt invullen, helpt het dus ook niets tegen mensen die meerdere keren zouden willen invullen (hoeft niet eens fake, kan onder meerdere adressen).

Ik denk dat het vooral mensen afschrikt, maar vrijwel niets doet om dubbele antwoorden te voorkomen. Als mensen dubbel zouden willen invullen (waarom?), dan vinden ze wel een manier

En dat is een probleem omdat? :? Je zit op bokt, als iemand het echt boeit wie je bent ben je zo gevonden. :(:)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 11-05-24 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieser
Berichten: 1560
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 15:39

Ayasha schreef:
Bowo schreef:
Met de combinatie email adres en rijvereniging weet je precies wie ik ben, dat is dus totaal niet anoniem.

Dan kan je wel een fake adres invullen, maar het gaat mij om het principe. En doordat je een fake adres kunt invullen, helpt het dus ook niets tegen mensen die meerdere keren zouden willen invullen (hoeft niet eens fake, kan onder meerdere adressen).

Ik denk dat het vooral mensen afschrikt, maar vrijwel niets doet om dubbele antwoorden te voorkomen. Als mensen dubbel zouden willen invullen (waarom?), dan vinden ze wel een manier

En dat is een probleem omdat? :?

Omdat enquetes anoniem horen te zijn om te kunnen veronderstellen dat de antwoorden eerlijk zijn.

Wat ook ontbreekt:
voor wie de vragenlijst is bedoeld;
over welk onderwerp de vragenlijst gaat;
waar de resultaten voor worden gebruikt;
hoe lang het duurt om de vragenlijst in te vullen;

DuoPenotti

Berichten: 30097
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 15:43

Ik heb een zakelijke email met mijn naam en een spam email zoals ik dat noem.
Die laatste gebruik ik bij winkels waar ik bestel. En je altijd daarna zooi van krijgt.
Maar ook bij bijvoorbeeld zoiets.

Ik dacht dat iedereen dat wel had?

Sinds 2 jaar ben ik geen lid meer.
Eerst actief lid. Later rustend lid.
Heb lang de hoop gekoesterd nog actief lid te worden. Maar dat word hem niet meer. Dus maar opgezegd. Na ongeveer 30 jaar.
Daardoor kan ik hem nu niet invullen.

dianaw33

Berichten: 1889
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Leden van rijverenigingen: jullie input gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 09:52

Ingevuld. De optie: zeer ontevreden en daardoor geen lid meer kan ik niet kwijt.

Henrike5

Berichten: 786
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Leden van rijverenigingen: jullie input gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 10:21

Imgevuld, vond de optie van het stukje naar belangrijkst zetten wat lastig in te vullen door de vorm waar het in stond maar verder prima

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34772
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 21:14

Ik ben ook afgehaakt. Ik wil alleen startkaartlid zijn en daar zijn de vragen niet op gericht.