Kamperen met je paard Utrechtse Heuvelrug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tinkieMagic
Berichten: 9
Geregistreerd: 23-03-24

Kamperen met je paard Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 22:18

Wie heeft voor mij de tip? Ik zoek een plek waar ik kan kamperen met mn paard, waar we zo de bossen in rijden.

Onali

Berichten: 18494
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Kamperen met je paard Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 22:28

Heb je de zoekfunctie al gebruikt?
Zijn in het verleden ook wel eens vergelijkbare topics voorbij gekomen.


Probleem is dat de UH niet zo aardig is voor de paardenmens in vergelijking met bijvoorbeeld de Veluwe.
Sowieso zit je nu aan een vergunning vast, overal, kosten hangen af van waar je precies zit.
Maar echt paard en mensaccomodaties zijn er niet of schaars.

tinkieMagic
Berichten: 9
Geregistreerd: 23-03-24

Re: Kamperen met je paard Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 23:26

Nee daar ben ik ook.achter na veel zoekopties te hebben gebruikt....Ik woon in Zuidholland en wil niet al te ver voor het eerst met mn trailer. ..

nine1987

Berichten: 8346
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Kamperen met je paard Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 23:35

Echt kamperen, of overnachten? Leersumse veld zou je anders heen kunnen.. Je rijdt daar zo de bossen in.. Misschien 200 meter over een landweg en dan zit je in 't bos..

Smotz

Berichten: 674
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 00:10

Paardrijdeninutrecht.nl dus ook al gespot?

Leersumse Veld is niet meer. Wel de paarden verhuur, maar overnachten niet.
Er zijn niet veel opties, maar je zou zelf wat rond kunnen bellen en vragen. Bijvoorbeeld Van Eem in Leersum, die heeft een camping en stalling. Of camping Eijckelenburg in Maarn (onder Woudenberg).

Edit: momenteel staat Leersum half onder water. Met alles wat er deze week weer valt blijft dat wel even zo. Op wel meer plekken blijft het kwelwater staan.
Dus weet niet wanneer je komt, maar ik zou dan eerder Eijckelenburg kiezen en Den Treek in gaan als naar Leersum.

Onali

Berichten: 18494
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 06:15

tinkieMagic schreef:
Nee daar ben ik ook.achter na veel zoekopties te hebben gebruikt....Ik woon in Zuidholland en wil niet al te ver voor het eerst met mn trailer. ..


Zo heel veel verder weg is de Veluwe ook niet. Bennekom, Otterlo, Lunteren.
Vrij veel te vinden voor overnachtigingen en kamperen/ B&B
Let wel op dat er ook veel wolven zijn in dat gebied.


Kwa reistijd maakt het niet zoveel uit, zeker niet op een snelweg. Is voor je paard sowieso makkelijker.
Ik ben vanuit de randstad verhuisd naar Ede, nu woon ik al heel wat jaren op de Utrechtse heuvelrug.
Kwa buitenrijden is de Veluwe toch echt een stuk mooier, veel meer vrijheid, heel veel keuze uit ruiterpaden. Meer ingericht op paard en mens, ook voor pauzes ed.

nine1987

Berichten: 8346
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 07:07

Smotz schreef:
Paardrijdeninutrecht.nl dus ook al gespot?

Leersumse Veld is niet meer. Wel de paarden verhuur, maar overnachten niet.
Er zijn niet veel opties, maar je zou zelf wat rond kunnen bellen en vragen. Bijvoorbeeld Van Eem in Leersum, die heeft een camping en stalling. Of camping Eijckelenburg in Maarn (onder Woudenberg).

Edit: momenteel staat Leersum half onder water. Met alles wat er deze week weer valt blijft dat wel even zo. Op wel meer plekken blijft het kwelwater staan.
Dus weet niet wanneer je komt, maar ik zou dan eerder Eijckelenburg kiezen en Den Treek in gaan als naar Leersum.


Och, meen je dat? Wat jammer.. Ik kwam er in 't verleden regelmatig..

tinkieMagic
Berichten: 9
Geregistreerd: 23-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 18:35

Smotz schreef:
Paardrijdeninutrecht.nl dus ook al gespot?

Leersumse Veld is niet meer. Wel de paarden verhuur, maar overnachten niet.
Er zijn niet veel opties, maar je zou zelf wat rond kunnen bellen en vragen. Bijvoorbeeld Van Eem in Leersum, die heeft een camping en stalling. Of camping Eijckelenburg in Maarn (onder Woudenberg).

Edit: momenteel staat Leersum half onder water. Met alles wat er deze week weer valt blijft dat wel even zo. Op wel meer plekken blijft het kwelwater staan.
Dus weet niet wanneer je komt, maar ik zou dan eerder Eijckelenburg kiezen en Den in gaan als naar Leersum.



Bij Eijckelenburg ben je niet meer welkom.met je paard helaas.Van Eem zal ik eens kijken dank je wel