Zadelmerk / maker opbouw vanaf boom

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
appel_6
Berichten: 67
Geregistreerd: 20-11-14

Zadelmerk / maker opbouw vanaf boom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 21:09

Zoals de titel al zegt

Is er in (zuid) Nederland een zadel merk / maker oid die een zadel aanmeet en past vanaf de boom?

Dus eerst het boom type bekijkt op het betreffende paard, welke het beste past. Zowel stil staand als in beweging (zonder ruiter natuurlijk) Dan los de panelen erbij zoeken die ook weer het beste bij het paard passen.

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Zadelmerk / maker opbouw vanaf boom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 21:25

De enige zadelmaker in Nederland die zelf het zadel bouwt vanaf de kale boom is Daaleman in Empe.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70630
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 22:59

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Jet

Berichten: 12021
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 09:09


rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Zadelmerk / maker opbouw vanaf boom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 09:11


dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 09:17

Jazeker Anouk Verlouw van www.wellsaddlezadelmakerij.nl uit regio Den Bosch kan als een van de weinigen in Nederland helemaal zelf vanaf de kale boom opbouwen. Ze heeft haar eigen merk, maar heeft ook veel kale bomen van oa Black Country op voorraad. Idefix4 hier op Bokt. Ze komt op lokatie.

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 09:25

Albert schreef:
De enige zadelmaker in Nederland die zelf het zadel bouwt vanaf de kale boom is Daaleman in Empe.


Niet de enige! Ik kan en doe het ook! En ik ken er nog sowieso één die het ook kan. En volgens mij zijn er nog 2 die het kunnen en doen.

De zadels van Ninon Schutte zijn ook een mooi voorbeeld. Zij werkt op de zelfde wijze als ik. Als eenmanszaak moet je soms samenwerken en met de juiste mensen om je heen, kun je dan een mooi product neerzetten.

ElCid

Berichten: 9231
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 09:42

Wij bouwen ook zadels vanaf de boom, sterker nog; we bouwen ook de boom zelf. Overigens wel zadels op een westernboom maar dus geheel op maat.
We zijn nu een zadel aan het bouwen voor een boogschieter te paard, geheel op maat voor paard en ruiter.

Op de foto een zadel op westernboom, maar deels gebaseerd op een barok dressuurzadel ( met afneembare knop).

Afbeelding

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:20

ElCid schreef:
Wij bouwen ook zadels vanaf de boom, sterker nog; we bouwen ook de boom zelf. Overigens wel zadels op een westernboom maar dus geheel op maat.
We zijn nu een zadel aan het bouwen voor een boogschieter te paard, geheel op maat voor paard en ruiter.

Op de foto een zadel op westernboom, maar deels gebaseerd op een barok dressuurzadel ( met afneembare knop).

[ [url=m/iS9AYA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op welke prijs komen dergelijke zadels dan uit?

ElCid

Berichten: 9231
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 11:02

Duhelo schreef:
Op welke prijs komen dergelijke zadels dan uit?


Zie PB.