Pension Holten/Rijssen/Deventer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Pension Holten/Rijssen/Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 18:17

Hoi, weet iemand een goede pension stal rondom de plaatsen die ik in de titel aangegeven heb?
Het liefst maximaal een half uur rijden
Eisen:
- rijbak (het liefst ook een binnenbak maar als dit niet mogelijk is dan is het niet zo erg)
- veel buiten staan (paddock/wei)
- veel en genoeg ruwvoer
- pony moet in een groep staan

Deze stallen staan nu op mijn lijstje: cura, jacobshoeve en luttikhedde
Ik ben opzoek naar meer opties en als iemand ervaringen heeft met bovenstaande stallen zou ik dat willen horen

bonnie1998
Berichten: 552
Geregistreerd: 08-01-12

Re: Pension Holten/Rijssen/Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:20

Luttikhedde heb ik gestaan in een inloopstal. Fijne plek om te staan. De bak is wel redelijk snel nat. Maar wel nog goed te rijden.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Pension Holten/Rijssen/Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 18:42

Cura is opzich een fijne plek. Wel hebben ze niet zoveel land. Dus in de zomer vaak kale wei. Sinds vorig jaar voeren ze wel bij. Kleine binnen bak, buitenbaan helaas niet echt te rijden. Die is heel zwaar.

Jacobs hoeve mooie ruime stallen. Veel weide. Prima binnen en buitenbakken. Nadeel dat ze daar los de wei in gaan dus niet aan de hand en de opfok vond ik zelf voor veel onrust zorgen.

isa06x

Berichten: 243
Geregistreerd: 25-10-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 19:40

N0a schreef:
Cura is opzich een fijne plek. Wel hebben ze niet zoveel land. Dus in de zomer vaak kale wei. Sinds vorig jaar voeren ze wel bij. Kleine binnen bak, buitenbaan helaas niet echt te rijden. Die is heel zwaar.

Jacobs hoeve mooie ruime stallen. Veel weide. Prima binnen en buitenbakken. Nadeel dat ze daar los de wei in gaan dus niet aan de hand en de opfok vond ik zelf voor veel onrust zorgen.


Dankje, weet je misschien hoeveel uur weidegang ze bij Cura en Jacobshoeve per dag krijgen?

nicole_floor

Berichten: 3250
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Pension Holten/Rijssen/Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:47

Een paar honder meter van cura heb je ook nog de borgelink. Deze voldoet ook wel aan je eisen.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Pension Holten/Rijssen/Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:28

Borgelink staat vol :)

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Pension Holten/Rijssen/Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:29

Cura heeft wel een beetje shady verhalen er omheen hangen. Weet de exacte dingen niet maar iets met een motorbende ofzo? :=

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:36

isa06x schreef:
N0a schreef:
Cura is opzich een fijne plek. Wel hebben ze niet zoveel land. Dus in de zomer vaak kale wei. Sinds vorig jaar voeren ze wel bij. Kleine binnen bak, buitenbaan helaas niet echt te rijden. Die is heel zwaar.

Jacobs hoeve mooie ruime stallen. Veel weide. Prima binnen en buitenbakken. Nadeel dat ze daar los de wei in gaan dus niet aan de hand en de opfok vond ik zelf voor veel onrust zorgen.


Dankje, weet je misschien hoeveel uur weidegang ze bij Cura en Jacobshoeve per dag krijgen?


Jacobshoeve gaan ze rond 10 naar buiten en eind vd middag weer naar binnen.
Cura gaan ze ook rond 9/10 naar buiten. In de winter rond 5 weer naar binnen en in de zomer rond een uur of 9.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:43

upendo schreef:
Cura heeft wel een beetje shady verhalen er omheen hangen. Weet de exacte dingen niet maar iets met een motorbende ofzo? :=


Hahaha :') vroeger stond er wel een handelsstad die een deel huurde. Dat was een beetje bijzonder volk :+

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Pension Holten/Rijssen/Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:37

Deze past beter op ED daarom verplaats ik deze