Stalling gezocht (Veluwe)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Stalling gezocht (Veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 16:11

Omdat mijn verhuisplannen naar de Veluwe steeds concreter worden, moet ik ook maar eens gaan kijken naar een nieuw huis voor mijn sociale haflinger.

Zoals het er nu uitziet omgeving Velp, Dieren, Eerbeek, Laag Soeren, Beekbergen, Loenen.
Maar Renkum, Doorwerth, Hoenderloo, Schaarsbergen en Otterlo behoren ook tot de mogelijkheden.
Het is dus nog wel wat rekbaar :D

Mijn eisen:
- 24/7 in een groep buiten met schuilmogelijkheid ivm stofallergie. Hit Actief of paddock paradise zijn zeker ook een optie. Paardlief is zeer sociaal en onderdanig. Zoekt de confrontatie niet op, maar speelt wel graag op zijn tijd, zoekt graag contact met andere paarden zonder opdringerig te worden.
- mogelijkheid om eigen krachtvoer te geven. Dit kan ik zelf geven, hoeft niet per sé door pensionhouder gedaan te worden.
- (zo goed als) onbeperkt ruwvoer
- (buiten)bak, verlichting is een pré, bak in de buurt waar in gereden mag worden is ook prima.
- op loopafstand van het bos
- bij voorkeur volpension. Af en toe een rondje mesten en zelf voeren is geen probleem. Maar omdat ik de 1e tijd nog in de Randstad werk, is volledig doe het zelf nog even geen optie. Misschien wel in de toekomst.
- Kast of ruimte voor een westernzadel en overige spullen. Of ruimte om zelf een kast mee te nemen (is al aanwezig)
- Max 250,-

Ik ben gewend om kleinschalig te staan en heb ook jaren bij mensen aan huis gestaan. Dus ook dat is zeker een optie. Ik ben zelf niet zo moeilijk, mijn paard moet het vooral goed hebben, dan is het voor mij ook goed.

Belker

Berichten: 15325
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Stalling gezocht (Veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:44


Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:53


MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: Stalling gezocht (Veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:11

Madee zocht een weidegenootje, wel een koudbloed. Is in Wageningen (ze heeft een advertentie hier op bokt).
Dat is wel met name doe het zelf.

Verder hier in de regio genoeg leuke stallen. Snippervlucht in doorwerth (mijn favoriet) heeft een goed 24/7 weiland.

En dan heb je nog de Maria hoeve in renkum, je hebt een Maria hoeve in heteren, Henriëtte hoeve in Wolfheze, Quadenoord in Renkum... Keuze genoeg :o

Macs

Berichten: 7643
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:16

Stal Westeneng voldoet, zit bij Totaaltuin.
Als bomen ook gelden voor schuimogelijkheid..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:19

Ik zal eens gaan rondneuzen voor je. Heb zelf heel erg veel moeite gehad in die regio iets te vinden met continue buiten voor jou budget of ietsje hoger. Ik weet dat in ellecom/de steeg de wolfskuil zit maar die zit voor zover ik weet boven je budget. Weet van een aantal stallen waar continue buiten mogelijk is maar waar of te weinig ruwvoer gegeven wordt of wei met veel jkk in de zomer.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling gezocht (Veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 22:30

Iets hoger kan :j
Liever niet natuurlijk, maar ik wil er wel naar kijken.
Gioia ziet er super uit! De rest ga ik van de week even opzoeken op internet.

Doe het zelf is in eerste instantie geen optie omdat ik zeker de eerste maanden nog in de Randstad blijf werken en dan vaak laat thuis ben. Zodra ik ook werk heb daar is dat wel een optie. Maar zeker na de verhuizing zal het de 1e tijd echt volpension moeten zijn. Zelf krachtvoer geven is geen probleem. Rondje mest ook niet. Maar daar houdt het wel bij op. :j

Ik zoek ook geen stalling op korte termijn. Eerst moet mijn huis verkocht worden en moet ik daar een huis vinden. Maar het is fijn om vast te oriënteren :j

Jester_

Berichten: 12274
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Stalling gezocht (Veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:50

In laag soeren zijn heeel veel stalletjes, ook prive. Als je echt voor bosrijk wil gaan zou ik niet kiezen voor eerbeek/dieren, dan ben je vaak al iets langer onderweg naar het bos.

Loenen en beekbergen is vaak wel directer aan bos.

Je hebt bijv een facebookgroep paardenmarkt Apeldoorn en omgeving. Als je hier ene oproepje staat heb je ook meer kans om lekker kleinschalig prive te kunnen staan, deze staan minder op websites natuurlijk. Beekbergen is echt wen walhalla qua leuke stalletjes en lekker aant bos

Stal loenen heeft een goede buitenbak, direct aan bos en enkel op zaterdag mesten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Stalling gezocht (Veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 00:27

Dieren is meteen bos ook alleen liggen er geen stallen. Stal loenen is heel heel ver boven budget en niet met schuil continue buiten, ik heb er een korte tijd gestaan. Wel mooie ligging.

Jester_

Berichten: 12274
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Stalling gezocht (Veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 00:52

Maar daar vlak naast zit er ook 1, iets verderop ook nog. En aan die doodlopende weg zit ook een stal. Bij de schaatsbaan, aan de harderwijkerweg/zandpad. Ik kan er tig opnoemen daar in de buurt maar hier in de omgeving is het best prijzig voor dat allemaal. Zit je snel rond de 300. Ik weet wel een stal in klarenbeek maar dat is weer niet aan het bos. Daarom zou ik een oproepje doen en kijken of je iemand treft die wat prive heeft :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 00:59

Klopt maar die stalleen hebben allemaal niet continue buiten lopen jaarrond -O- of het moet kort geleden zijn verandert.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 01:14

Stal Loenen is geen optie. Mijn haflinger moet echt 24/7/365 buiten staan vanwege stofallergie. Budget bijstellen kan overigens. En ik kan wel wat op stal doen, maar in het begin niet 100% doe het zelf. Weekenden kan wel gewoon. En later als ik daar ook werk heb kan ik gewoon meedraaien. Maar ik heb een keer doe het zelf gestaan en ik heb geen zin/tijd om elke dag eerst 3 kwartier tot een uur bezig te zijn met weilanden uitmesten, water bijvullen, van hooi voorzien, enz voor ik iets met mijn paard kan doen. Een voerbeurt of mestbeurt in schema of een paar keer per week een kruiwagen mest uit een wei halen is helemaal geen probleem.

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Stalling gezocht (Veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 07:10

Op de wei bij De Wolfskuil zou dan een goede optie zijn, maar een schuilstal ontbreekt. Ze hebben wel 1 wei met beschutting in de vorm van een grote boom voor de zomer en een heg waar ze in de winter schuilen tegen de wind.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling gezocht (Veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 08:23

Ik heb even gekeken. Voor mij allen de Henriettehoeve in Wolfheze, Westeneng in Arnhem en Quadenoord in Renkum al af omdat ze daar niet 24/7 buiten staan. Mariahoeve in Heteren ligt volgens mij toch niet aan het bos?

Stal Gioia en de Wolfskuil ben ik wel heel positief over. Van de laatste zowel over de Hit actief als de 24/7 wei. De Hit Actief is wel iets boven budget, maar dat is niet zo'n probleem. En de wei zou ik moeten zien. Als de boom en heg voldoende zijn, is dat zeker ook een optie :j

Ik heb vraagtekens bij de Mariahoeve in Renkum. Is er op de 24/7 wei mogelijkheid tot schuilen? En de Snippervlucht in Doorwerth ziet er ook wel okee uit. Maar ook hier de vraag: is er een mogelijkheid tot schuilen op de 24/7 wei.
Maar die 2 zou ik altijd tegen die tijd eens kunnen bezoeken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:29

Mariahoeve, is een enorme wei. Ziet er zomers best kaal uit soms en erg kleurrijk ook, rijd daar ook regelmatig langs net als de wei van quadenoord. Schuil weet ik niet, wat ik toen gezien heb was het eerder een stukje natuur zonder bos dat gebruikt werd als wei.

Bedenk me dat een van de maneges in arnhem ook een permanent buiten heeft tegen de ingang van de hoge veluwe aan bijna in schaarsbergen. Weet alleen niet meer welke. Ben ik toen wezen kijken alleen voor mi afgevallen ivm te ver lopen naar longeermogelijkheid (ben slechter te been) verder leek deze plek wel geschikt.

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:33

Heteren ligt inderdaad niet aan het bos. Wij zijn niet blij weggegaan in Doorwerth (en de periode dat onze pony 24/7 stond liep ze meer s'nachts uitgebroken over het terrein of vaak ook door het bos dan in de wei zelf..), maar wellicht is er in de tussentijd veel veranderd. Op de foto's ziet het er wel netjes uit.

Macs

Berichten: 7643
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:34

Bij westeneng kan je zelf bepalen. Ook als je een stal huurt mag je je paard 24/7 buiten zetten. Maar je kunt er ook voor kiezen om geen stal te huren. Buiten zetten moet je dan wel zelf doen of in groepjes in overleg met stalgenoten.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 09:12

Bedankt voor alle tips weer. Ook via pb. Fijn :j

karuna schreef:
Mariahoeve, is een enorme wei. Ziet er zomers best kaal uit soms en erg kleurrijk ook, rijd daar ook regelmatig langs net als de wei van quadenoord. Schuil weet ik niet, wat ik toen gezien heb was het eerder een stukje natuur zonder bos dat gebruikt werd als wei.

Bedenk me dat een van de maneges in arnhem ook een permanent buiten heeft tegen de ingang van de hoge veluwe aan bijna in schaarsbergen. Weet alleen niet meer welke. Ben ik toen wezen kijken alleen voor mi afgevallen ivm te ver lopen naar longeermogelijkheid (ben slechter te been) verder leek deze plek wel geschikt.

Is dat deze Karuna? http://www.manegearnhem.nl/
Of Mansour? http://www.mansour.nl/stal-mansour/bewegingsstal
Maar die lijken geen pensionstalling te bieden, alleen manege.

Macs schreef:
Bij westeneng kan je zelf bepalen. Ook als je een stal huurt mag je je paard 24/7 buiten zetten. Maar je kunt er ook voor kiezen om geen stal te huren. Buiten zetten moet je dan wel zelf doen of in groepjes in overleg met stalgenoten.

Ook in de winter?

Edit: kent iemand de Maesberg?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:07

Edit twee door elkaar gehaald De maesberg Wel mooie ligging midden in het bos. Ben daar voor woonruimte geweest vorig jaar niet echt voor stalling. Heb er dus niet naar gekeken als stalling wel gezien dat er stacaravans ook op het terrein staan.

Amanda ik weet het werkelijk niet meer, was een manege die ook gewonen stalling aanbood en een weide groep had. De weide was op een kleine 10 minuten wandelen van hun locatie af met schuilstal en onbeperkt hooi. Ben tijdje geleden nog langs de weide gereden en daar stonden nog paarden in.

Kan best bij een manege voor gehandicapten zijn. Niet de biomanege maar er is er nog in daar. Tenminste die was er ruim twee jaar geleden. Heb toen in korte tijd zoveel locaties bezocht in een poging met spoed een plek te vinden die geschikt was.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling gezocht (Veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 17:56

Soms gaan dingen wat sneller dan gepland :D
Als alles goed gaat, zou het per 1 jan (of 1 feb) al zover zijn :):)

Jester_

Berichten: 12274
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Stalling gezocht (Veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:12

Ik hoorde nog klopman in ughelen, dat is 5 minuutjes van riant af!

Belker

Berichten: 15325
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Stalling gezocht (Veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:14

En al geslaagd?

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Stalling gezocht (Veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 18:15

Nee nog niet. Maar koop van een huis wel. Dus ik moet wel serieuzer op zoek nu. Heb wel een lijstje inmiddels van grotere stallen. Maar voorkeur heeft toch wel wat kleinschaliger. Dus tips daarvoor zijn zeker nog welkom :j

Jester_

Berichten: 12274
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Stalling gezocht (Veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:22

Ik zou echt een berichtje op een van de groepen plaatsen. Er zijn genoeg mensen met een paar paardjes aan huis die misschien wel een plekje over hebben

Marocje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Stalling gezocht (Veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:47

De wolfskuil is kleinschalig. Nog kleinschaliger is in Velp, daar ben ik weggegaan omdat mijn pony niet tegen het rijke gras kon. Daar staan ze (ook) 24/7 buiten met paddock waar je kan rijden. Wel 25 minuten van het bos af.. naam/adres via pb