Almeers Hippisch Centrum

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:50

AHC is van plan om de hit actief stal die ze voor manege paarden hebben ook voor pension paarden te gaan maken. Staan grote veranderingen op de oplanning. De 390.- is voor stalling inclusief 3 maal daags brok en 1 maal daags kuil. Voor alle andere diensten moet betaald worden. Ook zelf regelen dat je paard er uit komt.
Ze hebben mooie luxe voor de ruiter, meerdere rijbanen, overdekte longeer cirkel en trainings molen. In het bos zijn 4 weides voor vrij gebruik. De andere weitjes kosten extra en worden gedeeld (paarden mochten niet samen)

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:59

Vraag mij qel af wat er van de bosweides over blijft met de weg verbreding en aanleg van de nieuwe op en afritten van de A6 en A27.
Bos ervoor is al weggekapt helaas.

Ze hebben dus nog steeds maar 1X per dag kuil :(

Bon_ita

Berichten: 401
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:04

AHC is geen stal waar je moet staan als je wilt dat je paard genoeg buitenkomt. Ze zijn idd bezig met een hitactief stal, ziet er werkelijk prachtig uit en vind ik een hele goede zet van hun. Echter voorlopig niet beschikbaar voor pensionpaarden.

Sta zelf op Zonnehoeve (al heel wat jaar) laatste tijd zijn er veel dingen opgeknapt. Paarden komen veel buiten, zeker in de zomer. Vroeger kwamen de paarden buiten in groepjes van 4. Inmiddels staan de paarden op een gigantisch land met een hele kudde. Wat ik zelf verder heel fijn vind zijn de grote stallen (veel natuurlijk licht) en het contact wat paarden in stal onderling kunnen hebben.

Je kan er alleen niet komen met openbaar vervoer.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:08

Silly1972 schreef:
Vraag mij qel af wat er van de bosweides over blijft met de weg verbreding en aanleg van de nieuwe op en afritten van de A6 en A27.
Bos ervoor is al weggekapt helaas.

Ze hebben dus nog steeds maar 1X per dag kuil :(

Een 2e keer kuil kan voor 33.50 per maand er bij. Begreep wel dat bosweide behouden word ondanks de wegverbreding ed.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:12

Toch is het jammer want Almere kan zoiets wel erg goed gebruiken.
Meeste staan nu nl buiten Almere.
Ach wie weet hoe Ahc positief veranderd en Pampushout staat te koop en daar kan je ook hele leuke dingen mee doen.

Zo dat is ook omhoog gegaan zeg.
Toen ik er stond was het nog 15 euro extra. Terwijl ruwvoer het aller belangrijkste is.

Mooi dat de bosweides blijven.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Almeers Hippisch Centrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:28

1x daags kuil??? Dat het nog bestaat stallen waar ze zo weinig ruwvoer momenten hebben.

En als je dan extra betaald voor extra diensten moet je maar afwachten of het ook echt gedaan wordt.

Boef2016
Berichten: 40
Geregistreerd: 27-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:35

Daphneeeej schreef:
AHC is van plan om de hit actief stal die ze voor manege paarden hebben ook voor pension paarden te gaan maken. Staan grote veranderingen op de oplanning. De 390.- is voor stalling inclusief 3 maal daags brok en 1 maal daags kuil. Voor alle andere diensten moet betaald worden. Ook zelf regelen dat je paard er uit komt.
Ze hebben mooie luxe voor de ruiter, meerdere rijbanen, overdekte longeer cirkel en trainings molen. In het bos zijn 4 weides voor vrij gebruik. De andere weitjes kosten extra en worden gedeeld (paarden mochten niet samen)

1 maal daags kuil??? En betalen ze de veearts als je paard voor een maagzweer moet worden behandeld? Want met 1 x per dag ruwvoer gaat ie dat 100% krijgen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Almeers Hippisch Centrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 01:10

Ik snap niet waar stallen die hoge prijzen vandaan halen als alles eraan zo slecht is. Vrijwel geen goede mogelijkheden om je paard lang genoeg ( samen!! ) buiten te hebben, veel te weinig GOED ruwvoer en bakken die vaak bezet zijn. Nou, wat een luxe..........

Maar nogmaals, een pensionstal is voor een jong iemand met een eerste eigen paard niet heel handig. Een stuk begeleiding, liefst toch wel dagelijks is echt wel nodig.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:05

Heel simpel, door het feit dat er vrijwel geen andere stallen in Almere zijn die goedkoper/beter zijn.
Alleen Almere haven maar die heeft een wachtlijst.

Dus de stallen komen toch wel vol

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Almeers Hippisch Centrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:36

Ik zou nog liever geen paard hebben dan mijn paard voor zo een idioot bedrag te stallen bij een stal waar ze nog 1x daags ruwvoer als standaard hebben. Maar goed als je inderdaad niet de mogelijkheid hebt om verder te reizen moet je wat.

Pampus te koop wist ik ook niet, ben benieuwd of daar veel animo voor is..

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:56

superpony schreef:
Ik snap niet waar stallen die hoge prijzen vandaan halen als alles eraan zo slecht is. Vrijwel geen goede mogelijkheden om je paard lang genoeg ( samen!! ) buiten te hebben, veel te weinig GOED ruwvoer en bakken die vaak bezet zijn. Nou, wat een luxe..........

Maar nogmaals, een pensionstal is voor een jong iemand met een eerste eigen paard niet heel handig. Een stuk begeleiding, liefst toch wel dagelijks is echt wel nodig.

Die hoge prijs betaal je dan voor de overdekte stapmolen/longeerbak en de altijd keurig aangeveegde stalgangen heb ik t idee :P
Nee ik zou er nooit gaan staan. Liever geen binnenbak maar voldoende weidegang en ruwvoer dan andersom.

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:00

Punt is is dat veel van die meiden die daar bv altijd gelest hebben die weten niet beter, die hebben niet anders geleerd, dus die blijven er gewoon staan als ze hun eigen pony krijgen.
Ik heb er zelf ook een jaar gestaan met mijn eigen paard.
Extra betaald voor extra kuil en weide, maar was gewoon niet voldoende dus ben ik verhuisd.
En die overdekte stapmolen /longeerbak was er nog niet toen ik er stond hoor ;), naar ik betaalde bijna even veel

Animo genoeg, maar prijs is erg hoog en je hebt 30-40% eigen geld nodig voor je een hypotheek erop kan krijgen en dat hebben er maar weinig.
Staat al best heel lang te koop.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:42

Silly1972 schreef:
Heel simpel, door het feit dat er vrijwel geen andere stallen in Almere zijn die goedkoper/beter zijn.
Alleen Almere haven maar die heeft een wachtlijst.

Dus de stallen komen toch wel vol


Ik heb van 1981 t/m 2009 in Almere gewoond. Ik reed toen al paard en vanaf 1986 eigen pony's gehad. Maar nog nooit in Almere gestaan. Ook nog nooit op een manege in Almere gereden.

Wij hebben vanuit Almere altijd moeten reizen om de paarden beter te stallen dan wat je op zo een manege krijgt.

Het zijn FNRS maneges en het is gewoon schandalig dat dit anno 2017 nog geaccepteerd is. En ja, die meiden die zo leren rijden vinden het normaal. Dat zie je ook op de pensionstallen. Er gaat daar ook heel veel mis, omdat de maneges zo een slecht voorbeeld geven. En omdat ze denken dat topruiters zo met hun paarden omgaan.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 12:44

Silly1972 schreef:
Animo genoeg, maar prijs is erg hoog en je hebt 30-40% eigen geld nodig voor je een hypotheek erop kan krijgen en dat hebben er maar weinig.
Staat al best heel lang te koop.


Wat vragen ze er voor?

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Almeers Hippisch Centrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:30

Volgens de verhalen was het eerst 3.3 mj, toen 2.1 mjn en nu 1.5 mjn.

Maar dat is puur wat ik gehoord heb, maar stel het zou 1 mjn zijn, dan heb je dus toch nog 300-400k eigen geld nodig, nou ik heb niet eens 10% daarvan op de bank haha

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:42

Silly1972 schreef:
Volgens de verhalen was het eerst 3.3 mj, toen 2.1 mjn en nu 1.5 mjn.

Maar dat is puur wat ik gehoord heb, maar stel het zou 1 mjn zijn, dan heb je dus toch nog 300-400k eigen geld nodig, nou ik heb niet eens 10% daarvan op de bank haha


Hahaha ik niet eens 1%

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Almeers Hippisch Centrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:50

haha nou precies, ik bedoel maar :P

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Almeers Hippisch Centrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:19

Dan moet je een mooi bedrijfsplan opstellen en dan bij je bank aankloppen voor een investering :)

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:29

Daphneeeej schreef:
Dan moet je een mooi bedrijfsplan opstellen en dan bij je bank aankloppen voor een investering :)


Dr is niet 1 bank die zo veel gaat investeren :n

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:15

Daphneeeej schreef:
Dan moet je een mooi bedrijfsplan opstellen en dan bij je bank aankloppen voor een investering :)


Ja maar zoals ik zei heb je hoe dan ook 30% eigen geld nodig anders wist ik wel meerdere mensen die dat wilde overnemen.
Bedrijfsplan is het probleem niet

Amber2003
Berichten: 4
Geregistreerd: 19-08-16

Re: Almeers Hippisch Centrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 21:05

Voor mij is de J Hoeven het makkelijkste te bereiken alleen was benieuwd naar de weidegang daar, ik had een verzorgpaard op Belle Epoque gehad en vond dit geen fijne omgeving om te staan. Ik rij trouwens zelf helemaal niet in Almere ik rij zelf in Muiderberg vanwege dat dat een super mooie en fijne manege is alleen voor een keertje in de week met de auto gebracht worden is okay maar voor mij te ver om een eigen pony neer te zetten. ;)

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 00:31

Hey ik sta er met mijn D pony vanaf 10 juni. Pensionprijs €375,- een 2e keer kuil €32? Er bij. Wortels per zak €2,50. Ik ga vaak 08:45 naar mijn pony tot een uur of 11/12 en ze staat dan tot een uur of 18 (gratis) buiten. Mijn verzorgmeisje haalt haar vaak dan naar binnen. Het is verder dichtbij (woon 5 mn met mijn auto er vandaan), veel luxe, veel leuke mensen waar je af en toe ook hulp van kan krijgen en verder organiseren ze ontzettend veel. Ik ben tot nu toe heel tevreden. Je moet er wel een bedrag voor neer leggen.

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Almeers Hippisch Centrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:54

Maar wauw, je betaald dus meer dan 400 euro per maand. Je moet zelf binnen en buiten zetten en hebt maar 2x ruwvoer. Bizar.

Ik ben 285 kwijt. Alles word gedaan (inclusief binnen en buiten zetten) en 4 x ! Ruwvoer per dag.

avalonnancy

Berichten: 873
Geregistreerd: 04-07-08
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 23:57

malih schreef:
Maar wauw, je betaald dus meer dan 400 euro per maand. Je moet zelf binnen en buiten zetten en hebt maar 2x ruwvoer. Bizar.

Ik ben 285 kwijt. Alles word gedaan (inclusief binnen en buiten zetten) en 4 x ! Ruwvoer per dag.


Niet in almere denk ik?

Maar het is inderdaad bizar. Qua paarden welzijn zou je meer verwachten voor dat bedrag.

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Almeers Hippisch Centrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 00:17

Nee wij staan in zeewolde. Maar wat je zegt. Het getuigd niet echt van veel paarden welzijn.