gezocht hoefsmid 'speciaal' bekappen omg. friesland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

gezocht hoefsmid 'speciaal' bekappen omg. friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 11:08

Hallo,

Na hier een hele tijd mee gezeten te hebben, doe ik maar eens een topic op bokt.


Mijn merrie loopt niet op ijzers en moet dus om de zoveel tijd bekapt worden. Ik heb in de tijd dat ik haar heb (5 jaar) al een paar verschillende hoefsmeden gehad.
Mijn merrie heeft niet heel moeilijke hoeven volgens mij, maar ze moeten wel 'speciaal' behandeld worden. De linker is wat breder dan de rechter, en ook is de linker wat 'platter' als je van de zijkant kijkt.

Het grootste punt is eigenlijk, dat ze snel onderuit gezakt gaat staan als ze niet op de juiste manier bekapt wordt. Het is niet héél erg, maar ik zie het wel. Ook is het 'onderuitgezakt staan' met de linkerhoef erger dan de rechter.

Ik heb één keer een hoefsmid op stal gehad die het heel goed deed. alleen deze moet ver rijden en ik kan er zelf niet naartoe. dit doet hij dan ook liever niet. deze hoefsmid zag zelf ook dat ze niet helemaal juist werd bekapt. hij haalde aan de voorkant meer af, zodat het niet in een punt groeide zei hij.

Vandaar ben ik nu op zoek naar een hoefsmid die hiermee om weet te gaan en (het liefst) in Friesland gevestigd is.
Heeft iemand hier ervaring mee?



Trouwens, het verhaal klinkt misschien wat extreem, maar krijg geen raar beeld in je hoofd! Merrie staat en loopt hartstikke goed en voor een ander zou het er ook normaal uitzien :)
Bij aankoop van de merrie zeiden ze al dat ze speciaal bekapt moest worden. ze zeiden dat dat vaker voorkwam bij spaanse paarden. ze is pre x nrps.

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: gezocht hoefsmid 'speciaal' bekappen omg. friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 11:10

Kan de 'goede' smid geen andere aanraden? Meestal weten ze wel wie er wel en niet vergelijkbaar werken in de omgeving :)

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 11:12

RianneH schreef:
Kan de 'goede' smid geen andere aanraden? Meestal weten ze wel wie er wel en niet vergelijkbaar werken in de omgeving :)


hej dankje voor je reactie.

ja ik ben eerlijk gezegd zijn naam en telefoonnummer kwijt.
als er niets lukt dan zou ik hem ook graag willen bellen, maar ik heb dus geen idee hoe ik hem moet zoeken :+

DDD3
Berichten: 12
Geregistreerd: 13-10-16

Re: gezocht hoefsmid 'speciaal' bekappen omg. friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 11:27

Edwin Veenstra misschien? Zit in Oldeberkoop. Telefoonnummer is wel te vinden via google denk ik.

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: gezocht hoefsmid 'speciaal' bekappen omg. friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 13:46

Marc Godijn een optie

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: gezocht hoefsmid 'speciaal' bekappen omg. friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 15:11

Bedankt voor de reacties!
Ik zal binnenkort eens contact opnemen met de aangeboden namen :)

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:02

DDD3 schreef:
Edwin Veenstra misschien? Zit in Oldeberkoop. Telefoonnummer is wel te vinden via google denk ik.


Fijne hoefsmid :)
Daarnaast is mijn ervaring dat je toch persoonlijk moet ervaren of een hoefsmid bij jou en je paard past. Ik heb voor mijn pony een andere hoefsmid dan voor mijn paard.
De hoefsmid van mijn pony ( overigens de vader van Edwin.) kon qua karakter, maar ook qua hoeven niet met mijn paard uit de voeten. Hij heeft mij toen een andere geadviseerd.

Dus ga es rond bellen en maak een afspraak, dan kun je zelf oordelen :)

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: gezocht hoefsmid 'speciaal' bekappen omg. friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:07

Marc Godijn is inderdaad ook een best fijne hoefsmid van wat ik zo nog weet, een aantal jaar geleden. Ondertussen verhuisd dus vandaar een ander.