Paardrijles omgeving Apeldoorn.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Paardrijles omgeving Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 15:04

Een vriendin van mij wil graag leren paardrijden!

Ze woont in Apeldoorn en is erg fanatiek in alles wat ze doet. Aan de ene kant wil ze dus serieus goed les maar aan de andere kant wil ze ook af en toe een bosrit maken.

Wie weet waar ze dan het beste terecht kan in of rond Apeldoorn?

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Paardrijles omgeving Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 14:30

niemand die mij kan vertellen waar zij moet zijn?

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paardrijles omgeving Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:25

Manege voorst, manege pothoven, de cannenburgh in Vaassen, Dakota ruiters, apeldoornse ruiterclub, dat zijn zo'n beetje de maneges rondom Apeldoorn. Bij pothoven zit geen bos. Bij voorst kan je naar bussloo, cannenburgh durf ik niet te zeggen. De laatste 2 kan je het bos in.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Paardrijles omgeving Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:30

Stal te bokkel in eerbeek. Goeie lessen, leuke paarden en vlakbij het bos, dus zomers vaak keuze om te lessen of een buitenrit!

PowerPoef

Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Paardrijles omgeving Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:59

Manege de Cannenburgh in Vaassen raad ik persoonlijk aan. Leuke paarden en pony's en een bos dichtbij.

Saga13
Berichten: 1
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 00:24

Dakota Ruiters is erg leuk!! Mooie manege, goede verzorging en de buitenritten in de kroondomeinen zijn geweldig!! Echt een aanrader. Veel variatie in de lessen aan de Elburgerweg 57b.

ARC is geen rijvereniging, Je rijdt dan bij de stalhouderij en dat is een grote bende. Oud ijzer, oude auto's en bouwmaterialen op het terrein. Onafgebouwde binnenbak met kantine die nog steeds niet af is. Gelukkig kan je nu de ribben van de paarden niet meer tellen, maar paarden in stands zonder water is niet meer van deze tijd. De stalhouder is ook erg dubieus, kan z'n handen helaas niet altijd thuis houden...
De Cannenburgh in Vaassen is super!! Goede verzorging en leuke sfeer.
Manege Voorst is ook een enorm leuke club, organiseren ook veel leuke events !! Pothoven en ponycentrum Koopman ken ik niet goed genoeg.

ilse46

Berichten: 280
Geregistreerd: 26-12-12

Re: Paardrijles omgeving Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 06:38

Koopman aan het kanaal in Lieren is een goede om te leren rijden
doen ook veel buiten ritten en er word veel buiten gelest.

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Paardrijles omgeving Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 07:37

Stal te Bokkel is een aanrader!
Voor beginners én gevorderden een hele fijne manege en direct naast het bos. :)

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Paardrijles omgeving Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 07:51

Tnx voor de reacties!!

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paardrijles omgeving Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 09:39

Ik weet nog wel een privé plekje waar je vriendin miss terecht kan. Bij interesse mag je mij een pb doen.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Paardrijles omgeving Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 09:55

Dank je ik geef het haar door! Mocht ze interesse hebben, hoor je van mij!

Horsey26
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:22

Saga13 schreef:
Dakota Ruiters is erg leuk!! Mooie manege, goede verzorging en de buitenritten in de kroondomeinen zijn geweldig!! Echt een aanrader. Veel variatie in de lessen aan de Elburgerweg 57b.

ARC is geen rijvereniging, Je rijdt dan bij de stalhouderij en dat is een grote bende. Oud ijzer, oude auto's en bouwmaterialen op het terrein. Onafgebouwde binnenbak met kantine die nog steeds niet af is. Gelukkig kan je nu de ribben van de paarden niet meer tellen, maar paarden in stands zonder water is niet meer van deze tijd. De stalhouder is ook erg dubieus, kan z'n handen helaas niet altijd thuis houden...
De Cannenburgh in Vaassen is super!! Goede verzorging en leuke sfeer.
Manege Voorst is ook een enorm leuke club, organiseren ook veel leuke events !! Pothoven en ponycentrum Koopman ken ik niet goed genoeg.


Schandalig hoe deze leugen over de stalhouder wordt verteld... de stalhouder is een schat van een man met een hart van goud. Over de restvan de leugens nog maar te zwijgen. En dit alles wordt verteld door iemand van de Dakota ruiters aan de Elburgerweg. Het oude bestuur van de Dakota's, zij die de stalhouder (financieel) hebben bedonderd en nu op het punt van faillissement staan. Erg jammer dat er zulke onwaarheden worden verteld.

Yano
Berichten: 1
Geregistreerd: 09-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:57

Saga13 schreef:
Dakota Ruiters is erg leuk!! Mooie manege, goede verzorging en de buitenritten in de kroondomeinen zijn geweldig!! Echt een aanrader. Veel variatie in de lessen aan de Elburgerweg 57b.

ARC is geen rijvereniging, Je rijdt dan bij de stalhouderij en dat is een grote bende. Oud ijzer, oude auto's en bouwmaterialen op het terrein. Onafgebouwde binnenbak met kantine die nog steeds niet af is. Gelukkig kan je nu de ribben van de paarden niet meer tellen, maar paarden in stands zonder water is niet meer van deze tijd. De stalhouder is ook erg dubieus, kan z'n handen helaas niet altijd thuis houden...
De Cannenburgh in Vaassen is super!! Goede verzorging en leuke sfeer.
Manege Voorst is ook een enorm leuke club, organiseren ook veel leuke events !! Pothoven en ponycentrum Koopman ken ik niet goed genoeg.


Beste Saga13,

Wat leuk dat je speciaal een account hebt aangemaakt om deze lieve stalhouder en manege zo de grond in te boren.

De ARC is een geweldige manege waar de kinderen alle ruimte krijgen om echt te leren hoe je een paard hoort te verzorgen en te rijden. Indien zij willen mogen ze onder toezicht helpen met het opstrooien en voeren van de paarden. Dit kom je bijna nergens meer tegen.

De stalhouder is een geweldige kerel met een gezonde dosis humor. Een man die je kind nog naar school zou willen brengen als je omhoog zit. Een man waar je prima overleg mee kunt voeren als je ergens mee zit of als je iets in de verzorging van je paard anders zou willen zien. Een vader en partner die het overigens NIET verdient om zo te kakken gezet te worden door jou.

Zelf sta ik hier nu 2 jaar met mijn eigen paard als pensionklant. Via de zijlijn heb ik meegekregen dat de Dakota Ruiters waren verhuisd naar een andere locatie en dat de helft van de leden mee gingen. De andere helft is bij de ARC gebleven en wat gaat het goed op deze manege! De leden zijn bijna verdubbeld en alle kindertjes hebben plezier. De paarden staan er lekker bij en als iemand daar een uitspraak over kan doen, dan ben ik dat wel. Ik stal er notabene mijn eigen paard en die ga ik echt niet op een plek zetten waar de beesten verwaarloosd worden. Geen haar op mijn hoofd!

Vergeet je niet te melden dat de Dakota Ruiters inmiddels bijna failliet zijn en op het punt staan om de paarden te moeten verkopen? Dat de Dakota Ruiters eigenlijk geen geld meer hebben om de verzorging van hun paarden te betalen, laat staan de locatie waar ze staan? Dat het vorig jaar al bijna einde oefening was, maar doordat het oude bestuur van de Dakota Ruiters de handdoek in de ring gooide en er een nieuw bestuur kwam, de Dakota Ruiters nog 1 kans kregen? Ach kleinigheidje toch. En hoe sneu is dat voor die kindertjes die daar lid zijn. Die kindertjes gunnen wij gewoon een goede plek waar ze lekker met de paardjes bezig kunnen zijn.

@topicstarter: Ik hoop dat je inmiddels een leuke plek hebt gevonden voor je vriendin. Cannenburgh is zeker een mooie plek. De ARC is laagdrempeliger. Het terrein is inderdaad wat rommelig, maar dat siert het ook wel weer. Het doet mij denken aan een boeren erf. Koopman zou ik persoonlijk niet doen en dus de Dakota Ruiters ook niet, die laatste om dat ze op punt van instorten staan en je daar als lid geen zekerheid in hebt. Was dat niet het geval geweest, dan had je daar wellicht ook wel een leuke plek gehad.

paardjedoorn
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:58

Ik heb dus gereden bij de nieuwe dakota ruiters die verhuisd waren nadat de oude eigenaar de oude dakota ruiters probeerde uit te knijpen.

die kreeg in de gaten dat er mogelijk wel wat geld te halen was en verhoogde de huur dusdanig dat het niet te betalen was. nadat het bestuur het daar niet mee eens was besloot deze man alles op slot te gooien en had men geen toegang meer tot de paarden en spullen.

Daarna is men dus noodgedwongen gaan verhuizen.

De oude eigenaar heeft talloze rechtzaken aangespannen en alle zaken verloren. Dat de nieuwe dakota ruiters uiteindelijk falliet is gegaan is bijzonder spijtig.

maar ik wil dus even rechtzetten dat de nieuwe dakota ruiter welke gingen verhuizen niets aan te merken is en dat de oude eigenaar (van de apeldoornse ruiterclub dus) een compleet malloot is welke enkel op geld uit was.

vanaf deze kan ik wil ik nogmaals de bestuursleden welke de verhuizing regelden en alles daarna nogmaals bedanken!
Laatst bijgewerkt door paardjedoorn op 21-01-19 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

paardjedoorn
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-01-19

Re: Paardrijles omgeving Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:59

Ik zou trouwens manege pothoven of koopmans aanraden. daar zijn de meeste oud leden van dakota ruiters heengegaan..