Fokkerij gezocht.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Fokkerij gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-16 08:18

Beste Bokkers,

(sorry als ik deze vraag verkeerd heb geplaatst)

Wij zijn van plan om van eventueel van de zomer opzoek te gaan naar een twee of drie jarige (dressuur gefokte) ruin/hengst. Nu kwam ik erachter toen ik mij aan het oriënteren was naar het aanbod dat ik slecht bekend ben met stallen waar ik jonge paarden kan kopen. Het liefst kopen wij er 1 rechtstreeks van de fokker of opfok dit ivm hopelijk kleiner risico dat er te veel met het paard is gebeurd. Ik heb stallen zoals DWH en Virtual Horse Zone gevonden maar wil graag meer stallen bezoeken.

Nu is dus mijn vraag wat zijn nou stallen waar je een leuk 2/3jarige kan kopen? Buitenland is geen probleem.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, dus bij voorbaat bedankt :)


Ibbel

Berichten: 48928
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Fokkerij gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 08:38

De grote hengstenhouderijen? Die fokken zelf allemaal ook...

pien_2010

Berichten: 42797
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Fokkerij gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 08:50

Dit topic heb je geopend op Transport, Afspraken en Overige forum (TAO). Je zoekt naar een paardgerelateerde dienst. Daardoor hoort je topic op Ervaring en Diensten (ED) thuis. Daar ga ik het dus naar verplaatsen.

TAO → ED

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Fokkerij gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-16 08:51

Bedankt voor t verplaatsen!

En hengstenhouderijen is inderdaad al een goed advies dankje

Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 08:54

Ibbel schreef:
De grote hengstenhouderijen? Die fokken zelf allemaal ook...


Los daarvan, menig kleine fokker verkoopt de hengstveulens weer terug naar de hengsthouder.
Waarbij de meeste hengsthouders de 2,5 jarige hengsten in de zomer gewoon ergens in de weide hebben staan en niet aan huis.

De meest interessante tijd om een 2,5 jarige te kopen is nu. Hengsten (kwpn-ers iig) worden nu geselecteerd voor de hengstkeuring. Ze zijn al begonnen en de uitvallers in de ogen van de hengsthouders zijn nu al te koop. Na de 1e bezichtiging komen er weer honderden te koop te staan.
Daar zitten voor de sport heus leuke dieren tussen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-16 09:07

Dees schreef:
Ibbel schreef:
De grote hengstenhouderijen? Die fokken zelf allemaal ook...


Los daarvan, menig kleine fokker verkoopt de hengstveulens weer terug naar de hengsthouder.
Waarbij de meeste hengsthouders de 2,5 jarige hengsten in de zomer gewoon ergens in de weide hebben staan en niet aan huis.

De meest interessante tijd om een 2,5 jarige te kopen is nu. Hengsten (kwpn-ers iig) worden nu geselecteerd voor de hengstkeuring. Ze zijn al begonnen en de uitvallers in de ogen van de hengsthouders zijn nu al te koop. Na de 1e bezichtiging komen er weer honderden te koop te staan.
Daar zitten voor de sport heus leuke dieren tussen.


Ja dat is zeker waar alleen is er nu niet de mogelijkheid om een tweede paard aan te schaffen omdat we eerst diagnose van mijn huidige paard af willen wachten, helaas want heb er al een paar voorbij zien komen <3

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Fokkerij gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-16 09:30

up


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: arwenlune, Googlebot, GrapeshotBot, Misslev en 16 bezoekers