Stal westfriesedijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
kionasuppie

Berichten: 1744
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Stal westfriesedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-15 20:17

Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een leuk paardje en stuitte nu op stal westfriesedijk. Ik heb de zoekfunctie gebruikt en er zijn zeer weinig recensies te vinden en deze zijn niet actueel.

zijn er hier mensen die ervaringen hebben met de stal?

Alvast bedankt!
Vera

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)


suggie

Berichten: 766
Geregistreerd: 08-11-04
Woonplaats: Enter

Re: Stal westfriesedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:19

Kennis van mij heeft vorig jaar 2 paarden daarvandaan. Was goed te spreken.

Lekker altijd met de paarden bezig

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:20

Ik ben er een paar jaar geleden wezen kijken voor een paard en woon er een paar kilometer vandaan. Werd goed ontvangen, paarden zagen er goed uit en kon eigenlijk niks negatiefs vinden voor die prijsklasse. Hoor ook nooit negatieve berichten uit de buurt. Zoals ik het kon inschatten een prima adres als je opzoek bent naar een recreatie paard.
Laatst bijgewerkt door paardjes123 op 21-12-15 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Wondergirl ZZ-licht +1
Roy ZZ-licht +3 & B+10 springen
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... halen.html

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Re: Stal westfriesedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:23

Mijn stalgenoot heeft haar paard daar gekocht! Zeker een aanrader. Ze is er nu alweer een jaar en zowel ik als mijn stalgenoot zijn goed over haar te spreken. Ontzettend lief, braaf dier.

Lady ♥ ~ Ga maar lieverd, de eeuwige groene weides in.. 21-4-2019 & 19-3-2022
It’s not always easy, but it’s always worth it.

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Stal westfriesedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:31

Aanrader! Heb er een ruime tijd gestaan als pensionklant. Ze hebben ontzettend leuke dravers en zijn eerlijk over de mogelijkheden van de paarden.

Kilian du puits <3 endurance klasse 1 156 km + 16, klasse 2 40,5 km + 1

Orchid

Berichten: 1783
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:57

Kan ze ook aanraden, hele fijne mensen die verder denken dan alleen het verkopen van paarden. Ze zijn inderdaad eerlijk en doen hun best om de paarden een fijne, passende plek te bieden. Een van mijn paardjes komt er ook vandaan. Ik was sowieso op zoek naar een draver en het is best fijn dat ze er altijd meerdere hebben staan en ze ook goed kunnen inschatten met wat voor type paard ze te maken hebben. Hierdoor kunnen ze aardig goed meedenken met wat een geschikte match zou kunnen zijn (en zullen ook eerlijk zeggen wanneer dit niet zo is) :) Op hun FB pagina kun je wel meer reviews vinden.

Brainless

Berichten: 29656
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Stal westfriesedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:08

Ik ben er 1x geweest (met een ander, niets gekocht).
Fijne stal, heel eerlijk; zeggen ook gerust als een paard niet past bij het eisenpakket en/of rij-capaciteiten van de potentiële koper.

Heb hier op Bokt weleens gelezen dat ze zonder problemen een paard terugnamen die alsnog, na aankoop een probleem(gebrek) bleek te hebben.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Celiien

Berichten: 13248
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:10

Brainless schreef:
Ik ben er 1x geweest (met een ander, niets gekocht).
Fijne stal, heel eerlijk; zeggen ook gerust als een paard niet past bij het eisenpakket en/of rij-capaciteiten van de potentiële koper.

Heb hier op Bokt weleens gelezen dat ze zonder problemen een paard terugnamen die alsnog, na aankoop een probleem(gebrek) bleek te hebben.

Klopt, bij mij zelfs in overleg na 7 jaar bij ze terug gebracht en gedaan wat ze konden om hem weer goed te krijgen (zonder resultaat en dan zijn ze ook zo eerlijk hem weg te brengen omdat het gewoon gevaarlijk was)

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

switt
Berichten: 847
Geregistreerd: 15-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:22

Hier ook hele goede ervaringen met deze stal!

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: Stal westfriesedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:48

Ik heb mijn paard er vandaan en heb nog geen dag spijt en sinds kort heeft een stalgenoot ook zijn nieuwe paard daar gekocht! Hele eerlijke en aardige mensen die echt hart hebben voor hun dieren!

WILVY COCKTAIL J * 1124 goedgekeurde km's * klasse IV startgerechtigd
Bezoek en like onze Facebook pagina
klik hier ☆ Endurance Team Wilvy Cocktail J ☆

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18006
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Stal westfriesedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:58

GP-->ED

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

Dorine92
Berichten: 5260
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Stal westfriesedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:27

Heb er een maandje gestaan. Ze zijn zeker eerlijk

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78375
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 07:40

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele reacties verwijderd, omdat dit topic naar ED verplaatst is, en deze reacties niet voldeden aan de eisen van ED. Alleen ervaringen uit eigen hand mogen geplaatst worden bij vragen naar ervaringen van bedrijven.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

CarinaR

Berichten: 11945
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Stal westfriesedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 08:17

Ik heb je al een pb gestuurd.
Ik heb zelf mijn paard aan hen verkocht, zodat zij een huisje voor hem konden vinden.

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

kionasuppie

Berichten: 1744
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: Stal westfriesedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-15 08:25

Dankjulliewel voor deze reacties! Ik lees het merendeel aan goede reacties en wij gaan dan binnenkort een afspraak maken om te gaan kijken!

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

CarinaR

Berichten: 11945
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Stal westfriesedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:42

Ik ben benieuwd, ga je ook voor een specefiek paard kijken?
Zeus en Zarah zijn al meerdere keren terug gekomen. Op mp staat voor Zarah een totaal andere advertentie, die Is niet te rijden.

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:54

Mijn paard komt er ook vandaan, niks dan lof voor deze stal. Ze zijn ontzettend eerlijk en nemen de tijd voor je. Kunnen ook, in mijn geval in ieder geval, goed inschatten of je karakter bij het paard matcht.

Stiekem nu toch wel benieuwd waarom die 2 al een paar keer terug zijn gekomen(?)

[o]

chico_lama
Berichten: 312
Geregistreerd: 13-11-10
Woonplaats: Winkel

Re: Stal westfriesedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:58

ik zou gewoon heen gaan en kijken wat ze de bieden hebben. Wanneer je een goed gevoel aan over houdt dan nemen bij twijfel niet doen. Maar dat geld bij de meeste aankopen wel. En gewoon twee a drie keer kijken ipv 1x. daarnaast adviseer ik altijd om nog naar 2 andere paarden bij op andere stallen te kijken zodat je paarden met elkaar kunt vergelijken en de juiste keuze kunt maken.

ZZ spring, ZZ-licht dressuur en M eventing amazone heeft tijd over voor nieuwe lesklanten! regio Noordholland-Noord/midden. Orun gecertificeerd!

ZZ-licht dressuur merrie Farmer X G. Ramiro Z (nakomeling loopt internationaal 145spr)
5 jarige merrie Mylord Carthago X Van Gogh X Animo
4 jarige merrie Numero Uno X Indoctro X Heartbreaker
3 jarige Hengst Numero Uno X Indoctro X Heartbreaker

CarinaR

Berichten: 11945
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Stal westfriesedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:28

Fortitude, geen idee. Je kan t als een voordeel zien dat je t paard terug kan brengen, afhankelijk van de reden zie ik t niet positief, maar ik ben bevooroordeeld

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Re: Stal westfriesedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:54

Ben er zelf twee keer wezen kijken voor een leuke draver en was eigenlijk al helemaal verkocht eerste keer met de sulky op weg geweest want zocht er eentje voor de kar en onder het zadel. Hij was super verkeersmak alleen vond hij het erg lastig om stil te staan met opstappen en aangezien ik met een knie probleem zat besloten om het niet te doen maar vond het er netjes uitzien en ze konden een hoop vertellen . Ben nu trouwens wel in bezit van een draver en die gaat echt nooit meer weg. Maar vind wek dat je er goed over na moet denken voordat je ee. Draver aanschaft ze zijn super slim en je kan er super mee buitenrijden en er Zijn erbij die heel makkelijk lopen in de bak maar vind Ze niet zo geschikt als je echt wedstrijden dressuur wil rijden maar das mijn mening.
Maar mocht het in de buurt zijn zou ik in ieder geval gaan kijken en misschien uit proberen dan weet je ook wat het is om een draver te hebben .

Rana is super lief

xsjoukjex

Berichten: 297
Geregistreerd: 05-03-09
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:00

Brainless schreef:
Heb hier op Bokt weleens gelezen dat ze zonder problemen een paard terugnamen die alsnog, na aankoop een probleem(gebrek) bleek te hebben.


Dat was mijn paard inderdaad. Ik kwam er achter dat mijn paard een gekantelde nekwervel had , en nooit meer pijnvrij zou kunnen leven. Ik heb hem toen mogen inruilen voor een nieuw paard. Mijn andere paard hebben zij voor mij weggebracht naar de slacht. Ze hebben daarvoor zelfs nog een second opinion aangevraagd bij hun eigen dierenarts. Echt een super stal, ben nu al een half jaar erg gelukkig met mijn nieuwe vriendje :)

Sjoukje, Zidane en Derk <3

extasy
Berichten: 86
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: Oudesluis

Re: Stal westfriesedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:53

Hele eerlijke mensen, met een hart op de goede plaats voor de paarden.
Zullen inderdaad aangeven welk paard aan je eisen voldoet en welke niet.
Heel veel mensen uit de dravers wereld brengen hun paardje naar hun toe als ze uitgekoerst zijn, en ze willen dat deze nog een gelukkig leven als rij/recreatiepaard krijgt.
@carinaR je kan het als minpunt zien dat sommige paarden terug komen, maar ook als pluspunt. Als de klik er toch niet blijkt te zijn, dan mag het paardje terug om te voorkomen dat het in een vervelende handel terecht komt. Ze willen voor alle paarden echt het beste. Het is geen verkoop zo van, dan zijn we er maar vanaf. Nee, de paarden moeten goed terecht komen. Dat komt op 1.
Ja en niet alle paarden zijn makkelijk, en sommige komen dan 2 x terug. Maar uiteindelijk zal er een ruiter zijn die wel kan lezen en schrijven met dat paard. Dus om te zeggen dat ze niet te rijden zijn is niet eerlijk... Ze zijn voor jou misschien niet te rijden, maar voor een ander wel. Elk paard en elke ruiter is anders, en op elk potje past een deksel zeggen we dan. Als ze echt niet te rijden zijn, dan zouden hun ze nooit verkopen.

En nee, ik heb er nooit een paard gekocht. Heb er 2 jaar in pension gestaan met 2 paarden, en mijn jongste paard hebben ze voor me doorgereden tot ik zelf het vertrouwen weer had.

29-04-2015, the day my life became sunny for ever ❤

CarinaR

Berichten: 11945
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Stal westfriesedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 16:09

Je kan onmogelijk een paard beoordelen en daar een passende eigenaar voor vinden als het dier er nog maar 3 dagen staat.

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

extasy
Berichten: 86
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: Oudesluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:41

CarinaR schreef:
Je kan onmogelijk een paard beoordelen en daar een passende eigenaar voor vinden als het dier er nog maar 3 dagen staat.


Sommige paarden kennen ze misschien al?
Jammer dat je zo bevooroordeeld bent na 1 ervaring en deze mensen daarom in een verkeerd daglicht zet. Tenminste, daar ga ik vanuit als ik al je reacties lees in anders topic's waar deze stal aan het woord komt. Alleen maar negatief.
Gelukkig zijn de meeste mensen vol lof over de manier waarop ze te werk gaan en hun eerlijkheid.

29-04-2015, the day my life became sunny for ever ❤

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:44

CarinaR schreef:
Je kan onmogelijk een paard beoordelen en daar een passende eigenaar voor vinden als het dier er nog maar 3 dagen staat.

jahoor dat kan prima mits genoeg kennis van zowel mens als dier

even los van deze stal dus...kwam effe voorbij hoppen

The best and most beautifull things in the world, cannot be touched or even be seen...That's why we close our eyes, when we cry, kiss or dream..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Axel_Valerie, Googlebot en 6 bezoekers