Rijvereniging + stal omg. Bennekom, Wageningen, Ede??? Help

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilkii

Berichten: 28
Geregistreerd: 30-12-13
Woonplaats: Bennekom

Rijvereniging + stal omg. Bennekom, Wageningen, Ede??? Help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 18:53

Hoihoi!

Binnenkort ga ik verhuizen naar Bennekom omdat ik in Wageningen bij Stoas een hbo-opleiding paardensport ga volgen. Ik heb er heeelemaal zin in, het huisje is bijna rond maar....

Dan moet ik nog een nieuwe stal zoeken want Romeo verhuist uiteraard mee,
en ook een rijvereniging in de omgeving!

Mijn vraag is: zijn er nog suggesties voor een goede pensionstal?

Eisen zijn wel:
- er moet een binnenbak zijn,
- springmateriaal,
- moet worden gevoerd en gemest,
- liefst ook weidegang met losgooiservice,
- stapmolen is een leuke extra maar geen vereiste,
- ook moeten er wedstrijden worden georganiseerd want ik heb geen eigen trailer en kan niet op en neer om winstpuntjes bijeen te sprokkelen maar wil dit het liefst op de stal doen waar ik dan ook sta.


Ook moet het met maximaal 20 minuten OV of fietsen te bereiken zijn!!!!!!! Geen eigen auto.
Dus wie heeft er een goede ervaring met een stal in de buurt van Bennekom die aan mijn eisen voldoet?


Ook op zoek naar een rijvereniging, liefst eentje die ook ledenlessen geeft. Ik zag dat op manege Blauwendraad de ledenlessen van A.W.S.R. St. Hipac worden gehouden maar dat is 55 minuten met het openbaar vervoer dus voor mij geen optie om mijn paard daar te stallen.... Helaas.

De eisen qua afstand zijn met name omdat ik dan weer fulltime studeer en na de schooldag nog naar mijn paard moet kunnen zonder dat ik een eigen auto heb. Dus vandaar fietsbaar of met ov bereikbaar binnen 20 minuten van Bennekom. En het wedstrijd kunnen rijden op de stal waar ik naar op zoek ben is ook echt een vereiste omdat ik dus ook niet met een trailer heen en weer kan.

Alvast van harte bedankt!!!

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:59

Hipac is sowieso geen vereniging voor eigen paarden. Hipac is een studenten rijvereniging.
Die gebruiken manegepaarden.
Het is dat je persé wil kunnen starten op de stal, anders zou ik de mariahoeve in Renkum aanraden.

- binnenbak, buitenbak, longeercirkel en voldoende uitrijmogelijkheden
- springmateriaal
- word gevoerd en gemest
- 15 uur per dag weidegang ( 8 tot 10
- af en toe onderlinge wedstrijden die niet officieel zijn.

Vanuit Wageningen is het voor mij een half uur fietsen of 10 minuten met de bus

http://mariahoeve.info/home/

marshmellow

Berichten: 742
Geregistreerd: 10-01-10
Woonplaats: Veenendaal

Re: Rijvereniging + stal omg. Bennekom, Wageningen, Ede??? Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:03

Stal Roosendaal in Bennekom?
Is pensionstal + rijvereniging, en er worden ook wedstrijden georganiseerd.
Weet verder niet of voeren enz. erbij in zit.. dat zal je zelf dan even moeten uitzoeken :)
http://www.stalroosendaal.com/

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Rijvereniging + stal omg. Bennekom, Wageningen, Ede??? Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:07

Ken alleen stal slemmers in ederveen, wel hele goede stal, dankzij hun kundig en tijdig handelen heb ik mijn veulen nog, was kritiek met hem maar dankzij hun optreden is hij weer helemaal gezond. Zijn alleen geen wedstrijden daar voor zover ik weet.

Ilkii

Berichten: 28
Geregistreerd: 30-12-13
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 19:14

SandravdB schreef:
Ken alleen stal slemmers in ederveen, wel hele goede stal, dankzij hun kundig en tijdig handelen heb ik mijn veulen nog, was kritiek met hem maar dankzij hun optreden is hij weer helemaal gezond. Zijn alleen geen wedstrijden daar voor zover ik weet.


Wauw wat heftig o: Wel top dat ze zo goed hebben gehandeld!
Helaas is wedstrijden wel een vereiste omdat ik tijdens mijn opleiding ook orun wil beginnen tegen vrijstelling van schoolvakken, en daar moet je wel wedstrijdniveau voor hebben. Dus deze stal valt wel af voor mij, maar tegek om te horen dat er daar goede mensen zijn!

marshmellow schreef:
Stal Roosendaal in Bennekom?
Is pensionstal + rijvereniging, en er worden ook wedstrijden georganiseerd.
/


Super! Ik ga gelijk even kijken, ja zolang het maar wedstrijden heeft en rijvereniging is het echt een goede keus..! Ik ga even pluizen.

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Re: Rijvereniging + stal omg. Bennekom, Wageningen, Ede??? Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:18

Met wedstrijden wordt moeilijk in die omgeving denk ik...
Stal roosendaal heeft ong. 2 wedstrijden per jaar, in de zomer, als ik me niet vergis. Zal niet genoeg zijn voor jou denk ik?

Ilkii

Berichten: 28
Geregistreerd: 30-12-13
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 19:27

44Myrthe44 schreef:
Met wedstrijden wordt moeilijk in die omgeving denk ik...
Stal roosendaal heeft ong. 2 wedstrijden per jaar, in de zomer, als ik me niet vergis. Zal niet genoeg zijn voor jou denk ik?


Ja ik lees net inderdaad dat er niet heel veel wedstrijden zijn helaas.. Dus ik twijfel een beetje. Hmmm..
Wel veel springen wat ik ook graag wil oefenen dus dat is leuk en veel weidegang... Alleen jammer dat de dressuurwedstrijden wat karig zijn en pas in mei 2015 weer beginnen! Oef! Dat duurt wel even ja

Ilkii

Berichten: 28
Geregistreerd: 30-12-13
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 19:40

Naskapower schreef:
Het is dat je persé wil kunnen starten op de stal, anders zou ik de mariahoeve in Renkum aanraden.
http://mariahoeve.info/home/


Jaaa die had ik ook al gevonden, echt te gek met die crossbaan maar inderdaad geen wedstrijden.. En da's wel een must voor mij. Ik moet binnen een jaar of twee max drie hopelijk tot L1 met winst zijn om een orun te kunnen beginnen dus dat is wel belangrijk. Maar inderdaad als ik echt niets kan vinden dan is dit top.. Die crossbaan is echt wauwie.

Ilkii

Berichten: 28
Geregistreerd: 30-12-13
Woonplaats: Bennekom

Re: Rijvereniging + stal omg. Bennekom, Wageningen, Ede??? Help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 12:29

Hmm 10 juli hoor ik of ik het huisje wel of niet heb. Als dat doorgaat ga ik denk ik voor pensionstal Roosendaal, lekker dichtbij en ook een rijvereniging. Ik denk dat als ik de wedstrijden daar rijd, plus de wedstrijden van de rijvereniging, plus de wedstrijden op folio bezoek, ik een heel end kom. Voor de rest gaat het toch ooit van een auto-trailercombinatie moeten komen denk ik :P Maar tot dusver ben ik erg positief over Roosendaal zeker omdat de paarden daar ook 4u per dag worden buiten gezet :D

Wel lees ik dat die ook te koop staat, heel de manege. Weet iemand of ze dus failliet zijn en er helemaal mee gaan stoppen? Ben erg benieuwd naar eventuele ruiters die bij pensionstal Roosendaal rijden. Wat is jullie ervaring?

AngelTidore
Berichten: 212
Geregistreerd: 07-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:46

Ik zelf heb best even bij Stal Roosendaal gereden, heb het er erg naar mijn zin gehad.
Ben zelf onlangs gestopt met rijden. Maar ik kan je stal Roosendaal zeker aanraden!

Elegance_
Berichten: 2001
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Rijvereniging + stal omg. Bennekom, Wageningen, Ede??? Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:34

Ik kan stal Roosendaal zeker aanraden! Ik heb er stage gelopen, hele aardige mensen die ook goed aan hun paarden denken! Paarden lopen ook zomer en winter de hele dag op de wei.

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Rijvereniging + stal omg. Bennekom, Wageningen, Ede??? Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:39

WD-V -> ED

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:23

Bij rijvereniging de Klomp? Die lessen bij de accommodatie van stal van Roekel, volgens mij nemen die ook pensionklanten aan. En hier wordt de ORUN opleiding gegeven ;) : http://www.stalvanroekel.nl/bedrijf.htm en: http://rijvereniging-deklomp.nl/heideconcours Geen idee of ze ook wedstrijden organiseren op de locatie waar ook de lessen worden gegeven.

En anders de Nieuwe Heuvel in Lunteren: http://www.denieuweheuvel.nl/, stalling eventueel mogelijk op de manege daar, en wedstrijden worden daar regelmatig georganiseerd zowel springen als dressuur.