Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dyonne schreef:Speedster, Tekna heb je een idee hoe kort die zijn? Een 17 of 17,5 inch?
_Nelleke_ schreef:Wat een knappe Cob is het he? Maar ehm, hele rechte rug en weinig ruimte zie ik. Schouder en schoft vrij ver naar achteren.
Eigenlijk moet je op zoek naar iets waarbij je in elk geval de volgende punten hebt:
- Voorste singelstoot zoveel mogelijk voor in het zadel zodat de schouder vrij blijft en het zadel niet naar voren schuift:
http://www.equinesaddlery.nl/images/pro ... ontour.JPG
- Frans kussen, niet alleen zodat ie dan kort genoeg is, maar ook omdat ie zo'n lekkere dikke cob-bibs heeft die iets omhoog loopt, een frans kussen zal mooier aansluiten
- Platte kussens, niet te dik opgevuld, anders krijg je een erg onstabiel zadel die erg naar links en rechts kan schuiven + je zit erg 'boven' je paard.
- Een kopijzer en kussenkanaal die breed genoeg zijn.
- Platte/rechte zadelboom
Verder zou het fijn zijn als je verder nog:
- Zelf lekker en in balans in het zadel zit
- Het kopijzer verstelbaar is
- De kussens op te vullen zijn, dus geen memoryfoam o.i.d.
Ik zou niet weten welke zadels dit allemaal hebben…![]()
Sorry ik ben niet echt behulpzaam zo…
_Nelleke_ schreef:Wat een knappe Cob is het he? Maar ehm, hele rechte rug en weinig ruimte zie ik. Schouder en schoft vrij ver naar achteren.
Eigenlijk moet je op zoek naar iets waarbij je in elk geval de volgende punten hebt:
- Voorste singelstoot zoveel mogelijk voor in het zadel zodat de schouder vrij blijft en het zadel niet naar voren schuift:
[ Afbeelding ]
- Frans kussen, niet alleen zodat ie dan kort genoeg is, maar ook omdat ie zo'n lekkere dikke cob-bibs heeft die iets omhoog loopt, een frans kussen zal mooier aansluiten
- Platte kussens, niet te dik opgevuld, anders krijg je een erg onstabiel zadel die erg naar links en rechts kan schuiven + je zit erg 'boven' je paard.
- Een kopijzer en kussenkanaal die breed genoeg zijn.
- Platte/rechte zadelboom