Gezocht: manege omgeving Hengelo ov

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Gezocht: manege omgeving Hengelo ov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-14 21:54

Ik heb geprobeerd te zoeken, maar weinig kunnen vinden behalve oude topics, of topics waar geen reactie op is gekomen.

Ik ben nu 25 jaar en wil heel graag het rijden weer oppakken/of uberhaupt het 'paardenleven'.
Ik ben nu op een punt beland dat ik mij lichamelijk er ook goed genoeg voor voel.
Wat misschien nog een puntje kan zijn in mijn zoektocht is een gewichtsgrens. Zit nu, na een flinke afvalrace, net boven de 90 kg, maar wil uiteindelijk toch naar 80-85.

Nu ben ik dus zoekende naar een manege.
Van mijn 8e tot 18e ongeveer gereden op manege Slangenbeek, maar ben toch benieuwd naar maneges (en mensen met meer ervaringen met verscheidene maneges).
Ik heb in een van de oudere topics Stal de Eik in Holten gevonden, maar Holten is toch zeker een 20 minuten rijden over de snelweg en vraag me toch af of er dichter bij huis ook maneges/stallen te vinden zijn waar ik terecht kan.
Google geeft mij zoveel resultaten dat ik niet meer weet hoe of wat. En ik zie graag meningen van anderen in plaats van een website.

Hopelijk is er iemand die mij duidelijkheid kan scheppen of een goede tip kan geven. :)

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!


ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:02

ED --> MA

Suzan_bobar

Berichten: 4247
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:04

Ponystal Hengelo, Pentrop, er zit er ook nog een aan de vliegveldweg. Ben ff de naam kwijt.

manege hulsbeek

Equine Lymfe Drainage Therapeut
Myofacial Equine Therapeut
Paardensportmasseur
Hirudotherapie (bloedzuigers)
http://Www.suzanabbink.nl

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:05

Stal pentrop? Schijnt ook leuk te zijn.

Love is our resistance

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-14 22:05

Dat zijn inderdaad de maneges die ik ken hier in de omgeving.
Bedoel je toevallig 't Geerdink?
Wat ik dus graag wil weten is onder andere hoe ze daar zijn met 'oudere' ruiters, of die er veel zijn en hoe ze daar mee om gaan. :)

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Suzan_bobar

Berichten: 4247
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Gezocht: manege omgeving Hengelo ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:10

Zelf heb ik op ponystal les gegeven. Daar had ik 2 lessen met volwassenen die ooit gereden hadden of dit wilden leren. Erg leuke les. De rest ken ik persoonlijk niet,...

Equine Lymfe Drainage Therapeut
Myofacial Equine Therapeut
Paardensportmasseur
Hirudotherapie (bloedzuigers)
http://Www.suzanabbink.nl

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Gezocht: manege omgeving Hengelo ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:40

Is Enschede ook een optie? Of is dat te ver?. Ik ken een aantal leuke manege's in Enschede. Ook voor volwassenen ;)

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Gezocht: manege omgeving Hengelo ov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-14 07:36

Enschede kan ook. :)

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

_Jorien_

Berichten: 2901
Geregistreerd: 25-04-07

Re: Gezocht: manege omgeving Hengelo ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 07:44

In Rijssen, Manege Achter'n Bos?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:12

Manege het Roessingh: Manege het Roessingh is een redelijk kleine manege (onder de 20 paarden), die lessen geven aan zowel mensen met als zonder handicap. De lessen zijn wre gescheiden. Maximaal 7 mensen in 1 groep, dus je krijgt genoeg aandacht. Manege het Roessingh is de eerste manege waar ik heb gereden en dit heb ik 7 jaar hier gedaan. Rr is een binnenbak en een buitenbak en een aantal weides. Ook kan je buitenritjes maken in het Ledeboerpark. Ze hebben er ook leuke paarden :)

http://Www.manegehetroessingh.nl

Dan de manege waar ik nu rij, Manege Holzik Stables:

Dat is een grotere manege, met zowel manege paarden en pony's als pension paarden en pony's. Ze hebben en heel vel verschillende soorten paarden, dus er is altijd wel keus.We hebben 2 binnenbakken en 2 buitenbakken, alleen zijn er 2 van de pension gasten, dus daar maken we (bijna) nooit gebrui van. Maximaal 8 in een les, maar de bak is ook een stuk groter dan die van het Roesssingh. Leuke instructrices, dus genoeg keus waa4 je in de les zou kunnen :). Buitenritten zijn er ook genoeg want we zitten in het Aamsveen, dus een heerlijke plek om buiten te rijden. De paarden staan elke dag in de wei, dus het zijn eigenlijk altijd wel happy paardjes. Ook is er genoeg plek om in de stal te gaan liggen. Springen gebeurt ook vaak, maar als je dat niet graag wil hoef je niet per se te springen.

http://www.holzikstables.nl/manege/

Verdere ervaringen van de andere manege's heb ik niet, maar ik heb wel namen: Manege de Hoefslag, en van die andere ben ik even de naam kwijt :')

Rozepaard
Berichten: 54
Geregistreerd: 09-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:33

Manege stal de eik is wel echt een aanrader hoor! Heel erg leuk en gezellig en je leert er veel :j

liseveulen
Berichten: 8
Geregistreerd: 03-03-14

Re: Gezocht: manege omgeving Hengelo ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:35

Ik rijd op manege het hulsbeek, super leuke pony's en paarden, en leuke instructeurs/instructrices. We rijden in de zomer vaak buiten. We springen vaak, maar we doen ook dresuur.
Ik vind het een top manege! :) :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:21


kiolette

Berichten: 435
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: twente

Re: Gezocht: manege omgeving Hengelo ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:30

Manege De Barlo in Goor.
Ik rijd er al heel lang. En met nog steeds veel plezier.

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: Gezocht: manege omgeving Hengelo ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:34

Manege TRC het hulsbeek. Heb ik 8 of 9 jaar gereden en altijd met veel plezier! Leuke lessen, prachtige omgeving voor buitenritten, veel concoursjes en dagritten e.d. die daar worden georganiseerd. Verder keuze uit 15 paarden (ongeveer) en 15 of 20 pony's. Er is een binnenbak, overdekte buitenbak, buitenbak, springbak (met een heel springconcours) en daarnaast dus een prachtige omgeving om te rijden. Er worden dan ook veel buitenritten georganiseerd!
Manege is trouwens ook lang en veel open dus zelfs als je full time werkt zijn er nog genoeg lessen waarin je kunt rijden.
Als je vragen hebt kun je me altijd pben :)

Puck94
Berichten: 384
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Twente!

Re: Gezocht: manege omgeving Hengelo ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:36

Heb je al een manege gevonden?
Manege de hoefslag in enschede vind ik geen aanrader (meer). Binnenkort ga ik proefrijden bij Holzik, als je wil kan ik je laten weten wat mijn ervaring dan is?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:39

Puck94 schreef:
Heb je al een manege gevonden?
Manege de hoefslag in enschede vind ik geen aanrader (meer). Binnenkort ga ik proefrijden bij Holzik, als je wil kan ik je laten weten wat mijn ervaring dan is?


Holzik is heel erg fijn :D
Welke les ga je proefrijden? Misschien komen we elkaar wel tegen haha. En misschien weet ik ook wie dan les geeft :)

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Gezocht: manege omgeving Hengelo ov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-14 20:40

Ik heb nog geen manege gevonden.
Ben wel benieuwd naar je ervaring!

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Puck94
Berichten: 384
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Twente!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:58

sterreke98 schreef:
Puck94 schreef:
Heb je al een manege gevonden?
Manege de hoefslag in enschede vind ik geen aanrader (meer). Binnenkort ga ik proefrijden bij Holzik, als je wil kan ik je laten weten wat mijn ervaring dan is?


Holzik is heel erg fijn :D
Welke les ga je proefrijden? Misschien komen we elkaar wel tegen haha. En misschien weet ik ook wie dan les geeft :)


Moet nog een afspraak maken en alles hoor! Ik ben nog aan het herstellen van een val namelijk haha.
Op welke dag rij je? Kan je iets vertellen over de manier van lessen?
Ik ben namelijk gewend om 'vrij' te rijden. Zonder dat iemand zegt dat je 10 minuten op de volte moet blijven :D hoe is dat bij holzik?

Zal t laten weten als ik de les heb gereden Sani!

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Gezocht: manege omgeving Hengelo ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:00

Ik pbje je anders wel :D is wat makkelijker haha

Puck94
Berichten: 384
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Twente!

Re: Gezocht: manege omgeving Hengelo ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:06

Oh haha, is goed!

lotlot2
Berichten: 1351
Geregistreerd: 21-09-12
Woonplaats: xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:14

Manege het Roessingh! Rij er zelf 4/5 jaar en ga er elke keer met veel plezier heen!
Je kan altijd een meer komen kijken behalve op zondag :)

Puck94
Berichten: 384
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Twente!

Re: Gezocht: manege omgeving Hengelo ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:54

Inmiddels ben ik wezen kijken bij Holzik. Het kwam op mij heel goed over! Veel verschillende paarden, binnen en buitenbak, en ze doen ook wel buitenritten. Iedereen was vriendelijk en er was een goede sfeer. Over een tijdje ga ik eens een proefles rijden. Dus manege het Holzik is denk ik wel een aanrader!

Babsding

Berichten: 744
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Overijssel

Re: Gezocht: manege omgeving Hengelo ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 03:45

Sani,

ik heb wel wat ideetjes in de prive sfeer ;)
stuur me maar eens een berichtje :)

albersyl

Berichten: 34
Geregistreerd: 31-07-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:36



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers