Welk merk/model trailer, ervaringen gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Welk merk/model trailer, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 15:52

Ondertussen is mijn paarden 'verzameling' gegroeid naar acht paarden en is de bedoeling om toch wel wat actiever wedstrijden te gaan rijden dus is het tijd voor een eigen trailer. Maar er is zo ontzettend veel aanbod dat ik door de bomen het bos even niet meer zie.

Mijn eisen;
- 2 paardstrailer
- Vrij ruim/hoog, het gros van mijn paarden is groter dan 1.80
- Als het even kan onder de 6000 nieuw.
- Extra's als zadelkamer en dergelijke zijn niet zo nodig, trapbescherming enzo vind ik wel weer fijn, maar dat is vrijwel op elke trailer optioneel.

Ik heb zelf gekeken voor XX trail, Bockmann en Cheval Liberte. Nou trekt Bockmann mij erg aan vanwege de 'goeie naam', maar als ik kijk naar de specificaties lijken ze (voor mij als leek) allemaal het zelfde en ook ongeveer in dezelfde prijsklasse. Cheval Liberte kwam ik tegen omdat de importeur in de buurt zit, maar kan ik verder erg weinig over vinden online, XX Trail huur ik altijd als ik een trailer nodig heb en ben ik opzich vrij positief over maar mijn verhuurder is pas gestopt als leverancier van XX trail. Ook voor andere merken en ervaringen sta ik open.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Welk merk/model trailer, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:15

Je zou Graniel hier op Bokt een PBtje kunnen sturen. Hij vervoert paarden door heel Nederland en heeft sinds april 2011 een XX-trail die dus vele kilometers en gebruiksuren maakt. Ik denk dat hij wel kan vertellen hoe dat model bevalt en of er voor- en nadelen zijn.

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Welk merk/model trailer, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 16:16

Dankjewel, ga ik gelijk doen :)

geka

Berichten: 236
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Welk merk/model trailer, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 01:13

Dan zou de Henra Easyline xl zou ook goed in het rijtje passen
die trailers zijn 334cm lang en 170 cm breed en 235 cm hoog
en er zit een aluminium/kunstof vloer erin waar 15 jaar garantie vanuit de fabriek eropzit
de houten versie valt binnen in het budget de alu opbouw wat ik adviseer zit er ietsjes erboven
het voordeel met de alu versie dat er eigelijk niks kan rotten en als je de trailer ooit inruilt krijg je ook een hogere inruil prijs

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Welk merk/model trailer, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 20:36

Bedankt, die ga ik ook even opzoeken, op zich is wat duurder geen probleem, ik vind aluminium opbouw alleen altijd zo lelijk ;)

kusjmanon
Berichten: 23
Geregistreerd: 08-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 09:58

wij hebben een trailer van adventure :) die is er fijn

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Welk merk/model trailer, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:39

onze keus is gevallen op de Cheval Gold Aluline. Jammer dat er nog maar zo weinig ervaringen bekend zijn.

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Welk merk/model trailer, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 11:47

Texelse, bedankt voor je reactie. Ik heb helaas ondertussen een aantal pb's gehad met negatieve ervaringen over Cheval. Aangezien een eventuele trailer toch vrij intensief gebruikt zal worden heb ik liever iets wat in ieder geval als degelijk bekend staat (natuurlijk kan het dan ook nog altijd fout gaan).

Wel jammer inderdaad dat er weinig ervaringen gedeeld worden in dit topic, ik kon ook geen eerdere topics vinden waar wel ervaringen in gedeelt werden. Terwijl het juist zo fijn is voor mensen die opzoek zijn naar een nieuwe trailer om wat ervaringen te horen.

Op het moment twijfel ik tussen een aluminium opbouw of een plywood opbouw. Afhankelijk van de keuze die we daarin gaan maken heb ik al twee trailers op het oog. Mocht ik gaan voor een alluminium opbouw wil ik gaan kijken voor de Humbaur Xanthos en plywood heb ik al een aantal mooie Bockmann trailers gezien.

Mijn vriend was laatst bij mensen die hun alu trailer regelmatig gebruiken en die trailer zag er niet uit. En die was pas een jaar oud. Daar was ik dus ook een beetje bang voor.

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Welk merk/model trailer, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:00

Koenlover, blij te horen. Onze vorige nieuwe trailer was een Hotra Jumper en je wil niet weten wat voor ellende we daar mee gehad hebben. Dus ik ben hartstikke waaks als het weer om een nieuwe trailer gaat. Ik hoop dat ik nu ook wat ervaringen hoor, al of niet per pb.

renep
Berichten: 194
Geregistreerd: 11-02-13
Woonplaats: Yeovil UK

Re: Welk merk/model trailer, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:52

Wij hebben een ifor williams superstabiel en erg stevig. Wij hebben hem tweedehands en staat altijd buiten maar nog in perfecte staat. Ik kan je het echt aanraden. Het enige wat ik twee keer per jaar moet doen is het witte dak met een hogedruk spuit wat was erop en klaar

inochiyo

Berichten: 851
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Belgie

Re: Welk merk/model trailer, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:49

heb hier wel eens een Humbaur van een kennis gebruikt. was er erg tevreden over. echt duitse kwaliteit.
lage instap, kussens aan de zijkanten in de trailer (heb ik nog niet veel tegengekomen) maar dit kon een optie zijn, dat weet ik niet.

Magic_Ice

Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:05

Hier ook een Humbaur 2 paards, fijne ruime trailer!

Kussens aan de zijkant is optioneel, dat hebben wij dan weer niet.

We hebben in het verleden een Atec gehad, beviel op zich ook wel, maar voldeed niet meer aan ons gebruiksdoel.

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Welk merk/model trailer, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 10:21

wij zijn geslaagd voor een nieuwe trailer http://www.konag.nl/kopen/paardentraile ... monix.html deze is het geworden. Heel veel ruimte, goed doordacht gebouwd, en eigenlijk alles wat we op ons wensenlijstje hadden voldeed deze trailer aan. Bovendien konden we met inruilen een prima deal maken. Voordeel van deze t.o.v. is de hoogte voorin de trailer. De Bockmann loopt al snel af en deze is wat vierkanter waardoor je hoogte houdt.

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Welk merk/model trailer, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 20:51

Heel mooi texelse! Ben benieuwd hoe het aluminium blijft, ik hoorde dat dat snel lelijk word.

siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:08

De eigenaar van mijn verzorgpony heeft deze volgens mij.http://www.atec.nl/fr_horsetrailers.asp Is echt een super trailer, laatst een hebben ze er een paard van 1.80 erin gehad, ging makkelijk. Zij hebben hem nu 1 1/2 2 jaar ongeveer en ze gebruiken hem minimaal 2x p/w. Geen slijtage niks.
Laatst bijgewerkt door siepenteun op 27-04-13 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:09

We zullen zien. Dat zou dan een nadeel zijn. Polyester vind ik het nadeel dat het scheurt (kan scheuren). En zo hebben ze allemaal wat. Voorlopig verheug ik me er enorm op.

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Welk merk/model trailer, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 09:49

Dat is ook zeker zo! Was ook niet banketstaaf bedoeld, wij wilden eigenlijk ook een aluminium, polyester is inderdaad ook niet alles. Mijn voorkeur gaat nu uit naar plywood maar ik ben er nog niet helemaal uit.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Welk merk/model trailer, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:52

Tja ik ben gewoon helemaal fan van Ifor Willams. Lage wegligging, super stabiel, ik zet de 1,5 paards in mijn uppie zo weer op zijn plek omdat hij zo lekker ligt is. Is in Duitsland ook verkozen tot beste trailer.

Lauura

Berichten: 3855
Geregistreerd: 03-05-09
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:55

Wij hebben een Cheval magnum gold. Mooie trailer en absoluut super blij mee. Trailer wordt veel gebruikt, zo'n 3 a 4 keer in de week!
Hij is ook echt ruim en volgens mij wel aardig hoog! Kan ik niet met zekerheid zeggen want ze zijn hier niet groter al 170 :P

Afbeelding

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Welk merk/model trailer, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:32

@koenlover: ik begreep dat het niet banketstaaf bedoeld was hoor. Plywood ken ik niet.
@miss_lizje: een paar jaar geleden hebben wij serieus gekeken voor een Ifor Williams, maar (sorry) wij vonden het een ontzettende rammelbak, lelijk, en ook met wat stomme afwerkdingen, zoals plastic sluitingen bij de achterkleppen etc. Toen hebben we uiteindelijk nog geen nieuwe gekocht maar we besloten dat de volgende geen Ifor Williams zou worden.
@Lauura: ziet er ook mooi stoer uit.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Welk merk/model trailer, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:40

Heb zelf net een humbaur gekocht, ligt super op de weg.
Nou is de mijne wel afwijkend is 2 paards met koetsenframe.
Verder nog geen ervaring ermee, qua slijtage etc. aangezien hij dus net nieuw is.
Prijstechnisch was hij vooral interessant in mijn geval, niet te duur, ziet er wel Duits degelijk uit.
(of hij dat echt is moet de komende jaren gaan blijken)

IW trailers heb ik tijdje geleend, vond hem vreselijk, wel ouder model, maar rammelde aan alle kanten
en loeizwaar kreeg ik in mijn eentje niet verreden.
(mijn mentrialer kan ik in mijn eentje wel verrijden).

Heb zelf jaren een Wesco gehad, daar was ik heel blij mee, maar aan al het moois komt een eind.
(die was aan reparaties toe en kon geen koets op)

Funnygirl
Berichten: 579
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Limburg

Re: Welk merk/model trailer, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 08:13

Vorig jaar hebben wij een aluminium twee paards van Böckman gekocht en ben er erg tevreden over. Onze vorige was een houten en die hebben wij na 10 jaar weg gedaan. We hebben bewust voor een alu gekozen vanwege zijn degelijkheid. Nadat er bij ons paarden op gestaan hebben maken we de trailer schoon en een alu bodem kan hier goed tegen. Bij de houten begonnen er nml kleine probleempjes met het hout te komen wat wel goed onderhouden werd. Wij gebruiken de trailer ook om plantenkarren op te vervoeren en door eigen fouten heeft hij aan de onderkant ( binnenin) iets krassen. Ook vervoeren wij hier emmers bloemen mee en wil er wel eens wat water over de bodem lopen. Geen probleem voor een alu bodem. Verder ziet hij er nog prima uit.

Timmie2000

Berichten: 627
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Welk merk/model trailer, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 08:18

Ervaring is dat voor de grotere paarden een Bockmann top is.

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Welk merk/model trailer, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 08:40

De proline en de bockman lijken heel veel op elkaar. Voordeel van de bockmann t.o.v. de proline vind ik de onafhankelijke vering, en het systeem waarmee de stangen bevestigd zijn. Voordeel van de Proline tov de Bockmann vind ik het hoogteverschil voorin de trailer. Bij de bockmann begint de helling eerder dan bij de proline, waardoor er met name bij de hoofden minder ruimte is. En de proline heeft schokbrekers wat een prima alternatief is voor de onafhankelijke vering. Bleef over het stangensysteem en het prijsverschil. En tja, als je dan voor dat stangensysteem een paar duizend euro meer moet betalen, dan is voor ons de keus snel gemaakt.

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Welk merk/model trailer, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 09:46

Ik ben ook niet zo'n iforwilliams fan, voor wat ik tot nu toe heb gezien zijn die niet zo ruim en wel prijzig. Verder heb ik er geen ervaring mee.

Hoogte is voor mij wel echt een belangrijk punt omdat ik er 2 heb van 1.85 en 1 van 1.90 dus ze hebben de ruimte echt nodig. Ik zag dat bockmann ook wel extra hoge modellen heeft maar die zijn ook extra hoog geprijsd, ik hoef niet voor een dubbeltje eerste rang maar het moet wel een beetje leuk blijven ;)