Paspoort probleem HELP!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nenaavdw

Paspoort probleem HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 17:09

:roll: Heb ik weer!

Zoals somige van jullie wel weten heb ik een half jaar geleden Ziggy gekocht.
Nou moest het paspoort nog op mijn naam worden gezet. Omdat ik wel benieuwd was naar de achtergrond van Zig ben ik gaan spitten en heb een DNA test laten doen voor zijn vader (vaderschapstest).
Hier uit bleek dan Flaxman's Prince idd de vader is van mijn knappe Ziggy.

Ik heb dus een kopie van de test samen met het paspoort en de adresweiziging opgestuurd naar de uitgever van de chip en paspoort. Hierbij een begleidend schrijven over wat de bedoeling was en mochten er vragen of opmerkongen zijn dat zij contact met mij op konden nemen.

Na meer dan een maand wachten heb ik eindelijk mijn paspoort terug!
Ik natuurlijk blij.. is het hetzelfde lelijke verkreukelde paspoort (ik had gehoopt op een nieuwe ivm de aanpassingen) Mijn naam is als tweede eigenaar op het paspoort geschreven met pen en een stempel en handtekening van de uitgever.

Maar als ik nu kijk op pagina 1 staat daar bij de vader nog steeds onbekend.
Op pagina 2 waar in feite de stamboom van de vader hoort te staan staat ook alles nog haarfijn op onbekend. Dan kan je wel snappen dat ik natuurlijk teleur gesteld ben. Ik blader verder en zitten er onder het kopje DNA gegevens mijn kopieën dubbel gevouwen en opgeplakt tussen mijn paspoort. :?
Dit lijkt mij niet de bedoeling.. :roll: Niet omdat dit niet netjes is, maar al helemaal niet omdat het kopieën zijn, wat ik ook duidelijk in mijn begleidend schrijven heb vermeld

Nou kreeg ik vandaag de uitgevende organisatie niet te pakken en het KNHS wist geen raad omdat hun de uitgever niet zijn.. Wat moet ik hier nu mee!

HELP!! %)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:12

ED --> TAO

vandango

Re: Paspoort probleem HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:48

officieel mag een paspoort eenmaal gemaakt niet uit elkaar gehaald meer worden..
Wanneer er dan bijvoorbeeld een dna onderzoek uitgevoerd wordt bij een dier met afstamming onbekend hoort de dna sticker, deze is vaak bijgevoegd bij een onderzoeksrapport, geplakt te worden op de daarvoor bedoelde pagina. In de nieuwe paspoorten is dat volgens mij pagina 38.

over de netheid ga ik verder niet op in...

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 23:52

Dat is dus helaas niet gebeurd..
Ik kan wel het paspoort WEER opsturen en €25,- betalen voor het maken van eennieuw paspoort.. Dus misschien moet ik dat maar doen

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:56

ok, denk er dan wel aan dat er een stempel in komt voor het niet slachten he.. Niet naar bedoeld hoor, maar dat is tegenwoordig verplicht bij dieren die ouder dan 6 maanden zijn en een paspoort krijgen.
apart dat ze een nieuw paspoort maken... Mag ik vragen om welk stamboek het gaat?

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 00:11

Ja ik vind het ook allemaal maar appart.. Maar ik heb nog een paspoort van voor 2010 ofzo en daar zijn geen losse papieren meer van dus kon deze niet aangepast worden en moet er een heel nieuw paspoort gemaakt worden. Nadat ik een aantal dagen geleden lichtelijk boos heb opgebeld vertelde ze mij dit. Ook vertelde ze mij dat de sticker in het paspoort moest met een stempel van hun er op.. Maar omdat ik deze niet had mee gestuurd (niemand heeft mij verteld dat dit moest) heeft ze er maar wat kopieën in geplakt die ik had meegezonden.

Hoe zit dat met dat slachten dan ofzo.. Wantdat ben ik absoluut niet van plan natuurlijk!! En ik zie hun er na deze slordigheid er wel voor aan nog meer fouten te maken.

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:50

het is wel de netste oplossing dan om een nieuwe te maken. klopt wel er is in 2010 een nieuwe lay out van de bladen in het paspoort gekomen.

ja dat is een regeling vanuit het pve wat er ook sinds 2010 is. Dat bij alle dieren die dan een paspoort krijgen nadat ze 6 maanden oud zijn er een stempel op pagina 26 komt, dat het dier niet in aanmerking komt voor de menselijke consumptie.
Dit omdat dan eventueel er een lange periode over heen gegaan is, dat eventuele entingen en medicijnen niet in het paspoort ingevuld kunnen zijn. Maar dat is in jouw geval geen probleem daar je dat ook niet van plan bent natuurlijk. Ik bedoelde het ook niet lelijk hoor, vandaar het niet naar bedoeld in mijn eerdere bericht.

ik hoop voor je dat het netjes opgelost wordt!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 13:14

Haha is geen probleem! Er zit toch niet genoeg vlees aan mijn rarebier haha!
Maar wel blij dat je mer op informeert!

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:17

geen probleem! := zo kan ik mijn kennis van het werk nog af en toe gebruiken hier :P

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:00

Als het oude paspoort weerlegd kan worden (én deze al voorzien is van de pagina's omtrent medische behandeling), hoeft er in het nieuwe paspoort geen uitsluiting van slacht voor humane consumptie gezet te worden.
Alleen bij verlies of diefstal van een paspoort, waarbij het oude padpoort dus niet ingezien (en vernietigd) kan worden, moet die uitsluiting voor slacht voor humane consumptie worden opgenomen.

Aan de andere kant zou ik me niet druk maken om de dna-gegevens.
Leuk dat je bevestigd hebt gekregen wie de vader is, maar wat maakt het uit of dat wel of niet in het paspoort staat?
Als het in de databank van het stamboek wordt opgenomen, is het toch prima?

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:26

mag ik vragen wat je bedoelt met weerleggen? Dat het oude paspoort blijft bestaan naast het nieuwe?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:28

Edit, foute benamingen, dus even opnieuw.

Wanneer je het oude paspoort inlevert en een nieuwe aangevraagd wordt, wordt als het goed is gekeken naar wat er in het oude paspoort staat over de bestemming (als het paard daarin nog geschikt was voor humane consumptie, mag dat in een nieuw paspoort ook weer).

Wanneer het oude paspoort kwijt is (bij verlies of diefstal) moet het dier wel altijd worden uitgesloten voor de slacht voor humane consumptie.

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:49

Apart, Het is namelijk zo dat er geen sprake mag zijn van een vervangpaspoort.. Wanneer het origineel gewoon aanwezig is, mag er niet zomaar een nieuw paspoort uitgegeven worden. Behalve wanneer er bijvoorbeeld met pen ingeschreven is, aangezien een paspoort dan ongeldig is.
Dit is alleen inderdaad in geval van verlies of diefstal -> duplicaatpaspoort.

ik heb het even nagekeken want ik begon te twijfelen, maar hier uit de reglementen van pve: besluit uitgifte van paspoorten voor paardachtigen (2009)

5. In hoofdstuk IX, deel II, van het duplicaatpaspoort dan wel het vervangend paspoort
wordt de verklaring ingevuld dat de paardachtige niet bestemd is voor de slacht voor
menselijke consumptie. Dit wordt bekrachtigd met de handtekening en stempel van de
erkende instelling of hippische sportorganisatie.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:02

Ik meen dat er iets is ondervangen, oa voor als het paspoort vol is, bijv. voor wat betreft de vaccinatiegegevens en/of de medicijnregistratie.

Ik heb niet alle gegevens paraat hier hoe het precies zit.

Maar neemt niet weg dat ik ts aan zou raden die moeite niet te nemen, alleen voor al dan niet dna registratie ín het paspoort.

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:16

dat klopt dat zinnetje had ik weggehaald uit mijn eerste verhaal.

Wanneer een paspoort vol is, wordt er namelijk een extra boekje vanaf pagina 5-48 toegevoegd. Daar zijn speciale brede rugbanden voor waar de beide boekjes inpassen. Er worden dan geen nieuwe bladen afgedrukt, waardoor afstempelen dus ook niet hoeft, daar het originele paspoort blijft bestaan met origineel afgiftedatum...

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 18:55

Het gaat er mij om dat ik gewoon een net paspoort heb. Het ziet er nu namelijk naar uit of ik er zelf in heb zitten plakken.. En dat is natuurlijk strafbaar.. Dus daar zit ik niet op te wachten.
Ik wil met mijn paard starten bij de DAWRA. Hier voor moet je aan kunnen tonen dat je paar minimaal 50% arabier is. Vandaar dus de aanpassing in het paspoort.

Ik zal wel eens kijken of ik vanavond een foto kan plaatsen hoehet is geplakt..