Stal met Uitloop omgeving Rotterdam gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Isegrim

Berichten: 2797
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:51

MijnO schreef:
Het nadeel vind ik dat hij dan moet wachten op het eten. Het zou elk uur een kwartier kunnen, maar komt hij daar aan als er andere dominantere paarden voor zijn beurt gaan? Daar waren ook de balkjes van achter niet afdoende om andere paarden tegen te houden. Ik zag andere paarden het paard in het voerstadion in zijn kont bijten. En ik wil juist rust voor hem. Zeker met voer, want hij heeft wel last van voernijd. En hoeveel kilo eten ze dan? Want als hij minder tijd heeft kan hij minder opnemen. Hij heeft ook de nijging mager te worden; volbloed. Vond die oppervlakte al klein.. Denk niet dat dat hem wordt dan voor hem helaas.

Er staan wel veel minder paarden hè, dus de oppervlakte per paard is sowieso een stuk groter. Plus de weidegang in de zomer.

Er zijn ook meer voerstations ten opzichte van het aantal paarden. Er hoeft maar weinig gewacht te worden; vandaar ook de rust bij de voerstations. Er is bij ons geen enkel paard dat zijn minuten niet haalt, ook de onderdanige paarden komen gewoon aan hun minuten. Bovendien is er vrijwel onbeperkt stro om op te knabbelen.

De één neemt elke beurt die hij heeft, de ander 'spaart op'. Het is namelijk niet zo dat je 'beurt' vervalt als je een paar uur niet gaat eten! Die minuten sparen gewoon op en als het dier dan alsnog gaat eten, mag hij dus heel lang eten. :)

De meeste paarden bij ons op stal, wachten rustig op hun beurt. Er wordt wel eens in een kont gebeten als de beurt van het paard dat erin staat al voorbij is en dat paard blijft staan in plaats van eruit te lopen. :P

De poortjes bij die andere stal werden niet goed onderhouden en waren fluttig. Dat is in Rhoon niet zo.

Voordat je het afschrijft, zou ik je écht aanraden om een keer een kijkje te nemen. Het is namelijk echt een totaal ander beeld dan bij die andere stal.


Mootje1980
Berichten: 542
Geregistreerd: 30-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:25

MijnO schreef:
Lijkt alsof ze de hele tijd in de paddocks staan zonder eten?? Dat kan hij juist niet hebben. Hmm jammer!Dank voor de tip in ieder geval!!


Haha ook toevallig! Das bij mij! Ze krijgen 2 x pd eten in de paddock (hooi/kuil) zoveel je zelf klaar zet. Idd wel warm in de zomer maar niet warmer dan buiten. En ook wel stoffig dus niet geschikt voor luchtweg-patienten! Maar verder.... geweldig! Ik wil niet meer anders. (maar geloof niet dat de plek nog vrij is)


Karin_deB

Berichten: 8221
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Stal met Uitloop omgeving Rotterdam gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 23:00

Oostvoorne een optie voor je? Zoja, stuur me een pbtje :)

I love you to the moon and back


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers