Goede vrouwelijke paardentandarts Zuid-Holland?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Goede vrouwelijke paardentandarts Zuid-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 22:39

Hoi! :))

Tot voor kort liet ik het gebit van mijn paard behandelen door Christie Dreessen, helaas krijg ik haar nu op geen enkele manier te pakken en m'n paard moet toch echt weer naar de tandarts. Ik heb een flink lastig paard, dus enkele eisen:

- Het moet een vrouwelijke tandarts zijn;
- Ze moet niet-elektrisch kunnen veilen;
- Ze moet rustig zijn;
- Ze moet met verdoving willen werken.

Kunnen jullie me helpen?

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:50

Christie Dreessen, maar die werkt wel electrisch...
:)

dancer_

Re: Goede vrouwelijke paardentandarts Zuid-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:50

In de Op staat dat ze die niet te pakken krijgt :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 22:52

En Christie veilt ook niet-elektrisch, speciaal voor mijn paard. :))

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:53

Oh, blont... Ok

Ik weet dat ze op t moment enorm druk is met van alles.
Gewoon blijven proberen en n mail sturen.
Kan ook via de Raaphorst.
:)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 23:02

Ik krijg ook net een pb'tje dat ze telefonisch wel bereikbaar zou moeten zijn, dus ik blijf dat nog even proberen. :j
Het liefst wil ik ook dat zij Ricoh weer doet, hij begint haar nu een beetje te vertrouwen, dus da's natuurlijk wel heel fijn.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:15

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:28

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:59

Isegrim schreef:
http://www.paardentandarts.nl/paardentandarts/ is gister bij mijn paard geweest en ik was heel tevreden. :)

Op de eerste pagina van hun website ageren ze nogal tegen het elektrisch behandelen van een paardengebit.
Omdat dit nogal ongenuanceerd overkomt wil ik het volgende even belichten:
Afwijkingen aan de achterste kiezen onder kunnen, bij pony's en moderne rijpaarden niet handmatig verholpen worden.
Elektrisch werken levert geen extra stress op, mits correct en paardvriendelijk uitgevoerd.
Het is zeker niet zo dat handmatig werken comfortabeler is dan elektrisch, bij oude paarden kan handmatig werken ernstige beschadigingen geven, er kunnen zelfs kiezen verloren gaan.
Een verdoving is paardvriendelijker dan beschadigingen in de mond door een paard in paniek of een half geslaagde behandeling.
De "rookwolken" is geen rook, maar stuifsel van het slijpen en een halogeenlampje geeft goed licht en dus goed zicht op het gebit.
Het geheel komt mij niet erg deskundig over.

Als ts er prijs op stelt kan ik een vakkundige vrouwelijke collega aanbevelen per pb.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 21:26

Albert schreef:
Op de eerste pagina van hun website ageren ze nogal tegen het elektrisch behandelen van een paardengebit.
Afwijkingen aan de achterste kiezen onder kunnen, bij pony's en moderne rijpaarden niet handmatig verholpen worden.
Elektrisch werken levert geen extra stress op, mits correct en paardvriendelijk uitgevoerd.
Het is zeker niet zo dat handmatig werken comfortabeler is dan elektrisch, bij oude paarden kan handmatig werken ernstige beschadigingen geven, er kunnen zelfs kiezen verloren gaan.
Een verdoving is paardvriendelijker dan beschadigingen in de mond door een paard in paniek of een half geslaagde behandeling.
De "rookwolken" is geen rook, maar stuifsel van het slijpen en een halogeenlampje geeft goed licht en dus goed zicht op het gebit.

Als ts er prijs op stelt kan ik een vakkundige vrouwelijke collega aanbevelen per pb.

Ik ben het helemaal met je eens, de tandarts die ik normaal heb (Christie) doet bij Ricoh eerst z'n achterste tanden met de elektrische vijl en daarna de rest met de handvijl. Mijn paard wordt al als een olifant verdoofd en gaat alsnog helemaal door het lint van het geluid van een elektrische vijl, dus voor zowel zijn als haar veiligheid :)) doet ze de rest met de handvijl.

En ja, ik hoor je aanbeveling graag!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:48

Albert schreef:

Ik heb niets tegen elektrisch; de vorige keer is mijn paard elektrisch behandeld (zonder verdoving). Maar deze tandarts kwam toevallig bij ons op stal en ik ben meegegaan met de hele groep.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:51

Heb je wel het goede nummer van Christie? Ze is een paar weken geleden nog gewoon bij ons op stal geweest en was toen goed bereikbaar....

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 22:51

Twinklebel schreef:
Heb je wel het goede nummer van Christie? Ze is een paar weken geleden nog gewoon bij ons op stal geweest en was toen goed bereikbaar....

Gewoon het nummer van d'r website. :j

AimeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 01:52

Op haar voicemail wordt een ander telefoonnummer genoemd. Als je dat nummer belt, krijg je de moeder van Christie aan de telefoon en die beheert de agenda. Zodoende kun je gewoon een afspraak maken.