Goede manege in of rond Amersfoort

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mrRocket

Goede manege in of rond Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 17:49

Ik wil na jaren het paardrijden weer op gaan pakken maar ben er zo lang uit dat ik niet meer weet welke manege welke reputatie heeft.
Vroeger reed ik wedstrijden bij de pony's op een redelijk niveau. Het lijkt me leuk om over een tijdje dat weer een beetje op te gaan pakken. Misschien eerst wat wedstrijdjes op manegepaarden. Eerst dressuur en later misschien ook wel weer springen. En wie weet kan ik een keer de overstap maken naar bijrijder. Een eigen paard ga ik niet meer doen. Mijn leven/werk valt niet te combineren met dagelijks een grote verantwoordelijkheid erbij.

Ik ken uit het verleden de Treekhoeve. Pracht locatie. Ik heb alleen het gevoel (correct me if I'm wrong) dat de insteek met name recreatief is.
Ik heb met mijn pony bij stal van Helden gestaan en zie dat daar nu ook lessen te volgen zijn. Heeft iemand daar ervaring?
Macroix was vroeger gesloten voor "normale" mensen. Hoe is deze manege nu?
Zijn er verder nog opties? Ik dacht dat er ook iets in Leusden zat. In Soest ben ik ook niet bekend maar kan qua afstand ook.

Ik zoek een manege waar ruimte is voor ontwikkeling omdat er paarden zijn die wat kunnen, intructeurs/ices zijn die goed zijn en als het even kan is het ook leuk als het er gezellig is, goede buitenrit mogelijkheden heeft want dat is op zijn tijd ook leuk natuurlijk.

ps, ik heb de zoekfunctie hier gebruikt maar kwam niet uit op iets nuttigs. Als er al wel een soort gelijk topic is dan ben ik ook blij als iemand de link hier wil plaatsen.

evaac

Re: Goede manege in of rond Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:16

leusden, manege de vier hoeven, erg leuk al ben ik er net weg, ik ben meer van het zachte rijden en het samenwerken met je paard, en dat kan niet met manege pony's in mijn ogen daar niet..
je kan geen band opbouwen zegmaar. verder wel altijd heeeeeel gezellig en erg goed verzorgde paarden en tuig enzo. kijk eens op de site! www.de4hoeven.nl

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:35

Marcroix is tegenwoordig gewoon open voor burgers. Niet alleen voor militairen.
Ik denk dat je gewoon een proefles "moet" doen bij verschillende maneges om te kijken of het je daar bevalt. Dat is bij de meeste maneges gewoon mogelijk.
In Soest zit El Dorado en inderdaad ook Van Helden (op de rand van Amersfoort).
In Baarn heb je manege Zonneveld.

xxxIlona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:39

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:40

Heb zelf altijd jaren op manege groenwoude gereden (woudenberg)
Ook leuke manege veel verschillende paarden en dus meestal voor iedereen wat wils.
Den treekhoeve ken ik ook, vooral als je graag naar het bos gaat ideaal.
Dressuur is swoh maar meer kwa springen, de paarden zijn niet zo kwa dressur

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:13

Marcroix niet voor normale mensen? :')
Wat bedoel je daarmee, ik ben toch best normaal *D

De vierhoeve is aan te raden als je kijkt naar hoe ze met de paarden om gaan.
Marcroix heeft wel erg leuke paarden en een hele mooi omgeving.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:15

Manege Groenewoude is een echte aanrader. En de lessen zijn een leuke prijs, 11,50!

Mloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 08:35

testebeest schreef:
Heb zelf altijd jaren op manege groenwoude gereden (woudenberg)
Ook leuke manege veel verschillende paarden en dus meestal voor iedereen wat wils.
Den treekhoeve ken ik ook, vooral als je graag naar het bos gaat ideaal.
Dressuur is swoh maar meer kwa springen, de paarden zijn niet zo kwa dressur

Ik heb gisteren een bosrit bij de Treekhoeve gemaakt. We kregen een paard met open wonden mee (ook onder het zadel! We hebben on een ander paard gevraagd, dat kan toch niet)... een ander paard steigerde zomaar in de bak en brak zijn neusriem (werd niet gemaakt) en een ander paard had een veels te lange singel. Tijdens de rit werden de beginners achteraan gezet, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Mooie locatie, maar gezien de behandeling van de paarden, de slecht onderhouden spullen en slechte begeleiding, geen aanrader.

mrRocket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 17:55

"normale" mensen zijn niet militairen :-) vroeguhhh was het alleen voor militairen vandaar mijn vraag.
Bedankt allemaal voor de adviezen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 18:46

Ik zou ook zeggen Groenewoude in Woudenberg. Daar hebben ze ook regelmatig (manege)wedstrijden. Tegenover de manege begint een ruiterroute, als je het bos in wil.

Nieuw Eldorado ligt natuurlijk middenin het bos, de accommodatie is erg mooi maar met de sfeer en lessen daar heb ik geen ervaring. Viel me daar wel op dat de manegepaarden niet buiten komen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:52

Ik geef les op manege die Vierhoeven.
Wat ik belangrijk vind is de verzorging. Dus dat de paarden buiten komen en niet meer dan 2 uur per dag hoeven te lopen.

Bij veel maneges in de buurt van Amersfoort is dat helaas niet.
Maar het ligt er net aan wat jij belangrijk vindt en wat je graag wilt.

Ik zou goed rondkijken, hoe zien de paarden eruit en hoe is de verzorging. Dan kun je vast een keuze maken.

Charrawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:30

Manege de Vier Hoeven in Leusden moet heel goed zijn. Ik ben er een paar keer geweest, en vond dat er op een leuke, leerzame manier werdt les gegeven.

Caro_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:46

evaac schreef:

http://www.manegedevierhoeven.nl

Ikzelf rij hier sinds januari 2011. Als leek wist ik niet heel goed waar ik bij een manege op moest letten, dus heb ik toen als uitgangspunt genomen dat de paarden goed verzorgd worden, genoeg naar buiten komen en niet teveel moeten lopen in de lessen. Zoals Annemiek aangeeft, is dat daar goed in orde!

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:51

ik heb ook gereden bij de vier hoeven de paarden worden heel goed verzorgt en er is altijd wel uitdaging te vinden daar kwa paarden. ik reed altijd op de woensdag avond en ben er weg gegaan voor een persoonlijke reden. helaas is de manier van rijden wat minder ik heb er iets afgeleerd wat ik juist op een andere manege heb aan geleerd... ben bezig om het weer op tepakken wat ik had afgeleerd. maar verder is het een fijne manege vol met leuke paarden.

donniedepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 13:23

|(manege groenewoude is een hele leuke manege. (het is voor mij alleen een beetje ver, sniksnik |( )
liefe pony's. /3

volgens mij is marcoix ook een hele leuke manege, maar dat weet ik niet precies, ben er maar een ppaar keer geweest :P

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:55

Ik heb 7,5 jaar lang met plezier op Marcroix gereden, is zeker aan te raden. Leuke paarden en met goed weer lekker in het bos en op de heide rijden, was altijd erg leuk :)!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:26

ik zou adviseren om op meerdere maneges te gaan kijken en eventueel een proefles te nemen. Zo krijg je al een aardige indruk van de maneges en of dat is wat je zoekt. Even buiten Amersfoort op de weg van Baarn naar Bunschoten zit ook Manege Vermeer. De paarden komen daar lekker veel buiten en zien er goed uit(heb daar afgelopen jaar verschillende knhs wedstrijden gereden maar er worden ook fnrs wedstrijden gehouden als ik me niet vergis).

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:41

Vermeer is inderdaad ook een goede manege. Die zit in Bunschoten!

mylabrowny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:33

op stal groenendaal,
daar rijdt ik zelf op,
daar heb je zowel pony's als paarden springwedstrijden zitcompetities enz.
kijk maar is op www.stal-groenendaal.nl

mylabrowny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:34

Pistasche schreef:
Vermeer is inderdaad ook een goede manege. Die zit in Bunschoten!

daar reed ik eerst,
daar hebben ze nu ook een crossbaan

mylabrowny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:35

hesterve schreef:
ik zou adviseren om op meerdere maneges te gaan kijken en eventueel een proefles te nemen. Zo krijg je al een aardige indruk van de maneges en of dat is wat je zoekt. Even buiten Amersfoort op de weg van Baarn naar Bunschoten zit ook Manege Vermeer. De paarden komen daar lekker veel buiten en zien er goed uit(heb daar afgelopen jaar verschillende knhs wedstrijden gereden maar er worden ook fnrs wedstrijden gehouden als ik me niet vergis).

klopt
ze hebben daar van alles en de paarden zijn goed getraint

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:05

ED --> MA

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:16

Ik weet niet of Voorthuizen/Nijkerk te ver is , anders : www.staljacobs.nl. Goede buitenrijmogelijkheden ook daar.

moonspeedy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:10

Ruitersportcentrum Kraaij in Nijkerkerveen, ik rij er ook en het is super gezellig en je leert er veel! Je mag ook meteen meedoen aan spring- en dressuur wedstrijden!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:21

Mijn verzorgster krijgt les van iemand die ook in Amersfoort op haar paarden lesgeeft.... En ze geeft goed les, weet waar ze het over heeft en ziet echt vooruitgang...

www.evy.nl