Ervaringen western webwinkel UHG-shop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Ervaringen western webwinkel UHG-shop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 13:36

Fijn, een webwinkel met veel keuze en mooie prijzen. Ik ben net omgeschakeld naar de western en had dus nieuwe spulletjes nodig. Zo gezegd, zo gedaan. Op 14 februari heb ik een singel en een pad besteld voor het totaalbedrag van €181,90. Achter de producten stond een levertijd van 2-10 werkdagen. Prima, ik had er geen echte haast mee, en twee weekjes wilde ik wel wachten.

Maar na twee weken: geen pakket, maar helaas ook geen contact waaruit zou blijken dat het langer zou duren. Dus op 2 maart heb ik een mailtje gestuurd met de vraag of ik een indicatie zou kunnen krijgen wanneer mijn pakket zou binnenkomen. Geen reactie :n

Op 7 maart heb ik opnieuw gemaild, wederom geen reactie :n

Tussendoor heb ik ook meerdere malen geprobeerd te bellen. Maar ook hier geen succes. Er is zelfs geen mogelijkheid om een voicemailbericht in te spreken of dat je een antwoordapparaat krijgt. Je krijgt nadat de telefoon een aantal keer is overgegaan alleen een melding dat "diegene die u probeert te bellen niet opneemt. U kunt geen voicemailbericht achterlaten". Dit vind ik al vreemd voor een professioneel bedrijf, maar goed.

(Ook nu ik dit bericht typ, heb ik het nogmaals geprobeerd. Weer hetzelfde bericht en dus geen contact.)

Uiteindelijk heb ik maar via Bokt een pb'tje gestuurd. Het gaat om "Mathilde". Zij adverteert ook veelvuldig op de Bokt Markt, dus ik dacht dat ik op deze manier misschien toch nog enig contact zou kunnen krijgen. Gelukkig kreeg ik nu toch eindelijk een bericht over dat de singel niet in zo'n kleine maat beschikbaar was en dat de kleur pad die ik wilde, er ook niet meer was.

Ok, dan wil ik best overleggen over een oplossing. De singel was helaas te groot was ik inmiddels achter gekomen, dus die heb ik in een antwoordbericht geannuleerd. Maar de pad wilde ik toch graag hebben, dan maar een andere kleur. Dat heb ik haar dus gestuurd. Vervolgens duurde het tot 13 maart voor ik hier een antwoord op ontving. Mathilde schreef dat ze nog op antwoord van de groothandel wachtte. Dit is het laatste bericht dat ik van haar ontving.

Wéér tien dagen later, op 23 maart, had ik er genoeg van. Géén telefonisch contact mogelijk, nauwelijks pb-contact (terwijl ze ook gewoon mijn privé-mail heeft): Het was inmiddels al 38 dagen na mijn bestelling. Ik heb haar gepb't dat ik graag binnen twee weken (dus uiterlijk 6 april) mijn geld teruggestort wilde hebben. Ook hierop weer geen reactie :n De pb is echter wél gelezen! In haar eerste reactie schreef Mathilde dat het erg druk was en dat mijn mail erbij ingeschoten was. Maar ze heeft wel tijd om veelvuldig te adverteren op Bokt en dat schiet mij in het verkeerde keelgat!

Op het moment dat ik deze post schrijf, is het 53 (!!!!) dagen na mijn bestelling. Mijn ultimatum is gisteren verlopen, ik heb vandaag geen geld op mijn rekening mogen ontvangen.

Graag zou ik willen weten of er andere mensen zijn die dergelijke ervaringen hebben met dit bedrijf. Ik kan op Bokt alleen maar goede ervaringen vinden, dat was ook één van de redenen dat ik bij UHG heb besteld. Helaas geldt dit dus niet voor mij.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Ervaringen western webwinkel UHG-shop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 23:35

Een webshop is verplicht binnen 30 dagen na het betalen van een bestelling de producten of diensten te hebben geleverd.
Kan de webshop om welke reden dan ook niet aan deze eis voldoen, dient hij de consument hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen, en in ieder geval de mogelijkheid te geven het koop contact te ontbinden en alle gemaakte kosten daarvan te vergoeden.
Nadat de ondernemer (webshop) dit kenbaar heeft gemaakt heeft hij/zij 30 dagen de tijd dit bedrag over te maken.

Zoals ik uit jou verhaal begrijp zijn deze 30 dagen inmiddels verstreken.
Ik adviseer een brief met een ontbinding van de koopovereenkomst te sturen, hier vind je een voorbeeld :
http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... _webwinkel

Mochten ze hier geen gehoor aan geven, dan gaat het om internet oplichting, en dat is strafbaar in Nederland, hier kun je dus aangifte van doen.

hilly200

Berichten: 1676
Geregistreerd: 04-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 23:41

Hmm dat is gek, ik heb een tijd geleden nog iets bij haar besteld levertijd was 1 a 2 dagen. Dit duurde ook langer dus hier een mailtje achteraan gedaan, een van mijn bestelde producten was net op en zou aan het einde van de week binnen zijn. Ondertussen had ik mijn adres ook nog gewijzigd en dit kon prima. Na zo'n 2 week heb ik mijn bestelling binnen gekregen. Ook heel netjes verpakt! Dus ik heb wel wat langer moeten wachten (Mja ik heb eerder wat bij JW besteld en daar heb ik ook veelste lang op gewacht,waarna ik heb geanulleerd en nog heel lang op mijn geld moest wachten) maar heb wel direct antwoord gekregen, ook toen ik lichtelijk in paniek was omdat de track en trace nog aangaf dat het naar mijn oude adres zou worden gestuurd. Binnen een kwartier/halfuur had ik antwoord dat ze het nieuwe label blijkbaar nog niet hadden gescand maar dat hij wel aankwam.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Ervaringen western webwinkel UHG-shop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 09:53

Dankjewel Peerke, dan ga ik die brief maar eens versturen. Die mogelijkheid staat ook in hun eigen algemene voorwaarden, maar wel onder de vermelding: "dan ontvangt de consument binnen 1 maand na plaatsing van de bestelling bericht en heeft hij in dat geval het recht de bestelling zonder kosten en ingebrekestelling te annuleren."

En ondanks dat ik geen bericht heb ontvangen zoals hierboven staat, behoud ik me toch het recht de boel te annuleren.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Ervaringen western webwinkel UHG-shop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:57

Zelfs zonder bericht van hun kun je ten allen tijden de koop ontbinden.
Inmiddels ben je bijna 2 maanden verder, en zou ik een beetje "dreigen" verdere stappen te ondernemen als je het geld niet deze week nog binnen hebt.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Ervaringen western webwinkel UHG-shop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 14:30

Ja ik ben vaak te lief met dit soort dingen... Maar ik wil natuurlijk wel gewoon mijn recht!

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Ervaringen western webwinkel UHG-shop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:32

ik heb daar 3x besteld en ook 3x ellende gehad. Ik had dekens besteld en deze zouden er binnen 10 dagen zijn. Uiteindelijk heb ik erg veel gemaild, gebeld en zonder reactie. Na heel lang bellen en mailen zou ik ze uiteindelijk krijgen, maar wel 3 maanden te laat.

De laatste keer heb ik ook de deken na 10 weken gekregen en was deze zelfs nog eens in de verkeerde kleur. Ik heb het toen maar zo gelaten omdat er weer niet op de mails werd gereageerd en ik de deken echt nodig had.

Ze waren erg vriendelijk over de mail als ze wel iets terug stuurden, alleen was de service gewoon echt waardeloos.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Ervaringen western webwinkel UHG-shop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 14:38

Dat herken ik Aurora! De mails klinken zeer begripvol en verontschuldigend, maar daar heb je zo weinig aan...

Ik had mijn spullen eigenlijk besteld voor een oefenwedstrijdje 11 maart (!!!). Die ging wegens rhino niet door, maar was dat wel zo geweest, dan had ik mooi een probleem gehad...

Maar het vreemdste vind ik nog dat ze telefonisch compleet onbereikbaar zijn. Het eerste waar je voor zorgt als je een bedrijf wilt dat goed bekend staat, is toch een goede bereikbaarheid! Ik heb gewoon nog nooit iemand aan de lijn gekregen in die talloze keren dat ik heb gebeld! Een voicemail inschakelen of antwoordapparaat aanschaffen is toch wel het minste dat je kunt doen lijkt mij...

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:53

Rije schreef:
Dat herken ik Aurora! De mails klinken zeer begripvol en verontschuldigend, maar daar heb je zo weinig aan...

Ik had mijn spullen eigenlijk besteld voor een oefenwedstrijdje 11 maart (!!!). Die ging wegens rhino niet door, maar was dat wel zo geweest, dan had ik mooi een probleem gehad...

Maar het vreemdste vind ik nog dat ze telefonisch compleet onbereikbaar zijn. Het eerste waar je voor zorgt als je een bedrijf wilt dat goed bekend staat, is toch een goede bereikbaarheid! Ik heb gewoon nog nooit iemand aan de lijn gekregen in die talloze keren dat ik heb gebeld! Een voicemail inschakelen of antwoordapparaat aanschaffen is toch wel het minste dat je kunt doen lijkt mij...


Ja klopt dat vond ik dus ook en iedere keer kwam er weer een nieuw excuus. Dan was het uit Amerika niet doorgekomen, dan waren ze zelfs op vakantie, dan was er een belangrijk concours in het buitenland... Erg leuk allemaal maar ik wilde gewoon mijn bestelde spullen.. Vervelend zeg, zeker als je de spullen ook nog eens nodig hebt voor een wedstrijd!

Ik vond het uiteindelijk echt niet fijn en zou er dus ook niet meer bestellen. Het zelf bestellen in Amerika gaat nog sneller en is nog goedkoper ook!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Ervaringen western webwinkel UHG-shop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 14:59

Ja ik heb inmiddels ook mijn benodigde spulletjes maar uit de USA laten komen en dat is al verstuurd! Nog even op de douane wachten, maar da's logisch. En het is iig al meer dan ik van UHG ooit heb gehoord!

Ik vind jouw ervaringen ook verre van professioneel klinken. Een concours? Vakantie? Daar heeft de klant toch geen boodschap aan? :roll:

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 15:03

Rije schreef:
Ja ik heb inmiddels ook mijn benodigde spulletjes maar uit de USA laten komen en dat is al verstuurd! Nog even op de douane wachten, maar da's logisch. En het is iig al meer dan ik van UHG ooit heb gehoord!

Ik vind jouw ervaringen ook verre van professioneel klinken. Een concours? Vakantie? Daar heeft de klant toch geen boodschap aan? :roll:


Ja fijn he zo zelf bestellen!

Ja klopt dat vond ik dus ook. Ik ga ervan uit dat een webshop professioneel is en wanneer iemand op vakantie is, dit door iemand anders opgevangen wordt..

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Re: Ervaringen western webwinkel UHG-shop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:45

Klinkt ontzettend vervelend!
Ik volg dit even ivm de goede tips die er gegeven worden (o.a. die brief die Peerke hier post).
Momenteel heb ik namelijk zelf nogal problemen met de webwinkel Just Western.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 21:11

Weer een uitermate begrijpend berichtje, maar nu met de belofte dat het bedrag direct op mijn rekening wordt teruggestort, dus hopelijk is nu alles opgelost :)

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:27

Pas een singel besteld bij hen. Binnen enkele dagen in huis. Bleek te groot, mijn fout. Terug gezonden en binnen enkele dagen de juiste maat binnen. Fijne service en tijdig antwoord per mail.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Ervaringen western webwinkel UHG-shop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:48

ik heb daar mijn cashel uv masker besteld...dit is mijn 3e al en nooit problemen gehad...snelle levering!

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Re: Ervaringen western webwinkel UHG-shop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:39

Waarom lees ik dit soort topics pas na mijn bestelling?? Mijn bestelling is lopende van 27/03, 1 product moet uit USA komen had ze gemaild op 15/04, en ze hoopte ten laatste volgende week (dus neem ik nog 20/04)dat binnen te krijgen, soit is het nu zo moeilijk om dan een mailtje terug te sturen en te zeggen of ze het product al dan niet ontvangen hebben en of opgestuurd??..
Snap haar mailtjes zeker en vast, maar even je klanten op de hoogte houden en tevreden stellen...

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:26

Ik wil graag een stormshield deken, helaas geeft google alleen deze webwinkel als verkoopadres en daar ben ik na alle verhalen wel een beetje huiverig voor.

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:14

gr_roos schreef:
Ik wil graag een stormshield deken, helaas geeft google alleen deze webwinkel als verkoopadres en daar ben ik na alle verhalen wel een beetje huiverig voor.


dat had ik ook en daarom dus de deken daar besteld. Je krijgt het wel, alleen het duurt heel lang.

YamaDeva

Berichten: 561
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:03

Bij mij heeft het ook iets langer geduurd allemaal (5 a 6 weken levertijd), en de communicatie verloopt wat stroef/traag.
Heb het niet als dramatisch slecht ervaren en zou gewoon weer bij hun bestellen (mits het niet iets dringend is ;) ).

Ik had oa een vliegenmasker maat Draft besteld. Hij stond op de site met levertijd 1-2 werkdagen. Hier "onze communicatie" op een rij:
27-2 bestelling geplaatst
20-3 via email verwachte leverdatum gevraagd en 21-3 bokt account Mathilde gepbt met zelfde vraag
23-3 nog geen reactie, dus opnieuw email gestuurd met vraag om status update van bestelling
23-3 email gekregen met excuses. Moest uit US komen, werd verwacht rond de 30e. Als ik haast had, kon ik als alternatief degene zonder oren nemen, die was op voorraad en konden ze direct sturen. Prijsverschil zou teruggestort worden. Vond ik netjes en meedenkend aangeboden, maar heb gemaild dat ik wilde wachten op US levering.
6-4 kreeg ik email dat het verzonden was en 7-4 alles in goede staat ontvangen.

Merel_Claire

Berichten: 3079
Geregistreerd: 07-07-06

Re: Ervaringen western webwinkel UHG-shop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:29

Ik heb hier laast een staartbeschermer besteld en ben erg tevreden over de service. Heb keurig advies per mail gekregen en had de staartbeschermer snel binnen.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:01

Uiteindelijk krijg je de bestelde producten ook wel maar idd ik ben ook van mening dat de levertijd lang is, te lang naar mijn mening. Ook de communicatie vind ik niet goed verlopen: je wordt niet ingelicht als de levertijd langer duurt en op mailtjes wordt niet of heel laat gereageerd. Ik heb inmiddels meerdere produkten besteld en het merendeel ook netjes ontvangen (wacht nog op 1 produkt), maar ik weet niet of ik in de toekomst nog eens zal bestellen. Rechtstreeks uit USA bestellen is sneller.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Ervaringen western webwinkel UHG-shop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 09:27

Ik heb nu ook twee pads besteld uit Amerika en binnen twee (!) weken was het er, inclusief douane enzo. Dat scheelde nogal!

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:16

jammer dat ik dit nu pas lees al waren er weinig alternatieven.
Vorige week dinsdag een vliegenmasker met uv filter besteld en betaald. Beloofde levertijd 1 a 2 dagen.
Donderdag had ik dit dus moeten ontvangen maar tot op heden nog niets.
Gelukkig werkt het weer mee want mijn pony staat levend te verbranden met zijn neusje.

Krijg geen reactie op mail, sms en telefoon wordt niet opgenomen.
Ook mijn berichten op bokt worden niet beantwoord.

Zeg dan dat het langer duurt dan toegezegd dan kan ik beslissen of ik daar op wil/kan wachten of geef aan dat het niet geleverd kan worden. Maar dit stilzwijgen is niet klantviendelijk.
Ander rij ik er van de week maar eens langs om te kijken of ik dan wijzer wordt.

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Ervaringen western webwinkel UHG-shop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:31

Ik ben net gebeld, ze waren een lang weekend weg naar een westernwedstrijd.
OK, dinsdag besteld, nu pas bellen dat de maat er niet is omdat je lang weekend weg was? Apart.
Ze sturen nu een grotere maat op, en als die te groot is kan die later nog geruild worden.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:57

Heb vandaag toevallig een mail de deur uitgedaan naar deze webshop. 25 mei de producten besteld, allemaal levertijd van 1-2 werkdagen. Maar het is nu 4 juni en ik heb ook nog niks ontvangen en ook geen bericht gehad dat het langer zou gaan duren. Nog geen reactie op mn mail gehad, en word niet zo blij van de berichtjes hier. Hopelijk heb ik meer geluk, het zijn ook niet echt ingewikkelde artikelen die ik besteld heb, dus hopen dat er snel reactie komt. En mn spullen verzonden worden.