Deken laten wassen, kosten/ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:55

Lynn_Nikita schreef:
Hoe wordt een deken eigenlijk weer waterdicht gemaakt?
ik ben met regendekens echt bang dat het toch gaat lekken, vandaar dat ik ze nog nooit heb laten wassen


Een goede waterdichte deken is na het wassen nog steeds waterdicht.
Mits niet warmer dan 30 graden en met het juiste middel gewassen. Ik heb twee regendekens die al vele keren gewassen zijn, inmiddels 4 jaar oud en die zijn nog steeds redelijk goed waterdicht.
Na een jaar of 3 - 4 kunnen ze idd gaan lekken, door meerdere invloeden van buitenaf. Denk aan vuil, zand en zonlicht, deze factoren kunnen de waterdichte laag op een gegeven moment aantasten.

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Re: Deken laten wassen, kosten/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:43

Ik laat mijn dekens altijd wassen bij Epona. Heb jij niet zoveel aan, maar misschien een andere bokker :)

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Deken laten wassen, kosten/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:28

@Margeretha: Waar zit Epona? Breda toch? Moet je de dekens brengen of komen ze ook ophalen?

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Re: Deken laten wassen, kosten/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:04

Ik breng mijn dekens bij Divoza.

_MC_

Berichten: 256
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Deken laten wassen, kosten/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:26

Ik ben ook wel benieuwd naar waar de mede 'tukkers' hun dekens laten wassen en wat dat dan kost... Ook graag de kosten van het impregneren (of zo iets) en het repareren vermelden :D

danku :D

dekenwasser
Berichten: 33
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:25

EngeltjeS schreef:
Goede morgen!

Ik ben op zoek naar ervaringen met bedrijven die paardendekens wassen (en evt. repareren).
Het liefst in Friesland, maar in rest van het land mag ook, aangezien dit voor andere bokkers handig is om te weten +:)+

Waar ben ik naar op zoek?
Naam bedrijf, prijs per deken (prijslijst?), garantie, service etc.

Ik breng mijn dekens nu bij Bosgra, maar daar ben ik 20 euro kwijt voor een winterdeken die gewassen en waterdicht wordt gemaakt.
Dit heeft helaas 2 weken geduurt (mijn schuld, ik kwam woensdag en dinsdag kwam die gene weer)

Dus ik ben benieuwd wie sneller is, wie goedkoper is, en naar ervaringen van andere bokkers!


Paardendekenwasserij Balans

Prijslijst

Wassen*

Winter- en staldekens € 12,50
Waterdicht behandelen (Waterproof van Rapide) € 5,-
Zweet- of fleecedekens € 10,-
Zadeldekjes/ sjabrakken € 5,-
Bandages (per 4) € 4,-

* bij grotere aantallen gelden aantrekkelijke kortingen!
Reparaties

Wij repareren uw paardendekens functioneel. Scheuren, singels en gespen repareren of vervangen wij zo nodig. Kosten voor reparatie zijn afhankelijk van de schade maar bedragen gemiddeld tussen de € 5,- en € 15,-. Wanneer de kosten van een reparatie boven de € 15,- komen zullen wij eerst contact met u opnemen.

Haal- en brengservice

U kunt de dekens zelf inleveren op een van onze inleveradressen, maar wij kunnen deze ook bij u ophalen.

Neemt u voor het halen of brengen van dekens even contact met ons op via info@dekenwasserij.com of 0342-435436/ 06-14504913. Klik hier voor voor een overzicht van alle inleverpunten.

Wekelijks rijden wij langs onze klanten verspreid over heel Nederland, zo ook Friesland. Dus de ene week gehaald de andere teruggebracht.
Zoiets??

dekenwasser
Berichten: 33
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:27

_MC_ schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar waar de mede 'tukkers' hun dekens laten wassen en wat dat dan kost... Ook graag de kosten van het impregneren (of zo iets) en het repareren vermelden :D

danku :D


Wij komen ook wekelijks in Twente bij onze klanten. Tevens hebben we hier twee inleverpunten.

Kosten voor wassen en waterdicht behandelen met Waterproof van Rapide is voor 1 deken 12,50 +5,-. Bij meerdere dekens geven we aantrekkelijke kortingen.

Met vriendelijke groet

Froexiie

Berichten: 1153
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Fryslân!

Re: Deken laten wassen, kosten/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:29

Ik breng mijn dekens naar de overbuurman, die doet toevallig ook dekens wassen en repareren. Is vlakbij Wolvega, Friesland. Kost volgens mij €7,50 per deken wassen en €12,50 per deken repareren. :) PB maar als je adres wilt.

dekenwasser
Berichten: 33
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:31

nadita schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Hoe wordt een deken eigenlijk weer waterdicht gemaakt?
ik ben met regendekens echt bang dat het toch gaat lekken, vandaar dat ik ze nog nooit heb laten wassen


Een goede waterdichte deken is na het wassen nog steeds waterdicht.
Mits niet warmer dan 30 graden en met het juiste middel gewassen. Ik heb twee regendekens die al vele keren gewassen zijn, inmiddels 4 jaar oud en die zijn nog steeds redelijk goed waterdicht.
Na een jaar of 3 - 4 kunnen ze idd gaan lekken, door meerdere invloeden van buitenaf. Denk aan vuil, zand en zonlicht, deze factoren kunnen de waterdichte laag op een gegeven moment aantasten.


Dit klopt volledig. De materialen waarvan een 'waterdichte' deken is gemaakt zouden na het wassen gewoon waterdicht moeten zijn het wordt met de tijd inderdaad minder door slijtage.

Wij gebruiken Waterproof van Rapide. Na vele merken te hebben gebruikt vinden we dit het beste resultaat geven.

Vragen stel ze!

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Deken laten wassen, kosten/ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:05

Weet toevallig iemand rondom den haag ergens een dekenwasservice??

Horsedesign
Berichten: 1
Geregistreerd: 08-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:08

www.paardendekenswassen.com bedrijf in het Friese Oudega (GS).

prijzen:
Winterdekens/staldekens minder dan 5 stuks € 12,- per deken
Winterdekens/staldekens vanaf 5 stuks €10,- per deken
Impregneren dekens altijd €4,50 extra
wassen zadeldekjes € 4,-
Zomer/zweet/fleecedekens altijd € 10,-

Repareren hangt af van het soort reparatie, maar ben zelf altijd erg tevreden! Kosten zijn nooit hoog en de reparatie is kwalitatief goed uitgevoerd!
Snelle service! Super tevreden dus ;) Hoop dat jullie er wat aan hebben.
Heb zelf de dekens een keer op laten halen omdat ik niet in de gelenheid was ze weg te brengen. Heb gewoon even contact met ze opgenomen via de website www.paardendekenswassen.com

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:33

Wij van RAS wasserij & stomerij komen ook door heel veel plekken in Nederland.

Naar aanleiding van jullie vraag, voor het reinigen van paardendekens kan ik de volgende informatie geven.

Onze wasprijzen zijn tijdens de april en mei actie: € 10 per deken.
Het is mogelijk om dekens apart te reinigen in Bucaszeep.
Hiervoor wordt een toeslag voor berekend van € 3,75 per deken.
Impregneren is mogelijk tegen een toeslag van € 3,75 per deken.
Bij afspraken nog gemaakt in mei, maar bijvoorbeeld gehaald in juni of juli wordt de actieprijs berekend.
En het ligt eraan waar je afhaalplaats is of er transportkosten worden berekend.
Boven de 25 paardendekens vervallen de transportkosten.

Wij zullen er voor zorgen dat er bij U labels met nummers komen om aan de dekens te bevestigen.
Op een bijbehorende lijst kunt U dan aangeven van welk nummer deken bij welk paard of eigenaar hoort.
Ook kunt U hierop aangeven of er nog iets speciaals met de deken dient te gebeuren.

Bij binnenkomst in ons bedrijf worden de dekens gecontroleerd op schade en vervolgens gewassen en gedroogd.
Paardendekens worden op rekken gedroogd, hierdoor is de kans op beschadiging en krimp , zeker bij wollen dekens, niet of nauwelijks aanwezig.

Bij terugkomst zit de deken in een plastic zak, waarop het nummer en de naam vermeld staan. Zodat de deken weer bij het juiste paard en / of eigenaar terecht komt.

Repareren is ook mogelijk, en gemiddeld zijn de kosten tussen de € 5,00 en € 15,00 voor het maken van een scheur of het vastzetten van bv een singel. Mocht de reparatie duurder worden, wordt er eerst contact opgenomen en om goedkeuring gevraagd.


Wel verzoeken wij vriendelijk overtollige haren vooraf zelf te verwijderen.
En graag alle dekens in plastic zakken te stoppen ivm vervoeren.

Terug bezorgen gebeurd in overleg, vaak binnen 2 weken. Maar er zijn ook laten stallen de dekens bij ons het zomerseizoen liggen, en worden ze in september weer terug bezorgd. Zodat de dekens de kasten niet vullen.

pdwreeuwijk

Berichten: 53
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 10:44

Paardendekenwasserij Reeuwijk, voor het professioneel laten reinigen en repareren van uw paardendekens.

Paardendekenwasserij Reeuwijk werkt zowel regionaal als landelijk. Wij hebben een haal- en brengservice door heel het land! U kunt uw dekens ook bij een van onze servicepunten inleveren.
Wij hebben onze wasserij recent uitgebreid waardoor wij u een nog snellere dienst kunnen verlenen, uw dekens zijn binnen 7 werkdagen klaar!

Prijslijst 2014

Paardendekens € 10,- per stuk*
Waterafstotend + € 5,-
Shabrakken € 5,- per stuk
Westernpads € 10,- per stuk
Transportbeschermers € 7,- per 4 stuks
Bandages / beenbeschermers € 4,- per 4 stuks
Halsterset (nylon) € 4,- per set

Prijzen reparatie al vanaf € 1,95!

*Bij grotere aantallen hebben wij aantrekkelijke korting!

Voor meer informatie zie onze website http://www.paardendekenwasserijreeuwijk.nl
of kijk op onze facebookpagina http://www.facebook.nl/paardendekenwasserijreeuwijk

Afbeelding