Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van pension klanten van de alphense ruiters. Dan gaat dit om die er nu staan met hun eigen paard, en niet om alles wat er geweest is of gespeelt heeft.
Ik stond er met een tinker die ik verzorgde. Ik vond het eerlijk gezegt geen prettige manege. Je kon er wel elke week lessen (je moet namelijk een bedrag van 400 per jaar betalen) om daar te "mogen rijden" maar er zijn ook regels bijv dat ej niet zonder zadel mag rijden en blabla. Ook zijn laarzen/chaps verplicht en ik ben altijd erg simpel.. Ook moest ik met veeeeeel mensen rekening houden. En omdat ik 'nieuw'was werd ik daar een soort weg ge keken.. Ik heb dr een klein jaartje rond gelopen maar ben weer terug gegaan naar mn oude vertouwde boerderij.
Verder is het wel onwijs lekker dat je meteen bij het meer zit. alleen heb je in de zomer veel last van golfkarretjes. De bakken zijn altijd goed en er wordt leuk les gegeven.
Een ex-collega van mij staat (stond?) daar. Voornamelijk voor de pensionpaarden is het er allemaal goed geregeld. Wel wat gezeur/ruzie onder de mensen onderling, maar als je dat niet erg vindt heeft je paardje het er goed. Wel hebben ze net een nieuw dak gekregen en schijnt het er erg licht te zijn, wat uiteraard fijn is! Misschien kan je er gewoon een keertje langsgaan? Dan merk je denk ik snel genoeg hoe je het er vindt!
Dat is idd wel zo. ze krijgen prima te eten en lekkere stalletjes. Je moet idd ook gewoon langs gaan. zo kan je zelf even rond gaan kijken wat je er van vind toch?
Dankje! Gaat alleen nog tijdje wachten inverband rhino gevaar...
Leprycorn
Geplaatst: 12-03-12 10:32
Zelf sta ik op de Alpense Ruiters en rijd hier nu zo'n 14 jaar. Het kan me voorstellen dat je afgeschrikt wordt van het verleden van de Alphense Ruiters. Maar ik kan je zeggen dat de rust enorm is teruggekeerd. Geen groepjes meer, die er voorheen wel waren. Je wordt ook niet meer zo op je vingers gekeken als vroeger. Het is een stuk rustiger geworden en gewoon weer ontspannen, zoals het hoort.
Het is natuurlijk ook maar net waar je zelf van houdt! Maar ik wil je wel zeggen dat het niet meer de chaos is die er tot voor kort er wel was! Puck heeft namelijk wel gelijk: een paar jaar geleden was dit wel zo! Je werd echt weggekeken als nieuweling, en alleen degene die er tegen konden, zijn gebleven. Dat is dus nu niet meer zo.
En natuurlijk zijn er regels voor de veiligheid, maar dat houdt eigenlijk alleen in dat je met chaps of laarzen moet rijden en met een cap moet rijden. Verder ben je erg vrij in wat je wilt doen.
Dat klinkt super! Ik wil heel graag komen kijken, maar ik wacht nog even tot het rhino helemaal weg is en de stallen wer open gaan voor bezoek. Leuk bericht! Wat je schrijft lijkt mij een onzettend leuk stal waar iedereen welkom is.
@ leprycorn (die ken ik ook nog wel) fijn dat het beter gaat Het ligt natuurlijk aan mij hoe ik het heb ervaren hoor. maar fijn dat het goed gaat, hoe ziet het er nou uit? nog wat veranderd qua stalling ivm de verbouwing?
Hij staat er nog steeds, als lespaard Ach iedereen ervaart het anders natuurlijk!
Nee, alleen het dak is vernieuwd maar de pensionstallen zijn niet veranderd. Wel de lekken eruit enz die tijd best wel een last waren! Maar de ponystallen zijn wel opgeknapt. De zolder die daar was (dat platte dak leek het net) is eruit, waardoor er veel meer ruimte en licht is in de stallen zelf. Nieuwe balken enz daar. Maar verder niet echt. De kantine moet wel nog steeds opgeknapt worden, maar daar zijn ze nog mee bezig met de vergunningen ofzo. Weet niet precies hoe dat zit op dit moment.
Er zijn inderdaad heel veel mensen weggegaan die daar stonden. Waaronder ikzelf, vorig jaar per 1 juni. En ik moet zeggen dat ik daar nog geen seconde spijt van gehad heb! Waar ik nu sta is het veel rustiger, veel minder druk met manegelessen en de sfeer is ook veel ongedwongener. Ik ken nog wel aardig wat mensen die niet weg zijn gegaan daar en die er dus nu nog komen en van hen hoor ik heel wisselende verhalen. Voor de buitenwereld lijkt het allemaal perfect te zijn, maar achter de schermen is het toch echt geen rozengeur en manenschijn voor iedereen die lid is daar. Maar ik denk dat het nergens perfect is hoor, je moet je er zelf een beeld van vormen als je overweegt er te gaan staan. Het feit dat er nog best veel stallen leeg staan vind ik zelf overigens niet zo'n goed teken, want voorheen waren wél alle stallen bezet.
Esther_Ziezo
Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-12 20:52
Ik kan met grote blijheid zeggen dat ik ga verhuizen met Ziezo naar deze stal per mei
Puck1994
Geplaatst: 17-04-12 13:42
Oke, mooi zo. ik neem aan dat je er al staat?? Hoe is het daar?