ervaringen webwinkel Just Western

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Obelix_Luna
Berichten: 1245
Geregistreerd: 11-06-09
Woonplaats: Oudega

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:20

hmm als ik dit eerder had gelezen ha dik hier niet besteld denk ik.
pad besteld en heeft best wel spoed.
zal je net hebben dat als hij binnenkomt ik hem niet goed vind...
nouja ik hoop maar het beste dan.

had ook al gebeld maar kreeg de voicemail.

Flo123
Berichten: 212
Geregistreerd: 24-05-10
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:17

Heel toevallig kom ik je advertentie tegen en ik heb precies hetzelfde gehad met deze webshop! Ik had een leren longeersingel besteld en betaald! Kon wel even duren voordat ik hem zo krijgen maar goed. Krijg ik na 4 weken te horen dat hij toch niet te leveren is! Of ik nog een maand kon wachten! Dat wilde ik niet want dan zou ik 2 maanden zitten te wachten op een longeersingel en ik wilde longeren, ik bestel niet voor niets zo'n ding! Dus ik wilde mijn geld terug. Nou dat kon wel 30 dagen duren. En na die 30 dagen nog steeds niets op mijn rekening! Dus ik een boos mailtje gestuurd dat dit echt geen service is, ik mag wel rente gaan eisen over die 100 euro! Ze zou er achteraan gaan maar geen excuus of i.d. echt niet normaal! Na een week stond het er nog niet op, toen heb ik maar gemaild of ze niet de singel konden opsturen want die zou onderhand al binnen zijn, en dat zou waarschijnlijk sneller gaan dan het geld terugstorten. Ik heb mijn singel gekregen, maar heb er dik 2 maand op moeten wachten, echt geen service, geen stijl vind ik dit. En als ze nou netjes hn excuses aanbood of i.d., maar dat niet eens! En als ik nu lees dat het vaker gebeurd dan weet ik genoeg. Ik bestel er nooit meer wat i.i.g. en raad ook niemand deze site meer aan!

Kyno

Berichten: 10440
Geregistreerd: 07-09-03

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:02

Ik heb vandaag keurig binnen de 30 dagen mijn pad geleverd gekregen! :D
Mijn ervaringen zijn dan dus ook goed. :)

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:05

nou dat is fijn voor jou :D
ik heb helaas nog geen geld terug

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:08

Ik heb er een tijd terug een stang besteld. Levertijd was erg lang, na 30 dagen gemaild en toen nog een tijd moeten wachten. Bleek dat het niet op voorraad was, maar ze waren vergeten mij daarover te informeren. Heb de stang uiteindelijk wel gekregen, alleen heel laat.

AJH69
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:17

Ik begrijp maar niet waarom sommigen er zo over te spreken zijn dat ze iets 'keurig' binnen de 30 dagen geleverd hebben gekregen. Normaal gesproken heb je een bestelling binnen een paar dagen in huis. Die 30 dagen zijn vastgesteld in de wetgeving dat het wettelijk gezien dus niet langer mag duren dan die 30 dagen. Het is dus niet meer dan normaal dat het binnen die uiterste termijn geleverd wordt.

Ik vind een ervaring met een webwinkel goed, wanneer je goed op de hoogte wordt gehouden van je bestelling, wanneer je het snel in huis kunt hebben, en wanneer de service goed is. Ik bestelde bijv. een deken bij Nika, die kreeg ik de volgende dag geleverd, maar bleek helaas de wijd te zijn (was kado voor iemand). Ik kon deze terugsturen, en binnen een paar dagen stond het bedrag weer teruggestort op mijn rekening. Binnen een week alles afgehandeld (bestelling ontvangen, betaald, teruggezonden, en geld terug gekregen). Ik begrijp niet waarom ditzelfde traject bij JustWestern minimaal 2 maanden moet duren (als het meezit dan nog) en je daar dan nog achteraan moet om het voor elkaar te krijgen ook.

Bij Equixantos gaat het ook heel goed, en bij bijv. International Horseshop ook: duidelijke en goede service, snelle levering, goede produkten, per email goed bereikbaar. En zo ken ik er nog een paar.

Ik begrijp dus niet welke voorwaarden er dan aan zo'n keurmerk zitten waar JustWestern dan bij aangesloten kan zijn.

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 09:33

@ AJH69: bij je berichtje wil ik even een nuancering aangeven, omdat het suggereert dat (o.a.) de lange levertijd bij JustWestern normaal is.

Maar ook ik heb alleen maar goede ervaringen met deze webwinkel. Mijn spullen heb ik wel altijd snel in huis gehad.
Ja, ook ik heb een keer meegemaakt dat iets vertraagd was, maar dan ben ik destijds ook keurig over geïnformeerd.
Dus vanuit mij in ieder geval niet alleen maar kommer en kwel :)
Al blijft het natuurlijk heel vervelend voor de klanten in dit topic die al heel lang wachten.

AJH69
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-05-11

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:28

Hi Rumpleteaser,
Natuurlijk zal het niet in 100% van de gevallen zo zijn, dat lijkt me ook heel logisch. Maar feit is dat, in ieder geval in deze periode, JustWestern de afspraken niet nakomt. Er zijn in verhouding veel meer klachten dan geweldige ervaringen. Daarbij is de hele manier van doen onder de maat, zo ga je niet met klanten om.

Kijk, overal gaan wel eens dingen mis. Maar hier gaat het wel heel vaak mis, en dan heb je ook nog de service als er iets mis gaat: word het netjes en volgens afspraak opgelost??? Ook dat is hier niet het geval, je moet trekken en duwen voor ofwel het artikel, ofwel je geld terug. Gelukkig dat niet iedereen hier last van heeft, maar het regent toch wel klachten over deze webshop...Wel jammer, er staan leuke spullen op de site.

Kyno

Berichten: 10440
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:34

AJH69: Als er binnen 30 dagen geleverd wordt, en dus daarmee binnen de wettelijke termijn, heb je toch niets te zeuren? Waarom zou het dan een slechte ervaring zijn?
Ik volg daarom je post niet zo goed, zie het probleem niet zo.
IMO heb je een slechte ervaring wanneer het product niet binnen de wettelijke termijn geleverd wordt en daar geen communicatie over is geweest. (maar dit is een persoonlijke maatstaaf)
In mijn geval is geen van dit dus het geval geweest en heb ik dus inderdaad 'keurig binnen 30 dagen geleverd gekregen' en heeft JustWestern in mijn geval aan haar plicht voldaan.

[Waar ik overigens niet mee wil zeggen dat JustWestern een uitstekende webshop is, gezien verhalen van anderen in dit topic. Ik kan puur mijn ervaring delen.]

AJH69
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-05-11

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:30

Voor jou is dat heel fijn natuurlijk. Voor veel anderen helaas niet (waaronder ik). Je hebt inderdaad niets te zeuren als er binnen 30 dagen wordt geleverd, dat beweer ik ook niet. Ik zeg alleen maar dat dat dus normaal zou moeten zijn. Er zijn natuurlijk nog wel meer slechte ervaringen mogelijk dan alleen maar niet leveren en geen communicatie. Jammergenoeg...

Roos62
Berichten: 72
Geregistreerd: 15-09-08

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:59

Twee weken geleden bestelling gedaan en gelijk betaald. Gemaild wanneer ik het kon verwachten tot 3x toe, pas na 3 dagen automatisch antwoord dat dit binnen 30 dagen zou gebeuren met een verwijzing naar de leveringsvoorwaarden, ja dat wist ik al. De communicatie is erg slecht: geen duidelijk antwoord op mijn vragen en dagen wachten op antwoord.
Na 2 weken en enkele mails verder een kort antwoord op vrijdag dat de bestelling deze week (?) verzonden zou worden.......
Bij andere webshops is er goede communicatie en duidelijkheid over de levertijd en worden zaken vaak binnen 1 dag geleverd.
Dit was mijn eerste en laatste bestelling bij deze webshop......

MalaQ

Berichten: 1400
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:14

Nu heb ik een mailtje ontvangen met dat mijn bestelling bij hun nog niet eens aangekomen is! Ze vragen of ik m'n bestelling wil annuleren..
Wat zal ik doen? Annuleren met grote kans dat het wéér 30+ dagen duurt voor ik m'n geld terug krijg, of nu maar gewoon blijven wachten omdat ik toch al zo lang wacht?

Ezmee

Berichten: 4464
Geregistreerd: 17-05-05

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:18

Het is toch ook niet netjes je klanten, net als mij, nog eventjes op de leveringsvoorwaarden te duiden. Goed bedrijf runnen doe je niet door steeds je aan je leveringsvoorwaarden te houden of je er achter schuil te houden in mijn ogen moet je gewoon z.s.m als je kan de producten leveren. Niet een beetje aanrommelen.

Iedereen succes voor wie het nog niet opgelost is.

AJH69
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 12:49

MalaQ schreef:
Nu heb ik een mailtje ontvangen met dat mijn bestelling bij hun nog niet eens aangekomen is! Ze vragen of ik m'n bestelling wil annuleren..
Wat zal ik doen? Annuleren met grote kans dat het wéér 30+ dagen duurt voor ik m'n geld terug krijg, of nu maar gewoon blijven wachten omdat ik toch al zo lang wacht?


Ik denk annuleren en geld terug. Waarschijnlijk duurt dat korter dan wachten op de artikelen. Echt belachelijk trouwens, dat dat geld teruggeven ook 30 dagen duurt, wat een belabberd systeem. Waarom niet 2x per week checken wat er terug is gekomen, en wie zijn geld terug moet krijgen??? Daar hoef je toch geen maand over te doen?????

Kasmir

Berichten: 5456
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:09

Ik heb voor mijn (zeer standaard) snaffle toen 3 weken moeten wachten, ook bij mij werd er gewezen op de 30 dagen termijn
maar aangezien die wettelijk verplicht was had ik hem eigenlijk diezelfde week wel in de bus verwacht.
Voor mij is het eens maar nooit weer :n.

MalaQ

Berichten: 1400
Geregistreerd: 23-05-11

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:34

Ik heb mijn bestelling geannuleerd. Ben het wachten zat :j

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:46

oke hoop dat je snel je geld hebt

ik heb mijn geld ook nog niet

Roos62
Berichten: 72
Geregistreerd: 15-09-08

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 23:05

Fijne winkel hoor.....er is niet met ze te communiceren, heel jammer. Ik heb nog steeds mijn bestelling niet gehad terwijl die vorige week verstuurd zou worden, en elke keer maar weer 3 dagen wachten op antwoord als je al antwoord krijgt, waardeloos!

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 23:22

effe ter info: hun bij hun vermelde 7 dagen retourrecht is wettelijk niet meer toegestaan, het is 30 dagen als consument.

liekita74
Berichten: 11
Geregistreerd: 11-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:19

Als je echt al 30 dagen op je geld wacht en je hebt een mailtje waar de datum van annulering instaat, dien dan gewoon een klacht in bij de webwinkel-organisatie (link linksonder op site van Just Western). Ik had binnen 2 dagen mijn geld terug en nog iemand anders op dit forum ook.
Succes!

MalaQ

Berichten: 1400
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:09

Vandaag ineens een halstertouw binnen gekregen, terwijl ik mijn bestelling geannuleerd heb 8)7
Heb nu terug gemaild dat ik het touw retour wil zenden op hun kosten, aangezien ik mijn bestelling geannuleerd heb. Wat een gedoe zeg. Waarschijnlijk duurt het nu weer heel lang voor ik daar reactie op krijg.

liekita74 schreef:
Als je echt al 30 dagen op je geld wacht en je hebt een mailtje waar de datum van annulering instaat, dien dan gewoon een klacht in bij de webwinkel-organisatie (link linksonder op site van Just Western). Ik had binnen 2 dagen mijn geld terug en nog iemand anders op dit forum ook.
Succes!


Als dit zo doorgaat doe ik dit denk ik gewoon al eerder dan die 30 dagen! :\

Roos62
Berichten: 72
Geregistreerd: 15-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 23:11

Zaterdag gemaild of ze me de pakketcode wilden sturen, dinsdag pakket gekregen en donderdagavond kreeg ik de pakketcode door.....ja, het pakket was er al. Heel vreemd dat je iedere keer 3 dagen of langer op een antwoord moet wachten. Toevallig pasten de dekens die ik besteld had, ik moet er niet aan denken dat ik ze terug had moeten sturen.......Ik bestel hier nooit meer, wat een ellende! Voor alle anderen: dien een klacht in tegen dit bedrijf!

Malenka

Berichten: 7612
Geregistreerd: 04-10-06

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:06

Ik kwam dit topic tegen en sta eigenlijk wel te kijken van alle slechte ervaringen. Ik heb alleen maar hele goede ervaringen met Just western. Ik heb er eens een zadel gekocht. Daarbij was zelfs nog wat te onderhandelen over een pad en hoofdstel er bij. Ik heb alles keurig en vlot ontvangen.

little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:23

helaas ook nog steeds geen geld gekregen van just western :(
hoop echt voor ze dat het er voor 4 mei opstaat
malenka dan heb je alleen maar geluk mee dan

AJH69
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-05-11

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:14

Dat meen je niet little birdy...dit is niet goed!