ervaringen webwinkel Just Western

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyca
Berichten: 499
Geregistreerd: 26-07-11
Woonplaats: limburg

ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 20:33

ik heb in december een hoofdstel besteld bij Just Western, stond in de kleine letters dat het zo snel mogelijk maar binnen 30 dagen verzonden zou worden, ok
wachten wachten wachten het is januari geen hoofdstel, ja leverings problemen, weer wachten in februari ben ik het zat, hou dat ding maar wil mijn geld terug,
ja wordt zo snel mogelijk als binnen 30 dagen terug gestort, ik heb nog steeds niks zowel; mijn geld als hoofdstel.

vind het echt geen stijl en wat kan ik er nog aan doen om toch zo snel mogelijk mijn geld te krijgen?
heeft er iemand nog meer ervaringen met deze winkel??

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:36

Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaring met de eigenaar van die webshop. Wanneer heb je je geld terug gevraagd?

hilly200

Berichten: 1676
Geregistreerd: 04-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:38

Ik heb ditzelfde ook gehad,ook een bestelling in december gedaan. Voor een pad, ik netjes en braaf 30 dagen gewacht nog niks,later gemaild ook leverings problemen. Op een geven moment ook geanulleerd en moest ook 30 dagen op mn geld wachten,dit heb ik binnen die 30 dagen wel gekregen maar heb er wel boven op moeten zitten. Wel jammer ze hebben leuke spulletjes en toen ik eerder er iets besteld heb was dit helemaal niet zo.

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:38

hier is al een heel topic van (wel gesloten intussen), misschien kan je die even doorlezen? Ik heb pasgeleden een pad besteld en deze na precies twee weken ontvangen. In het andere topic staan ook wel wat slechte ervaringen

[WN-AM] Just Western.nl

farmershill

Berichten: 776
Geregistreerd: 17-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:42

Ik bestel met regelmaat daar, soms een lange levertijd.(langste was 4 weken) maar daarover goed contact gehad.
Ik heb altijd alles netjes geleverd gekregen.
Voor mij dus niet echt negatieve ervaringen.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:58

VVDD ---> ED

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:02

De levertijd is inderdaad vrij lang, net zoals de terug betaal termijn. Maar wat mij vooral stoorde is dat ik bij een retourzending niet ook de betaalde verzendkosten vergoed kreeg, zelfs niet toen ik de wettelijke regeling opgezocht en toegestuurd had. Daar heb je namelijk gewoon recht op, terugbetaling van de kosten van het artikel en de verzendkosten die ze aan je gerekend hebben. Wettelijk hebben ze daar inderdaad 30 dagen de tijd voor. Ze zijn lid van een thuiswinkel organisatie, kijk maar op de website. Toen ik daar een klacht indiende had ik het geld ineens wel binnen een paar uur binnen ;)

AJH69
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:44

Ik heb op dit moment ook problemen met deze webshop :( . Heb op 20 januari een bestelling gedaan, waarvan de levertijd achteraf een paar weken zou duren. Ik heb deze bestelling daarom direkt geannuleerd, wat ook is bevestigd. Ik heb gevraagd wanneer ik dan mijn geld terug krijg, en dit zou binnen 30 dagen gebeuren. Not.

Een paar weken later krijg ik dus tóch het produkt toegezonden. Omdat niet ik opendeed, maar mijn man, heeft hij het aangenomen. Ik had het anders weer mee terug gegeven aan de bezorger. Dus, weer mail gestuurd. Ik heb het pakket niet geopend. Er zou mij een postzegel binnen een week worden toegestuurd (ik ga niet op eigen kosten terugsturen waar ik niet om gevraagd heb). Maar wij gingen er even tussenuit, dus heb het zelf retour afzender mogen afgeven op postkantoor.

We zijn nu een maand verder, en ik heb nog steeds geen geld terug op mijn rekening. Op dit punt aangekomen ben ik het echt helemaal zat met Just Western. Ik heb vanmorgen een mail gestuurd met de mededeling dat ik uiterlijk morgenochtend om 9 uur het geld op mijn rekening wil zien staan. En wanneer dit niet gebeurt, ik er melding van zal maken en maatregelen zal treffen.

Er zijn zat andere webshops die echt stukken beter zijn met veel betere service en vooral veel kortere levertijden. Nooit meer Just Western voor mij :( .

AJH69
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:48

joyca schreef:
vind het echt geen stijl en wat kan ik er nog aan doen om toch zo snel mogelijk mijn geld te krijgen?
heeft er iemand nog meer ervaringen met deze winkel??


Je kunt er melding van maken bij die organisatie waar ze bij staan aangesloten, en je kunt er zelf een gratis incasso opzetten als ze echt niet over de brug komen (http://www.profinca.nl/). Verder melden bij Klacht.nl, kan ook.

Succes!

joyca
Berichten: 499
Geregistreerd: 26-07-11
Woonplaats: limburg

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 15:31

ik heb al een mail gestuurd naar de thuiswinkel organisatie die hebben weer contact opgenomen met het bedrijf ben eens benieuwd, het is gewoon niet netjes wat ze doen, en lekker makkelijk om te zeggen ja in de voorwaarden staat... dan zorg dat de bestellingen op orde zijn.

Tsummy

Berichten: 271
Geregistreerd: 28-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:42

Ik heb precies hetzelfde.
Ik had een deken besteld na 30 dagen deze nog steeds niet ontvangen en ook geen bericht gehad. Toen heb ik gemaild. En de deken was nog niet leverbaar. Daar zou ik bericht van gehad hebben, wat ik nooit heb gehad.
Ik had de deken maar geannuleerd en zou zsm mijn geld terug krijgen maar uiterlijk binnen 30 dagen.
Ook deze 30 dagen zijn al om en heb mijn geld nog niet terug.
Heb haar al gemaild maar ik krijg ook niks terug

AJH69
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:02

Ik heb ook een mail gestuurd naar de betreffende thuiswinkel organisatie. Ik hoop dat het snel wordt opgelost, ik wil echt de 42 euro terug die ik heb betaald voor niets.

AJH69
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:04

E_v_a schreef:
Ik heb precies hetzelfde.
Ik had een deken besteld na 30 dagen deze nog steeds niet ontvangen en ook geen bericht gehad. Toen heb ik gemaild. En de deken was nog niet leverbaar. Daar zou ik bericht van gehad hebben, wat ik nooit heb gehad.
Ik had de deken maar geannuleerd en zou zsm mijn geld terug krijgen maar uiterlijk binnen 30 dagen.
Ook deze 30 dagen zijn al om en heb mijn geld nog niet terug.
Heb haar al gemaild maar ik krijg ook niks terug


Heb je die thuiswinkel organisatie ook gemaild? (http://www.mkbok.nl/index.php)

AJH69
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-05-11

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:24

Ik heb inmiddels juridische stappen ondernomen. Ik annuleer een bestelling, dit wordt bevestigd en mijn geld zal worden teruggestort. De koop is ontbonden. In plaats daarvan wordt er helemaal niets teruggestort en wordt me zonder opdracht toch na weken een pakket toegezonden. Omdat dit ongevraagd is, mag het 'retour afzender' worden gezonden volgens de wet, wat ik heb gedaan. Nu wordt mij verweten dat het pakket niet retour is aangekomen, en dat ik 'dus' mijn geld niet terug krijg. Ik had géén bestelling staan, ze geeft toe een fout te hebben gemaakt, maar laat mij opdraaien voor die fout: geen geld terug. Wettelijk is dat onjuist, zo is ook bevestigd door een juridisch adviseur. Ik had namelijk geen koopovereenkomst, en de annulering is mij bevestigd. Alles wat daarna gebeurt, is voor verantwoordelijkheid van de verzender. Bah :(.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:36

AJH69 schreef:
Ik heb inmiddels juridische stappen ondernomen. Ik annuleer een bestelling, dit wordt bevestigd en mijn geld zal worden teruggestort. De koop is ontbonden. In plaats daarvan wordt er helemaal niets teruggestort en wordt me zonder opdracht toch na weken een pakket toegezonden. Omdat dit ongevraagd is, mag het 'retour afzender' worden gezonden volgens de wet, wat ik heb gedaan. Nu wordt mij verweten dat het pakket niet retour is aangekomen, en dat ik 'dus' mijn geld niet terug krijg. Ik had géén bestelling staan, ze geeft toe een fout te hebben gemaakt, maar laat mij opdraaien voor die fout: geen geld terug. Wettelijk is dat onjuist, zo is ook bevestigd door een juridisch adviseur. Ik had namelijk geen koopovereenkomst, en de annulering is mij bevestigd. Alles wat daarna gebeurt, is voor verantwoordelijkheid van de verzender. Bah :(.


Wat voel je je dan in de kou staan hè? Ik ken het gevoel, hoewel mijn situatie net anders is. Mag ik vragen op welke manier je juridische stappen hebt genomen? Ik ben zelf wat huiverig een advocaat te benaderen aangezien dat veel geld kost en bij de tegenpartij vast niet veel te halen is (en van een kale kip kun je nu eenmaal niet plukken).

AJH69
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-05-11

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:02

Je voelt je inderdaad enorm in de maling genomen. Ik heb het geluk dat ik een advocaat en een rechter in mijn vriendenkring heb, daar ben ik langsgeweest. Het kostte me dus geen consult of iets. Maar ik weet nu wel dat ik in mijn recht sta, en dat deze webwinkel niet conform de wetgeving handelt. Ik zal je pb'en voor de stappen die ik heb gezet om mijn geld terug te krijgen.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:10

Fijn, dank je wel!

Yoxan

Berichten: 97
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:52

Hier vorig jaar een pad besteld.
Lang moeten wachten, maar 't was net binnen de 30 dagen.
Als't nu iets speciaal was, zou ik zo lang graag wachten.
Maar standaard produkten heb ik liever binnen de week of zo.
Of als iets toevallig niet voorradig is, weet ik dat graag.
De meeste onlinewinkels sturen bestellingen sneller op, wat ik als goede service
zie en later weer zal bestellen.

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:56

Geen problemen gehad met deze webwinkel juist ontzettend goede!
Heb een hoofdstel, bit en kinriem besteld (niet alles tegelijkertijd) en die zijn eigelijk prima binnengekomen. Zelfs minder dan 30 dagen!
(dit is overigens wel ergens eind mei vorig jaar geweest)

AJH69
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-05-11

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:38

Die 30 dagen termijn is de wettelijke termijn waarbinnen een webshop de goederen moet leveren (tenzij door beide partijen overeengekomen dat het langer mag duren). Normaal gesproken wordt er binnen een paar dagen geleverd in de praktijk, of binnen een week (of langer, maar dan staat het erbij). Ook staat het er meestal bij of iets op voorraad is of niet. Daar zal ik dus dan ook opnieuw bestellen, vanwege de duidelijke informatie. Hier worden de afspraken gewoon niet nagekomen: er wordt niet op tijd geld terugbetaald en vaak niet op tijd geleverd. Wel veel excuses e.d., maar geen aktie. Dat hoort niet.

AJH69
Berichten: 53
Geregistreerd: 14-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:39

Iejoorr schreef:
Zelfs minder dan 30 dagen!
(dit is overigens wel ergens eind mei vorig jaar geweest)


Dit is geen pluspunt hoor, 'zelfs' minder dan 30 dagen. Ze zijn wettelijk verplicht! om binnen 30 dagen te leveren!

Doranne

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Achel

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:53

Ik heb er regelmatig besteld, nooit problemen gehad.
Altijd netjes afgehandeld, netjes gereageerd op mails etc

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:28

ik heb nu ook spullen bestelt voor ruim 80 euro totaal
hoop wel dat ik het binnenkort ga ontvangen :=

de eigenaar van justwestern zit ook op bokt hoor volgens mij

Ezmee

Berichten: 4464
Geregistreerd: 17-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:37

Zal me ook eens melden. Heb in januari spullen bestelt heb 1 deel ontvangen na lang wachten.
Nu heb ik wel 4/5 weken op mijn hoofdstel en teugels moeten wachten. Iedere keer weer wat.
Maar eens mailen waar mijn spullen bleven.
Hoofdstel niet leverbaar... Moest ik zelf gaan vragen. Dat wist ze al een tijdje namelijk en niet even mailen dat mijn hoofdstel niet meer leverbaar is
Dus hoofdstel niet leverbaar, ander hoofdstel die aan mijn criteria voldeed gevraagd.
Ze zou het versturen op een dinsdag of een woensdag. Heb de spullen dus nog een week later mogen ontvangen.
Beloftes waarmaken lukt niet helemaal.
Ondertussen heb ik mijn bestelling compleet ontvangen enkel snap ik niet dat ik nu met een hoofdstel zit waar bij de bakstukken dus verdorie weer niet, door het bij haar aangeschafte bit heen kunnen.
Vraag niet voor niks een gelijkwaardig hoofdstel. Contact erover verliep zeer stroef. Excuus dat het druk was... :(
Nu probeer ik al weer 4 dagen contact met haar te krijgen want ik wil nu gewoon mijn geld terug.
Bestel niet een hoofdstelset voor de grap.
Gisteren laatste email de deur uit gedaan... zucht!!

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: ervaringen webwinkel Just Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:45

ik weet wel dat de email het niet goed doet op dit moment
ik heb net een mail terug gekregen met goed nieuws
deze week gaan mijn spullen al op de post :)
ik ben benieuwt
welk hoofdstel had jij ezmee? linkje ?