stal doorstap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
lauradia

Berichten: 16
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Limburg

stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-12 22:33

Heeft misschien iemand ervaringen met "stal doorstap" gelegen te meer?

Iemand er al een paard gekocht? ingeruild?

Hoe gaan ze er met paarden om?

Merci'kes

Een paard gallopeert met zijn longen, houdt vol met zijn hart, maar wint het met z'n karakter


Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:34

Er is veel (negatiefs) te vinden over stal doorstap. Gebruik de zoekfunctie en google maar eens.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:04

ze heeft er best leuke en goede paarden tussen zitten :j
ik ken er ook een paar
waaronder ikzelf 13jr geleden toen het nog BM Stables was
paard was goed alleen niet in zijn hoofd, dat was gelukkig wel een eind bij getrokken en heb er een fijn paard aan gehad.

maar ken ook van heel dichtbij echt ellende verhalen.

Cheyenne 15-06-2000 - 09-05-2009
(SkipsGiantGringo 02-07-2000 - 29-04-2019 [IM] De Artrose heeft hem ingehaald Dag Lieve Gringo
mijn hart huilt......

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:05

nou, mijn ervaring was geen fijne toen ik daar ging kijken :n

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re: stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:21

ja maar zoiets kan je toch op je vingers nagaan als je aan zo een handelsstal je pony verkoopt>??
of ligt dat aan mij?? en wisten hun het bestaan van de stal niet

Als ik vroeger wist wat ik nu weet, had mijn leven er exact hetzelfde uit gezien!

lauradia

Berichten: 16
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Limburg

Re: stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-12 23:55

wow; Oke dus! duidelijke taal hier :D

Ik kende hun niet, en ze hebben indd op kapaza e.d. vele zoekertjes staan! Bedankt voor de tips! "that's a no go" :n

Een paard gallopeert met zijn longen, houdt vol met zijn hart, maar wint het met z'n karakter

NiKip

Berichten: 3369
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Re: stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:16

Mijn eerste verzorgpaard (zie onderschrift Generaal) was naar stal doorstap gegaan. Zijn eigenares wilde ook graag contact houden met de nieuwe eigenares. Nooit meer iets van gehoord. Maar Stal Doorstap kon ons ook niet verder helpen.

Ik weet verder niet precies of het nou echt zo'n slechte handelsstal is, maar ik vond het toen wel erg jammer dat ze mij niet in mijn zoektocht konden (of wilden) helpen.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:22

Maar als de nieuwe eigenaar geen contact wil met de vorige eigenaar kan de handelaar daar ook niets aan verander je kan er wel bijzetten dat ze het op prijs stellen maar het kan natuurlijk geen verplichting worden dan wordt er minder verkocht denk ik zo.

Tja zo als vele handelstallen zijn er zowel goed en slechte verhalen. Als je interesse hebt zorg dan dat je iemand mee hebt die er echt verstand van heeft en laat de paarden keuren door een door jouw gekozen dierenarts voor de aankoop. Ook bloedonderzoek.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

EllyC

Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 05:59

stalnijmegen schreef:
ja maar zoiets kan je toch op je vingers nagaan als je aan zo een handelsstal je pony verkoopt>??
of ligt dat aan mij?? en wisten hun het bestaan van de stal niet

Maar deze stal doet zichzelf niet voor als een echte handelsstal.....
en als je daar intrapt dan voel je je dubbel besodermieterd.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 08:05

Ik heb een maand of anderhalf geleden contact met ze opgenomen, omdat ze een leuke pony te koop had staan. Inderdaad vond ik de prijs erg hoog, maar daar valt vaak over te praten.

Omdat ik mijn trekpaard te koop had staan, had ik geinformeerd of inruilen eventueel mogelijk is. Het was voor mij óf eerst het trekpaard verkopen en dan daar gaan kijken óf het trekpaard inruilen bij haar. Dit omdat ik anders stallen tekort zou hebben hier.

Inruilen was geen probleem. Maar het gekke was dat ze helemaal niks over het Trekpaard vroeg. Ze wilde zonder verdere informatie over mijn Trekpaard gewoon ruilen.
Daar kreeg ik al geen fijn gevoel bij.

Uiteindelijk heb ik inderdaad alle negatieve berichten op internet gelezen en besloten geen zaken met ze te doen.

edice
Berichten: 181
Geregistreerd: 18-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:42

Ben ooit eens gaan kijken naar een paardje met interessante afstamming.
Het onthaal was al niet goed.
Ook werd het paard niet gepresenteerd. Zo van, hier is het touw, trek je plan er maar mee.
Laat hem zelf maar lopen.
Ik kom het paard kopen voor minder dan de helft van de prijs die ze ervoor vroegen.
Ze verklaarde me wel voor gek.
Uiteindelijk niet gekocht, dit was ook niet meteen de intentie.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:56

TAO-->ED

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Boomer__
Berichten: 70
Geregistreerd: 31-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:01

HorseTopShop schreef:
Ik heb een maand of anderhalf geleden contact met ze opgenomen, omdat ze een leuke pony te koop had staan. Inderdaad vond ik de prijs erg hoog, maar daar valt vaak over te praten.

Omdat ik mijn trekpaard te koop had staan, had ik geinformeerd of inruilen eventueel mogelijk is. Het was voor mij óf eerst het trekpaard verkopen en dan daar gaan kijken óf het trekpaard inruilen bij haar. Dit omdat ik anders stallen tekort zou hebben hier.

Inruilen was geen probleem. Maar het gekke was dat ze helemaal niks over het Trekpaard vroeg. Ze wilde zonder verdere informatie over mijn Trekpaard gewoon ruilen.
Daar kreeg ik al geen fijn gevoel bij.

Uiteindelijk heb ik inderdaad alle negatieve berichten op internet gelezen en besloten geen zaken met ze te doen.



Zelfde hier, ik vroeg me ook af of een ruil mogelijk was.

Mijn paard was even oud als het paard dat ik daar was gaan bezichtigen, kende evenveel, had véél betere papieren (paard van hen was een kruising, niks mee mis, maar het mijne had heel goede papieren), en zag er gewoon ook 10x beter uit (veel bespieder e.d.).

Ik moest nog zo'n €2000 opleggen. Ja dag :evaw:

Wendie1992

Berichten: 1228
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:06

ook ik en mijn zus hebben onze paarden daar vandaan. We hebben er geen van beide spijt van de aankoop van onze paarden, want het zijn echt 2 paarden met een goud hardje. Maar M vraag erg veel voor de paarden, en benadrukt de paarden altijd als ''gheel braaf'' en bijna altijd met : '' 3 zeer goede gangen of ruime gangen''. Maar ook onze 2 paarden werden verkocht met een leugentje. Want het paard van me zus heeft heel erg last van diaree als hij ook maar iets van schimmels binnen krijgt, of koeien kuil en de handelaarster zei dat het kwam door de stress van de trailer. Maar dat was dus absoluut niet waar. Mijn paard was was nergends alergisch voor, kon een klein kind van 4 op weg rijden en volgends haar zeer geschikt voor een gevordende ruiter als voor een beginner. Maar toen ik hem net een aantal weekjes had, kwam ik er achter dat hij een tong vol littekens had en dat hij dus helemaal niet goed beleerd was, en zelfs een kleine angst voor mensen had! waarop de handelaarster zei: ja is het paard niet goed kan je hem nog om komen ruilen hoor... Eeerlijk over onze paarden van ze echt niet. En de paarden kosten daar idd wel wat, terwijl er een aantal bij zitten die dus wel echt iets mankeren. Zo heb ik op 3 paarden gereden daar, die alle 3 stok en stok kreupel liepen waarvan mijn veearts zei deze paarden kan je in deze staat echt niet verkopen. En vond ze het ''raar'' dat ik al zo snel afstapte van de paarden. Mijn paard was verder wel goedgekeurt door mijn veearts.

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:11

Jammer dat hier alleen negatieve verhalen staan. Ik heb namelijk wel een positieve ervaring met deze stal.

Ik heb er jaren geleden een paard gekocht, was een heerlijk dier en in de jaren dat ze bij mij is geweest is ze nooit ziek of kreupel geweest. Inmiddels heb ik haar zelf verkocht en geniet iemand anders van dit paard.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:35

[ED] Stal doorstap?!
Er is hier al een topic over. Graag volgende keer even de zoekfunctie gebruiken.

Moderatoropmerking:
Tevens de waarschuwing, alleen reacties uit eerste hand zijn toegestaan!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Laganita

Berichten: 50
Geregistreerd: 21-06-09

Re: stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:26

mijn oude paard is daar verhandelt, weet iemand wie nu de eigenaar is.

History, nu 5 jaar, bruin first juniorxnagano

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:28

Boomer__ schreef:
HorseTopShop schreef:
Ik heb een maand of anderhalf geleden contact met ze opgenomen, omdat ze een leuke pony te koop had staan. Inderdaad vond ik de prijs erg hoog, maar daar valt vaak over te praten.

Omdat ik mijn trekpaard te koop had staan, had ik geinformeerd of inruilen eventueel mogelijk is. Het was voor mij óf eerst het trekpaard verkopen en dan daar gaan kijken óf het trekpaard inruilen bij haar. Dit omdat ik anders stallen tekort zou hebben hier.

Inruilen was geen probleem. Maar het gekke was dat ze helemaal niks over het Trekpaard vroeg. Ze wilde zonder verdere informatie over mijn Trekpaard gewoon ruilen.
Daar kreeg ik al geen fijn gevoel bij.

Uiteindelijk heb ik inderdaad alle negatieve berichten op internet gelezen en besloten geen zaken met ze te doen.



Zelfde hier, ik vroeg me ook af of een ruil mogelijk was.

Mijn paard was even oud als het paard dat ik daar was gaan bezichtigen, kende evenveel, had véél betere papieren (paard van hen was een kruising, niks mee mis, maar het mijne had heel goede papieren), en zag er gewoon ook 10x beter uit (veel bespieder e.d.).

Ik moest nog zo'n €2000 opleggen. Ja dag :evaw:


? Waarom dan inruilen?

nikkie722
Berichten: 674
Geregistreerd: 17-12-10
Woonplaats: Putten

Re: stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:43

ik heb hier mijn fjord vandaan, niets mis mee, alleen slechte hoeven maar dat wist ik al.
ik heb goede ervaringen met deze stal.
1tje hier op bokt die beweerde dat mijn Inga kanker zou hebben, ze had een harde schijf in haar nek. zou haar dierenarts hebben gezegd vanaf een afstand. ze leeft nog steeds, het is gewoon een speknek en nagekeken door de veearts.

Inga & Lex mijn trots
paardenspullen te koop(kleine greep) https://www.marktplaats.nl/mymp/verkopen/index.html

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:11

heel simpel,
als er iets staat wat je interesse heeft , ga kijken maar laat ten alle tijden keuren voor aankoop en wel door een eigen gekozen DA. weess kritisch, bij iedere stal kun je goed en slecht kopen.
je moet gewoon zelf ontzettend goe blijven kijken en kritisch blijven, extra paar ogen meenemen
en eigen DA laten keuren

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

lauradia

Berichten: 16
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Limburg

Re: stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-12 15:29

bedankt voor de vele reacties!
Maar ik heb beslist om verder te zoeken!

Een paard gallopeert met zijn longen, houdt vol met zijn hart, maar wint het met z'n karakter

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 15:13

ik typte in op google stal doorstap omdat ik een advertentie zag maar zonder link dus ik typte dat in en toen zag ik dit topic op google en toen ik dit allemaal las dacht ik echt van dat dit de moeite niet waard is om te gaan kijken de prijzen zijn inderdaad duur ze vroegen 1750 voor een 17 jarige reacreatie pony met problemen met galop hier is nooit ana gewerkt volgens hun door de vorige eigenaar de pony is al 1 jaar in hun bezit dan kunnen ze er zelf toch iets ana doen

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 15:57

Revanches schreef:
[ED] Stal doorstap?!
Er is hier al een topic over. Graag volgende keer even de zoekfunctie gebruiken.

Moderatoropmerking:
Tevens de waarschuwing, alleen reacties uit eerste hand zijn toegestaan!


Slotje wegens dat er al een topic over is.

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dapnik, Lizz en 12 bezoekers