Gezocht: paarden(rust/verzorgings)huis in ZH

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lauralorens

Berichten: 291
Geregistreerd: 07-01-10
Woonplaats: dorp.

Gezocht: paarden(rust/verzorgings)huis in ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 19:15

Ik weet niet of ik dit verkeerd geplaatst heb, zoveel zit ik niet meer op bokt maar ik had toch wel een vraag waar ik dit het beste forum voor vond. Als het niet goed geplaatst is hoor ik dit wel.

Hallo!

Begin juli dit jaar ga ik voor 6 maanden stage lopen in het buitenland, zo'n kans krijg je natuurlijk maar 1 keer dus deze kans wil ik dan ook met beide handen aangrijpen. Nou heb ik alleen wel een enorm lief paardje die ik dan helaas achter moet laten. Wat zoek ik dan en waarom neem ik geen verzorg(st)er? Dat zal ik uitleggen.

Ik ben in de familie de enige die wat met paarden heeft. Ik hoef mijn ouders er niks over te vertellen, die begrijpen er niks van en zijn er bang voor ook. Evenals mijn broers. Dat ik dus mijn pony Lorenza voor een halfjaar achter moet laten benauwd me enorm. Ik heb echt een pony met een handleiding, zoals wel meer, maar Lorenza is nou eenmaal niet makkelijk voor iedereen. Lorenza is een pony dus ik geef het een grote kans dat ik daarom een (jong) meisje zou moeten vragen om haar te verzorgen. Omdat ik bang ben dat ze ondertussen ziek word of misschien wel iets heeft heb ik liever geen verzorg(st)er omdat er dan misschien niemand in de buurt is die weet wat te doen. Ook ben ik bang dat het vragen van verzorging voor 6 maanden lang, elke dag vd week teveel gevraagd is voor een meisje die nog naar school gaat. Ik weet zelf hoe druk het kan zijn. Ik heb dus mijn redenen waarom ik het niet voor 100% kan vertrouwen.

Daarom zoek ik dus een soort rusthuis (in zuid-holland) waar Lorenza naartoe kan, waar ze gewoon elke dag de wei op kan en goed word nagecheckt, waar de dierenarts bij kan etc. Het is natuurlijk voor beperkte tijd en dit is 1 van de punten waarom ik nog niks heb kunnen vinden. Na wat telefoontjes en mailtjes verstuurd te hebben naar rusthuizen waar ik al eens van gehoord heb, ben ik nog geen stap verder. Nu begint de tijd toch te dringen dus ik wou het eens anders proberen ipv alleen maar te googlen zonder resultaat.

Dus heeft iemand goede ervaringen met zo'n soort paardentehuis omdat diegene bv. zelf ook stage heeft moeten lopen dan hoor ik dat graag. Ik hoop echt dat iemand me hiermee een beetje op weg kan helpen!

** Oh ja, ik kom uit de buurt van Rotterdam!! Misschien ook wel handig om te vertellen!

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 08:44

In Rockanje heb je rusthuis Sint Annahoeve. Ik geloof alleen dat daar een hele lange wacht lijst is.
Maar je zou altijd eens kunnen bellen: http://www.anna-hoeve.nl/

dorine3

Berichten: 204
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:42


Natasjaa

Berichten: 2763
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Re: Gezocht: paarden(rust/verzorgings)huis in ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:34

Totaal uit de richting, maar wel een stal waar je er op kan vertrouwen dat je de zorg in betrouwbare handen legt : www.stalbraam.nl

lauralorens

Berichten: 291
Geregistreerd: 07-01-10
Woonplaats: dorp.

Re: Gezocht: paarden(rust/verzorgings)huis in ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 11:11

Heel fijn, dank jullie wel! :D Ik ga alles even uitproberen!

lauralorens

Berichten: 291
Geregistreerd: 07-01-10
Woonplaats: dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 11:25

dorine3 schreef:
Half uur/ drie kwartier van Rotterdam vandaan: http://www.paardenrusthuisjakari.nl/


Grappig, dit ligt nog aardig vlakbij m'n dorp! R'dam is de andere kant op, mijn dorp ligt er tussen in.
Dankje!

rosslover

Berichten: 1134
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Gezocht: paarden(rust/verzorgings)huis in ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:27

manege paarden pensioenfonds
site doet het ff niet maar tik op ggoogle in: manegepaarden pensioenfonds klik op de eerste en dan heb je hem

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Gezocht: paarden(rust/verzorgings)huis in ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:29

Kun je de pony in die periode niet in vol pension ergens zetten, lijkt mij mogelijkhede te over in die omgeving.

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Re: Gezocht: paarden(rust/verzorgings)huis in ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:38

Van horen zeggen weet ik dat er een klein rusthuis in Zwammerdam zit, daar heeft een kennis van me haar ouwetje staan.

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:01

Sonneveld hoeve in Pijnacker/oude Leede, staan ze iedere dag lekker buiten, worden super verzorgd, kost geloof ik 220 in de maand.

lauralorens

Berichten: 291
Geregistreerd: 07-01-10
Woonplaats: dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:16

Dankjewel allemaal, ik heb inmiddels een tehuis gevonden!