Goede stalling omgeving leiden (straal van 10 km)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naijla
Berichten: 63
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: Katwijk/Wassenaar

Re: Goede stalling omgeving leiden (straal van 10 km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:58

ik ben net langs wassenaar geweest en bij santhorst komen ze 's winters helaas niet buiten. Bij country stables zag het er wel allemaal goed uit maar ik blijf het een hoop geld vinden!

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:20

Rumpleteaser schreef:
http://www.lonestar-westernstables.nl is ook een goede optie!

Op dit moment alleen nog een kleine binnenbak, maar we zijn bezig met een nieuwe (grote).
Het buitenzetten is inbegrepen, het binnenzetten niet (kan wel tegen betaling).
Formeel zijn we een western training stal, maar er staan ook niet-western ruiters bij ons.
De sfeer is altijd erg gezellig, ik sta er met veel plezier met mijn eigen paard :j



Mijn link doet het niet vanwege een tikfout, hierbij de goede:

http://www.lonestar-westernstable.nl

Worteltje6
Berichten: 31
Geregistreerd: 13-04-10

Re: Goede stalling omgeving leiden (straal van 10 km)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 21:58

Oké naijla is goed om te weten, country stables lijkt me idd ook erg goed maar wel heel veel geld. Lonestar gaat een grote binnenbak bouwen maarja hoelang duurt dat? Ben bij liethorp geweest daar is haast geen weiden ook zomers niet en bij de ripse ruiters is me nicht langs geweest daar komen ze zomers wel buiten maar in de winter niet en volgens een pension ruiter waar ze mee stond te praten is de sfeer de laaste tijd niet erg gezellig en in de avond alleen manege lessen (maar dat is logisch het is een manege) stal groenewoude en xenophon moet ik nog kijken

Naijla
Berichten: 63
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: Katwijk/Wassenaar

Re: Goede stalling omgeving leiden (straal van 10 km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:23

xenophon ben ik ook nog nooit geweest maar is stal groenewoude niet heel erg ver weg? Laat maar weten als je er geweest bent, ik ben benieuwd!!

Worteltje6
Berichten: 31
Geregistreerd: 13-04-10

Re: Goede stalling omgeving leiden (straal van 10 km)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 16:40

Nou weer even een update ik ben bij stal groenewoude geweest in de winter staan ze in paddocks zomers in de wei je kan dan eventueel ook een eigen stukje wei huren maar ik vond het best ver rijden country stables ben ik ook geweest en zag er tip top uit als je daar ben geweest valt de rest in het niets. Ik heb ook een hoop pb gehad en 1 daarvan heeft me idd aan het denken gezet op een manege staan is leuk maar je kan weinig gebruik maken van de binnenbakken vanwege de lessen op een pension in zuid Holland met alles all-in inclusies weidegang is bijna niet haalbaar ( behalve bij cs naar mijn inzien dan) ik sta nu bij een boer daar is een buitenbak en weidegang in de zomer en in de winter een grote gras paddock met schuilstal. Hij heeft 3 stallen 1 voor hem zelf 1 voor mij en 1 voor een kennis van hem. Ik voer elke ochtend (voordat ik naar werk ga) en zet ze buiten de kennis voert ze om 5 uur en zet ze binnen en de boer voert s'avonds nog. Nadeel vaak alleen. geen binnenbak met slecht weer dus niet rijden. Voordeel nooit gezeur en als ik een dagje weg gaat met me gezin bv dan kan dat want ze staan gewoon de hele dag lekker buiten. Het is goedkoop. Dus ja wat zeur ik eigenlijk ik ga alles nog even goed op een rijtje zetten.

Naijla
Berichten: 63
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: Katwijk/Wassenaar

Re: Goede stalling omgeving leiden (straal van 10 km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:00

ja als verhuizen niet nodig is en je staat prima waar je staat snap ik het (wel knap dat je voor je werk nog langs de paarden gaat, zal wel vroeg opstaan zijn dan elke morgen). Helaas moet ik echt verhuizen aangezien mijn paard helemaal vanuit Wageningen komt. Ik heb ook na zitten denken en ik denk toch dat ik of veel geld moet uitgeven of ver moet reizen. In principe vind ik zelf uitmesten e.d. niet erg maar een binnenbak en 's winters en 's zomers buiten zijn wel een pré... Daar heb ik nu een aantal van bezocht en er blijven maar 2/3 over die ik echt interessant vind.