Paarden rusthuis rockanje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

psychiater

Paarden rusthuis rockanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 10:56

Beste mensen,

Ik sta voor een moeilijke beslissing breng ik mijn paard naar een rusthuis ja of nee....
En heeft er iemand ervaringen met rusthuis sint anna hoeve te rockanje die heeft namelijk plek en ben gebeld???zowel positieve als negatieve reacties zijn welkom.
Ik maak nog 1 keer een swits van stal en daarna nooit meer....hier zou ze dan oud moeten worden nu is ze pas 17 jaartjes oud.
Waar ze nu staat heeft ze het wel goed alleen staan ze daar maar samen opstal en in de wei en flipt ze totaal als ze alleen achter blijft wat niet goed is voor haar maag.
Nu ze ieder avond in de zomer naar binnen en swinters staat ze hele winter binnen tenzij ik haar eruit laat en dat doe ik natuurlijk ieder dag ze krijg onbeperkt hooi en 2 x per dag krachtvoer.een grote stal 5 bij 6 en uitkijk naar buiten groter kan niet maar ik heb een zoontje en nu al minder tijd wat als er nog een kindje bij komt heb ik nog minder tijd in rockanje wordt alles gedaan waar ik nu staat moet ik ze zelf binnen halen en swinters buiten zetten etc wel wordt er gemest en gevoerd.in rockanje gaan ze om de 2 dagen de wei op worden gemest en gevoerd en zomers dag en nacht naar buiten ....Wat moet ik nu hoop dat er iemand is die mij over de streep trekken kan.Ook erg belangrijk is dat mijn paard geen stress mag hebben ivm maagzweren,Nou hoop spoedig op serieuse reacties waar ik echt wat aan heb en mij de streep over trekken.

Thanx alvast

Groetjes

psychiater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 10:57

excuus al de advertentie niet goed staat zou net weten waar ik het anders neer moet zetten misschien kan de moderators hem op de juiste plek zetten voor mij alvast bedankt.

Mvg,

MoniqueBuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:07

Sta je daar op de wachtlijst dan? En sta je nog bij meer rusthuizen op de wachtlijst? Ik vind om de dag naar buiten gaan absoluut te weinig voor rusthuispaarden, en stress in een rusthuis uit den boze. Stress moet je sowieso zien te voorkomen bij een paard, maar in een rusthuis helemaal!
Kijk ook eens op www.sense4horses.nl

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:18

MoniqueBuu schreef:
Sta je daar op de wachtlijst dan? En sta je nog bij meer rusthuizen op de wachtlijst? Ik vind om de dag naar buiten gaan absoluut te weinig voor rusthuispaarden, en stress in een rusthuis uit den boze. Stress moet je sowieso zien te voorkomen bij een paard, maar in een rusthuis helemaal!
Kijk ook eens op http://www.sense4horses.nl

Ik wilde jullie al aanraden! 8-)

Electra63

Re: Paarden rusthuis rockanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:22

Een ex-collega had haar pensioenpaardje in Rockanje staan en zij was daar zeer tevreden over.
Maar ik weet verder geen details.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:03

Ik vind het hele fijne mensen, maar om de dag eruit zou voor mij geen optie zijn.
Ze hebben wel hele nieuwe stallen en de paarden hebben direct contact met elkaar.
Ze staan er erg goed bij en er wordt altijd naar gekeken!
Je kan er natuurlijk zelf voor kiezen om in de winter om de dag te gaan zodat je wat meer rust hebt.
In de zomer staat je paard nooit alleen.

cannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:06

Mijn paard staat daar op stal. Stuur maar een berichtje als je iets wilt weten.

psychiater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 22:40

hoi cannie ik heb je een mail gestuurd zou graag meer willen weten hoe het er daar aan toe gaat en jouw ervaring ermee is. gr.

mobidik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:41

Wij hebben op dit moment nog wel boxen vrij (buitenboxen) maar ben bang dat we te ver uit de buurt zitten. Al moet ik wel zeggen wat we paarden mn uit het westen hebben staan omdat wij er zelf ook vandaan komen.
http://www.bruchterhoeve.nl

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:38

Ik heb nog wel een plekje over, paarden gaan hier zoveel mogelijk naar buiten, ook in de winter komen ze dagelijks minimaal 8 uur buiten, vaak langer.
Zie profiel voor meer info en www.kossehoeve.nl

Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:06

Toevallig stond de pony van een vriendin daar. Ze was geloof ik altijd wel tevreden, alleen dat ze zo weinig buiten komen in de winter vond ze minder. Ze is nu verhuisd naar het brieschend paard in Oudewater en sinds 2 jaar staat mijn oude pony daar ook. Ze komen de hele winter en zomer buiten en worden elke dag gecontroleerd. Hele fijne plek, waar je je paard echt met een fijn gevoel achter laat.
http://www.paarden-rusthuis.nl/
hoop dat je er wat aan hebt! ;)

mvdberg88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 11:31

Koblenz schreef:
Toevallig stond de pony van een vriendin daar. Ze was geloof ik altijd wel tevreden, alleen dat ze zo weinig buiten komen in de winter vond ze minder. Ze is nu verhuisd naar het brieschend paard in Oudewater en sinds 2 jaar staat mijn oude pony daar ook. Ze komen de hele winter en zomer buiten en worden elke dag gecontroleerd. Hele fijne plek, waar je je paard echt met een fijn gevoel achter laat.
http://www.paarden-rusthuis.nl/
hoop dat je er wat aan hebt! ;)

Hey, ik ben er gister geweest om te kijken voor mijn eigen paard. Ziet er prima uit!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:25

Moderatoropmerking:
Off-topic verwijderd. SVP alleen bij serieuze interesse reageren op EA :) Andere reacties zijn niet toegestaan. EA is geen discussie-forum.

conny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 16:10

Toevallig zijn wij er vanmiddag geweest.
op de site staat dat je altijd kan komen kijken.....iedereen is van harte welkom.
wij kwamen daar kijken voor onze 3 paarden die echt een oude dag hebben verdient.

jammer genoeg mochten we niet rondkijken , want ze was aan t eten .
we moesten maar even een half uur wachten buiten op een bankje lekker in de wind .
als je al zo omgaat met misschien toekomstige klanten.....onverstelbaar.

Maar wij vonden het er niet zo schoon en netjes .
de weien lagen vol mest .....van een week of 6 misschien.
nee niets voor ons .
als je al zo met mensen omgaat vraag ik me af hoe ze dan met je paard omgaan.

gr.conny

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:44

raar verhaal conny, ik ben daar ook onverwachts langs geweest was wel 7jr geleden toen de oude stallen er nog waren en werd super vriendelijk ontvangen
kwam daar met een vraag voor tijdelijke opvang voor mijn appaloosa voor als ze geopereerd moest worden
mijn stalhoudster heeft daar hooi vandaan gehad en wij gingen ook op tijden dat het ons uitkwam en echt nooit raar ontvangen
ik heb de hele stal toen gezien en alle paarden
nu zijn er mooie grote nieuwe boxen en de laatste keren ben ik daar geweest tijdens de tinkerdagen
je mag alle stallen in

en met zoveel paarden kan het niet spik en span zijn, je bent de hele dag in de weer met mesten en voeren, maar echt smerig is het zelfs in de winter niet geweest
ben je misschien op de uitmestdag geweest dat ze nog druk bezig waren?

de paarden staan daar super goed en worden allemaal erg oud, super verzorging!
ik kan het iedereen aanraden.

conny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:43

Ja heel jammer.
maar mestdag of niet zo ga je niet met mensen om.
wij hebben zelf 18 jaar een stal gehad en wij gingen niet zo met mensen om.
nogmaals heel jammer .

Bedankt voor je reactie, gr.conny