iemand ervaring met paardentaxi ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lindsey_G

iemand ervaring met paardentaxi ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 14:05

hooi
ik heb een jaarling die heel moeilijk in de trailer gaat
en wegens omstandigheden heb ik helaas ook geen tijd om te oefenen met hem
maar vroeg me af of een paardentaxi dan misschien makkelijker zal gaan.
en als er eventueel problemen zijn met het laden hoe het personeel van de paardentaxi
reageert hierop wie heeft er ervaring mee ?

Revanches

Re: iemand ervaring met paardentaxi ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:54

TAO-->EA-GZ-Diensten

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:30

Ik weet niet waar je jaarling naar toe moet maar ik heb redelijk veel ervaring met wat lastige paarden (zowel bij angst als dominantie). Ik rijd regelmatig voor bokkers ritjes met hun paarden en tot nu toe enkel positieve reakties gehad.

Wat ik vaak wel hoor is dat ze vinden dat ik netjes omga met een niet te laden paard en dat ze bij andere bedrijven (niet dat ik een bedrijf ben want ik doe het gewoon uit pure hobby) vaak niet dat geduld hebben, ze niet wensen te helpen en er nog geld voor vragen ook. Natuurlijk zal dat lang niet bij alle paarden taxi's zo zijn maar dat hoor ik toch wel vaak :)

Kun je mij pb'en als je graag wilt dat ik je paardje vervoer? OF natuurlijk met vragen dat mag ook :) maar ik vergeet altijd topics terug te kijken :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:12

Ik heb tot dusver van drie paardentaxi's/transportbedrijven gebruik gemaakt en de een is de andere niet zullen we maar zeggen. Van zeer paardvriendelijk tot een paard wat altijd met plezier zelf de wagen opging die een paar weken echt problemen heeft gegeven om opnieuw te laden. Ook staat er vaak in de voorwaarden dat het paard goed te laden moet zijn.
Als je zelf geen tijd hebt om hem op de trailer te leren gaan, misschien vragen bij een bedrijf die daar cursussen in doen of ze hem willen trainen?

Lindsey_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 13:29

hooi bedankt voor de tips paardentaxi word hem dus ook niet.
Nee het zit anders heb er wel tijd voor alleen hij staat op de opfok helaas is dit nog wel een moeilijke man achteraf gezien en mogen wij alleen langs komen op afspraak en kunnen we helaas ook niet met hem oefenen

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:37

Ik heb hele fijne ervaringen met AB Paardentaxi!! :D
Ze rekent ook geen 'wachttarief' (dus de tijd dat je met laden bezig bent), ze vind dat een paar in alle rust en vertrouwen geladen moet worden. Dit geld bij haar voor zowel makkelijke als moeilijke paarden! Mijn toen bijna 2 jarige liep heel gemakkelijk de trailer op, en stond al gauw lekker relaxed.