Ervaringen met webshop DiDaan horse equipment

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:05

Dit topic is in overleg met een van de Moderators geplaatst

Hallo Bokkers,

Graag zou ik ervaringen willen uitwisselen die jullie hebben met de webshop DiDaan horse equipment.

Helaas zijn mij ervaringen niet geheel goed verlopen.
Ik zal mijn verhaal in het kort uitleggen.

Ik heb op 23 mei jl een hoofdstel en bitje besteld. Na een weekje gewacht te hebben, netjes een mailtje gestuurd met de vraag wat de verwachte leverdatum zou zijn, kreeg netjes antwoord terug, dat de goederen eind die week binnen zouden komen en dan verstuurd zouden worden. Omdat ik het hoofdstel zo mooi vind, en deze ook voor mijn toekomstige rijpaardje wilde aanschaffen, gevraagt of er nog een exemplaar besteld kon worden, dat was geen probleem en deze de dag er na netjes betaald.

Ongeveer 2 weken later, nog geen goederen ontvangen, dus in de telefoon geklommen, helaas zonder telefonisch contact te krijgen, maar gemaild, kreeg ik te lezen dat de goederen nog niet binnen waren en dat deze eind die week verwacht werden.

Een week later, weer het zelfde verhaal, nog niet binnen.
Later kreeg ik te horen, door tussentijds zelf informatie in te winnen bij de aanbieder, dat er wat mis was gegaan met bestelling, kan gebeuren.

Maar ik kreeg verder helemaal geen reactie meer. Tot vorige week dinsdag, dat de goederen nog steeds niet binnen waren, waarop ik de koop ontbonden heb en netjes het verzoek heb neer gelegd om mijn geld terug te storten, zodat ik op zoek kan gaan naar twee andere hoofdstellen die wel op voorraad zijn, zowel bij de genoemde webshop dan wel elders.

Afgelopen vrijdag kreeg ik een mailtje terug, dat het geld afgelopen dinsdag overgemaakt zou worden, maar helaas is deze belofte ook niet nagekomen.

Ik wil met deze topic, alleen ervaringen uitwisselen. Of er nog meer mensen zijn die een negatieve ervaring hebben en/of er mensen zijn die positieve ervaringen hebben.
Ik heb totaal niet de opzet om de webshop in een kwaad daglicht te zetten of zit ik te wachten op goede adviezen van mensen die geen zaken hebben gedaan met de genoemde webshop.
Wellicht is er iets aan de hand bij de aanbieder waar wij geen weet van hebben, des ondanks zou ik graag wel de ervaringen willen uitwisselen.

Voordat ik iets bestel op het internet, check ik altijd of de aanbieder is aangesloten bij de kvk en dat is in dit geval ook zo, ik bestel vrij veel via het internet en gaat altijd goed.

svp graag alleen reageren als je zelf zaken hebt gedaan met de genoemde aanbieder, al vast bedankt voor jullie begrip hierop en het lezen van deze topic.

Groetjes Freya

Dreeke

Re: Ervaringen met webshop DiDaan horse equipment

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:03

Helaas ook hier een gedupeerde.

27 mei een bitje besteld, vervolgens een mailtje gestuurd wanneer het geleverd zou worden, dit zou op 2 juni vestuurd worden werd mij verteld dus ik dacht mooi, dan heb ik het de volgende dag in huis. Helaas niet dus...

Een week later nog maar eens gemaild maar kreeg geen reactie, geprobeerd te bellen, maar er werd niet opgenomen.

Toen nog maar eens gemaild en vermeld dat als ik mijn bestelling niet zou ontvangen aangifte zou doen. Ik kreeg heel snel bericht terug dat ik in die zelfde week mijn bestelling thuis zou ontvangen, maar helaas weer niks.

Weer gebeld, geen gehoor, en dus deze week een laatste boze mail gestuurd waar ik dus weer geen reactie op krijg.

Voel me dus behoorlijk opgelicht met allemaal loze beloftes, net als TS en haar verhaal hierboven.

myvisser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:36

Ook wij hebben dezelfde ervaringen. na pinksteren hebben wij een bestelling gedaan en betaald met ideal. Na een maand kwam een deellevering. De rest zou nagezonden worden. Nu 2 maanden verder..nog geen reachtie, ondanks mijn vele telefoontjes en mailtjes. Je wordt genegeerd, niet terug gebeld, af en toe krijg je een mail met: Ja, wordt vrijdag verstuurd...maar niks hoor, er komt helemaal niets. Angelique belt niet terug. Binnenkort neem ik contact op met ideal om aan te geven dat didaan onbetrouwbaar is. Heeft iemand ook een vaste telefoonnummer? Ook het bedrijf: Sveno is gevestigd op dit zelfde adres.
Tulpstraat 34
4142 XT Leerdam
met dit telefoonnummer: 06 30252071

Mary Visser

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:42

Het wordt steeds vager als ik dit zo weer lees. Ik heb ook al naar een vast nummer gezocht maar vind ook niks, en bel ook op rare tijden met nummerherkenning uit enzo maar ze neemt niet op, je hoort steeds die irritante stem "Met Angelique".
Hoewel mijn aankoopbedrag niet schrikbarend hoog is, wil ik toch dat ze aangepakt wordt, dus ga er wel werk van maken!

@ Myvisser: heb jij haar wel eens gesproken over de telefoon?

myvisser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:11

Dreeke schreef:
Het wordt steeds vager als ik dit zo weer lees. Ik heb ook al naar een vast nummer gezocht maar vind ook niks, en bel ook op rare tijden met nummerherkenning uit enzo maar ze neemt niet op, je hoort steeds die irritante stem "Met Angelique".
Hoewel mijn aankoopbedrag niet schrikbarend hoog is, wil ik toch dat ze aangepakt wordt, dus ga er wel werk van maken!

@ Myvisser: heb jij haar wel eens gesproken over de telefoon?

Mary: Nee, heb vervolgens vaak ingesproken, gebeld met verschillende telefoons, ook zonder een naam te zeggen, maar wordt niet terug gebeld.

Choco99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:22

;(
Hier ook een gedupeerde. Geld overgemaakt, geen spullen ontvangen.

Arthis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:10

hallo

ik heb ook een bestelling geplaatst bij didaan helaas in totaal voor 116,50
heb de rabobank gebeld en die gaven als advies politie inlichten als er meerdere mensen zijn opgelicht
gaan ze er achteraan en kan je misschien zelfs je geld terug krijgen
ik heb ook diversen malen gemaild en gebeld
volgens mijn zijn het oplichters ik heb 4 juli de bestelling geplaatst en niets meer vernomen van ze
ik kan er naar fluiten

Mascha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:51

Hallo Allemaal,

Helaas hier nog een gedupeerde. 25-06-2010 een aantal spullen besteld en betaald ter waarde van zo'n € 80,-

Gisteren heb ik contact gehad met Politie Rijnmond over de mogelijkheden hierin. Het beste is om inderdaad aangifte te doen en hierbij alle gegevens mee te nemen. bewijsje kvk, alle adres gegevens van Didaan waaronder email, telefoonnummer bankgegevens, btw nummer etc etc. Gestuurde en ontvangen mailtjes en bewijs van betaling. Voor hun is het belangrijk dat er ook aangetoond kan worden dat er meerdere gedupeerde zijn.
Bij deze mijn advies/vraag aan jullie om even langs te gaan bij het dichts bijzijnde politie bureau en dit onder hun aandacht te brengen. Hun gaan dan beslissen of ze dit aan kunnen pakken als Oplichting.
Wat naar mijn mening eigenlijk vrij duidelijk is. Mocht dit niets uithalen dan kan dit via de Civiele rechter afgehandeld worden. Hier wordt gezorgt dat je of je spullen of je geld krijgt.

Het gaat mij niet perse om die € 80,- maar meer om eventuele volgende slachtoffers.
Ik heb Didaan gister een laatste email verstuurd met hierin de melding van mijn gewonnen informatie en dat ik aanstaande zaterdag officieel aangifte ga doen. Tenzij ik voor die dag mijn spullen of mijn geld terug ontvangen. Tot nu toe uiteraard geen reactie.

Hopelijk heb ik jullie hiermee opweg geholpen en laten we hopen dat er niet meer mensen in de verleiding komen ook maar iets bij Didaan te bestellen !

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 11:24

klopt. Ik heb inmiddels contact met de dienstdoende beambte.Nadat ik aangifte heb gedaan en antwoord kreeg dat via het OM is vast gesteld dat de aangiftes van oplichting via internet niet in behandeling worden genomen onder de 150,- Met de dienstdoende beambte heb ik de afspraak gemaakt, omdat we toen al met 3 personen waren, om de gegevens te verzamelen en die naar hem door te zetten, dan zal hij over de zaak buigen en hier opnieuw naar kijken en de procedures gaan opstarten.
Mocht hier als nog geen voor ons positief nieuws op komen, dan zullen we moeten kijken om het via een andere weg te moeten doen en dan evt. onze zaken te bundelen, zodat we sterker staan.
Alle gedupeerde hier in de topic heb ik een pb gestuurd met de vraag of zij hun gegevens tezamen met het procesverbaalnummer door te geven. Bijdeze ook de vraag aan jouw of je die ook aan me wil doorgeven, uiteraard via de pb.
Dit moeten we een halt toe roepen voorat er meerdere slachtoffers komen.

Ik raad iedereen aan die zaken heeft gedaan met deze firma om aangifte te doen en contact met mij op te nemen om de procesverbaalnummers door te geven, zodat we dit echt kunnen stopen. Ook al heb je een bestelling gedaan van een laag bedrag, het gaat om het principe, dat je niet via zo'n weg iemand kan en mag oplichten.

Voor verdere vragen staat mijn PB open.

Elisa1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:28

Ola,

ik ben ook belazerd. :(

Mailen worden niet beantwoord, telefoon niet opgenomen.

Omdat je via I-deal banking kunt betalen dacht ik dat ik wel met een betrouwbare firma te maken zou hebben.

mooi niet dus.

Carolyne_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:35

Heb ook begin juli artikelen bij Didaan Horse Equipment besteld. Niets ontvangen. Oplichters zijn het. Website gemaakt maar geen intentie om maar iets te leveren. Heb vandaag aangifte gedaan. Mocht iemand het process-verbaalnummer willen weten kunnen ze emailen naar macsprout@gmail.com
Gr.
Carolyne

rockydublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:43

Didaan is echt zo foute boel. Je snapt niet hoe iemand het voor elkaar krijgt zo'n goed uitziende website zo te verprutsen en ook voor andere zaken een hele slechte ervaring geven aan potentiële klanten . onvoorstelbaar en zo ontzettend laag bij de grond . Iedereen moet hard werken voor zijn centen, en behoord te krijgen waar hij recht op heeft. Staat didaan eigenlijk wel ingeschreven bij de kamer van koophandel?? Anders kun je toch niet een website op deze manier voor elkaar krijgen en hoe zit dat bij de ING die incasseren voor didaan dus min of meer geld verkregen uit "diefstal"want dat is het. Een hele hele slechte reclame dus voor I deal betalingen. Ik ga dit dus nooit weer doen waar dan ook. Ik ben er ook ingestonken voor 50 euro, kost de kop niet maar ik hou wel van rechtvaardigheid. Bestaat die tulpstraat eigenlijk wel en is daar wel een ruitersportzaak. Het wordt tijd voor persoonlijke inspectie> Ik denk er sterk over ook de ING eens te gaan confonteren met deze bonafide klant van hun.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 21:51

ING is op de hoogte, alleen doen zij er niks aan, is een klant van hun, tenzij er daadwerkelijk onderzoek vanaf politie gedaan kan worden , maar daar voor moeten we onze krachten bundelen om aangifte te doen en zie verder mijn verhaal elders hier in dit topic.

Didaan staat netjes ingeschreven bij de KVK. Ook ik dacht het loopt via Ideal dus zal wel veilig zijn. Ik doe vanaf heden ook alleen maar zaken met wedshops die ik al ken en al jaren wat bij bestel.

Ik raad je wel aan om aangifte te doen, zoals ik eerder vermeld heb en onze krachten te bundelen, want ze blijft doorgaan en zou dit graag een halt toe willen roepen.
Mocht je mijn aangifte nummer willen hebben , zodat je die kan vermelden bij het aangifte doen, stuur me een pb.

rockydublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:41

Achter Didaan zit Angelique Hack geb; 9-7-1984 Tulpstraat 34 4142XT Leerdam. Ze heeft een zogenaamd; eenmansbedrijf!!!
Ik denk dat ze alleen een gsm heeft en een computer. En waarschijnlijk hebben wij die met z'n allen betaald. Ik moet zeggen ze heeft het redelijk slim aangepakt. Maar ze is dus wel te achterhalen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 22:01

Iedereen die gedupeerd is, raad ik echt aan om aangifte te doen en alle procesverbaalnummers te verzamelen.

Voor vragen ect. staat mijn pb-box en mailbox openen.

jolandavdbent@kpnmail.nl

samen staan we sterker en krijgen wellicht wel het een en ander voor elkaar.

Ik wil gerechtigheid .... hoop jullie ook en hoop dat ik op jullie medewerking kan rekenen ....

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 17:57

Kwam er achter dat ze wel hyves heeft, helaas afgeschermd.

Choco99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:10

Dan is dit "mevrouw DiDaan Horse Equipment"?

Profiel van kippie1984
Wie ben ik ?

Ik ben Angelique Hack en ik ben 25 jaar. Woon in Leerdam en heb momenteel geen baan.
Ik ben een alleenstaande moeder van een dochtertje ( Daniella ) van 6 maanden. Dit is dan ook mijn trots en het belangrijkste in mijn leven.

Verder heb ik een aantal verschillende banen gehad, alleen nog niet echt iets wat ik de rest van mijn leven wil gaan doen. Nu op dit moment ga ik iets zoeken wat ik van huis uit kan gaan doen vanwege dat ik toch ook van mijn dochter kan gaan genieten en het meeste van haar mee kan maken.

Ik hou van dieren. Heb zelf een hond een australian shepperd een vogel en een konijn. Verder heb ik ook altijd paard gereden en ook een eigen paard gehad. Ik wil dan ook een groot gedeelte gaan schrijven over mijn kind, hoe de opvoeding in het werk gaat en wat het inhoud om een alleenstaande moeder te zijn. En verder wil ik gaan schrijven over dieren wat me toch ook wel bezig houd.

rockydublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:30

Ik heb contact gehad met de kamer van koophandel en die zegt er ook achteraan te gaan en een bureau voor rechtshulp in te schakelen. Ook heb ik vandaag de consumentenbond aan de lijn gehad en rade mij aan TROSradar opgelicht in te lichten en die schijnen dan met hele camera team desnoods erachteraan te gaan.
Verder kun je die Angelique vinden op de site van Bing. Zoek ängelique hack"en dan zie allerlei site's van haar inclusief haar hobby's, en ook haar eigen 06 29313386 de consumentenbond raad iedereen aan ook naar dit nr te bellen. Haar adres en woonplaats kloppen wel. We kunnen haar ook met een bezoekje gaan "vereren"als zij niet heel rap de gedupeerden gaat terugbetalen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 22:18

Helaas heb ik tot op heden nog geen reactie van de mede gedupeerde gehad als het gaat om de aangifte en de procesverbaalnummers.

@ rockydublin, eigen rechter spelen lijkt me geen optie , blijkbaar heeft die Angelique geen behoefte om te reageren om voicemail, maitljes en priveberichten op dr hyves.
Wat alleen nog rest is dan aangifte te doen.

Mijn mailbox staat wagenwijd open voor het ontvangen van de procesverbaalnummers.
Mocht de politie er niet verder uitkomen, dan kunnen we altijd als nog iets van Rader inschakkelen om ons gelijk te halen, desnoods ook de rijdende rechter inschakelen.

Mensen, alleen staan we machteloos, bundel de krachten om sterker te staan.

Carolyne_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:10

Freya schreef:
Helaas heb ik tot op heden nog geen reactie van de mede gedupeerde gehad als het gaat om de aangifte en de procesverbaalnummers.
Heb jou en George het proceverbaal nr. gemaild *D
@ rockydublin, eigen rechter spelen lijkt me geen optie , blijkbaar heeft die Angelique geen behoefte om te reageren om voicemail, maitljes en priveberichten op dr hyves.
Wat alleen nog rest is dan aangifte te doen.

Mijn mailbox staat wagenwijd open voor het ontvangen van de procesverbaalnummers.
Mocht de politie er niet verder uitkomen, dan kunnen we altijd als nog iets van Rader inschakkelen om ons gelijk te halen, desnoods ook de rijdende rechter inschakelen.

Mensen, alleen staan we machteloos, bundel de krachten om sterker te staan.

jurisika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:13

Helaas ben ik ook gedupeerd,ik heb wel een gedeelte geleverd gekregen maar de rest zo nageleverd worden.Wat nu dus 2 maanden is geleden.
Ik heb gebeld,gemaild helaas geen reactie.Ik heb een vriendin die bij de politie werkt die heeft voor mij nog andere
telefoon nummers en mailadres opgezocht maar helaas hier krijg ik ook geen respons op.
Mijn vriendin heeft inderdaad geadviseerd om aangifte te doen zodat je wat sterker staat als ze aktie
gaan ondernemen.
DUS IEDEREEN AANGIFTE GAAN DOEN.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 18:57

Balen jurisika dat ook jij gedupeerd bent. Wel super dat je aangifte gaat doen, zou je mij het nummer van de procesverbaal willen mailen, zodat ik die door kan geven aan mijn contactpersoon binnen het korps Zoetermeer.

Mijn mail adres staat hier in de topic, mocht je die van mij nodig hebben, stuur me even een berichtje.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:48

Hoi Bokkers,

Ik heb als ''collega'' webshophouder Didaan proberen te bellen en ge-emaild, om haar over dit topic te vertellen, en om te vragen of ze jullie verder kan helpen. Helaas krijg ook ik geen contact met haar....

Misschien kunnen jullie het via Horze (fintack) proberen, deze lijkt gezien haar webshop haar leverancier...

mvg, Cynthia
PourCheval

rockydublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:06

En vandaag adverteerd DiDaan al weer op marktplaats bij hoofdstellen. Ik heb marktplaats 2 weken terug al getipt over deze foute website en ook proces verbaal nr doorgegeven. Marktplaats bedankte hiervoor en iedereen die gedupeerd is via marktplaats contact op te nemen met "marktplaats" zodat ze hier niet meer kan adverteren. Ik snap dus niet helemaal dat er nu toch weer advertentie's opstaan bij marktplaats. Heb hun weer een mailtje gestuurd, en hoop dat andere gedupeerden dat ook doen.

Choco99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:12

ER is ook de mogelijkheid om dit bedrijf te vermelden op de site
Opgelichtopinternet.nl.
Het kost even wat tijd, maar dan kunnen aspirant-kopers meteen zien dat dit bedrijf helemaal fout is.