Autotransport, tips gevraagd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Autotransport, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 16:04

Ik moet mijn 4x4 van regio Arnhem naar Katwijk aan Zee vervoeren. Nu zou een autoambulance handig zijn (zo'n aanhanger) ware het niet dat ik dan ook een trekkend voertuig moet huren. Dus ik ben gaan kijken naar verhuur van B of BE oprijwagens. Helaas zijn die lastig te vinden of èrg prijzig (loopt op tot 225 euro pd + km). :\

Wie heeft er een goede tip om mijn auto veilig en voor niet al te veel geld naar Katwijk te krijgen?
Tot nu toe lijkt de enige goede en betaalbare optie inschakelen van www.cartrans.nl
Maar als iemand tips heeft, graag!

pantarhei

Re: Autotransport, tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:43

begrijp ik hieruit dat die niet zelf meer rijdt?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 16:53

Klopt. De cardanas achter is stuk. Dus zelf rijden is geen optie ;)

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:42

Waar is die stuk gegaan? Als de auto nog in de verzekering zit kan je die nog gewoon bellen. Of woon je nu in arnhem en ga je verhuizen?
Als je bijvoorbeeld op bezoek was in arnhem en hij is daar stuk gegaan dan kan je gewoon route mobiel, de anwb of je eigen auto verzekering bellen en die gaan hem dan vervoeren naar katwijk naar een garage van jou keuze.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 17:46

Ik woon bij Arnhem en mijn vader, die de auto gaat maken, in Katwijk aan Zee. Zo ver brengt de ANWB hem niet ;)
En de auto is van 92, dus meer dan een WA verzekering zit er niet op.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:23

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:42

Djilna schreef:
Ik moet mijn 4x4 van regio Arnhem naar Katwijk aan Zee vervoeren. Nu zou een autoambulance handig zijn (zo'n aanhanger) ware het niet dat ik dan ook een trekkend voertuig moet huren. Dus ik ben gaan kijken naar verhuur van B of BE oprijwagens. Helaas zijn die lastig te vinden of èrg prijzig (loopt op tot 225 euro pd + km). :\

Wie heeft er een goede tip om mijn auto veilig en voor niet al te veel geld naar Katwijk te krijgen?
Tot nu toe lijkt de enige goede en betaalbare optie inschakelen van http://www.cartrans.nl
Maar als iemand tips heeft, graag!

Een B-wagen zal niet werken, want dan moet je met auto en lading (= nog een zware auto) onder de 3500 kg blijven, dat gaat nooit lukken. Je zult dus of een C-wagen moeten regelen (met chauffeur?) of een zware trekauto voor een ambulance. Persoonlijk zou ik gaan kijken om het op een vrachtwagen (C-rijbewijs) te doen, dat is het stabielste.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:37

B wagen kan wel met zo´n BE oplegger/aanhanger combi maar of die er ook te huur zijn met ambulance?

Ken je niet iemand van de paarden die een dikke auto heeft en met 2 paards mag rijden?
Jouw auto weegt 1500 kg waarschijnlijk en dan een aanhanger van ik schat 400 kg...?? moet net kunnen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 23:15

Waratje schreef:
Een B-wagen zal niet werken, want dan moet je met auto en lading (= nog een zware auto) onder de 3500 kg blijven, dat gaat nooit lukken. Je zult dus of een C-wagen moeten regelen (met chauffeur?) of een zware trekauto voor een ambulance. Persoonlijk zou ik gaan kijken om het op een vrachtwagen (C-rijbewijs) te doen, dat is het stabielste.

Dat van de B oprijwagen vermoedde ik al wel hoor ;) Dat is meer voor personenwagens. Maar het zou dan geen C maar een BE wagen worden.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 23:18

cissy schreef:
B wagen kan wel met zo´n BE oplegger/aanhanger combi maar of die er ook te huur zijn met ambulance?

Ken je niet iemand van de paarden die een dikke auto heeft en met 2 paards mag rijden?
Jouw auto weegt 1500 kg waarschijnlijk en dan een aanhanger van ik schat 400 kg...?? moet net kunnen

Helaas niet die genoeg mogen trekken. Maar ik denk dat ik anders gewoon cartrans.nl bel. Die hebben redelijke prijzen. In Warnsveld bij de Witte Smid hebben ze wel zo'n BE autotransporter, maar hoe kom ik in Warnsveld :+

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 00:19

Ik heb uit 2 onverwachte hoeken hulp aangeboden gekregen dus we gaan even bekijken wat het handigst is.
Nogmaals bedankt voor het meedenken!