Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JuliaKamm

Berichten: 1373
Geregistreerd: 19-10-11
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 23:28

Sientje schreef:
JuliaKamm schreef:
Hallo,

heeft iemand hier ervaring met het inruilen van je paard bij Jansen van den Hout, kon het niet zo gauw vinden in dit topic, wij zitten er aan te denken om ons paard in te ruilen,

groetjes


Denk dat je, als je iets meer de moeite neemt dit topic door te lezen, meer dan genoeg ervaringen vindt... ;)


OKee dan ga ik dat even doen, had ze al gecontacteerd op de mail

kinel
Berichten: 2188
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:26

Lante schreef:
Niemand hier ooit geld terug gekregen van ze? Geen idee, wij hebben het niet nodig gehad gelukkig.

Wij hebben toen na veel gestechel het geld terug gekregen. Verder info kan via pb.

dintje

Berichten: 67
Geregistreerd: 28-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:03

Werden goed & vriendelijk geholpen, ontzettend leuke pony gekocht. enigste nadeel was dat ons niet verteld was dat deze pony gebreken had aan haar benen & wij dus onze fries in hadden geruild voor haar + 1000 euro bij hadden betaald..

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:51

Ik heb wel mijn geld terug gekregen. Gewoon op je strepen staan. Ook had ik die afspraak van tevoren al gemaakt(wel mondeling, kijk of het op papier kan worden gezet) misschien dat dat helpt. Mijn vader was erbij en toen bleek dat 't niet in orde was heeft ook hij contact opgenomen dat we het paard niet wilde en het geld terug wilde hebben :) zelf heb ik dit ook duidelijk aangegeven, ook dat ik absoluut geen ander paard van daar meer wilde hebben. Geld had ik eerder terug dan het paard was opgehaald, daar heb ik meer moeite voor moeten doen :))

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:39

Dik tevreden met mijn paard zonder terug breng garantie daar gekocht. Was dus een gok; was al een aantal keer terug gekomen daar, dat is eerlijk verteld en ik heb er een super beest aan.

Arankaa

Berichten: 31
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Helmond

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:08

Ik heb mijn paard daar eind augustus gekocht en mijn oude ingeruild.
Zijn goed geholpen en heb echt een heel fijn paardje.
Vriendin van mij heeft er laatst ook een nieuw paard gekocht en haar oude ingeruild, die is een paar terug geweest omdat er net niet stond wat ze zocht, doen ze helemaal niet moeilijk over.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:40

Het verbaast me echt hoevaak ik hier lees, paard terug gebracht...
Dit komt toch helemaal niet zo veel voor dat je een paard kort na aankoop weer terug gaat brengen? Alleen bij verborgen gebreken.
Hoe kan het dat dit verhaal steeds weer terug komt over deze stal?

En toch vind ik een auto wel een heel ander idee dan een paard, een auto is vaak te repareren door onderdelen te vervangen. Een paard met een blessure kan hier levenslang last van hebben, daar kan niet even een pees vervangen worden oid...

Dit nog buiten de emotionele waarde die een paard met zich meedraagt en een auto (over het algemeen) niet.

Anoniem

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:42

Daar komt ook nog eens bij dat JvdH die paarden die kapot zijn als goed verkoopt. Een slimme koper komt er op tijd achter, een naief persoon of mensen met weinig kennis misschien niet.

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:21

Ik heb 'm terug gedaan aangezien ik door eigen da wilde laten keuren en dit ook thuis heb gedaan. Flink afgekeurd, dus weer terug. Vraag me soms nogsteeds af hoe 't met het paard is afgelopen..

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:25

Joolien schreef:
Daar komt ook nog eens bij dat JvdH die paarden die kapot zijn als goed verkoopt. Een slimme koper komt er op tijd achter, een naief persoon of mensen met weinig kennis misschien niet.


En dat is nou precies waarom de paarden daar vaak worden geruild, in de hoop dat ze eindelijk een goede treffen. Dit komt ook omdat jvdh niet scheutig is met geld terug. Kennis van me heeft pas met het 3e paard er 1 getroffen die niks mankeerde.

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:38

Er staat daar een paard te koop waar ik interesse in heb. Naar verluidt is dit paard ook al een paar keer 'bij een nieuw baasje' geweest en weer terug gekomen.
Ik zou graag in contact komen met zo'n tijdelijk nieuw baasje, voor het hele verhaal over het paard. Mag uiteraard per pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:42

Dees schreef:
Er staat daar een paard te koop waar ik interesse in heb. Naar verluidt is dit paard ook al een paar keer 'bij een nieuw baasje' geweest en weer terug gekomen.
Ik zou graag in contact komen met zo'n tijdelijk nieuw baasje, voor het hele verhaal over het paard. Mag uiteraard per pb.

Ik ben wel nieuwsgierig welk paard dit is. Lesklantje van mij heft daar ook laatst een paard bijna gekocht, maar toch op t laatste moment afgezegd omdat ze twijfelde.

Babootje

Berichten: 26335
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:09

De doorsneeprijs bij JvdH ligt op 5000. De ingeruilde paarden keuren ze zelf niet, dus weten ook niet wat "erin" zit als de oude eigenaar ze dat niet vertelt. Ze lopen dus ook het risico dat ze zo'n paard dan terugkrijgen, maar er gaan er veel "over de toonbank" dus dat risico nemen ze gewoon.
En idd teruggenomen paarden - waarvan ze dus weten dat er wat mis mee is - gaan gewoon weer op de site.
Onder het mom van "die en die veearts keurt altijd onze paarden af".
De verkapte "garantie" (verkapt, want dat is gewoon de wettelijk verplichte consumentenkoop termijn op verborgen gebreken) geeft een misplaatst gevoel van vertrouwen.
Paard terugbrengen is altijd lastig, je geld terug (tenzij je het zo vooraf hebt afgesproken) lukt meestal niet of na heel veel weerstand. Niet altijd staat er dan ook een andere naar je zin.
Mijn ervaring is, dat het ze toch heel vaak lukt om een paard met gebreken te verkopen. De nieuwe eigenaar brengt zo'n paard niet altijd terug omdat ze er inmiddels aan gehecht zijn.
En er zijn toch nog heel wat mensen die naief zijn en zonder keuring kopen omdat ze "garantie" krijgen.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:58

Ik heb zelf ook goede ervaringen met ze hoor

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:48

sensibel is idd of het past bij de koper, maar daar hoort een goede verkoper ook rekening mee te houden een nitwit geef je geen riller mee, maar ik ben met een kennis meegeweest die best kan rijden, maar door leeftijd voorzichtig is geworden, eerste staakte thuis, 2de had een raar hupje in de gangen, wat we bij het bezichtigen helemaal niet zagen en de derde nou die bokte me toch eng, heb er een keer voor haar opgezeten maar dat verkoop je toch niet aan een ouder iemand, dat we de vorige eigenaar (uit het paspoort) opbelden bleek dat daar al een jaar niemand meer op had gezeten, instructie durfde er ook niet meer op en JvdH bleef volhouden dat ie dat nog niet eerder had gedaan, na de vorige 2 rampen snap je dat die meteen na 3 dagen terug ging en geld terug wilden

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:51

Volgens hun site/fb
Wijziging Samenwerking Jansen van den Hout

Na een lange samenwerking tussen Bart Jansen en Dirk van den Hout is er besloten ieder zijn eigen weg te gaan.
Dit houdt in dat Bart Jansen de werkzaamheden in Haghorst voort zal zetten.
Voor al uw vragen kunt u Bart of zijn partner Kim ten alle tijden bellen op de nummers Bart: 06-10906016 Kim: 06-41584447.
Bij geen gehoor of in gesprek kunt u altijd een sms of watss app bericht achterlaten die zullen wij dan zo spoedig mogelijk beantwoorden.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:58

Dees schreef:
Er staat daar een paard te koop waar ik interesse in heb. Naar verluidt is dit paard ook al een paar keer 'bij een nieuw baasje' geweest en weer terug gekomen.
Ik zou graag in contact komen met zo'n tijdelijk nieuw baasje, voor het hele verhaal over het paard. Mag uiteraard per pb.

Welk paard? Ik ken er 3 die er momenteel staan.

Evelienepien

Berichten: 3306
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:51

:wave: Maik :D !
Tja, ben blij dat ik op dit moment geen enkel paard van hen meer ken :o

Heb er in het verleden toch wel " moeite" mee gehad dat paard 1 bij ons werd afgekeurd ( en ja, zij zullen deze da best kennen omdat het in de buurt is). Paard 1gaat weer, komt paard 2 ( die met moeite werd goedgekeurd ivm jonge leeftijd). Vervolgens hoor ik dat paard 1 op een manezie staat, waar hij niet feschikt voor bleek te zijn. Paard 2 vegon na half jaar rijden serieus te sukkelen. Vervolgens komt paard 1 mij weer ter ore, gewaarschuwd en jawel, weer afgekeurd...
En weer terug natuurlijk...
Paard 2 is na jaar ingeslapen na verschillende zadels, osteo, middeltjes, da etc bleek toch niet aan leeftijd te liggen.
Dit zijn maar 2 paarden en gelukkig is er 1 van na de hemelse weide!
Maar vraag me wel af " hoe vaak " kan een door verschillende da's afgekeurd paard, door verkocht worden? Zeker omdat zo'n beest gewoon niet bekwaam is als rijpaard.
Snap de handel ( ook vergelijk met auto's) maar wanneer is het nog diervriendelijk in zo'n situatie?
Masr datvgebeurd bij meer handelaren en is een andere discussie!

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:41

Ik vraag me af of Bart het redt zonder Dirk.

Ik heb er een gezonde merrie gekocht trouwens destijds. Is 2x rontgenologisch gekeurd, 100 procent in orde.

Wat ik me afvraag: hoe eengrote hekel heb je aan je paard als je hem via de handel inruilt voor een andere? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 10:38

Wij hebben onze haflinger destijds ingeruild omdat wij hem zelf niet verkocht kregen (toch geruime tijd te koop gestaan) tenzij aan handelaars die c.a. de slachtprijs boden. Bij JvdH hebben we er toch een goede prijs aan inruil voor gekregen (c.a. onze vraagprijs) waardoor we toch maar besloten voor de inruil te gaan. Hierbij heb ik duidelijk aangegeven dat ik contact met de nieuwe eigenaar op prijs stelde. Achteraf gezien zou ik nooit meer een pony of paard inruilen. Ik vraag me nu nog steeds af wat er destijds met mn pony gebeurt is.. :(

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:20

Heel veel verschillende ervaringen met JvdH, paarden gekocht/op proef gehad, paarden aan hun verkocht. Zal niet zeggen dat het allemaal goede ervaringen waren, maar je moet er zelf gewoon een beetje goed bij na blijven denken.
Als een paard daar al lang op de site staat..niet aan beginnen. Je kunt het beste daarnaartoe rijden en kijken wat er staat, de fijne paarden zijn namelijk vaak binnen een dag weg en komen niet eens op de site te staan. Verder ALTIJD laten keuren voor aankoop door eigen dierenarts!
Ik heb nu nog een 3 jarige merrie van ze, daar gekocht als jaarling, de fokker heeft vanwege zijn leeftijd de hele boel verkocht aan JvdH, beestje heeft ook niet op de site gestaan, met zo'n verhaal durf ik het dan wel aan.
Maar een paard kopen wat al wat ouder en gereden is, moet je naar mijn mening daar eigenlijk al niet aan beginnen.

Dit is mijn merrie nu trouwens, net zadelmak.

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:39

Fijn dier Arrielle! Soms staan dieren op het oog nog niet lang op de site maar hebben ze er al wel 3 maanden ervoor gestaan en zijn ze op proef geweest of weer terug gebracht.. Kennisje had er een paard gekocht bleek blind te zijn aan 1 oog en oog 2 zou kunnen volgen. Dier terug staat de volgende dag weer vrolijk op de site zonder aanvullend verhaal.

Babootje

Berichten: 26335
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:42

Leuk beest Arielle. Tja het probleem nu juist bij JvdH is dat er meer mensen komen voor de gereden paarden dan voor de ongereden paarden. En ook bij de ongereden paarden staat soms een "rotte appel". Noem bijvoorbeeld een veelbelovend paard dat normaal voor 20.000 of meer naar Amerika zou kunnen worden verkocht, maar omdat ie ocd heeft of een HKO klasse 3 of 4 voor 3500 bij JvdH terecht komen.
Ik zou een paard dat daar vandaan komt - gereden of ongereden - altijd! En dan zeer uitgebreid keuren. Rug etc. alles erop en eraan. Want ook hele goede paarden staan daar in de regel niet zomaar.
Maar dat is niet alleen zo bij JvdH maar bij alle handelaren met zogenaamde "snelle handel".

Je kunt bijvoorbeeld denken een goed paard te hebben gekocht, maar er naar enkele jaren achter komen dat het toch niet zo'n goed paard was (als ie artrose krijgt op iets wat je van te voren op de foto al had kunnen zien).

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:09

Tjah het kan ook goed gaan..m'n schimmeltje was te klein gebleven voor de fokker, heb ik ook voor heel weinig kunnen kopen bij een 'sneller handelaar', niet gekeurd of niks, nu een van m'n fijnste paarden die ik ooit gehad heb. (en toevallig dit jaar wel een keer op de foto laten zetten en 100% in orde).

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:03

Moderatoropmerking:
Ik heb verschillende offtopic berichten moeten verwijderen. Dit topic is bedoeld voor je ervaringen met Jansen van den Hout, niet voor discussies over andere onderwerpen. Hier kan een apart topic voor worden geopend.
Graag weer ontopic :)