Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:09

Ik denk dat het sowieso niet ten goede komt als dit soort zaken hier openlijk besproken worden wanneer er mogelijk rechtzaken aanstaande zijn.

Zelf ook slechte ervaringen, paarden meegeven die helemaal niet geschikt zijn voor de eigenaren. Ben je als eigenaar misschien ook naief, maar dan moetj e niet gaan verkondigen dat je het beste met je dieren en klanten voor hebt.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:35

Fijn om dat te weten dat het tegenwoordig zo gaat op bokt.
Je mag dus wel negatieve ervaringen op bokt plaatsen maar de tegen partij mag niet het verhaal van de andere kant toelichten. Die moet maar gewoon zijn mond houden.

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:36

felicity schreef:
Fijn om dat te weten dat het tegenwoordig zo gaat op bokt.
Je mag dus wel negatieve ervaringen op bokt plaatsen maar de tegen partij mag niet het verhaal van de andere kant toelichten. Die moet maar gewoon zijn mond houden.


Ze mogen heus wat zeggen maar denk dat het verstandiger is om dat niet te doen. Ze maken het alleen maar moeilijker voor zichzelf (denk ik dan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:39

felicity schreef:
Fijn om dat te weten dat het tegenwoordig zo gaat op bokt.
Je mag dus wel negatieve ervaringen op bokt plaatsen maar de tegen partij mag niet het verhaal van de andere kant toelichten. Die moet maar gewoon zijn mond houden.

Idd, je kunt het nooit voor iedereen goed doen, dus wijselijk is om hier niet te diep op in te gaan. natuurlijk hebben ze alle recht om betichtingen te weerspreken, maar dat komt niet altijd in hun voordeel.

Hidalgo24

Berichten: 725
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Rsd

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:24

Het is idd niet echt slim om als bedrijf te reageren. Dit kan nadelig werken maar toch is het ook goed om 2 kanten van een verhaal te horen, maar het blijft een verhaal en wij waren er niet bij. Dus kunnen we daar ook niet echt over oordelen.

Maar zo is er natuurlijk overal wel wat, en dat is het risico van een handelstal! Ik heb ook ooit een paard gekocht bij een handelstal waar heel veel over te doen was, maar het was een super leuk paard en is niet verkocht wegens gezondheidsredenen of wat dan ook.

anouk97x

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-10-11

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:45

Top stal vind ik dit werdt vriendelijk behandeld ze kejen naar wat het beste paste en ben nog steeds heel blij met de

Evelienepien

Berichten: 3306
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:16

felicity schreef:
Fijn om dat te weten dat het tegenwoordig zo gaat op bokt.
Je mag dus wel negatieve ervaringen op bokt plaatsen maar de tegen partij mag niet het verhaal van de andere kant toelichten. Die moet maar gewoon zijn mond houden.

Sorry dat ik het zeg maar zoals ookal door MarjanB werd aangehaald, staan er hier in dit topic bijna alleen maar succesverhalen ( door het strenge modgebruik).
Nu komen er andere verhalen naar voren en is het " allemaal" negatief en is dit bokt!

Helaas is dat het leven ...
Zowel + als - verhalen.

En of het slim is om als bedrijfzijnde hier te reageren?
Dat is een ander verhaal ...

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:59

Haha, slimmerikken, hier met modder gaan gooien als ernog een zaak loopt, wat een verstand, pffff!
Moraal van het verhaal, het heeft altijd 2 kanten! En het is niet aan ons om te beoordelen wie er gelijk heeft, laat een rechter dat maar doen.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:10

Elke handelstal gaan negatieve verhalen over de ronde en elk mens maakt fouten. Uit ervaring weet ik dat veel mensen zich voordoen als op en top paardenmens en dan moet zo'n handelaar maar weten dat dit in de praktijk tegen valt? Een paard waar ik lekker mee buiten rij in het bos kan in andermans beleving wel onhandelbaar zijn. Paardenhandel is gewoon lastig en dan met name de snelle handel in het goedkopere segment.

Als je naar een dergelijke stal gaat is het heel belangrijk iemand mee te nemen die veel verstand van paarden heeft (ook al denk je dat je zelf al heel wat weet, 2 zien meer dan 1). Daarnaast moet je realistisch zijn over je eigen mogelijkheden. Dan moet je het paard nog goed laten keuren (en als je dat niet doet gewoon accepteren dat je dat risico neemt en achteraf niet zeuren op bokt of waar dan ook maar) en het paard grondig uitproberen. De geschiedenis zoveel mogelijk achterhalen is vaak helemaal niet zo moeilijk als je de naam en de afstamming hebt. Even KNHS bellen voor sportresultaten, KWPN voor keuringsresultaten, googlen, Bokt zoekfunctie gebruiken, fokker bellen, vorige eigenaar etc etc. Mogelijkheden te over. De kans dat je dan nog voor verassingen komt te staan is dan aardig kleiner geworden.

Sam1993
Berichten: 8
Geregistreerd: 02-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:30

Lante schreef:
Elke handelstal gaan negatieve verhalen over de ronde en elk mens maakt fouten. Uit ervaring weet ik dat veel mensen zich voordoen als op en top paardenmens en dan moet zo'n handelaar maar weten dat dit in de praktijk tegen valt? Een paard waar ik lekker mee buiten rij in het bos kan in andermans beleving wel onhandelbaar zijn. Paardenhandel is gewoon lastig en dan met name de snelle handel in het goedkopere segment.

Als je naar een dergelijke stal gaat is het heel belangrijk iemand mee te nemen die veel verstand van paarden heeft (ook al denk je dat je zelf al heel wat weet, 2 zien meer dan 1). Daarnaast moet je realistisch zijn over je eigen mogelijkheden. Dan moet je het paard nog goed laten keuren (en als je dat niet doet gewoon accepteren dat je dat risico neemt en achteraf niet zeuren op bokt of waar dan ook maar) en het paard grondig uitproberen. De geschiedenis zoveel mogelijk achterhalen is vaak helemaal niet zo moeilijk als je de naam en de afstamming hebt. Even KNHS bellen voor sportresultaten, KWPN voor keuringsresultaten, googlen, Bokt zoekfunctie gebruiken, fokker bellen, vorige eigenaar etc etc. Mogelijkheden te over. De kans dat je dan nog voor verassingen komt te staan is dan aardig kleiner geworden.




Ik heb al in een eerder bericht gezegd dat ze zowel klinisch als rontgenlogisch ( benen ) gekeurd is.. Waarom val je me zo aan? Ik vertel gewoon mijn verhaal, en jij noemt het zeuren.. Artrose heeft niks met onhandelbaar of slecht rijden te maken! Zoals ik al zei had ze enorm veel pijn. En ik had mensen mee, en het paard was toen erg braaf en gekeurd ( behalve van haar rug waren er geen foto's gemaakt ) zulke dingen kun je niet zien aan de buitenkant, dat heet nou een verborgen gebrek ;-) en ja ik weet dat als je bij een andere handel stal een paard koopt of particulier dat ze je net zo goed kunnen bedonderen, maar toevallig is het bij mij bij Jansen van den hout gebeurt. Ik zeg er ook bij dat je er gewoon goede paarden vandaan kunt halen. Als jij daar een goede ervaring hebt en een fijn paard vandaan hebt is dat toch gewoon prima? Maar ga dan geen andere zo de grond in stampen omdat die toevallig een slechte ervaring hebben, en dat dat allemaal maar aan ons zelf ligt.. Ik kies hier ook niet voor en probeer een paard altijd zo goed mogelijk te observeren en ook door andere die er verstand van hebben, laat het paard keuren en ga voor de koop zo vaak mogelijk kijken en rijden, meer kan je als koper niet doen toch? En ja ik had het idee dat ze er van af wisten. Als mensen nog iets willen weten, mag je dat altijd vragen natuurlijk.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 08:08

Ik zeg het in het algemeen en stamp niemand de grond in, maar geef juist tips. Er zitten meer mensen in dit topic dan jij alleen meid! als jij je door mijn tips aangevallen voelt dan vind ik dat jammer.

Babootje

Berichten: 26335
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:21

Je kunt het ook anders bekijken Lante, namelijk zoals de wet dat doet. Ingevolge de wet, is de handelaar de professional en moet hij op de hoogte zijn van "het product" dat hij verkoopt. Nu kan de handelaar ook niet "in" het paard kijken, Maar een handelaar een paard dat hij inruilt zelf niet keurt, koopt hij daarmee een risico. Een "bedrijfsrisico" als je dat zo zou willen noemen. dat moet ie ook niet zeuren als ie een keer een paard weer terugkrijgt, dat niet goed blijkt te zijn.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:32

Dat is zo, maar bij mijn weten mag een paard ook gewoon geruild worden daar. Bij een particulier kan je ook pech hebben. Paardenhandel is gewoon lastig. Daarom bovenstaande tips,daar kan je vaak al veel ellende mee voorkomen. En ik val hier niemand aan, het is in het algemeen.

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:41

Kunnen ruilen is iets anders dan geld terug krijgen

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:56

Niemand hier ooit geld terug gekregen van ze? Geen idee, wij hebben het niet nodig gehad gelukkig.

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:04

Lees het verhaal van Samira nog eens zou ik zeggen. Dat is een werkwijze.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:17

EEN werkwijze of DE werkwijze?

Ik ga nooit af op één ervaring en ik lees ook een ander verhaal?
Natuurlijk, waar mensen werken worden fouten gemaakt en ik was er in het verhaal van Samira niet bij. Ik kan hier dus niet over oordelen, daarom enkele tips en toekomstige klanten die dit topic vinden moeten zelf maar weten wat ze ermee doen en of ze er wat mee doen.
Mijn ervaring is wel goed. En ken meer mensen die er goede ervaringen mee hebben, dus het kan ook goed gaan. Je moet ook een beetje geluk mee hebben als je een paard koopt, waar dan ook (de grootste ellende heb ik gehad met particuliere verkoop).
Ik hoop dat het in het geval van Samira netjes en naar tevredenheid van alle partijen op een paardwaardige manier opgelost kan worden. Succes voor alle partijen.

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:36

Ik ken ook een paard die daarheen gegaan is, die koper heeft echt een leuk paard gekocht, mankeerde niets maar eigenaar wilde er snel vanaf om persoonlijke redenen.
Daartegenover staan wel minimaal 10 krukken van paarden die ik gezien heb.

Ik zeg EEN werkwijze Lente. Heb jij hier een verhaal gezien van iemand die zijn geld volledig terug gekregen heeft? Ik heb wel heeeeeel veel verhalen gelezen die weggegumd zijn hier.

BenteCamora
Berichten: 3
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: EenoornWereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:55

Stal Jansen van den Hout is opzicht wel goede handelaar.Niet alles klopt daar,want wij hebben een keer een pony gehad als proef die blijkbaar iets misvormden bij de hoef die ze wouden door verkopen voor €4000,- . Maar zoals dingen vragen heb ik mee gemaakt, dan was er een paard terug gegaan en wou een vriendin hem kopen, heeft hij daar nooit gestaan dat de ouden eigenaar en de manege zeggen dat hij daar heeft gestaan. Als nog zijn er leuke paarden en pony's daar!

ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 08:09

Maar laten we eerlijk wezen.
Welke werkwijze hun ook hebben.
En wat voor verstand de mensen ook hebben die daar na toe gaan.
Als een paard of pony niet goed is en als deze stal ze dan toch verkoopt dan ben je al niet goed bezig vind ik.
En als een paard terug komt met bepaalde klachten ze gaan gewoon weer op internet voor een dik bedrag.
En ja iedere verhaal heeft 2 kanten.
Maar valt het je dan niet op dat dit al vele malen vaker is gebeurd dat mensen dezelfde klachten hebben over hun.
Of liegen ze dan allemaal.


En als mensen er juist geen verstand van hebben dan help je ze juist extra goed.
En als je eerlijk bent kijk je dan zelf ook mee van dit paard past wel of juist niet

Babootje

Berichten: 26335
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:58

Handelaren werken in principe allemaal hetzelfde. Er wordt vertrouwen gewekt met het geven van "garantie", terwijl die garantie gewoon de wettelijke consumentenkooptermijn is. Een sigaar uit eigen doos dus.
Als een paard bij een handelaar is aangekocht, en dan een verborgen gebrek blijkt te hebben kan het vaak wel terug. Maar moet je dan wel bij de handelaar een andere uitzoeken vaak met nog flink bijbetalen.
Terwijl het wettelijk zo is geregeld dat als het paard een verborgen gebrek heeft het teruggenomen moet worden waarbij de verkoper wel in de gelegenheid gesteld wordt om een ander vergelijkbaar "produkt" te leveren. Nu is dat bij de aankoop van een kast natuurlijk veel makkelijker, maar feitelijk is het zo als de verkoper geen ander passend en vergelijkbaar paard heeft staan, dat hij dan gewoon het aankoopbedrag moet terug geven.
Let wel, persoonlijk ben ik voor aankopen bij een handelaar. Dat biedt je namelijk nog wel wat meer garantie dan aankoop bij een particulier. Dan sta je met een verborgen gebrek toch vaak met lege handen, zeker als het gebrek zich pas na een maand of 3 openbaart. Maar je moet je rechten en plichten goed kennen.
Het is ook altijd aan te raden, ook bij een handelaar, een verkoopcontract te sluiten, waarin je een aantal ontbindende voorwaarden opneemt. Dat is vooral ook belangrijk als je bijvoorbeeld een bomproof paard zoekt en het paard dat jij hebt meegenomen dat niet blijkt te zijn. Neem je eigen verkoopcontract mee, waarin je ook afspreekt dat je je geld terugkrijgt als het paard niet conform hetgeen je hebt gekocht blijkt te zijn.
Dat kan - ook bij JvdH - als je het maar van te voren vastlegt in een koopcontract. Een kennisje van mij heeft idd bij JvdH gewoon haar geld terug gekregen. Ging wel met enig "gemor" maar ja, het stond gewoon op papier.
Dus omschrijf goed waar het paard aan moet voldoen:
- verkeersmak of bomproof?
- trailer laden?
- geen stalondeugden
- zonder gebreken
- geschikt voor de sport
En belangrijk: leg vast wat er gebeurt, als het paard niet conform is aan 1 van de bovenstaande gebreken. Bijvoorbeeld dat bij het aanbieden van een nieuw vergelijkbaar "produkt" de handelaar de kosten voor het keuren betaalt en dat er geen prijsverhoging is.
Let erop dat de consumentenkoop termijn pas ingaat als het paard volledig is overgegaan naar de nieuwe eigenaar: dan pas is de koop gesloten.

Let wel: bovenstaande tips gelden niet alleen voor JvdH maar voor iedere handelaar waar je een paard wilt gaan kopen.
Als je vermoed dat het paard dat je hebt gekocht iets mankeert, ga dan zo snel mogelijk naar de veearts (wacht niet eerst een paar weken tot vanzelf overgaat). En laat meteen goed uitzoeken wat het dier mankeert.
De antedateringstermijn van veel gebreken is vaak maar kort.

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 06:53

IKbenEllen schreef:
Ik ken ook een paard die daarheen gegaan is, die koper heeft echt een leuk paard gekocht, mankeerde niets maar eigenaar wilde er snel vanaf om persoonlijke redenen.
Daartegenover staan wel minimaal 10 krukken van paarden die ik gezien heb.

Ik zeg EEN werkwijze Lente. Heb jij hier een verhaal gezien van iemand die zijn geld volledig terug gekregen heeft? Ik heb wel heeeeeel veel verhalen gelezen die weggegumd zijn hier.



Ik heb wel mijn geld terug gekregen, vrij snel zelfs nog! Paard stond nog en ik had het geld al. Daarna hebben ze wel zonder het van tevoren te laten weten het paard opgehaald van stal..

Babootje

Berichten: 26335
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:56

Ik kom nog zoveel mensen tegen die dat niet weten. Ik kom ook nog vaak genoeg mensen tegen die zomaar, zonder keuren een paard kopen. Geen idee wat er allemaal mee mis kan zijn. Breek me de bek niet open...
Zulke klanten zien handelaren natuurlijk nog het liefst :D Eer die erachter zijn dat ze bedonderd zijn, is de consumentenkooptermijn alweer voorbij. Ook komt het vaak voor dat mensen een paard niet meer terug doen omdat ze er inmiddels gek mee zijn.
Daarbij komt ook dat het voeren van een rechtszaak - als ze het erop aan laten komen - duur is. En je heb nooit garantie dat je hem wint, zeker niet als de zaak niet heel duidelijk ligt. Dat is gewoon lastig. En dat weten de meeste handelaren wel.
Dus belangrijk: zoveel mogelijk "op papier" afspreken.

_SantOs_

Berichten: 1369
Geregistreerd: 21-10-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:47

Hier tot 3 maal toe slechte ervaring met JVDH.

1.
Eerste keer kijken hebben we 2 paarden proef gereden. Eerste paard hadden we zelf uitgekozen, leuke 7 jarige ruin. Schat van een beest. Tweede paard hadden hun geadviseerd maar totaal niet geschikt voor ons. Paard was Z2, heel sensibel en heet. Terwijl we om een koele kikker hadden gevraagd.

Uiteindelijk voor de 7 jarige ruin gekozen. Paard was pas gekeurd maar hebben zelf ook nog laten keuren (klinisch en gerontologisch de benen). Paard had een periode stil gestaan kwamen we na een week of 2 achter omdat zijn conditie slecht was. We hebben langzaam opgebouwd maar na 2 maanden begon het gezeur al.. hij was chagrijnig en begon aan te vallen. Week later had hij zwarte urine. Dierenarts vele malen bij geweest maar ze konden niks vinden, ook niet in het bloed. Injecties geven was een hel, ze hebben er met 4 man aangehangen omdat hij zo door het lint ging. Hij heeft een week op pijnstillers gestaan en we hadden een heel ander paard.. het was duidelijke, dit paard had pijn.
We hebben hem 4 maanden na aankoop naar Utrecht gebracht met de opdracht "Begin maar vooraan en kijk wat er mankeert". Ze zijn na zijn rug gestopt.. Atrose in zijn hals, ataxie en rugwervels beschadigd.
We hebben contact opgenomen met JVDH die zeiden dat we hem mochten inruilen, paard zo naar een natuurreservaat gaan in België. Contact gehad met vrienden in België en op google gezocht, er is helemaal geen natuurreservaat in België! Toen we JVDH hiermee confronteerde gaven ze toe dat paard daarvoor half jaar op rust had gestaan bij hun en door de oude eigenaar 'wegens omstandigheden' uit de sport was gehaald.
We hebben om meer ellende te voorkomen het paard uit zijn lijden verlost (hadden hem toen 5 maanden). We hadden hem ook terug kunnen brengen maar we waren veel te bang dat hij net zoals daarvoor op het land gedumpt zou worden en daarna met pijnstilling weer verkocht zou worden.

2.
Zijn daarna nog een keer wezen kijken voor eventueel nieuw paard. Dat was een chaos. Hadden meerdere paarden willen bekijken. Op gegeven moment een merrie die ons wel wat leek.. maaaaaar daar kon maar 1 ruiter op. De reden bleef vaag maar het kwam er op neer dat de rest dat beestje niet kon handelen. Wilde de papieren + keuringsrapport van een paard zijn en niks klopte. Kregen het paspoort van paard B., keuringsrapport van paard D. en de cd met foto's van paard G. De heren waren steeds zoek, uiteindelijk na niemand te hebben gevonden en een uur wachten zijn we maar weg gegaan.

3.
Later met vrienden nog mee wezen kijken naar een paard. Dan ging zoals ons tweede bezoek. Verkeerd paspoort, keuringspapieren en werden behandeld alsof we oud vuil waren.

_____

Paarden verkopen waarvan je weet dat ze niet goed zijn. Het voorliegen over wat ze met het terug genomen paard zouden doen. En de slechte behandeling..
Nee ik heb geen goed woord over voor die gasten :n

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:53

Paarden gaan via de achterdeur weer weg of naar een andere handelaar of naar een particulier.

Moet zeggen dat ik nu een handelaar heb gevonden die wel betrouwbaar is en ook echt zegt wat ze doen. Ze geven zelf ook aan dat je beter bij een handelaar kan kopen omdat je als consument dan meer rechten hebt dan kopen bij een particulier.