Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marii93
Berichten: 44
Geregistreerd: 07-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 17:33

maikeltje schreef:
Marii93, is dat die 14jarige merrie die je er vandaan hebt gehaald? Dat dier waar je een topic over hebt geopend?


Ja dat is die ja,, maar ik heb haar niet meer.
Het ging van kwaad tot erger die merrie was niet helemaal lekker in dr kop.
Ik heb haar in mogen ruilen voor een ander paard ;)
En daar ben ik wel gelukkig mee.

ghashira

Berichten: 444
Geregistreerd: 03-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:34

ik ga zaterdag bij stal janssen van den hout kijken en rij daarvoor helemaal van belgie naar nederland. In belgie heb je gewoon niet zulke stallen waar je zo'n groot aanbod paarden hebt en ze kan proberen :op proef krijgen enz.
Bij particulieren krijg je de hele geschiedenis, hoor ik hier..mja, daar heb ik toch mijn eigen mening over. ... er zijn heel wat mensen die ook aardig durven en kunnen liegen en de slechte dingen gaan ze heus ook niet vertellen.

Ik heb gebeld , maar kreeg antwoordapparaat, dirk heeft me nadien nog 2x weergebeld (verbinding viel telkens weg).. en was erg vriendelijk en nam de tijd om te luisteren naar mijn verhaal en specifieke eisen naar een paard toe. Dus qua klantvriendelijkheid vin dik het wel ok. tot hiertoe.

Anoniem

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 08:44

Nou succes en laat hem keuren bij een eigen DA zou ik zo zeggen..

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:01

Succes met het kijken. Inderdaad (net als overal) het paard door een onafhankelijke DA laten keuren. En probeer heel nuchter te zijn in de proefperiode. Als het paard niet bevalt (om welke reden dan ook), doe het dan direct terug. Als je je meteen aan een paard gaat hechten, dan zit je straks misschien met een paard dat niet naar je wens is (op gedrag of medisch), en waar je veel kosten aan kunt maken. Door er nuchter in te staan kun je veel beter kijken of het echt een geschikt dier voor je is, en haal je er wel een voordeel uit van het kunnen testen van meerdere paarden.

Dit is vooral voor professionele kopers (bijvoorbeeld voor manege) een groot pluspunt. Een paard terugbrengen aan een particulier zal bijna nooit gaan, en veel handelaren hebben niet het aanbod in aantallen dat JvdH heeft.

Er komen daar naast miskopen ook echt fijne paarden vandaan, je ogen open houden en je goed laten adviseren is echt wel heel belangrijk.

YvonnevanD
Berichten: 26
Geregistreerd: 26-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:08

Ruim 5 jaar geleden ben ik bij Janssen van den Hout geweest. Zij waren toen heel eerlijk tegen mij. Ik zocht een rustig recreatiepaard om regelmatig een buitenrit te maken, zij vertelden dat zij zo'n paard op dat moment niet hadden. Dus, dat vind ik erg eerlijk. Ik heb toen een paard gekocht bij een ander en zij hebben mij toen een paard verkocht die wel heel braaf is, maar ca. 10 jaar ouder blijkt te zijn als op zijn paspoort stond. Het paspoort zelf was in elkaar geflanst en bestaat eigenlijk niet. Ze zeggen nu dat ze dat niet wisten, dus geef mij dan maar Janssen van den Hout, die waren toen tenminste eerlijk en kenden hun paarden. Hopelijk zijn ze in dat opzicht niet veranderd.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 12-09-13 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd, dit topic gaat niet over andere bedrijven.

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:26

JvdH heeft, zoals je dat noemt, "snelle" handel. Van de paarden die daar worden ingeruild weten ze ook het fijne niet van. En keuren doen ze zelf niet, logisch ook want voor een 1000 euro ga je niet keuren. Je loopt dus wel enig risico, maar het voordeel is dat als je niet tevreden bent het paard ook gemakkelijk terug kan.
Je kunt daar prima een recreatie of recreatief sportpaard kopen, maar voor een echt goed sportpaard moet je daar niet zijn. Wel een aantal regels in acht nemen, zoals laten keuren bij je eigen DA. Wordt ie niet goedgekeurd, dan meteen terugbrengen en niet nog aanmodderen om te kijken of het goed komt. Je hebt maar een half jaar de tijd om een paard terug te kunnen brengen op verborgen gebreken.
Maak een koopovereenkomst op papier en omschrijf daar een aantal zaken duidelijk in, zoals je wensen met betrekking tot het paard, bijvoorbeeld braaf, verkeersmak, trailermak, geen stalondeugden etc.
Regel ook in je koopovereenkomst wat er gebeurt als het paard toch niet conform de verwachting is. Vaak willen ze je dan een ander paard laten kiezen, maar wat als er net niets staat dat naar je zin is? Dan moet je wel je geld terug kunnen krijgen. Dat soort dingen moet je echt van te voren regelen dat scheelt een hoop discussie achteraf.

Olena1
Berichten: 10
Geregistreerd: 22-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 09:50

Wij zijn ook van Belgie en hebben er twee fijne paarden vandaan. Ze stellen trouwens zelf een kontrakt op met alle wensen en voorwaarden erin. Dat je er geen goed sportpaard vandaan kunt halen daar ben ik het helemaal niet mee eens, je moet wel wat langer zoeken en er meer dan 1 op proef nemen maar wij hebben er een super dressuurpaard vandaan en een hele toffe Tinker. Geef ons maar JVH inplaats van een particulier met mooie verhaaltjes, die wil namelijk meestal ook maar 1 ding zijn paard zo snel mogelijk verkopen en als er achteraf problemen zijn heb je hier in Belgie geen enkel recht meer of je moet al naar de rechtbank.
Veel succes en neem je tijd dat is daar geen enkel probleem.

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:22

Olena1 schreef:
Wij zijn ook van Belgie en hebben er twee fijne paarden vandaan. Ze stellen trouwens zelf een kontrakt op met alle wensen en voorwaarden erin. Dat je er geen goed sportpaard vandaan kunt halen daar ben ik het helemaal niet mee eens, je moet wel wat langer zoeken en er meer dan 1 op proef nemen maar wij hebben er een super dressuurpaard vandaan en een hele toffe Tinker. Geef ons maar JVH inplaats van een particulier met mooie verhaaltjes, die wil namelijk meestal ook maar 1 ding zijn paard zo snel mogelijk verkopen en als er achteraf problemen zijn heb je hier in Belgie geen enkel recht meer of je moet al naar de rechtbank.
Veel succes en neem je tijd dat is daar geen enkel probleem.


Het ligt er misschien aan wat jouw definitie is van een goed sportpaard en die van mij :D
Natuurlijk kun je er best een leuk paard kopen maar ik heb het over kwaliteit lichte tour en hoger. Kopers die dat soort paarden zoeken gaan niet naar JvdH

Olena1
Berichten: 10
Geregistreerd: 22-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:07

Wij hebben het geluk gehad om toch een paard daar te vinden dat zeker de capaciteiten heeft om op hoger niveau te geraken, bij de 3 vorige eigenaars was hij heel vervelend wat Dirk ons eerlijk verteld heeft maar we hebben besloten om hem toch te proberen en het klikt heel goed, makkelijk is hij niet maar hij heeft ongelofelijk goede gangen en is heel werklustig. Hij heeft ook bij Tinneke Bartels gestaan maar daar heeft hij ook zijn ruiter afgegooid. We hebben ook kontakt gehad met de vorige eigenaar die heel blij is dat het bij ons wel lukt omdat hij het zonde vond om dat paard laten verloren te gaan maar bij hem stond hij regelmatig op zijn achterbenen uit protest, mijn dochter is er terug helemaal opnieuw mee begonnen met geduld en zonder druk en nu loopt hij fantastisch
Laatst bijgewerkt door Olena1 op 12-09-13 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:09

En op welk niveau rijden jullie nu met het paard?

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:43

vonneke schreef:
En op welk niveau rijden jullie nu met het paard?


Ben ik ook wel benieuwd naar.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:44

Moderatoropmerking:
Dit topic is bedoelt om ervaringen uit de eerste hand te delen. Andere vragen en/of discussies graag via privébericht of op een ander gedeelte van het forum. Bedankt alvast.

MarjanB

Berichten: 16545
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:45

Ik heb mijn merrie ook bij JVDH vandaan. Ik heb haar nu 2,5 jaar. Het is echt een goed dier maar het heeft enorm veel tijd gekost om haar fijn te krijgen. Ik ben nu pas weer gestart, er zit nog veel spanning in op concours maar ook dat gaat goed komen. Foto's staan in profiel. Denk dat echt goede paarden er met een reden staan, niet makkelijk te rijden en dat kost veel tijd. Heb je dat en wil je die moeite nemen dan kan je er best wat vinden. Zou wel door je eigen DA laten keuren.

jolanda20
Berichten: 1373
Geregistreerd: 28-08-07

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:38

Er staan inderdaad best leuke en goedlopende paarden tussen. meestal zijn die paarden wel snel verkocht.
Het is en blijft een handelsstal. Ik heb toch wel een aantal paarden gezien waarbij een rijtechnisch probleem is ze hebben een apart karakter. De goeie zijn zo weg. Spandeer 100,- euro voor een keuring.

ghashira

Berichten: 444
Geregistreerd: 03-01-10

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:28

ben er helaas vandaag niet geraakt wegens ziekte en ga ziek geen 4 u rijden en dan nog ziek n paard testen. Maar ik denk idd dat je er wel een goed recreatiepaard kan vinden, wat ik dus zoek/zocht, voor paarden op echt hoog niveau moet je mss elders zijn, maar dan moet je ook beseffen dat d eprijzen anders liggen. Dirk heeft me gezegd wat de prijscategorie bij hun is voor het type paard dat ik zoek en dat lijkt me heel eerlijk. Topsportpaarden vindt je wrsch niet echt in handelsstallen. Het is en blijft een soort "winkel", maar zolang die mensen het met hun volle hart doen en er eerlijk in blijven, zie ik niet in wat ht probleem is. je kan tenslotte nog ruilen en hebt 6 maanden garantie!!! dat heb je in belgie of bij n particulier sowieso niet. een klik met n paard moet er altijd zijn, een superpaard voor mij is wrsch een rotte knol voor een ander..

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:15

Leg dan wel vast dat je geld terug krijgt indien paard niet bevalt. Niet dat je dan verplicht bent daar een paard uit te zoeken.

car_kid
Berichten: 3
Geregistreerd: 30-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:29

geen hele goeie ervaringen
we hadden paard gekocht en waren heel blij met hem. tot dat we der achter kwamen dat hij ons een ziek paard had verkocht. het contract was al verlopen dus konden niks meer. we kwamen er achter toen hij in de beging van de zomer zijn wintervacht verloor en steeds dunner werd. we gaven hem toen extra voedsel en pulp en hadden een maand later de dierenarts er bij gehaald want hij werd nog steeds niet dikker. Ze zij dat zijn nieren niet goed werkten en dat dit al heel lang speelt. ik mocht niet meer springen en wedstrijden rijden van de dierenarts wat ik heel erg vond. we waren toen terug gegaan naar Jansen van den hout en hij zij dat wij ons paard verwaarloost hadden hij zou een week bij hem staan en als hij dan niet dikker werd gingen we verder praten. vervolgens had hij zijn dieren arts gebeld en zij dat wij ons paard verwaarloos hadden
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 01-11-13 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Niet neutraal gedeelte verwijderd.

sophianemo

Berichten: 796
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:37

Ik ben er niet zo tevreden over, ik zag daar een leuke vos ruin. Volgens hun een goed karakter enz enz... Maar aangezien ik hiervoor een heel gemeen paard heb gehad heb ik de fokker gebeld. Hij zei meteen niet kopen! Het paard heeft een heel raar karakter en kan heel gemeen bokken.. Dus ik ben er niet tevreden mee.

mika11

Berichten: 11122
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:45

Waarom bel je de fokker als je een paard gaat bekijken?
Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Of het moet om een 3 jarige gaan die rechtstreeks van de fokker af komt?
Maar dan is het nog een groen paard, die je zelf nog verder moet opleiden.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:49

sophianemo schreef:
Ik ben er niet zo tevreden over, ik zag daar een leuke vos ruin. Volgens hun een goed karakter enz enz... Maar aangezien ik hiervoor een heel gemeen paard heb gehad heb ik de fokker gebeld. Hij zei meteen niet kopen! Het paard heeft een heel raar karakter en kan heel gemeen bokken.. Dus ik ben er niet tevreden mee.

Misschien weten zij dat ook helemaal niet. Het is niet voor niets een handelsstal.
Daarnaast, hoe weet je dat je de fokker 100% kunt vertrouwen?

Norton
Berichten: 446
Geregistreerd: 29-04-06
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:56

Paarden kunnen ook veranderen in de handen van mensen die ze wel begrijpen. Dus een paard met een beetje vreemd karakter kan bij de een, een drama opleveren, terwijl de ander er mee kan lezen en schrijven. Niet elke ruiter is even handig met karakterpaardjes. Paarden zijn dieren dus ja ze kunnen gemeen bokken, steigeren en rennen of stilstaan.

Kopen vanuit de handel (ook JvdH) is geen groter risico dan particulier. Keuren moet je altijd laten doen ook bij 1000 euro kan er vast wel een klinische keuring van 100 euro bij.

Mensen moeten ook leren een om een paard te kopen voor het doel wat ze ermee voor ogen hebben. Een overijverig hyper schrikachtig paard is geen recreatiepaard en flegmatiek niet snel onder de indruk paard is geen sportpaard.

ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:00

ik wil toch even 1 ding kwijt.
wij komen ook vaak bij een paardenhandelaar en ook wel meerder (staan allemaal bij ons in de buurt van stal).
en hun zeggen ook ik ga altijd uit van de oude eigenaar zijn woord. als die zegt dat een paard braaf is dan zeg ik dat ook weer door aan de nieuwe verkoper.
maar er zijn ook zat mensen die het verhaal heel wat mooier maken dan het is want de handelaar koopt het paard zo zonder wat te zien en noem maar op dus die gaat van de eigenaar zijn verhaal uit.
en nee keuren doen zij niet en zij hopen ook dat de eigenaar dan eerlijk is geweest en hopen ook dat hun zelf met eigen ogen zoveel mogelijk kunnen zien,
maar goed er zijn natuurlijk altijd handelaren die niet eerlijk zijn,

wij hebben jvdh wel een paar keer aan de telefoon gehad erg vriendelijke mensen en helpen je goed aan de telefoon,
alleen vind ik dat je erg weinig paard of pony krijgt voor je geld ik vind ze nogal duur en dat zij mijn moeder toen ook van wat een hoge prijzen hahahah.
tegen ons vertelde hij dat hij begon bij 2000 euro en of het nou 18 jaar is of een haflinger of fjord die haast niks kan (en ook niet de mooiste) daar begon het mee.
en hij zij wil je wat leukers dan beginnen de prijzen bij 4000 a 5000 euro en wij vroegen niet eens om een topper.

en ik vind voor het zelfde geld ergens anders gewoon meer kwaliteit dan wat hun aanbieden.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 30-10-13 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ervaring die niet uit de eerste hand is verwijderd.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:03

Ben er zelf ook meerdere keren geweest, maar vond er toen niks leuks tussen staan. Ben achteraf wel blij dat ik daar geen paard heb gekocht, is toch niet helemaal mijn ding. Als je inderdaad in je hoofd houdt dat het een handelsstal is kun je er best met een leuk paard vertrekken. En laten keuren!!!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 30-10-13 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ervaring die niet uit de eerste hand is verwijderd.

jokee95
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:45

Opzich wel goede ervaring met de stal.
Vorige maand wezen kijken met een vriendin, je word echt super ontvangen en je mag ook op je gemak rondkijken en uit proberen. Voor mij zat er eerst niet zoveel tussen tot mijn oog op een 6 jarige ster merrie viel. Ze hadden haar niet uitgekozen bij mij omdat ik eigenlijk een betrouwbaar paardje zocht waar ik zo op weg kon rijden en zei daar volgens de stal hulp niet helemaal aan voldeed. (Ze denken daar dus wel om wat jij wil en wat bij jou past) Nou wij verder kijken maar was niet echt iets waar ik van op keek. Toen toch maar die merrie proberen omdat ze me vanaf het begin al aansprak. Eerst werd ze even ingereden waar ook wel bleek dat ze wat fris was maar daarna ik erop. Ik was gelijk verliefd, wat een super gangen had dat paard en wat had ze een mooi koppie. Afspraken gemaakt en toen is ze bij mij op proef geweest. Ze was een half jaar geleden nog klinisch en röntgenologisch gekeurd zeiden ze. Thuis heb ik haar door mijn eigen dierenarts laten keuren en klinisch kwam ze er moeiteloos door heen. Helaas werd ze röntgenologisch afgekeurd op iets wat een andere dierenarts ook zeker had moeten zien. Daar ging mijn droompaardje weer terug naar stal jansen van hout.
Ik zelf zou er niet meer naar terug gaan maar dat komt meer door de lange afstanden die ik er voor maak en als een paardje dan bij thuiskomst word afgekeurd is dat toch wel zuur.

dees21
Berichten: 121
Geregistreerd: 01-11-06
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:28

car_kid schreef:
geen hele goeie ervaringen
we hadden paard gekocht en waren heel blij met hem. tot dat we der achter kwamen dat hij ons een ziek paard had verkocht. het contract was al verlopen dus konden niks meer. we kwamen er achter toen hij in de beging van de zomer zijn wintervacht verloor en steeds dunner werd. we gaven hem toen extra voedsel en pulp en hadden een maand later de dierenarts er bij gehaald want hij werd nog steeds niet dikker. Ze zij dat zijn nieren niet goed werkten en dat dit al heel lang speelt. ik mocht niet meer springen en wedstrijden rijden van de dierenarts wat ik heel erg vond. we waren toen terug gegaan naar Jansen van den hout en hij zij dat wij ons paard verwaarloost hadden hij zou een week bij hem staan en als hij dan niet dikker werd gingen we verder praten. vervolgens had hij zijn dieren arts gebeld en zij dat wij ons paard verwaarloos hadden




Het paard is zeven maanden bij jullie geweest!!! Het paard is in goede conditie bij ons weggegaan. Fotos geven weer dat het paard eerder te dik is als te mager, goed in de vacht zit en bespiering had.

Het paard is bij zijn vorige eigenaar ingezet voor de marathon wagen, en recreatief gebruik.

Nadat jullie te kennen gaven dat het paard vanalles zou mankeren hebben we aangeboden, breng hem maar naar ons. Laat ik ook de dierenarts erna kijken. Deze kon inderdaad niks anders vast stellen als dat het paard het niet te best gehad had.

Jullie hebben een bloed onderzoek laten doen waar niks specifieks naar voren kwam, een mestonderzoek gaf aan dat er veel zand in zat en iets wat wormenei.

Jullie hebben het paard bij ons geleverd, slechte conditie. Op een voorijzer. Dus we hebben de hoefsmid erbij gehad want ja een ijzer is niet fijn! WIj lopen ook op 2 schoenen.

We hebben het paard goed gevoerd, onbeperkt hooi,, lucerne, meusli. Helaas lustte het paard geen pulp.??

Hebben het paard ontwormd op advies van onze dierenarts.

Jullie hebben zelf te kennen gegeven aan de telefoon dat het paard zeer intensief ingezet werd. Jullie hebben het paard gestald bij gaby verhoeven en zij mocht hem ook gebruiken voor de lessen. Ook hebben jullie hem zelf gebruikt, weer terug beleerd vd kar. Noem maar op. Erg intensief gebruik dus. Als je dan niet voert naar behoefte komt het inderdaad voor dat een paard vermagerd.

Maar carneval kid was niet zomaar vermagerd. zelfs de gehele bespiering was verdwenen. Hij was in mijn ogen gewoon kapot gereden. Het paard heeft zowat een maand bij ons op stal gestaan, is zeker veel aangekomen. Andere pensionklanten die op dezelfde stal stonden kwamen ook een paard kopen bij ons en zagen het paard staan.

Ze wisten niet wat ze zagen, zoveel dikker dat hij was geworden. Paarden zijn bij ons geen chipnummers. We moeten er onze boterham mee verdienen.

We verzorgen de paarden zo goed als we kunnen, de hoefsmid komt elke week een hele dag, de tandarts komt geregeld, de dierenarts indien dit nodig is. Op verzorging en voer besparen we niet.

Maar paarden die al zeven maanden niet meer tot ons bezit zijn, daar is on s helaas niets te verwijten. De verzorging valt onder jullie hoede of onder die van de pensionstal.

Daar jullie ook geen greintje waardering konden opbrengen voor onze goede zorgen voor het paard, hebben we hem na ca 4 weken weer terug gebracht. Mocht ie weer dag en nacht op de zand wei. Dat gaat ons aan het hart. We verkopen de paarden, maar gunnen ze een goed huisje.

Ik hoop dat hij nu goed gevoerd wordt, niet meer zo intensief ingezet wordt en zowel dan voldoende fatsoenlijk voer krijgt.

Je zegt dat je niks met het paard kan, maar in je profiel wat je aanmaakt staat dat je er mee springt, er mee buitenrijdt en hij voor de kar gaat. Dus denk dat je ons graag in slecht daglicht wilt zetten maar een verhaal heeft twee kanten. Dus hier mijn verhaal.