Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sarah25
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:50

Sarah25 schreef:
Ja mijn vader is helaas alleen in het weekend thuis, en wil natuurlijk mee.
Nou kunnen we vrijdag wel, misschien is het een idee om heel vroeg 's morgens rond een uur of 8/9 (ik zeg maar wat) te gaan kijken omdat de meeste mensen dan nog later komen en ik de eerste ben zeg maar?
Mag je dan ook wel bijvoorbeeld 5 paarden zelf poetsen opzadelen etc? en dan zal er toch wel 1 bij zitten..

Ik bedoel liever een paar paarden meer uitproberen, als 1 te weinig of niet?

splenius

Berichten: 1108
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:55

Sarah25 schreef:
Sarah25 schreef:
Ja mijn vader is helaas alleen in het weekend thuis, en wil natuurlijk mee.
Nou kunnen we vrijdag wel, misschien is het een idee om heel vroeg 's morgens rond een uur of 8/9 (ik zeg maar wat) te gaan kijken omdat de meeste mensen dan nog later komen en ik de eerste ben zeg maar?
Mag je dan ook wel bijvoorbeeld 5 paarden zelf poetsen opzadelen etc? en dan zal er toch wel 1 bij zitten..

Ik bedoel liever een paar paarden meer uitproberen, als 1 te weinig of niet?


Je kan daar verschillende paarden proberen maar dan wel op eigen risico. Laat het paard altijd voor rijden
door iemand daar op stal. Ga niet zo maar op een vreemd paard zitten ook al zeggen ze dat die braaf is.

En vaak genoeg mee gemaakt dat ik met mensen kom voor een paard en ja die is net verkocht!!!!

Obvious
Berichten: 466
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:58

Vorige week heeft een kennis van me daar een paard gekocht en heeft nu voor zekerheid proefperiode verlengt tot 4 weken i.p.v 2
Is op zich netjes en ze heeft ook gegevens van oude eigenaar gekregen waar ze contact mee kon opzoeken.
Drukke stal diverse paarden en ga vooral proefrijden.

Sarah25
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:58

Ja idd niet dat ik er al bij het opstappen afgebokt word (heb ik al meegemaakt)
voorrijden moeten ze de paarden wel inderdaad, dat is dus het vevelende aan handelsstallen dat ze de paarden natuurlijk zo snel mogelijk weg willen hebben en dat je komt en het paard er al niet meer is is echt erg!

Sarah25
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:00

Obvious schreef:
Vorige week heeft een kennis van me daar een paard gekocht en heeft nu voor zekerheid proefperiode verlengt tot 4 weken i.p.v 2
Is op zich netjes en ze heeft ook gegevens van oude eigenaar gekregen waar ze contact mee kon opzoeken.
Drukke stal diverse paarden en ga vooral proefrijden.

Hoop dat wij dat ook krijgen, 4 weken.
Dat zou echt handig zijn, en dat het perfecte paardje er is natuurlijk.
Als we er nou gaan kijken, en het met 1 paard super klikt.. brengen ze hem dan ook?
We hebben wel een auto met aanhangerkoppeling maar geen trailer! En 3 uur rijden met trailer is ook niet niks..

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:02

Sarah, je hebt ook wel handelaren die tijd voor je maken. Een van onze paarden komt bij een handelaar vandaan. Die had echt alle tijd voor ons. De paarden waar we belangstelling voor hadden kregen we eerst los te zien, vervolgens op stand en in stap en draf op het harde. Vervolgens voorgereden en m'n dochter kreeg alle tijd om de paarden uit te proberen. Vervolgens waren we beiden bij de keuring aanwezig, is het paard thuisgebracht en heeft de betrokken handelaar nog gezellig een kopje koffie gedronken en ons zadel op het paard gepast. O ja, we kregen ook garantie, zwart op wit. Overigens heb ik van JvdH ook gehoord dat ze weinig tijd voor je hebben.

Bij de particulieren waar ik paarden heb gekocht heb ik nooit een contract gekregen en is het paard ook nooit gebracht. Laat staan garantie. Daarbij heb ik bij particulieren vaak paarden met gebreken gezien waarbij de eigenaar zijn best deed het gebrek te verdoezelen.

Heeft je vader wel ervaring in de paarden? Ben benieuwd waarom hij vindt dat je beter bij een particulier een paard kan kopen.

Sarah25
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-03-11

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:11

Hij heeft geen ervaring met paarden laat staan het kopen van paarden, dat maakt het allemaal ook zo moeilijk.
Plus dat wij al een slechte ervaring gemaakt hebben (met particulier!)
Wij hebben iemand nodig die ons helpt, maar dat is ook lastig want ik zou zo 1 2 3 niemand weten

Obvious
Berichten: 466
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:12

Sarah25 schreef:
Obvious schreef:
Vorige week heeft een kennis van me daar een paard gekocht en heeft nu voor zekerheid proefperiode verlengt tot 4 weken i.p.v 2
Is op zich netjes en ze heeft ook gegevens van oude eigenaar gekregen waar ze contact mee kon opzoeken.
Drukke stal diverse paarden en ga vooral proefrijden.

Hoop dat wij dat ook krijgen, 4 weken.
Dat zou echt handig zijn, en dat het perfecte paardje er is natuurlijk.
Als we er nou gaan kijken, en het met 1 paard super klikt.. brengen ze hem dan ook?
We hebben wel een auto met aanhangerkoppeling maar geen trailer! En 3 uur rijden met trailer is ook niet niks..


Haar paard hebben ze opgehaald en de nieuwe gebracht maar dan betaal je volgens mij alleen km vergoeding maar weet niet zeker hoor.

Sarah25
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:12

Mijn moeder heeft nog minder ervaring en die weet echt helemaal niks van de paarden, en wil er ook niks van weten.
Me vader gaat overal met mee heen kijken, en doet zijn best een beetje mee te 'doen' maar kent verder niks.

Sarah25
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:14

Sarah25 schreef:
Obvious schreef:
Vorige week heeft een kennis van me daar een paard gekocht en heeft nu voor zekerheid proefperiode verlengt tot 4 weken i.p.v 2
Is op zich netjes en ze heeft ook gegevens van oude eigenaar gekregen waar ze contact mee kon opzoeken.
Drukke stal diverse paarden en ga vooral proefrijden.

Hoop dat wij dat ook krijgen, 4 weken.
Dat zou echt handig zijn, en dat het perfecte paardje er is natuurlijk.
Als we er nou gaan kijken, en het met 1 paard super klikt.. brengen ze hem dan ook?
We hebben wel een auto met aanhangerkoppeling maar geen trailer! En 3 uur rijden met trailer is ook niet niks..


Haar paard hebben ze opgehaald en de nieuwe gebracht maar dan betaal je volgens mij alleen km vergoeding maar weet niet zeker hoor.[/quote]
Vergoeding is logisch, dat is echt handig!

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:43

Jep klopt ik heb em laten brengen en ze hebben de oude opgehaald, 50ct per km geloof ik.. Verder door je eigen DA laten keuren vind dat ze het bij mij allemaal heel netjes oplossen tot nu toe :) Toch Obvious ;)? Daarnaast gewoon zelf ogen en oren openhouden, je ziet snel genoeg of een paard dikke benen oid heeft en vraag gewoon naar het verhaal over een paard. En gewoon zeggen wat je zoekt en dan laten ze je alleen paarden zien die daaraan voldoen. Goedkoop vind ik ze zeker niet maar goed heb ook wel een wat duurdere smaak ;)

Sarah25
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:05

Ja ik denk dat wij ook wel zien, welk paard geschikt is en zo op het eerste oog niks mankeert.
Kunnen jullie is op de site kijken, hoe vinden jullie Zidane? en Bernadine (omdat die zo leuk kan springen ook erg geschikt) ik wil een allround, braaf paard.
Alleen weet ik niet of Bernadine niet een beetje te groot is.. ik ben zelf ca 1,68 hooguit 1,70.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:10

Ik ken een aantal paarden die er vandaan komen en die er heen gegaan zijn en ze zijn wel eens bij ons op stal geweest. Hele aardige mensen en heb geen 1 slecht verhaal gehoord.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:18

Voor elke handelstal geld, klinisch en rontgelogisch keuren. Ik heb meer dan eens gehoord dat hun paarden vaak bemerkingen op foto's hebben of een verborgen gebrek. Ben zelf ooit gaan kijken naar een 3 jarige ruin. Deed wat raar met zn achterbenen. Was volgens hun wat stijf. Na 5 min los, liep hij zo kramperig achter als maar zijn kan in stap en na het aanstappen telkens. Net of hun niet hadden gezien dat dat beest krampentrekt...

dees21
Berichten: 121
Geregistreerd: 01-11-06
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:21

splenius: waarom de gehele tijd zo negatief? Je gaat er wel naar toe? Terwijl je er maar weinig goede woorden over hebt. ?

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:22

Sarah25 schreef:
Ja ik denk dat wij ook wel zien, welk paard geschikt is en zo op het eerste oog niks mankeert.
Kunnen jullie is op de site kijken, hoe vinden jullie Zidane? en Bernadine (omdat die zo leuk kan springen ook erg geschikt) ik wil een allround, braaf paard.
Alleen weet ik niet of Bernadine niet een beetje te groot is.. ik ben zelf ca 1,68 hooguit 1,70.


Bernadine heb ik gezien en die was niet zo heel braaf! Als je een braaf paard zoekt moet je niet op een foto afgaan, gewoon vragen wat ze hebben staan.. Gewoon eerlijk in zijn als je een hele brave wilt en wat je zelf kan qua rijden..

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:23

_Zsazsa_ schreef:
Voor elke handelstal geld, klinisch en rontgelogisch keuren. Ik heb meer dan eens gehoord dat hun paarden vaak bemerkingen op foto's hebben of een verborgen gebrek. Ben zelf ooit gaan kijken naar een 3 jarige ruin. Deed wat raar met zn achterbenen. Was volgens hun wat stijf. Na 5 min los, liep hij zo kramperig achter als maar zijn kan in stap en na het aanstappen telkens. Net of hun niet hadden gezien dat dat beest krampentrekt...


Dat geldt ook voor als je bij een particulier koopt. Die kunnen je ook een paard verkopen met een verborgen gebrek.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:29

klopt, maar ik weet dat er bij hun nogal geregeld 1 tussen zit die iets mankeert. En dat word gewoon afgedaan met dat ze dat niet wisten. En dat zou ook nog kunnen tuurlijk. Maar ik hoor vaak iets teveel negatieve verhalen. Met name met de rontgelogische keuringen.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:31

Daar ben je als koper toch zelf bij?

Je hebt zelf ook onderzoeksplicht en laten keuren is altijd een aanrader.

ARhythmical
Berichten: 482
Geregistreerd: 08-04-08
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:36

Toen ik erheen belde met de vraag of een bepaalde pony die ze te koop hadden staan, geschikt zou zijn voor dochter van 11 jaar met spierdystrofie ( wel m dressuur) zei hij eerlijk dat de betreffende pony niet wat was, hij noemde wel twee andere en nodigde uit te komen kijken en nog voor ik verder vroeg vertelde hij meteen dat ik de pony desnoods niet 2 maar 4 of zelfs 6 weken mee kon krijgen, niet eens eerst betalen!
Hij kwam zeer prettig over en hij vertelde zeker voor een kind met een handicap een geschikte pony op proef mee tegeven voor langere tijd.
We zijn echter voor we de reis daarheen gingen maken eerst nog particulier bij iemand gan kijken, deze pony was zo wat we zochten dat we geen afspraak meer bij JvdH hebben gemaakt, anders waren we er zeker gaan kijken.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:40

Er staat een schimmeltje op de site, Velona. Mijn dochter heeft haar drie jaar geleden geprobeert toen ze ergens anders te koop stond, maar mijn dochter had geen klik met haar. Ik vond dat wel jammer, want het was (toen) wel een leuk dier. Leuk voorbeengebruik, braaf, ook goed springen. Ook best een leuk papier, wel een piephak, maar daar was de prijs ook naar.

Sarah, wel aardig dat je vader met je mee gaat kijken terwijl hij zelf niks met paarden heeft. Zo te horen doet hij wel zijn best. Ken je verder echt niemand die eventueel met je mee kan? Er is een boek wat gaat over het (ver)kopen van paarden. Misschien heb je daar wat aan?
Laatst bijgewerkt door Sammyoo op 15-05-11 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:40

Wij hebben 2 paarden op stal die er vandaan komen. Allebei brave, gezonde, leuke paarden.

Sarah25
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:10

MarjanB schreef:
Sarah25 schreef:
Ja ik denk dat wij ook wel zien, welk paard geschikt is en zo op het eerste oog niks mankeert.
Kunnen jullie is op de site kijken, hoe vinden jullie Zidane? en Bernadine (omdat die zo leuk kan springen ook erg geschikt) ik wil een allround, braaf paard.
Alleen weet ik niet of Bernadine niet een beetje te groot is.. ik ben zelf ca 1,68 hooguit 1,70.


Bernadine heb ik gezien en die was niet zo heel braaf! Als je een braaf paard zoekt moet je niet op een foto afgaan, gewoon vragen wat ze hebben staan.. Gewoon eerlijk in zijn als je een hele brave wilt en wat je zelf kan qua rijden..

Wat deed ze dan? Hoop stiekem dat ze dat toch wel is..
Nee ik ga niet alleen uit naar foto maar ze leek me daar wel geschikt, maar ik ga zeker ook aangeven wat ik kan en wat ik zoek.
Ik zoek een braaf paard, daarmee bedoel ik een lief en geen gemeen beest zeg maar.

Sarah25
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:13

Sammyoo schreef:
Er staat een schimmeltje op de site, Velona. Mijn dochter heeft haar drie jaar geleden geprobeert toen ze ergens anders te koop stond, maar mijn dochter had geen klik met haar. Ik vond dat wel jammer, want het was (toen) wel een leuk dier. Leuk voorbeengebruik, braaf, ook goed springen. Ook best een leuk papier, wel een piephak, maar daar was de prijs ook naar.

Sarah, wel aardig dat je vader met je mee gaat kijken terwijl hij zelf niks met paarden heeft. Zo te horen doet hij wel zijn best. Ken je verder echt niemand die eventueel met je mee kan? Er is een boek wat gaat over het (ver)kopen van paarden. Misschien heb je daar wat aan?

Velona ja precies, die leek me ook wat!
Ja lief he :D Gelukkig maar, want aan me moeder heb ik niks.
Ik denk dat ik mijn half zus maar is ga opbellen, zij heeft echt ervaring genoeg! Ook met het kopen van paarden etc.
Alleen spreek ik haar nooit..

ZarcoTje

Berichten: 2061
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:16

Hay ik meld me hier even :)

Ik ga morgen naar de stal bellen om te vragen of ze paarden te koop hebben binnen mijn budget, zo ja dan ga ik normaal gezien woensdag eens enkele paarden rijden en zien of er wat voor mij tussen zit :)

Zover ik het hier heb gelezen zijn er verschillende meningen over.
Zit ik hier goed voor een goed wedstrijdpaard met veel potentie ?
En vooral een braaf paard, door vele rodeo's bij mijn vorige paard ben ik mijn vertrouwen kwijt geraakt en ik zoek een paard waar ik mijn vertrouwen weer mee kan opbouwen :)