Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miiejs
Berichten: 1830
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Xxxxx

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:46

Ik heb er ook een paardje vandaan en ben erg blij en tevreden over hoe het allemaal verlopen is!!!

En over dat er paarden daar gebracht worden waar niet meer opgereden mag worden oid wat ik hier boven las, de vorige eigenaar zou dat misschien ook wel verzwegen kunnen hebben... Mijn paardje wat ik daar ingeruild heb werd ook niet nagekeken oid kon hem er zo in een box zetten, hij is 100% gezond en had ik ook aan hem verteld maarja.. is iedereen zo eerlijk als een paardje iets zou mankeren het vertellen?!

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:15

Er zijn waarschijnlijk veel paarden die er staan omdat hun eigenaar er vanaf wou.
Particulier verkopen ging misschien niet omdat een paard een (rij technisch) probleem heeft.
Dan is inruilen wel handig, je bent van het paard af, en hopelijk vind je een leuk paard terug.

Maar de kans is dus groot dat je een paard vindt die ook op die stal is beland omdat iemand er vanaf wou.

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:02

Ik heb daar ook een paard vandaan en daar ben ik nog steeds gelukkig mee. Heb haar al 3 jaar nu. Moet zeggen de service is goed, bevalt je paard niet dan mag je hem zonder problemen terug brengen. Heb haar ook door me eigen DA laten keuren. En tuurlijk zitten en rotte appels tussen dat zit denk wel op veel stallen.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:52

Vandaag zijn we er weer geweest, om opnieuw een paard te zoeken voor mijn stalgenoot.
Eerst kregen we een paard te zien die erg mager was, had nog voer in de bak maar wilde niet eten.
Het paard zou een klein beetje krampig op stal zijn. Maar toen het paard op de poets plaats stond was het net of hij een soort eleptische aanval kreeg, zo krampig was hij. Al zijn benen stonden strak en zijn hele lijf stond te schudden. Zag er vreselijk uit. Die zou het dus sowieso niet worden.
Mijn stalgenoot heeft wel een paard op proef meegenomen. Dat lijkt idd een mooi braaf paard en goed gereden. Dus ik hoop dat zij nu een leuk paard heeft gevonden.

vosjess

Berichten: 44
Geregistreerd: 16-01-11

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:55

Ben er 1 keer geweest, en op het eerste gezocht zag het er netjes uit... totdat we beter keken. Kregen een haflinger om te proberen die helemaal opgezet was op de buik... bleek geen water te hebben (misschien een lastige pony?) en daarna nog twee kreupele. Toen waren we er klaar mee en zijn naar huis gegaan. Heb er ook wel goede verhalen over gehoord, maar dit was onze ervaring..

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:16

Er zullen ook wel goede paarden tussen staan, anders kan zo'n handelsstal toch niet bestaan?
De meisjes die er werken, hebben het wel heel erg druk met zoveel paarden.
Het paard dat wij terugbrachten had een rit van 2 uur in de trailer gehad en was nat van het zweet.
Hij ging in de stapmolen met een fleece deken om uit te stappen.
Maar toen wij 3 uur later naar huis gingen, stond hij nog steeds in de stapmolen.

liess1
Berichten: 430
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:19

begrijp sommige verhalen niet zo goed, als je ergens gaat kijken op een handelsstal en er staan kreupele, magere,trillende zieke paarden op stal zonder water enz... dat je daar dan nog een ander paard meeneemt! Ik begrijp best dat er ook goede paarden verkocht worden, maar een paard wat niet gezond is kan je toch niet te koop aanbieden? of zie ik dat nu verkeerd? En dan als het paard later niet bevalt dan breng je het toch gewoon weer terug...het is toch geen kledingstuk ofzo waar je op uitgekeken bent...

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:44

liess1 schreef:
begrijp sommige verhalen niet zo goed, als je ergens gaat kijken op een handelsstal en er staan kreupele, magere,trillende zieke paarden op stal zonder water enz... dat je daar dan nog een ander paard meeneemt! Ik begrijp best dat er ook goede paarden verkocht worden, maar een paard wat niet gezond is kan je toch niet te koop aanbieden? of zie ik dat nu verkeerd? En dan als het paard later niet bevalt dan breng je het toch gewoon weer terug...het is toch geen kledingstuk ofzo waar je op uitgekeken bent...


Toch is dat wat veel mensen zoeken, denk ik.
Afgelopen zaterdag ging mijn stalgenoot het paard halen wat ze dan vandaag heeft teruggebracht.
Het scheen er ontzettend druk geweest te zijn, heel veel mensen die paarden kwamen kijken en uitproberen.
Zij moest zelfs lang wachten voor ze haar konden helpen.
Er zijn natuurlijk ook mensen met een probleempaard die ze aan niemand kwijt kunnen.
Deze ruilen ze dan in bij jansenvandenhout, en die biedt ze weer te koop aan.

S_Evelyne

Berichten: 1028
Geregistreerd: 16-02-10

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:51

Het was maar een opmerking hoor, over dat zuur kijken. Beetje off-topic.. oke, maar 't was niet bedoeld om de stal af te zeiken oid. Heb zelf totaal geen ervaring met deze stal.

dees21
Berichten: 121
Geregistreerd: 01-11-06
Woonplaats: noord brabant

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:18

Mika: Mag ik vragen waarom je hier al je verslagen neerzet? Tuurlijk mag je je ervaringen delen met anderen maar dit is een topic van vorig jaar. Ik lees dat je er zelf na toe gaat, vind je het dan niet een beetje vreemd wat je nu doet? Of deel je je ervaringen daar ook?

Vraag je waarom dat paard trilt, waarom er eten in de bak ligt, waarom dat hij mager is??

Als een paard wat langer in de molen staat dan kun je dat toch aangeven? Even vragen waarom. Misschien zijn ze het heel simpel vergeten. Kan gebeuren. Volgens mij werken daar mensen? Het is menselijk iets te vergeten. Kan gebeuren toch. Wel verveledd an maar goed volgens mij kan een beetje stappen geen kwaad? Ga ook wel eens buitenrijden en dan ben ik uren van huis.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:39

Ja idd, het zijn wel verslagen geworden, ik denk dat ik onder de indruk was van de stal.
Niet negatief of positief, alles zag er schoon en netjes uit, en schone stallen en goede service.
Sommige dingen waren opvallend, ik had nog niet eerder zo'n grote handelsstal gezien.
Dus bij deze waren dat ook de 'verslagen' want het paard van stalgenoot is gekocht.

mexlovenoa

Berichten: 555
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:44

ik heb er 2 paarden gekocht en ben erg tevreden.
We hebben beide paarden 4 weken op proef gehad. En mochten ze terug brengen wanneer er iets was. Werd echt niet moeilijk over gedaan. Ga er nog wel eens naartoe omdat ik er mensen ken. Dan kom ik weleens wat paardjes rijden voor mensen. Ik heb er ook stage gelopen. Je moet je paard wel laten keuren. Ook als ze zeggen dat ie al gekeurd is.
Mijn paard bleek drachtig te zijn toen ik haar had gekocht. Kreeg korting op mijn volgende paard, omdat de drachtigheid nogal een gedoe was met de veearts enzo. Maar nu heb ik er een prachtig gezond veulen bij :D
Ik vind Jansen van den Hout een aanrader.

Bij ons op pensionstal zijn er nog zo'n 15 paarden die daar vandaan komen. Allemaal kerngezond en niks aan de hand. Mijn neef heeft er ook nog een paard vandaan.

mexlovenoa

Berichten: 555
Geregistreerd: 07-11-09

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:47

Paarden worden er trouwens netjes gevoerd!! Sommige paarden zijn wat mager (dat zijn meestal de oudere paarden en er komen behoorlijk wat verwaarloosde binnen), Maar Ze krijgen er zeker genoeg voer!! en water ook. Er wordt echt goed voor de paarden gezorgt daar en de stallen worden bijna elke dag schoon gemaakt

dees21
Berichten: 121
Geregistreerd: 01-11-06
Woonplaats: noord brabant

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:53

Hoi Mika,

Ik zag in je profiel dat je veronika hebt. Dit is een paard wat je gekocht hebt bij jansen van den hout. Dus je bent er vaker geweest als dat je zegt. Snap alleen het achter liggende idee niet van je wat je hebt hierbij met al dit schrijven?

Veronika komt van jansen van den hout. :)

Miiejs
Berichten: 1830
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Xxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:59

mexlovenoa schreef:
Paarden worden er trouwens netjes gevoerd!! Sommige paarden zijn wat mager (dat zijn meestal de oudere paarden en er komen behoorlijk wat verwaarloosde binnen), Maar Ze krijgen er zeker genoeg voer!! en water ook. Er wordt echt goed voor de paarden gezorgt daar en de stallen worden bijna elke dag schoon gemaakt



Paarden worden er zeker goed gevoerd, die ik er heb gekocht kreeg 2x 1,5 kilo biks en 1 x 2 kilo muesli en moet het nu met een stuk minder doen, mij hadden ze verteld dat ze er veel voeren omdat paarden soms last van stress hebben door de verhuizing ed. en verandering van omgeving!

mexlovenoa

Berichten: 555
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:01

Miiejs schreef:
mexlovenoa schreef:
Paarden worden er trouwens netjes gevoerd!! Sommige paarden zijn wat mager (dat zijn meestal de oudere paarden en er komen behoorlijk wat verwaarloosde binnen), Maar Ze krijgen er zeker genoeg voer!! en water ook. Er wordt echt goed voor de paarden gezorgt daar en de stallen worden bijna elke dag schoon gemaakt



Paarden worden er zeker goed gevoerd, die ik er heb gekocht kreeg 2x 1,5 kilo biks en 1 x 2 kilo muesli en moet het nu met een stuk minder doen, mij hadden ze verteld dat ze er veel voeren omdat paarden soms last van stress hebben door de verhuizing ed. en verandering van omgeving!


ja mijn paard die ik laatst gekocht had was te dik hahaha :+

Miiejs
Berichten: 1830
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Xxxxx

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:07

Haha de mijne niet hoor maar had gevraagd wat ie ongeveer kreeg zodat ik me daar ook aan kon houden maar schrok er wel van, zo'n hoeveelheid krijgt een groot sportpaard bij ons net aan :P en die van mij is maar 1,56 en recreatief bereden :P

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:21

dees21 schreef:
Hoi Mika,

Ik zag in je profiel dat je veronika hebt. Dit is een paard wat je gekocht hebt bij jansen van den hout. Dus je bent er vaker geweest als dat je zegt. Snap alleen het achter liggende idee niet van je wat je hebt hierbij met al dit schrijven?

Veronika komt van jansen van den hout. :)


Weet jij dat wel zeker??? Ik heb haar namelijk nog niet zo lang en ik weet dat de vorige eigenaresse uit Zeeland komt. Dan is ze wel heel snel bij Jansenvandenhout hier te koop komen te staan.
Gelukkig is zij een fijn paard en er mankeert niks aan.

dees21
Berichten: 121
Geregistreerd: 01-11-06
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:23

Mika:

Ja dat weet ik zeker. De foto in je profiel is ook een foto genomen bij jansen van den hout. In elk geval de hoofd foto.

:)

Raar hoor...

maris1990
Berichten: 198
Geregistreerd: 06-07-08
Woonplaats: krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:52

ikwe hebben zelf ook 2 die bij jansen van houten vandaan komt .
paard bevalt me goed gelukkig alleen de vorige 2 die we er vandaan hadde waare minder .
intotaal hebben we er 4 paarden uit geprobeert waarvan er 2 waren af gekeurt en de andere 2 goed gekeurt .
de laatse 2 zijn dan ook gebleven.
zijn alle bij 2 toppaardtjes kwa karakter en met rijden :D
opziche vind ik de stal er goed uit zien en je word goed geholpen .
je moet altijd wel je paard laten keuren .
mja das zo wel bij particulieren als bij handel stallen zo dat je je paard moet laten keuren .

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:04

mika11 schreef:
Aan de ene kant vond ik het een mooi bedrijf want alles werd goed geregeld en we werden goed geholpen.
Maar toch vond ik het wel vreemd dat ze haar eerst op een merrie lieten rijden die duidelijk niet zuiver liep en waar iets mee aan de hand was. En dan zeggen dat het kwam omdat ze al 5 dagen (!) op stal had gestaan.
Dus ik had een beetje een dubbel gevoel bij die stal.

Als ik dit stukje zo lees, komt bij mij het woordje "verkooptactiek" opspelen O:) ;)

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:52

Een handelstal is een handelstal. En op iedere handelstal zal wel een rotte appel bij zitten.
Jansenvandenhout hebben meer dan 500 paarden per jaar die ze verkopen laat staan in omloop.
Ik vind het een super fijne stal waarbij je zelfs je paard op de proef mee krijg zodat je hem op je gemak uit kan proberen. Het is er niet zoals bij een particulier gatantie tot de deur. En je zoekt het maar uit.
Mochten er dingen zijn zoeken ze altijd naar een oplossing met jou.
Nee ik kan er met veel lof over praten.
Ik heb deze stal zien groeien van kleinschalig tot wat het nu is.
En kom er met veel plezier over de vloer.
En raad iedereen deze stal aan!

Dinges11

Berichten: 185
Geregistreerd: 06-08-10
Woonplaats: Brabant

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:11

Iemand een idee wat de gemiddelde prijsklasse daar is?

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:20

Totaal verschillend :)

Ligt er helemaal aan waar je naar opzoek bent :)

Dinges11

Berichten: 185
Geregistreerd: 06-08-10
Woonplaats: Brabant

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:33

tussen de 0 en 2500