Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
caboclo

Berichten: 2632
Geregistreerd: 03-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 22:56

mijn ervaring met jvdh is zeer slecht
5 paarden er vandaan alle 5 terug gegaan hele hoop lees +- 5a7. 000 lichter
wat hebben we niets meer hebben 1200 terug gehad van de ongeveer 6,000
paard hebben hun opgehaald en naar de slacht gebracht uhu 2 jaar later kreeg ik een pb van iemand die dat betreffende paard had gekocht.. juist ja slacht is gewoon weer door verkopen

echter hebben ze (of nou ja bart nu alleen) altijd leuke beesten staan maar de inhoud is vaak minder mooi
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 19-11-14 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ervaring die niet uit de eerste hand is eruit verwijderd

onze zoon Dylan geboren op 01-12-11


Anoniem

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 01:31

Onsamenhangend verhaal hierboven. Het gebruiken van leestekens zou de tekst al wat duidelijker maken, nu kan ik er echt geen touw aan vastknopen.. :?

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:00

Logisch dat ze goedkoop inkopen en duur(der) verkopen dat is nou eenmaal handel.

Heb je de paarden voor aankoop niet laten keuren cabacio?

Als je een betrouwbare afkomst van je paard wilt moet je gewoon niet naar een handelsstal want 9 van de 10 keer is het verleden niet goed bekend of word het mooier gemaakt. Dan kan je beter kopen van de 1e eigenaar al bied dat ook totaal geen garantie. Dan kan je nog het beste naar een fokker gaan denk ik die goed aangeschreven staat en dan je paard laten keuren voor verkoop, maar daar hangt weer een prijskaartje aan.

Mijn paard komt van een (vrij slecht bekende) handelsstal, maar hij was 2,5 en ze hadden hem net staan (net opgekocht bij fokker in Friesland) hij was al röntgen gekeurd maar niet door mij eigen DA (dus vrij tricky) maar toch de gok genomen.

Alleen het doorverkopen van een paard wat in feite af is gekeurd is wel ernstig vind ik, maar goed. Was jullie paard ook officieel afgekeurd Cabocio?

The best and most beautifull things in the world, cannot be touched or even be seen...That's why we close our eyes, when we cry, kiss or dream..

caboclo

Berichten: 2632
Geregistreerd: 03-05-05

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:57

oo sorry zie idd dat mn tekst schrikbarend is :S excuus daarvoor

onze paarden hadden we 2 weken op proef en in de proef periode laten keuren
alle 5 de paarden terug gebracht met de keuring rapport werd niet moeilijk gedaan werd alleen gezegt zoek maar een ander paard uit kijken we of die voldoet.. dat 5 x en toen was de maat vol wilden mn geld terug hij heb het paard terug gekocht voor 1200 euro en zal hem dan naar de ''slacht'' brengen achteraf een jaar op het land gezet ofzo en door verkocht 2 jaar later kreeg ik een pb van een bokker dat zij hem had gekocht

onze zoon Dylan geboren op 01-12-11

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:16

5 x???? En jullie de keuring betaald??? Tjee, da's niet best.
Handelaar moet in staat gesteld worden om een goed "produkt" te leveren, als het andere "produkt" niet voldoet. (Consumentenkooprecht) Maar je bent niet verplicht om hem 5 x in staat te stellen dat te doen. En als blijkt dat hij niet in staat is een goed "produkt" te leveren, dan hoort ie je geld (geheel) terug te geven.
Hoe lang is dat geleden?

caboclo

Berichten: 2632
Geregistreerd: 03-05-05

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:28

Dat klopt maar geld kregen we niet terug mochten wel een ander paard uitzoeken

Dus dat doe je dan maar bij weinig kennis van handelen

T is uiteraard al 7 jaar geleden
En nog steeds rekeningen lopen helaas

onze zoon Dylan geboren op 01-12-11

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:58

Van hun? Daar zou ik dan toch heel snel mee stoppen. Als je een RB verzekering hebt, kun je er zo vanaf.

caboclo

Berichten: 2632
Geregistreerd: 03-05-05

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:08

nee van de dierenarts hebben we nog rekeningen lopen van de keuringen en van het laatste paard die meer dood was dan levend

onze zoon Dylan geboren op 01-12-11

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:17

Pff wat een ellende. Tja het is in ieder geval een les geleerd.
1. Nooit aankopen zonder aankoopcontract. Bepalen dat bij ongeschiktheid de verkoper 1 x in de gelegenheid gesteld wordt om een ander paard te leveren. Kan hij dat niet, dan geld terug (is overigens gewoon consumentenkooprecht hoor, maar kan ook maar beter in het koopcontract staan).
In het koopcontract bepaal je ook waaraan het paard volgens jou moet voldoen. Dat zeg je natuurlijk altijd als je een paard komt kijken, maar je kunt het beter op papier zetten. Als je bijvoorbeeld een verkeersmak paard wil en het paard blijkt dat niet te zijn. Ook dan moet je de koop kunnen ontbinden. Geldt ook voor trailermak, stalondeugden, geschikt voor de sport, etc etc.

2. Bepalen dat bij afkeuren de verkoper betaalt ofwel 1 x de keuring betalen en als je inruilt betaalt de verkoper de keuring van het volgende paard (zo heb ik dat ook wel een keer gedaan). Je gaat natuurlijk niet de hele stal van de handelaar keuren. Die doet er toch niks mee en zet het afgekeurde paard in de regel zo weer in de verkoop en hoopt dan dat er iemand komt die hem op zn blauwe ogen gelooft. (Er zijn er genoeg die denken, o ik krijg garantie dan zit het wel goed :D ) Die garantie is overigens ook je wettelijk recht.

JudithGigi

Berichten: 4200
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:21

Redelijk slechte ervaring, pony die daar vandaan kwam zou "zadelmak" zijn, maar was bijna niks mee te beginnen. Ook was de pony heel mager. Na een hoop training was het wel een geweldig beestje c:

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:12

JudArthos schreef:
Redelijk slechte ervaring, pony die daar vandaan kwam zou "zadelmak" zijn, maar was bijna niks mee te beginnen. Ook was de pony heel mager. Na een hoop training was het wel een geweldig beestje c:

Dit weet je dan toch al bij aankoop?

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:19

Dat ligt er maar aan. Sommige pony's worden ook geleverd aan maneges. Die komen zelfs niet eens eerst kijken. Wat niet past, gaat dan gewoon weer terug.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers