Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:24

felicity schreef:
Wat ik dus niet begrijp he?
Je laat het paard klinisch en rontgelogisch keuren. En daar komt uit dat hij helemaal goed is. Hoe kan het paard dan een peesblessure hebben?


Inderdaad dat vraag ik me dus ook af, het paardje is dus goed gekeurd en vervolgens blijkt die na een aantal weken een peesblessure te hebben bij jou?

Zarena

Berichten: 813
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:32

Uit eigen ervaring weet ik dat ze afgekeurde paarden voor goed aanbieden. Ik ben dus absoluut niet over hen te spreken, en zou nooit een paard van ze kopen. Als je meer info wilt kan je mij PB'en.

bentheee_
Berichten: 36
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:41

De moeder van mijn vriendin werkt voor een manege voor gehandicapten zij halen vrijwel altijd hun paarden daar vandaan en hebben niets dan positieve ervaringen vooral de proeftijd wordt als zeer prettig ervaren.

dees21
Berichten: 121
Geregistreerd: 01-11-06
Woonplaats: noord brabant

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:48

Als je zo groot bent als Jvdh dan kan het zijn dat er slechte ervaringen bestaan. Mar ook genoeg goede verhalen. Maar de mensen zien liever slechte verhalen als goede verhalen. Maar die goede verhalen lees je ook genoeg hier.. Los het op met de juiste mensen ipv een topic op internet.

Over elk bedrijf zijn er goede en slechte verhalen..

Zarena

Berichten: 813
Geregistreerd: 13-04-09

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 14:48

Ik ZIE geen slecht verhaal, ik HEB een slechte ervaring met hun! Zij weten hiervan, en hebben het niet netjes opgelost. Nu weet ik dat je nooit iedereen tevreden houdt, maar dit probleem was zo simpel op te lossen, alleen ging het hun om het geld en niet om het welzijn van het paard. Helaas. Details deel ik niet in het openbaar, wel via PB.

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:48

Zarena schreef:
Ik ZIE geen slecht verhaal, ik HEB een slechte ervaring met hun! Zij weten hiervan, en hebben het niet netjes opgelost. Nu weet ik dat je nooit iedereen tevreden houdt, maar dit probleem was zo simpel op te lossen, alleen ging het hun om het geld en niet om het welzijn van het paard. Helaas. Details deel ik niet in het openbaar, wel via PB.


Vind ik vervelend dat je een "slechte" ervaring met hun heb, maar goed aan iedere goede of slechte ervaring zitten 2 kanten.
Natuurlijk is klant is koning maar het moet wel realistisch blijven lijkt mij.
Pm mag je me sturen hoor ben wel benieuwd.

Sarah25
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:36

Ik zit er over na te denken, er gewoon eens een afspraak te maken.
Mij lijkt het zelfs beter, om een paard van hun te kopen als van prive.
Juist omdat ik het paard in proeftijd kan krijgen, en eventueel nog kan inruilen.
Fijn vind ik ook het idee, dat ik meerdere paarden kan testen en dat in 1 keer.
Er staan nu echt een paar leuke paarden op de site, hopelijk niet al te duur..
Is het ook mogelijk ze langer dan 2 weken op eigen stal te hebben (proeftijd)?
Misschien weet iemand wat, anders ga ik eens bellen.
:j

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:38

Kzou gewoon is bellen voor informatie :) Heb je het gelijk rechtstreeks :)

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:39

Ik wil ook wel graag een PM, want ik snap niet dat als je kwaad spreekt je het niet verder toelicht. :)

Ik heb paarden regelmatig teruggebracht, omgeruild of geld teruggekregen. Dat is juist hun grootste voordeel!

Sarah25
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:40

Mijn vader ziet het niet echt zitten, omdat hij een HANDELSstal is.. maar opzich heeft het toch veel meer voordelen.
Wij hebben van prive een geweldige merrie gekocht, en dom dom dom niet op de foto laten zetten.. bleek een afwijking te hebben en staat nu op een boerderij voor gehandicapten omdat we haar niet wilden verkopen.
Dit kan ik toch voorkomen door foto's te laten en te laten keuren?
Ik vind Zidane geweldig, Bernadine en vooral ook Carlinde!

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:43

Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in een handelsstal dan in een particulier!

Sarah25
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-03-11

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:03

Ze zijn erg druk zeg, heb Bart en Dirk wel 4x gebeld maar helaas voicemail dan.
De paarden op de site spreken me erg aan!
Ik hoop dat Zidane nog niet weg is, dan zou wel is mijn droompaardje kunnen worden..

splenius

Berichten: 1108
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:11

Sammyoo schreef:
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in een handelsstal dan in een particulier!

Nou ik koop liever een paard prive dan op een handelsstal,
En het liefs koop ik dan graag het paard van de fokker die zijn meer te vertrouwen dan een grote handelsstal.

Ik hoor veel verschillende goede en geen goede verhalen van Jansen van den Hout.

Ik ben er verschillende keren geweest met mensen die paarden zochten maar toch nooit een paard gekocht.

Sarah25
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-03-11

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:17

Ja het is maar net hoe iemand het ziet!
Het kan fout maar ook goed gaan..
Jammer dat ze niet terug bellen op een zondag avond.

splenius

Berichten: 1108
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:21

Sarah25 schreef:
Ja het is maar net hoe iemand het ziet!
Het kan fout maar ook goed gaan..
Jammer dat ze niet terug bellen op een zondag avond.



die jongens hebben wel andere dingen te doen dan zondag avond op te nemen.
Ze zijn altijd druk.
Toevallig ga ik er morgen heen met een vriendin die zoek een paard.
We moeten toch in de buurt zijn bij een ander paard dus dan gaan we daarna ff kijken
bij Jansen van den Hout.

Sarah25
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:27

Ja even kijken kan geen kwaad, al zou het bij ons dan geen even kijken meer zijn want we zijn dan wel dik 3 uur onderweg.
Daarom wil ik ook eerst meer informatie, en een goede afspraak ze moeten wel de tijd voor me hebben..
Ik ga dan ook echt zelf poetsen zadelen en rijden, en niet maar op 2-3 paarden.. Ja stom ik denk oh zondag hebben de meeste mensen tijd maar dit zijn niet zomaar mensen, is idd wel logisch dat ze niet opnemen. :+

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:29

Dat vind ik het voordeel van Jansen van den hout.
Je mag alles uit de stal halen, poetsen, losgooien, wandelen rijden enz.
Ze staan niet op je vingers te kijken en je kan op je gemakje je ding doen.

Sarah25
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-03-11

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:30

Dat is fijn! Ik was laatst bij een stal in de buurd, daar kwam ik aan (5 uur had ik een afspraak) stond het paard helemaal klaar.. tja! Niet zo fijn!

splenius

Berichten: 1108
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:32

Sarah25 schreef:
Ja even kijken kan geen kwaad, al zou het bij ons dan geen even kijken meer zijn want we zijn dan wel dik 3 uur onderweg.
Daarom wil ik ook eerst meer informatie, en een goede afspraak ze moeten wel de tijd voor me hebben..
Ik ga dan ook echt zelf poetsen zadelen en rijden, en niet maar op 2-3 paarden.. Ja stom ik denk oh zondag hebben de meeste mensen tijd maar dit zijn niet zomaar mensen, is idd wel logisch dat ze niet opnemen. :+



Nou of ze tijd hebben voor je dat weet ik niet. Vaak genoeg als ik er was hebben ze geen tijd en dan gaat alles snel snel en je moet maar zelf een paard uit een hok trekken en soms zijn er al 2 of 3 mensen voor je geweest voor het zelfde paard. Dus dan wordt z'n paard 2 of 3 x gereden.
En zelfs is het zo dat je met andere kijkers op de zelfde tijd naar het paard komt kijken.

Sarah25
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:32

Het paard waar ik toen was (in Duitsland) zag er verschrikkelijk mager uit, was niet vooruit te branden en zag er echt zielig uit.
Ik kon er nog 2 weken heen om te rijden en kijken, omdat ze me vertelden dat het paard pas 4 weken onder het zadel was! Ik dacht eerst nog van oke je kan het proberen.. paard was super lief en had mega gangen! Maar ze zag er verschrikkelijk uit heb ook foto's niet normaal daar ga ik niet aan beginnen :(

Even ontopic: ik hoop dan wel dat ze echt tijd hebben, ik ga maar morgen nog is bellen vragen hoe dat zit.

Sarah25
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:35

splenius schreef:
Sarah25 schreef:
Ja even kijken kan geen kwaad, al zou het bij ons dan geen even kijken meer zijn want we zijn dan wel dik 3 uur onderweg.
Daarom wil ik ook eerst meer informatie, en een goede afspraak ze moeten wel de tijd voor me hebben..
Ik ga dan ook echt zelf poetsen zadelen en rijden, en niet maar op 2-3 paarden.. Ja stom ik denk oh zondag hebben de meeste mensen tijd maar dit zijn niet zomaar mensen, is idd wel logisch dat ze niet opnemen. :+



Nou of ze tijd hebben voor je dat weet ik niet. Vaak genoeg als ik er was hebben ze geen tijd en dan gaat alles snel snel en je moet maar zelf een paard uit een hok trekken en soms zijn er al 2 of 3 mensen voor je geweest voor het zelfde paard. Dus dan wordt z'n paard 2 of 3 x gereden.
En zelfs is het zo dat je met andere kijkers op de zelfde tijd naar het paard komt kijken.

Echt! Dat zou wel echt balen zijn, dat het duidelijk is dat mag dus echt niet.. :(
Daarom wil mijn vader ook liever naar prive! Die hebben meestal alle tijd.
Maar daar krijg je geen paard op proef, en kan je het al helemaal niet inruilen als er wat is!

dees21
Berichten: 121
Geregistreerd: 01-11-06
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:45

Als je in het weekend gaat kan het idd erg druk zijn. Door de weeks hebben ze meer tijd hoor. Gewoon bellen, gewoon vrijb lijvend eens kijken, is het iets, is het iets. Is het niets dan weet je het ook weer. Je zult toch zelf de ervaring op moeten doen om hem te kunnen delen ja of nee.

:)

Succes..

minouesmee

Berichten: 7424
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:46

Ik zou bij hem een pony gaan kopen, ik gebeld dat we eraan zouden komen voor die pony. Zijn we daar zegt hij doodleuk dat hij die pony al heeft verkocht. Wij de trailer en het geld mee... helemaal voor niets. Wij gaan nooit meer wat bij hem kopen. ;)

Sarah25
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:48

Ja mijn vader is helaas alleen in het weekend thuis, en wil natuurlijk mee.
Nou kunnen we vrijdag wel, misschien is het een idee om heel vroeg 's morgens rond een uur of 8/9 (ik zeg maar wat) te gaan kijken omdat de meeste mensen dan nog later komen en ik de eerste ben zeg maar?
Mag je dan ook wel bijvoorbeeld 5 paarden zelf poetsen opzadelen etc? en dan zal er toch wel 1 bij zitten..

Sarah25
Berichten: 96
Geregistreerd: 22-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:49

minouesmee schreef:
Ik zou bij hem een pony gaan kopen, ik gebeld dat we eraan zouden komen voor die pony. Zijn we daar zegt hij doodleuk dat hij die pony al heeft verkocht. Wij de trailer en het geld mee... helemaal voor niets. Wij gaan nooit meer wat bij hem kopen. ;)

Dat is natuurlijk erg vervelend.. :(:)