Stal Jansen van den hout

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FleurHunter

Stal Jansen van den hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 21:06

Hoi,

Ik ben al 1.5 maand opzoek naar een paard en nog niet de juiste kunnen vinden. Of ze staan meer dan 100 km vederop. En na al 7 paarden hebben gekeken door heel Nederland zijn we het een beetje zat.

Nu zag ik Stal jansen van den hout staan die ongeveer 50 paarden hebben staan. Dat is natuurlijk wel de moeite waard om er een keer heen te rijden en er een dag voor uit te trekken, OF zeggen jullie van nee, blijf daar weg?

groetjes Fleur

Storm

Re: Stal Jansen van den hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:59

HK > EA-GZ

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 22:14

Okee, iemand ook goeie ervaringen??

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:20

Ben daar een keer geweest met een vriendin. We hebben daar 5 of 6 paarden gezien waarvan er maar 1 goed liep. Aardige mensen (misschien iets te aardig) maar de kwaliteit van de paarden is over het algemeen heel slecht

il0nkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:26

Ik heb mijn paardje daar gekocht.
En ik moet zeggen ik vond het allemaal wel netjes en alles is ook netjes afgehandeld.
Ja, het is echt een handelsstal ja.
heel veel verschillende paarden en van alles wat en niet alles zal even goed zijn maar er staan ook zeker goede paarden tussen hoor. En je kunt zelf ook wel bedenken of het een reële prijs is of niet. Ik vond de prijzen over het algemeen wel netjes.
Ik vond het ook wel heel netjes dat ik mijn paard 2 weken op proef mocht mee nemen, dan weet je wel wat je koopt en kun je er meerdere mensen naar laten kijken.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:26

Ik zou er ook niet heengaan .
Ik had daarvandaan een kwpn merrie Pricilla .
zag er super uit op de foto en daar liep het ook super .

2 weken mee op Proef en helaas werd ze afgekeurd rechtsachter .
via via heb ik de oude eigenaar weten te vinden en die zeiden dat het een peesblessure was , hadden ze ook tegen dirk gezegd .
alleen heeft dirk niks tegen mij verteld :D
na wat ellende met me pony vond ik het zo moielijk om dr weg te doen dus heb ik foto's laten maken paard bleek zware artrose te hebben .

teruggegaan en weer naar wat kijken alles wat ik zag was niet goed cornage , liep niet lekker , kreupel , geen entingen noem het maar op .

vind ook dat die de hoofdprijs vraag voor de paarden daar .
ben blij dat die me pony heb genomen en dat ik nu niks meer daar hoeft te nemen .
Heb nu een paardje die ik particulier heb verkocht en ben er super blij mee .

Goedgekeurd en wel :D

ik zou het zeker niet doen !!!!
en hopelijk heb je wat aan mijn ervaring .

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:28

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:28

il0nkii schreef:
Ik heb mijn paardje daar gekocht.
En ik moet zeggen ik vond het allemaal wel netjes en alles is ook netjes afgehandeld.
Ja, het is echt een handelsstal ja.
heel veel verschillende paarden en van alles wat en niet alles zal even goed zijn maar er staan ook zeker goede paarden tussen hoor. En je kunt zelf ook wel bedenken of het een reële prijs is of niet. Ik vond de prijzen over het algemeen wel netjes.
Ik vond het ook wel heel netjes dat ik mijn paard 2 weken op proef mocht mee nemen, dan weet je wel wat je koopt en kun je er meerdere mensen naar laten kijken.

nou netjes behandeld kan ik ook niet noemen .
Gisteren zijn we er weer geweest voor een vriendin van mij .
We waren er als eerste en we werden als laatste geholpen .
dan is het pak maar een bak koffie en kom zo bij je .

was maar 1 meisje om te helpen en te rijden .
ja deze is super braaf maar me vriendin is er wel vanaf geflikkerd gisteren .

nou geweldige survice hoor :n

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:33

Het ziet er daar ook tip top uit. Netjes verzorgd en schoon. De paarden daar zijn alleen geen paard, maar een produkt. Zo van: "Oh, deze iets te klein? Dan hebben we deze nog. Iets te druk, probeer deze dan maar eens." Het zijn er echt artikelen, voorwerpen. Ze hebben niet eens een vaste stal. Als je er op 1 gereden hebt (je kan ook al de 9e zijn die dat paard voor die dag probeert) komt ie vaak daarna in een andere stal terug. Z'n plekje in de box waarin hij stond is dan vaak bezet door een ander. Hoe de paarden daar door de meiden worden gereden is ook te triest voor woorden. Rukken, plukken, trappen en slaan, als ie maar 'in de krul' loopt.

Honanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:39

Ga hier alleen heen als je zelf voldoende verstand van paarden en gezondheid hebt of zo'n iemand meeneemt. Het is echt een paardenfabriek. Vorig jaar hebben wij hier een paard gekocht. Dit paard was met de reden op deze stal gekomen omdat die alleen maar staakte onder het zadel en zich achterover liet vallen. Hier kwamen wij later achter aangezien het paard ons als "groen" verkocht was. Dit hebben hebben wij goed gekregen, hierdoor heeft dit paard nu een veel beter leven en is z'n nieuwe eigenaar super blij met dit paard.
Maar let dus op, haast ieder paard staat hier met een speciale reden, en dat ik niet omdat dit paard zo braaf / gezond of goed is. Zorg dus dat je de juiste eruit kan selecteren, heb je die kennis niet ga er dan niet naar toe.

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 22:46

Okee jeetje jeetje,, lastig dus. Ik denk dat ik toch ga kijken, Neem mijn pap en mam mee, het paard wordt sowieso goed gekeurd. en wat het misschien ook is, je ziet daar heel veel paarden en ik ga gewoon een paar proberen en dan weet ik nog beter wat ik Niet of wel zoek misschien :P Dan heb ik eens een idee wat voor paarden er nog meer zijn

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:48

Hebben je vader en moeder verstand van paarden? Je kan niks zien aan een paard zijn karakter bij een keuring hoor? Ik zou iemand meenemen, je instructrice bijvoorbeeld? en anders filmen, hoe het dier in stal is, hoe die aan de hand is, los, onder het zadel, tijdens poetsen, noem maar op! Valt vaak al een hoop aan te zien en dan door veel paardenmensen laten bekijken!

il0nkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:52

Nou ik werd wel meteen netjes geholpen, maar ik had ook een afspraak gemaakt omdat ik vanaf Gelderland kwam. En tuurlijk kan je paard vanalles mankeren, hoe vaak hoor je wel niet dat paarden gewoon van alles krijgen om ze rustig te maken of om goed te lopen. Paarden komen meestal niet zomaar in de gandel terecht. En hier kun je hem wel 2 weken op proef krijgen om zulk soort dingen na te gaan. Dat is niet op alle stallen zo.
En jaa ik zei al, het is echt een handelsstal. De meeste handelsstallen zijn niet zo geweldig hoor. Tenzij je een handelsstal hebt met toppaarden boven de 20.000.
Dus het is zeker opletten wat je mee neemt enz maargoed, dat vind ik voor elke stal gelden.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:22

il0nkii schreef:
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de reacties ook niet helemaal reël vind.
Tuurlijk verkoopt zo'n handelaar die paarden voor meer geld dan dat ze ze kopen. Maar je bent er zelf ook bij en als jij die prijs te veel vind voor een paard kun je onderhandelen of verder kijken.
En zo'n grote handelsstal is ook een paardenfabriek ja. Het is geen handelsstal met dure paarden die ze uitbrengen en trainen en doen. Dat weet je voordat je er heen gaat.
Maargoed, aan elke stal zijn voordelen en nadelen gebonden en ze vraagt om meningen en die krijgt ze dus daar heb ik geen problemen mee voordat iemand dat zo opvat. Maar ik vind wel dat je het allemaal een beetje reël moet bekijken, het is een grote handelsstal dus ja ze hebben geen tijd om alle paarden uit te brengen of te trainen en het is geen stal waar je super goede dure sportpaarden kan kopen nee.

nou sorry kijken of je dit reël vind ?
Ik had mijn pony daarnaar toe gedaan .
Wou vicky inruilen voor een kwpner kreeg voor vicky 1500 terug en moest 2500 bijbetalen .
paar daagjes later bellen mensen mij op die hadden intresse in vicky en wouden wel het 1 en ander weten van die pony .
Nou prima toch ? mensen woonden vlakbij mij en ze zou aan huis komen te staan , nou was gewoon echt wat ik zocht .
zegt ze hoeveel vraag je voor die pony , ik zeg nou tegen dirk had ik gezegd 1500 euro .
Zegt ze weet je wat ik er voor moet betalen ? 3500 EURO !!!!!!
hij beweerde dat mijn pony M liep , terwijl dat beest alleen maar ging rennen en bokken .
is nooit een proefje mee gereden _O- _O- _O-

nou sorry maar ik kan dat echt niet reël noemen .
dan had ik bij die kwpner nog maar 500 moeten leggen , inplaats van 2500 .

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:46

Slechte ervaringen doen eerder de ronde dan goede.. Mijn paard Zoef komt er vandaan. Als 3-jarige onbeleerde merrie daar gekocht voor een heel lage prijs. Nu op dit moment, 2 jaar later, wordt ze op M2 dressuurniveau getraind en 1.10m springen. Ze is nog nooit ziek of kreupel geweest. Ze heeft nog nooit gebokt, gesteigerd, geweigerd, gebeten of getrapt.. Super service vind ik het daar, wel een beetje door de verkooppraatjes heenkijken, maar net als met elk paard is het puur geluk hebben. Er zit overal, particulier of handel, wel ergens een rotte appel tussen...

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 12:23

Hoi mensen,

Ik weet genoeg, ik ga er wel heen. Want mij bevalt het erg dat ik het paard 14 dagen op proef mag zonder geld te betalen. Ik werk zelf bij de paardenkliniek 1 dag in de week. dus laat hem/haar gewoon thuis keuren. En misschien vind ik daar wel geen leuk paard. Gaat mij er gewoon om dat ze zoveel paarden hebben en dat ik een keer verschillende paarden kan proberen.

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 12:25

katie_hvjOuw schreef:
Hoi mensen,

Ik weet genoeg, ik ga er wel heen. Want mij bevalt het erg dat ik het paard 14 dagen op proef mag zonder geld te betalen. Ik werk zelf bij de paardenkliniek 1 dag in de week. dus laat hem/haar gewoon thuis keuren. En misschien vind ik daar wel geen leuk paard. Gaat mij er gewoon om dat ze zoveel paarden hebben en dat ik een keer verschillende paarden kan proberen.

Ik zal wel heel goed opletten en we bellen vandaag dat we 100 % begeleiding willen, en daar bedoel ik mee dat ze ons niet los laten in die stal. maar gewooon netjes helpen

mensen particulier is ook niet alles, nu 7 paarden bekeken, Ja ze waren helemaal goed, 7 paarden die niet goed liepen, we niet mochten keuren, bokhoefje, en werden afgekeurd. Dus verstand heb ik met me ouders er ondertussen wel vanGraag postieve ervaringen

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:40

katie_hvjOuw schreef:
katie_hvjOuw schreef:
Hoi mensen,

Ik zal wel heel goed opletten en we bellen vandaag dat we 100 % begeleiding willen, en daar bedoel ik mee dat ze ons niet los laten in die stal. maar gewooon netjes helpen

mensen particulier is ook niet alles, nu 7 paarden bekeken, Ja ze waren helemaal goed, 7 paarden die niet goed liepen, we niet mochten keuren, bokhoefje, en werden afgekeurd. Dus verstand heb ik met me ouders er ondertussen wel vanGraag postieve ervaringen

nou dat zal je niet meemaken .
er wordt gelijk gezegd doe alsof je thuis bent :D
pak er maar 1 uit zijn box en zet hem maar neer als je hem leuk vind .
maak hij er wel een verhaal bij dat die super braaf is .

ik had ook gebeld nou mooi dat we niet werden geholpen .
kwamen als eerste binnen gingen als laatste weg :(

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 13:23

KikiKSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:36

Ik wilde even zeggen dat ik dus wél hele goede ervaringen heb met Jansen van den Hout! Ik heb hier tot 2 keer toe een paard gehaald en ben echt meer dan tevreden over ze. Natuurlijk moet je inderdaad door de praatjes heenkijken maar ik raad altijd mensen aan om daar eens te gaan kijken. Het is voor mij ook ruim 1,5 uur rijden dus ik ben er toendertijd ook speciaal heen gereden maar ben goed geholpen en kon mijn paard op proef nemen en uiteraard laten keuren door mijn eigen DA. Heb mijn laatste aankoop daar uiteindelijk 2 maanden op proef gehad wegens omstandigheden en dit was geen enkel probleem. Dus kortom, ik vind het een aanrader als je maar gewoon goed oplet en uiteraard verstandig kan denken.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:15

ik heb wel goede ervaring heb er een belg gekocht (die ik door omstandigheden weer heb verkocht) ik mocht er zelf mee rijden lopen, alles controleren en ze lieten me ook met het paard alleen, ik kreeg alle mogelijkheden het paard te keuren en heb haar zelfs nog 2 weken op proef gehad en ze zijn haar komen brengen. ik heb redelijk wat voor haar betaald maar ook een gouden paard aan dr gehad en daar doe je het toch om?

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 19:24

Okee nou ik ga in elk geval gewoon kijken. Ik ben wel blij dat jullie me hebben gewaarschuwt, zo let ik nog beter op. en ja uiteindelijk hij wordt toch gekeurd. dus dan zien we altijd wel/

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:10

Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn, zou natuurlijk fijn zijn als je er een leuk goed paard aan over houdt, laat je het weten hier als je geweest bent? :D

Adanka_Paula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:14

Ik ben zelf niet zo dol op handelaren maar deze is wel goed opzich
Ik heb er mijn paard ook vandaan gehaalt.
Over de prijs valt soms te handelen met hem :P
Succes

Afbeelding

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 20:18

Ik laat het jullie na volgend weekend allemaal weten, en dan kan ik mijn ervaring ook delen